سئو

جایگزین الکسا چیست؟

حتما تا به حال شنیده اید که و چه کاربردی دارد؟ گاهی بسیاری از افراد نگران خود هستند و به دنبال جایگزین سیمیلار وب می‌باشند. متاسفانه شرکت آمازون اعلام کرده است که ابزار رتبه بندی سایت، و دیگر فعالیت نخواهد کرد. این موضوع باعث نگرانی وب‌مستران شده است. باید به دنبال یک ابزار جایگزین برای آن باشند. حال بهترین جایگزین سیمیلار وب چیست؟

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

همانطور که میدانید سیمیلار وب, ابزار سنجش ترافیک سایت است. یک سیستم رتبه بندی جهانی است که سئو کار‌ها و افرادی که دارند, استفاده می‌کنند. اما سایت ها و ابزار هایی مانند سیمیلار وب در دنیا وجود دارند. موارد زیر جایگزین سیمیلار وب رنکینگ میباشند.

  • SEMrush

یک ابزار فوق العاده برای آنالیز آنی وب سایت است. 4 میلیون کاربر در 140 منطقه مختلف, در حال حاضر وبسایت خود را در این سایت آنالیز میکنند.
570 هزار دامنه را تا به امروز بررسی کرده است و بیش از 10 میلیارد کلمه کلیدی را بررسی و ارائه کرده است.
درست است که سایت آنالیز SEMrush گران قیمت است, اما پس از نام نویسی میتوانید به مدت 1 هفته از سرویس دهی این سایت استفاده کنید.

نکات منفی: گران قیمت( پرداخت هزینه به صورت ماهانه و سالانه است) / سرویس دهی به ایران ندارد.
اگر میخواهید SEMrush را جایگزین سیمیلار وب کنید, بهتر است بدانید به دلیل تحریم ها نمیتواند به درستی وبسایت های ایرانی را آنالیز کند.

  • SimilarWeb

یکی ازشرکت های آنالیز وبسایت ها میباشد. SimilarWeb معتقد است تنها واسطه ی ارائه افزونه مرورگر ها است. این افزونه به کاربران وبسایت های مشابه وبسایتی که در حال مشاهده بودند را پیشنهاد میکند.
این وبسایت میتواند جایگزین سیمیلار وب باشد چراکه از نظر دریافت داده ها بسیار غنی تر از سایر رقبا است و دقت بالایی دارد.

نکات مثبت: ثبت نام در سایت رایگان است / سرویس دهی به ایران دارد.
از سال 2007 تا به امروز فعالیت میکند. در حال حاضر یک تیم 400 نفره در 4 کشور بزرگ دنیا هستند.
SimilarWeb شهرت موارد دیگر را ندارد و بسیاری از افراد معتقد هستند که نمیتواند جایگزین سیمیلار وب رنکینگ باشد. امتحان کنید و تجربه خود را در قسمت نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

نحوه‌ی رتبه‌ بندی سایت در سیمیلاروب

از دیگر موارد جایگزین سیمیلار وب رنکینگ

Ahrefs یک سرویس فوق العاده برای بررسی و ساخت بک لینک های سایت است. اما از قابلیت های دیگر آن میتوان, بررسی ترافیک سایت و لینک های مورد نظر را نام برد.
برای سئو کار ها و دیجیتال مارکترهایی که به دنبال استراتژی های لینک سازی و ایده های بهبود وبسایت خود هستند, مناسب است. برای شروع کار میتوانید پس از ثبت نام در سایت به مدت یک هفته با 7 دلار از آن استفاده کنید.

نکات منفی: دقت پایین/ سرویس دهی به ایران ندارد/ گران قیمت.

خرید اکانت Arefs

سفارش

یکی از مواردی که برای جایگزین سیمیلار وب میتوان در نظر گرفت BuiltWith است. ابزاری مناسب برای بررسی وبسایت ها و کلمات کلیدی میباشد.

اطلاعات این سایت به صورت هفتگی به روز رسانی میشود. نسبت به سیمیلار وب قابلیت های کمتری دارد.

نکات منفی: دقت پایین / قابلیت های محدود / سرویس دهی به ایران ندارد.

از دیگر ابزار هایی که میتوان برای جایگزین سیمیلار وب رنکینگ نام برد, Rankwatch است. این سرویس با بروز رسانی های سریع اطلاعاتی از وبسایت را در اختیار کاربران خود میگذارد.
در حال حاضر بیش از 25 هزار کاربر در 25کشور مختلف از رنک واچ استفاده میکنند. قابلیت رنک ترکینگ برای بررسی رتبه سایت ها در بازه های زمانی مختلف, بررسی بک لینک ها, بررسی کلمات کلیدی و … را میتوانید در این ابزار سئو ببینید.

نکات مثبت: دقت نسبتا بالا / به روز رسانی به صورت روزانه / هزینه های مناسب.
میتوانید به صورت رایگان در این سایت عضو شوید. کار خودتان را با 14 روز رایگان شروع کنید.

  • Moz
    یکی از بهترین ابزارهای سئو، Moz می‌باشد که اطلاعات دقیقی در مورد سایت به ما می‌دهد. Moz یا Moz Pro یکی از حرفه ای ترین ابزارهای سئو است که شامل ابزارهایی است که برای بهبود رتبه در موتور جستجو طراحی شده‌اند. Moz به دو صورت رایگان با امکانات محدود و پولی در ۳ پلن قابل استفاده است.

خرید ابزار Moz

سفارش

نتیجه
همانطور که متوجه شدید؛ سیمیلار وب در می ۲۰۲۲ به کار خود پایان خواهد داد. و کاربران باید با توجه به آنچه نیاز دارد یکی از موارد ذکر شده را جایگزین سیمیلار وب کنند. اگر تبلیغات گوگلی انجام میدهد و برای بررسی سئو و روند تبلیغات خود از یکی از ابزار های نام برده استفاده میکنید, تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید