سئو

درباره کمپین حداکثر عملکرد گوگل یا Performance Max

کمپین‌ حداکثر عملکرد تبلیغات گوگل چیست؟

کمپین حداکثر عملکرد تبلیغات گوگل مبتنی بر هدف است و از یادگیری ماشینی برای ارائه تبلیغات مرتبط با پیشنهادات بهینه و به حداکثر رساندن عملکرد کمپین به مخاطبان استفاده می کند. تبلیغ کننده یک هدف بازاریابی را انتخاب و از آن پشتیبانی می کند. Performance Max اهداف مشخصی دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

اهداف کمپین حداکثر عملکرد گوگل

۱. پیدا کردن مشتریان در حال تبدیل بیشتر

  • اهدافی را که برای کسب و کارتان مهم هستند را شخصی سازی کنید، در این صورت تبدیل مشتری را به حداکثر می رسانید.
  • Performance Max به شما این امکان را می دهد که مشتریان را در تمامی کانال های گوگل جذب کنید.
  • با استفاده از سیگنال های کمپین Performance Max و اطلاعات گوگل، مشتریان جدید جذب خواهید کرد.

۲. هدایت ارزش بیشتر به تبلیغات

  • داده های موجود در سراسر کانال ها باعث افزایش تعامل مشتریان می شود و در نهایت مشتریان را به سمت تبدیل سوق می دهد.
  • مدل‌های یادگیری ماشینی پیش‌بینی می کند که کدام تبلیغات و مخاطبان بهترین عملکرد را دارند.

۳. کسب بینش بیشتر

  • گزارش دارایی حداکثر عملکرد می تواند به شما کمک کند بفهمید کدام خلاقیت ها بر عملکرد کمپین تأثیر می گذارند. خلاقیت های کمپین را برای افزایش ROI بهینه کنید.
  • بینش‌های جدید، مانند روند رو به افزایش جستجو، می‌تواند به شما در درک تغییرات عملکرد و اطلاع‌رسانی استراتژی کسب‌وکارتان کمک کند.

چه زمانی از کمپین حداکثر عملکرد گوگل استفاده کنیم؟

این مدل کمپین به شما این امکان را می دهد که بر اساس کانورژن ها و نرخ های تبدیل مورد نظر خود (مثلا اگر به دنبال رسیدن به اهداف خاص و متفاوتی در کمپین خود هستید)، عملکرد کمپین را بهینه تر کنید. با بهینه سازی کمپین در ساعت‌های مختلف و در کانال های مارکتینگی متفاوت و از راه استفاده از استراتژی هزینه‌ی اتوماتیک، کمپین را به بهترین شکل برای شما مدیریت می‌کند. بهترین زمان برای استفاده از Performance Max در موارد زیر است:

  • شما اهداف تبلیغاتی و تبدیل خاصی دارید (مثلاً فروش آنلاین، تولید سرنخ و غیره).
  • شما به دنبال این هستید که عملکرد کمپین خود را به حداکثر برسانید، و محدود به یک کانال تبلیغاتی نیستید.
  • شما می خواهید با استفاده از یک کمپین به آسانی به تمام کانال های تبلیغاتی گوگل دسترسی داشته باشید.
  • زمانی که می خواهید فراتر از کمپین‌های جستجوی مبتنی بر کلمه کلیدی، دسترسی و ارزش تبدیل بیشتری دریافت کنید.

مطلب مرتبط

برای اینکه تبلیغات آنلاین خود مانند تبلیغات بنری گوگل و تبلیغ در یوتیوب را با بیشترین بازدهی انجام دهید؛ پیشنهاد می‌شود با کارشناسان افراک مشورت کنید.

اتوماسیون تبلیغات گوگل

اتوماسیون Google Ads از یادگیری ماشینی برای رشد کسب و کار شما استفاده می کند. شما بودجه، اهداف تجاری و تبدیل‌هایی که می‌خواهید اندازه‌گیری کنید را مشخص و در نهایت اتوماسیون گوگل ادز مشتریان بالقوه را برای اهداف شما پیدا و مناسب‌ترین تبلیغ را با پیشنهاد بهینه ارائه می‌کند تا عملکرد کمپین را به حداکثر برساند. یادگیری ماشینی با تعیین پیشنهادات در مزایده‌های گوگل، بیشترین احتمال برای رسیدن به اهداف تجاری را دارد.

خرید اکانت گوگل ادز

شروع کنید

این نوع کمپین‌ها فناوری اتوماسیون گوگل را در تنظیمات مربوط به تعیین هزینه برای هر کلمه کلیدی، بهینه سازی بودجه، مخاطبان، محتوای متنی و تصویری به کار رفته در کمپین و کلیه‌ی تنظیمات نهایی کمپین – بر اساس اهداف کمپین ( اینکه استراتژِی صرف هزینه کمپین شما CPA است یا ROAS ) و محتواهای تولید شده‌ی تصویری و متنی تبلیغات، سیگنالی که از مخاطبان مختلف دریافت میشود و دیتا فید data feed هایی که ممکن است فراهم کرده باشید.

نکته
چنانچه هدف کمپین شما “فروش” “سرنخ” یا خرید حضوری از فروشگاه باشد، کمپین پرفورمانس مکس به شما امکان انتخاب می دهد.
با استفاده از گزارش داده های تبلیغات این کمپین، می‌توانید به این نتیجه برسید که کدام یک از محتواهایی که برای کمپین از آن‌ها استفاده کرده اید عملکرد بهتری داشته است و همین موضوع کلا نوع محتوای تولیدی با بیشترین بازده را برای رسیدن به بهترین نرخ بازگشت سرمایه مشخص میکند.
مواردی مانند ترندهای جدید میتواند دید بهترین در مورد تصمیم گیری های آینده در مورد کسب و کارتان بدهید.

ورودی های کمپین حداکثر عملکرد گوگل

همان طور که گفته شد Performance Max از مدل‌های یادگیری ماشینی برای بهینه‌سازی پیشنهادها و مکان‌ها برای ایجاد تبدیل مشتری برای اهداف تجاری استفاده می‌کند. اما شما ورودی‌های مهمی مانند سیگنال‌های مخاطب (از جمله داده‌های مشتری خود)، متن، تصاویر و ویدیوی با کیفیت بالا را ارائه می‌دهید، که می‌تواند به طور قابل توجهی کمپین شما را بهبود بخشد. عملکرد کمپین همچنین می‌تواند با اعمال مقادیر تبدیل و تنظیم قوانین ارزش، ورودی‌های مهمی در مورد اینکه چه نوع تبدیل‌هایی برای کسب‌وکارتان ارزشمند هستند، ارائه دهید، بنابراین می‌توانید به Google Ads در مورد انواع محتوایی که نمی‌خواهید تبلیغاتتان در آن‌ها نمایش داده شود را مشخص کنید.

مطلب مرتبط

کمپین تبلیغاتی گوگل چیست؟

کلام آخر – کمپین Performance Max

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید