سئو

حل مشکل missing Schema properties+ با تصویر

حل مشکل Missing Schema properties

اگر یک بیزینس داشته باشید؛احتمالا یکی از مهم ترین اصول برای شما این است که کاربران قادر باشند از طریق سرچ گوگل به شما و محصولاتتان دسترسی داشته باشند. اما گاهی اوقات با سرچ در گوگل، نمی توانید محصولات یا حتی برند خود را بیابید. این مشکل با نام Missing Schema properties شناخته می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم راهکار هایی برای رفع آن ارائه دهیم.

همچنین بخوانید:

بهترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی یا همان keyword research

Schema چیست؟

Schema مجموعه ای از اطلاعات کوچک است که با بیانی مشخص و از پیش تعیین شده در سایت قرار میگیرد. این روش از نشانه گذاری کار، تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت را برای موتورهای جستجو خیلی ساده تر و موثر تر کرده و موتور های جستجو قادر خواهند بود نتایجی را که مرتبط با سوال جستجو شده کاربر باشد به نمایش بگذارند.

این مفهوم که در Schema.org می توانید آن را بیابید، نوعی میکرودیتا است که پس از افزودن به یک صفحه وب، نوعی توضیح پیشرفته ،که معمولا با نام ریچ اسنیپت یا rich snippet شناخته می شود؛ ایجاد می شود و که در نتایج جستجو ظاهر می گردد. موتورهای جستجوگر برتر از جمله گوگل، یاهو، بینگ و یاندکس، در سال ۲۰۱۱ با همکاری یکدیگر Schema.org را ایجاد کردند. نشانه گذاری اسکیما یا schema markup، کدی است که شما در وب سایت خود قرار می دهید تا موتورهای جستجو کمک کنید نتایج بهتری را برای کاربران نمایش دهند. اگر تا به حال از ریچ اسنیپت استفاده کرده اید، خواهید فهمید که اسکیما چیست و چطور کار می کند.

چگونه از نشانه گذاری Schema استفاده کنیم؟

schema نیز همانند کدهای نشانه گذاری دیگر در محتوای صفحه قرار می گیرد. عناصر schema و صفت های مرتبط با آن به منظور جلوگیری از گردش موتور های جستجو در اطلاعات اضافی صفحه، مستقیما در کد HTML، قرار میگیرند.

بعنوان مثال اگر سایت شما در زمینه معرفی فیلم فعالیت میکند، راهکارهای مناسبی برای درک بهتر روبات های گوگل از سایت شما وجود دارد. با استفاده از نشانه گذاری Schema شما میتوانید مستقیما به گوگل بفهمانید که در مورد یک فیلم صحبت می کنید! برای این کار کافی است از استانداردهای مشخص مربوط به فیلم در سایت schema.org استفاده کنید. در این مثال اطلاعات جانبی شامل نام فیلم، ژانر فیلم، آدرس آنونس فیلم و حتی نام کارگردان برای روبات های گوگل مشخص شده است.

اهمیت و کاربرد schema markup

نشانه گذاری اسکیما به وب سایت شما کمک می کند تا رتبه بندی بهتری برای انواع مختلف محتوا داشته باشد. برای موارد زیر می توان نشانه گذاری انجام داد. این نوع داده ها عبارتند از:

  • مقالات
  • کسب و کار های محلی
  • رستوران ها
  • قسمت های تلویزیونی و رتبه بندی ها
  • بررسی کتاب
  • فیلم ها
  • برنامه های نرم افزاری
  • مناسبت ها
  • محصولات

وب سایت هایی که از schema markup استفاده می کنند، نسبت به شرکت های بدون مارک در SERP ها بهتر می شوند. یک مطالعه مشخص کرد که وب سایت هایی که نشانه گذاری دارند، در نتایج جست و جو به طور متوسط ​​چهار رتبه بالاتر از وب سایت های بدون نشانه گذاری هستند. اگرچه دقیقا مشخص نیست که این برتری تنها به دلیل schema markup است یا خیر اما مسلما ارتباطی بین رتبه بالاتر و schema markup وجود دارد. برای تعیین schema markup می توانید از خدمات سئو در مشهد بهره بگیرید.

رفع خطای Missing Schema properties

این مشکلات مربوط به ویژگی های اسکیمای از دست رفته کنسول جستجوی گوگل ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما افزونه Yoast WooCommerce SEO برای وردپرس می تواند به شما در حل سریع این خطاها کمک کند.

این افزونه به شما کمک می کند تا انواع متادیتا را برای محصول خود پیکربندی کنید. به عنوان مثال، اطلاعات سازنده، نام تجاری، رنگ و GTIN/ISBN/MPN را اضافه می کند. این فیلدها به طور خودکار در داده های ساختاری شما ادغام می شوند که می تواند به موتورهای جستجو کمک کند محصولات و خدمات شما را بهتر درک کنند.

در ادامه راهکارهایی برای حل این مشکل ارائه خواهیم کرد:

  • پیشنهادات، بررسی، یا رتبه بندی باید مشخص شود.

از مارس 2020، همه محصولات ملزم به داشتن برخی از این ویژگی ها در نشانه گذاری خود هستند. اگر از WooCommerce استفاده می کنید، نشانه گذاری باید به طور خودکار به صفحات محصول شما اضافه شود. برای اجرای بهتر Schema که گوگل به راحتی انتخاب می کند، می توانید از افزونه SEO WooCommerce استفاده کنید.

می‌توانید با افزودن داده‌های مربوطه به محصولات در سایت خود، هشدار عدم ارائه شناسه جهانی (مانند GTIN، MPN، ISBN )را در کنسول جستجوی Google برطرف کنید. اگر از SEO WooCommerce استفاده می کنید، انجام این کار آسان است. هنگامی که محصولی را اضافه یا ویرایش می کنید، به تب Yoast SEO در متا باکس WooCommerce بروید. در آنجا گزینه هایی برای افزودن شناسه محصول را مشاهده خواهید کرد. شناسه های محصولی که محصولات شما حاوی آن هستند را در باکس های مربوط به خود اضافه کنید.

  • پیکربندی

Missing Schema properties در جستجوی گوگل زمانی رخ می دهد که گزینه برند محصول و سازنده در تنظیمات افزونه WooCommerce SEO پیکربندی نشده باشد. برای حل این مشکل، باید برند و سازنده محصول را در SEO WooCommerce پیکربندی کنید.

  • قیمت فیلد موجود نیست.

ویژگی priceValidUntil فقط برای محصولات در حال فروش معنی دارد. فیلد اخطار از دست رفته priceValidUntil زمانی در کنسول جستجوی Google رخ می‌دهد که یک محصول قیمت فروش تعیین نشده باشد. در صورت لزوم، می توانید قیمت فروش و مدت زمان فروش محصولات خود را در تب General در متا باکس WooCommerce پیکربندی کنید.

این مقدار اختیاری است و اضافه نکردن آن به ظاهر محصول شما در نتایج جستجو آسیبی نمی رساند.

  • Missing field sku

زمانی که یک محصول SKU (واحد نگهداری سهام) تعریف نشده باشد، Missing field sku در کنسول جستجوی Google رخ می دهد. معمولاً SKU برای محصولاتی با تنوع، به عنوان مثال کیف پول در رنگ های مختلف مورد نیاز است. برای افزودن SKU، به جعبه متا WooCommerce واقع در ویرایشگر صفحات محصول خود بروید. سپس، بسته به اینکه کدام گزینه برای محصول شما مناسب است، یک محصول گروه بندی شده یا یک محصول متغیر را از منوی داده های محصول انتخاب کنید.

  • تصویر اصلی محصول گم شده است.

برای رفع این خطا، باید یک تصویر برجسته یا یک تصویر را در گالری محصول اضافه کنید.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، ما در در این مطلب درباره رفع رایج ترین مشکلات مربوط به missing Schema properties در جستجوی گوگل بحث کرده ایم. افزونه Yoast WooCommerce SEO می تواند به شما در حل سریع این مشکلات کمک کند. این افزونه به شما کمک می کند تا انواع متادیتا را برای محصولات خود پیکربندی کنید و به طور خودکار داده های ساختاری Schema.org را برای آن تولید کند. برای حل مشکلات missing Schema properties خود می توانید از خدمات سئو سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس بهره بگیرید.

ادامه مطلب