سئو

تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ

میلیون‌ها وب‌سایت وجود دارد که توسط میلیون‌ها نفر از کاربران کامپیوتر و تلفن همراه بازدید می‌شود. حال سوال اساسی آن است که چگونه شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که آیا تبلیغات شما توسط مشتریان هدف دیده می‌شود؟ آیا با این تبلیغات توسط کاربران دنبال می‌شوید؟ در پاسخ به این سوال‌ها چند نکته وجود دارد که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

1. قرار دادن تبلیغ خود روی وب‌سایت‌های دیگر

تبلیغ خود را بر روی وب‌سایت‌های پر رفت و آمد مشتریان موردنظر خود قرار دهید. قبل از انجام این کار، شما نیاز دارید بدانید چه کسانی مشتریان هدف شما خواهندشد. قرار دادن تبلیغ در سایت‌هایی که آن‌ها معمولا بازدید می‌کنند امکان جلب توجه مشتریان هدف را افزایش می‌دهد.

همچنین موتور جستجوی وب‌سایت، ترافیک ارتباط خارجی و آگهی‌های دیگر قرار داده‌شده بر روی سایت را درنظر بگیرید. پیوند خارجی تعیین خواهدکرد که سایت‌های دیگری به این سایت پیوند دارند یا خیر. این بدان معنی است که افراد می‌توانند به سایتی که آگهی شما در آن قرار داده شده‌است مراجعه کنند، حتی اگر درحال مشاهده یک سایت دیگر باشند. بررسی کنید آیا رقبای شما در این سایت تبلیغات دارند یا خیر.

به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” را مطالعه کنید تا در این زمینه دید قوی و کاملی به‌دست آورید.

2. ایجاد پیوند در سایت

قرار دادن در برخی از سایت‌ها مقداری هزینه‌بردار می‌باشد. با این حال، برخی سایت‌ها وجود دارند که پیوند به سایت، محصول و یا خدمت شما را در ازای قرار دادن پیوند سایت‌شان در سایت‌تان، قرار می‌دهند. این مسئله همچنین در مورد خبرنامه‌ها که توسط صاحبان سایت به اعضای لیست پستی که به‌طور منظم ارسال می‌شود، صدق می‌کند.

همچنین، داشتن پیوندهای مفید قرار داده‌شده در پایگاه‌تان و داشتن پیوندهای صفحات سایت‌تان در تقویت رتبه‌بندی موتور جستجو کمک می‌کند. این مسئله شبیه به یک بیانه می‌باشد که می‌گوید محتوای سایت شما مهم است، که باعث شده‌است سایت‌های دیگر پیوند به صفحات وب شما را در پایگاه‌شان قرار دهند.

3. پرداخت در ازای هر کلیک

پرداخت در ازای هر کلیک () یک روش خوب در بازاریابی اینترنتی می‌باشد. شما تنها درصورتی برای تبلیغ پرداخت می‌کنید که به پیوند کلیک شود. اگر شما ترجیح می‌دهید این روش از تبلیغات را استفاده کنید، مطمئن شوید که شما با استفاده از سرویس‌هایی محدودیت در هزینه‌های روزانه را تنظیم می‌کنید. همچنین خدماتی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند کلمات کلیدی موثری تعیین کرده و بر نتایج PPC نظارت نمایید.

4. انتخاب صحیح نام دامنه

نام دامنه خود را عاقلانه انتخاب کنید. نام دامنه بسیار مهم است چون در جستجو کردن موتور جستجو نامی که شما تعیین کرده‌اید به‌عنوان خروجی قرار داده خواهدشد. داشتن نام‌های دامنه مربوط به محصول به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند دامنه شما را به‌یاد داشته‌باشند. این کار باعث می‌شود آن‌ها را به سایت خود، حتی بدون دانستن ادرس پیوند، هدایت کنید.

5. کسب اطمینان از قرار دادن مطلب مفید

اطمینان حاصل کنید که مطلب مفیدی در سایت‌های خود قرار می‌دهید. درحالی‌که چگالی کلمه کلیدی در خروجی موتور جستجو مهم است، داشتن اطلاعات بی‌فایده و با تکرار آزاردهنده از کلمات کلیدی، اعتماد به نفس مشتریان شما را در پایگاه‌تان افزایش نمی‌دهد. حتی ممکن است این مسئله بر روی ترافیک سایت شما تاثیر بگذارد و می‌تواند سایت شما را از موتور جستجو حذف کند، بنابراین مطمئن شوید که کلمات کلیدی به‌طور استراتژیک استفاده می‌شوند.

6. انتخاب درست کلمه کلیدی

وقتی به کلمات کلیدی فکر می‌کنید، مانند مشتریان هدف فکر کنید که آن‌ها چگونه جستجو می‌کنند تا بتوانند به سایت شما برسند. همچنین این مسئله درباره استفاده از کلمات کلیدی خاص صدق می‌کند. ارائه یک کلمه یا عبارت بسیار کلی به یک موتور جستجو نتایج خوبی دربر نخواهد داشت. درصورتی‌که کلمات کلیدی خاص که محصول و خدمات شما باشند ارائه شوند نتایج بهتری دریافت خواهیدکرد.

7. پیگیری تبلیغات

تبلیغات خود را پیگری نمایید. همیشه بررسی کنید که چقدر از وقت خود را در قرار دادن پیوند در سایت پربازدید و PPC صرف می‌کنید. سرویس‌هایی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند بر تراکنش‌های PPC نظارت کنید آگهی شما که در وب‌سایت قرار داده شده‌است شما را در گرفتن مصرف‌کنندگان هدف کمک می‌کنند و آیا این تبلیغات می‌تواند به درآمد منجر شود.

بسیاری از مردم می‌گویند رسیدن به رتبه خوب موتورهای جستجو مشکل است چون میلیون‌ها وب‌سایت وجود دارد که از کلمات کلیدی مشابه استفاده می‌کنند. اگرچه این مسئله درست است، ولی بدان معنی نیست که وب‌سایت خود را در نتایج جستجو زیر وب‌سایت‌های رقبا مدفون کنید. تبلیغات استراتژیک و لینک (پیوند دهی)، همراه با محتوا (مطلب) مفید، می‌تواند باعث شود به رتبه‌های خوبی از نتایج جستجو دست پیدا کنید.

مزایایی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در برخلاف اکثر روش‌های بازاریابی، می‌توان نتایج کار را دقیق و آنلاین مشاهده کرد. اگر یک تبلیغ در روزنامه منتشر کنید، حتماً خواهید فهمید که تخمین تعداد افرادی که به آگهی شما توجه کرده‌اند کار بسیار سختی خواهد بود و به‌طور قطع محاسبه تأثیر این آگهی بر روی فروش تقریباً غیر ممکن است، اما در بازاریابی دیجیتال شما می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه خود را در کوچک‌ترین اقدامات بازاریابی خود محاسبه کنید. در ادامه چند نمونه از مزایای دیجیتال مارکتینگ ذکر شده‌است:

ترافیک وب‌سایت

در بازاریابی دیجیتال شما می‌توانید تعداد دقیق افراد بازدید کننده از صفحه اصلی وب‌سایت، تعداد صفحات بازدید شده و دستگاه مورداستفاده را مشاهده کنید. همچنین از اطلاعات به دست آمده و مقایسه تعداد افرادی که از سوی کانال‌های بازاریابی مختلف به سمت وب‌سایت شما هدایت‌شده‌اند، می‌توان در اولویت‌بندی تخصیص زمان به مفیدترین کانال، استفاده کرد.

گفتنی است همه اقدامات فوق از طریق نرم‌افزارهای تحلیل دیجیتال موجود در پلت فرم‌های بازاریابی، امکان‌پذیر خواهدبود. به‌عنوان نمونه، اگر تنها ده درصد از ترافیک شما از سوی موتورهای جستجوی باشد، شما نیازمند بهبود سئوی وب‌سایت خود جهت بالا بردن این ترافیک هستید.

در بازاریابی سنتی و یا آفلاین تحلیل میزان تعامل افراد با برند، پیش از ارتباط با فروشنده و یا پیش از خرید، کار بسیار دشواری خواهد بود. اما در بازاریابی دیجیتالی شما می‌توانید گرایش‌ها و الگوهای رفتاری مردم را قبل از رسیدن به مرحله نهایی خرید تشخیص داده و به دنبال آن تصمیمات بسیار آگاهانه‌تری برای جذب افراد به سمت وب‌سایت‌تان اتخاذ کنید.

کارایی محتوا و مشتری یابی

تصور کنید بروشور () یک محصول را تولید کرده و آن را به صندوق‌های پستی افراد مختلف ارسال کرده‌اید. توجه کنید که بروشور نوعی از محتوا ولی به‌صورت آفلاین است. متأسفانه در این روش هیچ اطلاعاتی در مورد تعداد افرادی که این بروشورها را مطالعه کرده و یا آن را مستقیم به سطل زباله انداخته‌اند، ندارید.

حال تصور کنید بروشور مذکور را در وب‌سایت خود آپلود و منتشر کرده‌اید. این بار دقیقاً می‌توانید تعداد افرادی که بروشور را بازدید و تعداد افرادی که آن را دانلود کرده‌اند مشاهده کنید. همچنین در این روش شما از طریق فرم تکمیل‌شده از سوی کاربران به جزییات تماس کاربرانی که بروشور را دانلود کرده‌اند دسترسی پیداکرده و به دنبال آن مشتریان بالقوه خود را شناسایی می‌کنید.

مدل‌سازی اختصاصی

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مؤثر در ترکیب با ابزار و فناوری‌های مناسب به شما اجازه می‌دهد مشتری خود را از لحظه اولین تماس دیجیتال پیگیری کنید. گفتنی است فرایند ذکر شده که مدل‌سازی اختصاصی نامیده می‌شود، شما را از روند جستجوی مردم و خرید محصول آگاه می‌کند و به دنبال آن شما می‌توانید تصمیمات هوشمندانه‌تری نسبت به استراتژی بازاریابی خود و نقاط ضعف و قوت آن بگیرید.

برقراری ارتباط بین قسمت‌های فروش و بازاریابی در هر کسب‌وکاری بسیار حائز اهمیت است. بنا به گزارش‌های موجود در این زمینه شرکت‌هایی که موفق به برقراری ارتباط قوی بین بخش‌های فروش و بازاریابی خود شده‌اند به رشد ۲۰ درصدی سالیانه دست‌یافته و در مقایسه شرکت‌های ضعیف در این زمینه با کاهش ۴ درصدی درامد روبه‌رو شده‌اند. لازم به ذکر است اگر شما بتوانید با استفاده از فناوری‌های دیجیتالی چرخه خرید مشتریان خود را بهبود ببخشید، نتیجه مثبت نهایی آن را به‌طور حتم در سود سالیانه شرکت مشاهده خواهید کرد.

آیا برای دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی نیاز هست؟

به استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بستگی دارد. برای بازاریابی دیجیتال نوع آفلاین، هزینه‌های شما ممکن است بسیار بالا باشد. از قیمت‌های سرسام‌‌آور تبلیغات تلویزیونی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. اما در روش‌های بازاریابی آنلاین روش‌های بسیارکم هزینه‌تری موجود است.

اگر بخواهید از کانا‌‌ل‌های سئو () یا شبکه‌های اجتماعی () یا بازاریابی محتوایی استفاده کنید باید این خبر خوب را به شما بدهم که نسبت به بازخوردی که می‌گیرید به شدت هزینه کم و قابل چشم‌پوشی تقبل می‌کنید. اگر هم بخواهید از کانال‌های تبلیغات کلیکی یا تبلیغات همسان استفاده کنید می‌توانید با بازدهی خیلی خوبی با دریافت آمار دقیق از نتایج کمپین خود، هزینه خود را مدیریت کنید و بسته به نتیجه‌ای که می‌خواهید بگیرید یا تعداد کلیکی که نیاز دارید، خودتان هزینه دلخواه خود را وارد می‌کنید.

ادامه مقاله در سایت منبع