سئو

فوت‌وفن انتخاب بهترین خدمات سئو برای کسب و کارهای محلی

امروزه هر کسب‌وکاری نیاز به دیده شدن دارد تا بتواند محصولات یا خدمات خود را به مخاطبانش عرضه کند. کسب‌وکارهای کوچک یا محلی نیز از این قضیه مستثنی نیستند! اما این موضوع تنها در دنیای واقعی مهم نیست. بلکه اغراق نیست اگر بگوییم دیده شدن در دنیای آنلاین مهم‌تر نیز هست! چرا که در این صورت کسب‌وکار شما محدود به زمان یا مکان خاصی نیست و به گستره بسیار وسیع‌تری از مشتریان‌تان دسترسی خواهید داشت. اینجاست که استراتژی‌هایی مانند یا تبلیغات آنلاین (مانند ) اهمیت خود را نشان می‌دهند. آنچه در این مطلب به آن می‌پردازیم اهمیت سئو برای کسب‌وکارهای کوچک یا محلی و نحوه انتخاب بهترین خدمات سئو برای آنهاست. با همراه باشید.

علاقه‌ای به رونق کسب‌وکار محلی خود ندارید؟ پس بی‌خیال خدمات سئو شوید!

استفاده از استراتژی‌هایی مانند تبلیغ در گوگل ادز (Google Ads)، به شما این امکان را می‌دهد تا در کوتاه‌مدت ترافیک قابل توجهی برای وب‌سایت خود به دست آورید؛ هرچند در بلندمدت بهتر است به ترافیک ارگانیک (بدون تبلیغات) اهمیت دهید. اینجاست که سئو SEO یا Search Engine Optimization اهمیت خود را نشان می‌دهد. اما مشکل این است که سئو کار آسانی نیست! در واقع سئو مجموعه اقداماتی است که به شما کمک می‌کند در موتورهای جست‌وجو بهتر و بیشتر دیده شوید.

کسب‌وکارهای کوچک یا محلی عمدتا به این موضوع بی‌توجهی می‌کنند. چرا که حوزه کسب‌وکار خود را محلی می‌دانند و نیازی به دیده شدن بیشتر در موتورهای جست‌وجو و در دنیای آنلاین احساس نمی‌کنند. این موضوع اصلا خوب نیست! چرا که آنها یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین استراتژی‌های توسعه کسب‌وکار را نادیده گرفته‌اند! در واقع سئو برای کسب‌وکارهای کوچک یا محلی بسیار ضروری است!

می‌پرسید چرا؟ اجازه دهید با مثالی بیشتر توضیح دهیم:

فرض کنید کاربری در شهر اصفهان به دنبال سالن زیبایی است. بنابراین در گوگل عبارت «بهترین سالن زیبایی» را جست‌وجو می‌کند. دقت کنید که در عبارت مورد جست‌وجو، هیچ حرفی از مکان زده نشده است. در ادامه صفحه نتایجی که گوگل به او نشان می‌دهد را می‌بینیم:

همان‌طور که می‌بینید اولین نتیجه‌ای که گوگل در صفحه نتایج جست‌وجو (SERP) به کاربر نشان می‌دهد، نقشه‌ای است که سالن‌های زیبایی در نزدیکی کاربر به او نشان داده شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد حتی اگر کاربر به دنبال خدمات محلی نباشد، باز هم گوگل به مکان کاربر توجه می‌کند و در صورت امکان، کسب‌وکارهای مرتبط محلی را به او نشان می‌دهد. حالا متوجه شدید چرا سئو برای کسب‌وکارهای محلی اهمیت دارد؟ چون کسب‌وکارهای محلی برای گوگل مهم هستند!

قدم بعدی چیست؟

تا اینجا به اهمیت خدمات سئو برای کسب‌وکارهای محلی پی بردیم. حال بهتر است به مشکل بعدی و راه حل آن بپردازیم:

مشکل بعدی اینجاست که اگر کسب‌وکار کوچک یا محلی قانع شود که از خدمات سئو و استراتژی‌های مرتبط با آن استفاده کند، با مانعی مواجه می‌شود و آن مانع در واقع پیچیدگی و زمان‌بر بودن تکنیک‌های سئو است.

آیا سئو را می‌توان یاد گرفت و بدون کمک متخصصان اجرا کرد؟ بله صد در صد! هزاران محتوای آموزشی سئو و ابزارهای حرفه‌ای در اینترنت موجود هستند که در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند. اما مسئله این است که تجربه در این زمینه حرف اول را می‌زند. به عبارت دیگر، هرچقدر تجربه شما در سئو بیشتر باشد، بهتر می‌توانید از تکنیک‌ها و ابزارهای سئو استفاده کنید و به نتیجه برسید! در غیر این صورت تنها راهی که برای شما باقی می‌ماند آزمون و خطاست.

کسب‌وکارهای کوچک یا محلی معمولا مسائل مهم‌تری برای رسیدگی دارند. از بهبود خدمات و مدیریت مشتریان تا رونق و توسعه کسب‌وکار. بنابراین احتمالا زمان و نیروی کافی برای مستقل شدن در زمینه سئو را ندارند. سه راه پیش روی کسب‌وکارهایی با این شرایط وجود دارد:

  • تکنیک‌های سئو را فرا بگیرند و با آزمون و خطا استراتژی بهینه کسب‌وکار خود را کشف کنند.
  • از استفاده کنند. در واقع با خرید اکانت ابزارهایی مانند Moz Pro، Ahrefs، SEMrush، Woorank و … یک مرحله کار خود را آسان‌تر کنند.
  • از استفاده کنند و خیال خود را از زمان و هزینه مورد نیاز در این حوزه آسوده کنند!

بسته به بودجه و زمانی که کسب‌وکارها در اختیار دارند، احتمالا راه دوم و سوم برای آنها مناسب‌تر است. چرا که دیگر دغدغه آنها یادگیری و کشف سئو نیست! بلکه با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای یا برون‌سپاری سئو، زمان خود را برای مسائل بزرگ‌تری مانند امور مشتریان یا توسعه کسب‌وکار صرف می‌کنند.

خرید اکانت Moz Pro

سفارش

چگونه بهترین خدمات سئو را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنیم؟

مسلما آژانس‌های زیادی هستند که ادعا می‌کنند در این زمینه بهترین هستند. مهم این است که در عمل، چه سابقه‌ای در حوزه سئو دارند. در ادامه چند سوال مهم که به شما کمک می‌کنند بهترین خدمات سئو برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید را آورده‌ایم:

  • چگونه و چقدر با شرکت ما در تماس هستید؟
  • قراردادها، بودجه‌بندی و گزینه‌های خدمات شما چگونه است؟
  • برنامه‌ریزی اجرایی شما چیست؟
  • چقدر درباره صنعت کسب‌وکار ما می‌دانید؟
  • چه نتایجی را می‌توانیم انتظار داشته باشیم؟
  • شرایط کنسل شدن قرارداد چیست؟
  • از چه ابزارهایی استفاده می‌کنید؟
  • از فعالیت خود در این زمینه، چه سابقه‌ای دارید؟ (گزارش، داده، نتایج و …)

کلام آخر

شما می‌توانید سئو SEO را به صورت کامل یاد گرفته و با کسب تجربه به بهترین شکل از آن استفاده کنید. اما اگر صاحب کسب‌وکار کوچک یا محلی هستید، شاید بهتر است گزینه‌های دیگر مانند استفاده از ابزارهای حرفه‌ای سئو یا برون‌سپاری خدمات سئو را هم بررسی کنید و مدنظر داشته باشید. اگر نیاز به تجربه کارشناسان ما در این زمینه دارید هم می‌توانید یک مشاوره تخصصی رایگان، مهمان افراک باشید!

تجربه شما در استفاده از خدمات سئو چیست؟‌ کدام رویکرد در این زمینه را بیشتر ترجیح می‌دهید؟

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید