سئو

طراحی لوگو یاسین، از اسم تا طراحی

مقدمه:

همانطور که می‌دانید یاسین نام یکی از سوره‌های مطرح قرآن است. از طرف دیگر بسیاری علاقه‌مند هستند که نام فرزند پسر خودشان را یاسین بگذارند. بنابراین عملا یاسین اسمی است که شخصیت مذکر و احتمالا کمی مذهبی دارد. این یک نوع روانشناسی اسم است که می‌تواند به ما در طراحی لوگو یاسین کمک کند.

مطالعه مقاله

به شما پیشنهاد میکنیم.

بنابراین به طور کلی هدف ما در این مقاله این است که بتوانیم اول به این سوال پاسخ دهیم که چرا برخی مواقع اسم‌هایی مانند یاسین و .. بهتر است نام برندینگ می‌توانند مخاطبان را جذب کنند و از طرف دیگر با روانشناسی اسم یاسین آشنا شویم و سعی کنیم تاثیر آن در طراحی لوگو را بفهمیم. با ما همراه باشید.

چرا اسم؟

ما کمتر برند مشهور و مطرحی در دنیا داریم که بتواند بر اساس نام شخصی و به دور از هرگونه قوانین نام گذاری موفق شده باشد. غالب برندهایی که می‌شناسیم نام‌هایی بوده‌اند که برای خود کم کم شخصیت پیدا کرده اند و این دقیقا چیزی بود که صاحبان آن برندها می‌خواستند. آن‌ها می‌خواستند که سامسونگ به عنوان یک شخصیت مستقل مطرح شود و نام برند وابسته به شخصیتی نباشد.

ما باید یک مفهوم مهم در برندینگ را به خاطر داشته باشیم. در اقتصاد مهم‌ترین چیز کسب درآمد و سودآوری است. ما نمی‌خواهیم که لزوما خودمان را بزرگ جلوه دهیم و یا در اولین قدم حضور خود در دنیای اقتصاد با غول های بزرگ وارد رقابت شویم. ما باید بدانیم که مهم‌ترین اصل در دنیای تجارت جذب مخاطب و کسب سود است. پس به جای این که بخواهیم رؤیاپردازی کنیم و فکر کنیم که کسب‌وکار ما باید یک شخصیت مستقل داشته باشد.

باید به این نکته فکر کنیم که ما می‌خواهیم در دنیای اقتصاد فروشنده و ارائه دهنده خدمات باشیم. پس چیزی که اهمیت دارد این است که مخاطب جذب کسب‌وکار ما شود. بنابراین بهترین استراتژی برای هر کسب‌وکاری این است که دقیقا همان چیزی را که مخاطب می‌خواهد انجام دهد.

بنابراین بهترین نوع طراحی لوگو برای شما بر اساس شناخت شما از کسب‌وکار و گروه مشتریانی است که دارید. پس لطفا قبل از انتخاب نوع طراحی لوگو به این موضوع فکر کنید که آیا مخاطب‌های شما این طراحی را خواهند فهمید؟ آیا برای آن‌ها جذاب هست؟ و آیا دقیقا این همان چیزی است که آن‌ها می‌خواهند؟ این‌ها سوالاتی است که می‌تواند آینده اقتصادی شما را مشخص کند.

مظالعه مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم.

استراتژی سوپر مارکت محله!

به طور کلی وقتی شما نسبت به یک فرد احساس راحتی بیشتر می‌کنید، نام کوچک آن را صدا می‌زنید. این نشانه‌ای از دوستی و آزادی عمل میان شما دو تن محسوب می‌شود. از طرف دیگر برقراری این روابط باعث ایجاد نوعی احساس تعلق به هم دیگر هم می‌شود. از این رو وقتی یک سوپرمارکت بتواند نام کوچک خودش را به عنوان برند به افراد محله و منطقه خود تفهیم کند عملا تبدیل به یک کسب‌وکار دوست برای بقیه می‌شود.

این گونه این کسب‌وکار تا حدی می‌تواند مطمئن باشد که افراد محلی نسبت به خرید از این مغازه بیشتر تمایل نشان می‌دهند و عملا رقیبی در آینده‌ای نزدیک نخواهد داشت. البته باید دقت کرد که این فرایند به طور معمول ماه ها و شاید هم سال ها طول می‌کشد. اما وقتی که نام کوچک فروشنده به عنوان برند فروش خود مطرح می‌شود به نوعی سخت ترین مفهوم اقتصاد یعنی اعتماد ایجاد می‌شود و این بزرگ‌ترین مزیتی است که طراحی لوگو یاسین یا این چنین نام‌هایی می‌توانند برای ما داشته باشند.

یکی از اشتباهات این چنین مغازه‌ها این است که عنوان برند روی مغازه خود را به غیر از نام خود انتخاب می‌کنند. مثلا از عنوان هایی مانند ‘ سوپر مارکت محله ‘ و … استفاده می‌کنند. در حالی که این افراد به خوبی می‌توانند با استفاده از نام خود برندشان را گسترش بدهند.

روانشناسی در طراحی لوگو یاسین

از طرف دیگر همانطور که گفتیم یاسین معمولا اسمی پسرانه است که جنسی مذهبی دارد. اما این نام پسرانه حالت زمختی کمتری دارد و لطافت بیشتری در آن دیده می‌شود. بنابراین می‌تواند نوع کارهای سبک و نرم افزاری مانند خدمات کامپیوتر بسیار کارآمد باشد.

از طرف دیگر در نظر داشته باشید که کسب‌وکارهای کوچک معمولا بسیار کم به نام برند انتخاب شده خطاب می شوند. معمولا گفته نمی‌شود که میوه فروشی افق آذربایجان، بلکه مشتری‌ها این میوه فروشی را با نام حسن آقا می‌شناسند. پس شما دیگر آزمون و خطا نکنید و به جای این که بخواهید به دنبال برند و نام عجیب و غریبی باشید بهتر است نام خودتان را به عنوان برند انتخاب کنید. این گونه احساس صمیمیت بیشتری میان شما و مخاطبان شکل می‌گیرد که می‌تواند کمک بزرگی در فروش محصولات و ارائه بیشتر خدمات شما داشته باشد.

ماندگاری با ایجاد هویت بصری در طراحی لوگو

یکی از بهترین راه های موجود در جهت بالا بردن میزان ماندگاری هویت بصری، طراحی لوگو است. توجه داشته باشید که پروسه طراحی لوگو می تواند برای افراد با مزایا و معایب متنوعی همراه باشد. به صورت کلی زمانی که شما به دنبال درخشش اسم خود در دنیای اینترنت هستید یا اینکه از یک نام خاص برای کسب و کار خود استفاده می کنید، به کار گیری لوگو به مسئله ای به شدت مهم تبدیل می شود. با استفاده از طراحی لوگو یاسین شما می توانید خیلی راحت نام خود را به نامی درخشان در دنیای اینترنت تبدیل نمایید. طراحی لوگو یاسین می تواند به شما اجازه دهد تا خیلی راحت سایت، صفحات شخصی و پیج های متنوع را طراحی نمایید. البته که ایجاد هویت بصری فقط مربوط به این مسئله نمی باشد.

برای ایجاد هویت بصری در بهترین حالت، شما حتما باید لوگو را در بهترین حالت ممکن نیز طراحی کنید. بیایید تا طراحی لوگو یاسین را مورد بررسی قرار دهیم. در صورتی که لوگو خیلی شلوغ باشد و از المنت های مفید در طراحی آن استفاده نشده باشد، مطمئنا شما به عنوان کاربر با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. ولی، زمانی که لوگو طراحی قوی داشته باشد و بدون استفاده از المنت های اضافی و فقط با استفاده از طراحی ساده ایجاد شده باشد، بی شک استفاده از آن می تواند نتایج مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد. یک لوگوی خوب و قوی بیشترین تاثیر ممکن را بر روی ایجاد هویت بصری خواهد گذاشت. به شرطی که هم اجرا و هم طراحی لوگو به درستی صورت گیرد.

طراحی لوگو یاسین

البته که یاسین به تنهایی برای ماندگاری و ایجاد هویت بصری کافی نیست. توجه به نکات خاصی همچون نحوه طراحی لوگو، رنگ های استفاده شده و نحوه استفاده از رنگ هم اهمیت زیادی دارد. رنگ ها می توانند به صورت مستقیم میزان زیبایی و جلوه بصری لوگو مورد نظر شما را تحت تاثیر خود قرار دهند.

نقش رنگ ها در ایجاد ماندگاری یک لوگو اسم

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام طراحی لوگو یاسین، طراحان باید به آن توجه داشته باشند مربوط به رنگ ها و نقش آنها می باشد. حتما می دانید که در یک لوگو، رنگ ها نقش مهمی را ایفا می کنند. استفاده از رنگ های خوب و مناسب به شما اجازه می دهد تا لوگو مد نظر خود را در بهترین حالت ممکن طراحی نمایید. توجه داشته باشید که رنگ باید بر اساس روانشناسی و ویژگی های کلی کسب و کار مد نظر شما انتخاب شوند. برخی از کسب و کار های موجود در دنیا به راحتی نمی توانند از رنگ های خاص استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر شما به دنبال سفارش طراحی لوگو یاسین مخصوص یک رستوران هستید، نمی توانید از رنگ هایی که اشتها انسان را ضعیف می کنند استفاده کنید. به کار گیری این طرح ها و رنگ ها مشکلات زیادی را در آینده برای شما ایجاد خواهد کرد. از جمله این مشکلات می توان به کاهش تعداد مشتریان نیز اشاره کرد.

بی شک رنگ مهم ترین قسمت یک لوگو است. رنگ می تواند نحوه نمایش و جلوه بصری لوگو را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. جدا از رنگ، توجه به شکل و نوع قرار گیری متن هم اهمیت زیادی دارد ولی مهم ترین مسئله ای که شما باید به آن توجه داشته باشید، رنگ است. برای طراحی لوگو یاسین، با استفاده از خدمات بهترین تیم های فعال در این زمینه شما می توانید لوگو هایی خاص و قوی را ایجاد نمایید. البته، اگر شما در زمینه طراحی لوگو تجربه زیادی ندارید، بهتر است که با یک تیم متخصص مشورت کنید. استفاده از خدمات بهترین تیم ها یا مطالعه کتاب های مربوط به روانشناسی رنگ به شما کمک می کند تا بدون هیچ مشکل خاصی لوگو مد نظر خود را طراحی نمایید.

شما می توانید را از این لینک مشاهده کنید.

خلاصه کلام

استفاده از طراحی لوگو یاسین می‌تواند دقیقا همان مسیر حساب شده ای است که می‌تواند شما را به مقصد خوبی برساند. در نظر داشته باشید که ما در این مقاله به صورت کاملا علمی و عملی به شما نشان دهیم که انتخاب یک نام به عنوان برند در کسب‌وکارهای محلی می‌تواند کاملا مناسب باشد.

تنها شما باید بدانید که چه چیزی را چگونه می‌خواهید به دست بیاورید. در کلام بهتر شما برای استفاده از یک نام به عنوان لوگو باید به چند چیز دقت داشته باشید. اول این که بدانید شخصیت این نام چگونه است. آیا به نوع کاری که می‌خواهید انجام دهید مطابقت دارد یا نه؟ بعد از آن باید نوع کسب‌وکار و نوع مشتریان خودتان را به خوبی شناسایی کنید.

این گونه می‌توانید امیدوار باشید که کسب‌وکار شما موفق باشد. یادتان باشد که مهم‌ترین مزیتی که طراحی لوگو یاسین و امثال آن می‌توان از آن‌ها برای ایجاد اعتماد میان فروشنده و خریدار ایجاد کرد. یادتان باشد که وقتی مخاطب شما را با نام کوچک صدا بزند عملا یک نوع رابطه دوستانه میان شما برقرار می‌شود. این رابطه دوستانه می‌تواند پوششی بر بسیاری از نقاط ضعف شما باشد و عملا شما را نسبت به خطرات سایر رقبا تا حد خوبی بیمه می‌کند. باور کنید!

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید