عمومی

تولید محتوای آموزشی و فواید استفاده از آن

امروزه استفاده از محتوای آموزشی در سایت‌ها رشد بسیار بالای داشته است. همچنین کسب و کارها و سایت‌هایی که محصول و یا خدماتی را به مشتریان خود عرضه می‌کنند از محتوای آموزشی استفاده می‌کنند. در این بین تولید محتوای آموزشی نیز در بین مخاطبان و کاربران سایت‌ها رشد بسیار بالایی پیدا کرده‌است.

تولید محتوای آموزشی به چه معنا است؟

خرید محتوا دیجیتالی به این معنا که شما محتوای آموزشی و یا خدماتی و یا تجاری را در ازای مبلغی دریافت نمایید. محتوای دیجیتالی به محتوای گفته می‌شود که قابل لمس کردن نباشد و فقط بتوان آن را به صورت دیجیتالی و با استفاده از ابزارهای خاصی استفاده کرد.

محتوای دیجیتالی امروزه به سه دسته محتوای متنی، و محتوای تصویری تبدیل می‌‎شود که خود محتوای تصویری به زیر بخش‌های و محتوا کسب و محتوای اینفوگرافیک تقسیم بندی می‌شوند.

محتوای متنی چیست؟

محتوای متنی برای موتورهای جستجو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما می‌توانید به راحتی با تولید محتوای آموزشی متنی، محتوای مورد نیاز خود را برای سایت‌های خود تهیه نمایید و با انتشار آنها در سایت‌ها و وبلاگ‌های خود در زمینه جذب مخاطب و بهبود ی سایت فعالیت نمایید. محتوای متنی به دلیل اینکه می‌توان در جست و جوی‌های کاربران خود را نشان دهد از اهمیت بالایی برای موتورهای جست و جو () برخوردار است.

محتوای صوتی چیست؟

محتوای صوتی را می‌توان همان فایل‌های صوتی شنیداری دانست و انواع مصاحبه و پادکست را می‌توان در گروه محتوای صوتی قرار داد. یکی از جدیدترین بخش‌هایی که در محتوای صوتی این روزها حسابی در امر جذب مخاطب عمل کرده‌است کتابهای صوتی می‌باشند. با تولید محتوای آموزشی صوتی که از روی کتاب‌های صوتی مانند آموزش زبان انگلیسی و یا آموزش‌های دروس تهیه شده‌است شما به راحتی می‌توانید آنها را بر روی سایت خود منتشر کنید و در نتیجه مخاطبان و کاربران زیادی را جذب کنید.

محتوای تصویری همانطور که گفته شد خود به سه محتوای زیر تبدیل می‌شوند:

1. محتوای عکس

این نوع محتواها شامل عکس‌های طراحی شده و یا گرفته شده می‌باشند. با استفاده از این نحوه مختومه می‌توان در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها آموزش‌های لازم را به کاربران داد. شما با تولید محتوای آموزشی عکسی از یک محصول یا خدمات و یا یک موضوع خاص کاربران زیادی را به سایت خود جذب نمایید.

2. محتوای ویدیویی

شاید بتوان گفت و جذاب‌ترین نوع محتوای آموزشی را می‌توان محتوای ویدیویی دانست. شما با تولید محتوای آموزشی ویدیویی و قرار دادن آن بر روی سایت خود و شبکه‌های اجتماعی () و شبکه‌های انتشار محتوای ویدیویی می‌توانید تعداد زیادی کاربر را جلب نمایید. امروزه خرد محتوای آموزشی به صورت ویدیویی بیشترین کاربران و مخاطبان را در دنیا دارد.

3. محتوای اینفوگرافیک

امروزه یکی از جدیدترین انواع محتوی تصویری محتوی اینفوگرافیک می‌باشد. این نوع محتوا می‌تواند اطلاعات کامل و خلاصه شده‌ای را در مورد یک موضوع خاص، یک محصول خاص و یا یک خدمات خاص به مشتریان و کاربران ارائه دهد. تولید محتوای آموزشی اینفوگرافیک می‌تواند در زمینه توضیحات درسی، نکات و ویژگی‌های و یا بخش‌های مهم دروس باشد که کاربر همه آنها را می‌تواند در یک فایل عکسی به شکل و شمایل بسیار جالب مطالعه و مورد بررسی قرار دهد.

امروزه محتواهای آموزشی از محبوبیت بالایی در بین کاربران برخوردار هستند. تولید، فروش و تولید محتوای آموزشی نیز در این سال اخیر رونق بسیار بالایی داشته‌است. کاربران زیادی وجود دارند که برای انجام کارهای خود نیاز به آموزش‌های ساده‌ای دارند و می‌توانند با تهیه و تولید محتوای آموزشی نیازهای خود را در این زمینه برطرف سازند.

آیا امکان تولید محتوای آموزشی دیجیتال در ایران وجود دارد؟

به همین دلیل است که تولید محتوای آموزشی در ایران دارای مقبولیت عام شده‌است و کاربران زیادی حاضر هستند برای اینکه دانش خود را در زمینه‌های مختلف به صورت عمومی و یا تخصصی بالا ببرند اقدام به تولید محتوای آموزشی نمایند.

امروزه قطعاً کسب و کارها می‌تواند با تولید محتوای آموزشی قرار دادن آنها بر روی وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود مخاطبان بسیاری را جذب نماینده در این بین این کسب و کارها می‌توانند محتواهای آموزشی خاص و ویژه خود را برای فروش بر روی سایت‌های خود منتشر کنند.

محتوای آموزشی رایگان که بخش‌های مهمی از یک کسب و کار با نرم افزار و یا موضوع خاصی را به کاربران شرح دهد و هزینه‌ای برای آنها نداشته باشد باعث می‌شود که کاربران زیادی به سوی این سایت‌ها روانه شوند. هرچه محتوای آموزشی قرار داده شده در این سایت‌ها بهتر و کامل‌تر باشد کاربران بیشتری به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند و در نتیجه اعتماد کاربران به این سایت‌‎ها بیشتر و بهتر خواهد شد.

قطعات کاربرانی که در گذشته و محتوای آموزشی رایگان قرار داده شده بر روی این سایت‌ها استقبال کرده‌اند نیز اقدام به تولید محتوای آموزشی ویدیویی کرده و باعث کسب درآمد شرکت و کسب و کارها از تولید محتوای آموزشی می‌شوند. تولید محتوای آموزشی در سایت‌های ارائه دهنده محتوا دیگر کار سخت و چالش برانگیز نیست و کاربران می‌توانند با استفاده از درگاه‌های پرداخت نقدی و یا پرداخت درب منزل نسبت به تولید محتوای آموزشی مد نظر خود اقدام نمایند.

تولید محتوای آموزشی می‌تواند باعث شود که کسب و کارها علاوه بر تولید محتوای آموزشی مناسب نسبت به تهیه و تولید آنها نیز کسب درآمد داشته باشند و در هنگام تولید محتوای آموزشی بعدی خود کیفیت و کمیت بیشتری به خرج دهند تا مخاطبان بیشتری را برای تولید محتوای آموزشی تولید شده ترغیب نمایند.

برخی مزایای تولید محتوای آموزشی

ی آموزشی جایی است که شما نه تنها بر فروش یا تبلیغ برند خود تمرکز می‌کنید، بلکه بر آموزش بازدیدکنندگان سایت خود در مورد موضوعات مهم در حوزه کاری خود تمرکز می‌کنید. با محتوای آموزشی، هدف شما بیشتر بر آموزش بازدیدکنندگان متمرکز است تا فقط تبلیغ برند خود در هر پست. بازدیدکننده از قدرت خرید استفاده می‌کند، و به‌جای تحمیل فروش به آنها، چرا توجه آن‌ها را به مسائل مهم در مورد جایگاه خود جلب نکنید و بحث‌های جذابی را با آنها انجام ندهید؟

این همان چیزی است که محتوای آموزشی به دنبال انجام آن است. به بازدیدکنندگان خود آموزش دهید تا بتوانند خریداران بهتری شوند. در آموزش به بازدیدکنندگان آنلاین خود در مورد موضوعات مرتبط با موقعیت شغلی خود، شما تمایل دارید به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید، زیرا بسیاری از بازدیدکنندگان آنلاین به سایت شما می‌آیند و به دنبال اطلاعات حیاتی هستند که آنها را قادر می‌سازد تصمیمات آموزنده بگیرند. بنابراین شما در ارائه محتوای آموزشی به بازدیدکنندگان خود کمک می کنید تا برخی از مشکلات خود را حل کنند، به شرطی که برای رسیدن به آن هدف، محتوای آموزشی با کیفیت بالا منتشر کنید.

انتشار محتوای آموزشی در سایت شما باید به دنبال دستیابی به اهداف زیادی باشد. مهم‌ترین هدف شما این است که به شما کمک کند بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنید و انجام این کار با استفاده از محتوای آموزشی مزایای بی شماری دارد. برخی از مزایای استفاده از محتوای آموزشی برای جمع آوری مشتریان بیشتر به شرح زیر است:

افزایش تعامل با مشتری

ارسال محتوای آموزشی به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را بیشتر درگیر کنید، با توجه به اینکه قدرت بالقوه‌ای برای هدایت بحث‌های آنلاین دارد. این پلت فرم خوبی را برای شما فراهم می‌کند تا با بازدیدکنندگان خود تعامل داشته باشید و هرچه بیشتر با مشتریان خود تعامل داشته باشید، بهتر نیازهای آنها را درک خواهید کرد. انتشار محتوای آموزشی راهی مطمئن برای تحقق تعامل بهتر با مشتری است و شما از مشتریان خود خواهید آموخت که واقعاً نیازهای آنها چیست. با محتوای آموزشی، شما این شانس را دارید که طرز فکر مشتریان خود را شکل دهید و کسب و کار خود را به سمت حل مشکلات آنها سوق دهید که در نهایت شما را به سمت رضایت مشتری سوق می‌دهد.

تولید سرنخ

اگر چیزی وجود دارد که می‌تواند مشتریان وفادار شما را به سایت خود برساند و به شما در تولید سرنخ کمک کند، باید محتوای آموزشی باشد. انتشار مطالب آموزشی به جای اینکه تمام توجه خود را بر روی وادار کردن بازدیدکنندگان به خرید متمرکز کنید، به شما امکان می‌دهد تا علایق بازدیدکنندگان خود را جلب کنید، اما تنها زمانی که محتوای آموزنده مرتبط با جایگاه خود ایجاد کنید. از جمله مؤثرترین راه‌های ایجاد این سرنخ‌ها می‌توان به بازاریابی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و ایجاد فهرست ایمیل اشاره کرد.

ایجاد و بهبود شناخت برند

بازاریابی محتوا، اگر به طور موثر انجام شود، می‌تواند به شما کمک کند نه تنها آگاهی از برند خود را بهبود ببخشید، بلکه به شناخت برند نیز کمک کنید. انتشار محتوای آموزشی پتانسیل افزایش شناخت برند شما را دارد زیرا باعث ایجاد اعتماد بین مشتریان بالقوه شما و برند شما می‌شود. وقتی محتوای آموزشی بازدیدکنندگان خود را در مورد موضوعات مرتبط با جایگاه خود ارائه می‌دهید، مشتریان می‌توانند راحت‌تر به خدمات/محصولات شما اعتماد کنند.

در واقع، انتشار محتوای آموزشی با کیفیت می‌تواند به برند شما کمک کند تا در جایگاه شما اعتبار کسب کند، با توجه به اینکه مشتریان هر زمان که نیاز به تصمیم‌گیری خرید مهم داشته باشند، با وبلاگ شما مشورت خواهند کرد. علاوه بر این، آنها به راحتی به شما مراجعه می‌کنند اگر زمانی به محصولاتی در جایگاه شما نیاز داشته باشند. بنابراین، در واقع، بازاریابی محتوای آموزشی به ایجاد و بهبود شناخت برند کمک زیادی میکند.

افزایش فرصت‌های فروش

اگر نمیدانستید، بازاریابی آموزشی موثر این قدرت را دارد که ترافیک سایت شما را بهبود بخشد. هنگامی که محتوای آموزنده را منتشر می‌کنید، مشتریان متوجه خواهند شد که در صورت نیاز به آموزش در مورد موضوعات مرتبط با جایگاه شما، به کجا مراجعه کنند. و اگر صدای معتبری در اطراف جایگاه خود ایجاد کرده‌اید، حدس بزنید که مشتریان به راحتی برای مشاوره با کیفیت به چه کسانی مراجعه می‌کنند؟ وب سایت شما. هرچه بازدیدکنندگان بیشتری در هر ماه داشته باشید، فرصت‌های فروش بیشتری برای آن ماه خواهید داشت. در واقع، وقتی ترافیک سایت شما به طور تصاعدی افزایش می‌یابد، این احتمال وجود دارد که برخی از بازدیدکنندگان بازگشتی به مشتریان واقعی برای خدمات و محصولات شما تبدیل شوند.

وفاداری مشتری

وقتی مشتریان به دلیل محتوای آموزشی شما مدام به سایت شما باز می‌گردند، به این معنی است که بازاریابی محتوای آموزشی برای شما کار می‌کند. این بدان معنی است که شما تصویری آموزنده در مورد برند خود ایجاد کرده‌اید و صدای معتبری ایجاد کرده‌اید که می‌تواند به مشتریان وفادار در مورد موضوعات مربوط به جایگاه شما توصیه کند. علاوه بر این، به این معنی است که سرنخ‌هایی که از محتوای خود به دست می‌آورید، قوی هستند و می‌توانند در درازمدت به مشتریان بالقوه تبدیل شوند، و این فالوورهای وفادار در نهایت مشتریان بازگشتی خواهند بود که هر کسب‌وکاری برای حفظ آن مبارزه می‌کند.

انتشار محتوای آموزشی نه تنها به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری را برای کسب و کار خود جذب کنید، بلکه به شما کمک می‌کند تا آنها را حفظ کنید، زیرا آنها برای بررسی پست‌های اخیر شما برمی‌گردند و هر گونه ارزشی را از آنها دریافت می‌کنند.

نتیجه گیری

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید