سئو

طراحی لوگو زنجان، سفارش و استخدام

بدون شک از مهمترین کارهایی است که هر شرکت و موسسه ای برای شروع فعالیت های خودش باید انجام دهد. در هر شهر و منطقه ای، اگر به تولید محصول یا ارائه ی خدماتی مشغول هستید و شرکتی برای خود تاسیس کرده اید، باید لوگوی مخصوص برند خودتان را داشته باشید. در این مقاله به طراحی لوگو زنجان و شرکت هایی که در این شهر مشغول هستند، می پردازیم. و نکات مربوط به داشتن یک را بیان می کنیم و در نهایت بهترین شرکت طراحی لوگو در زنجان را معرفی می کنیم.

لوگو چیست و کاربرد لوگو در چیست؟

لوگو در اصل تصویر، نوشته یا ترکیبی از این دو است که به شکل اختصاصی برای نمایش دادن و مشخص کردن یک برند به کار برده می شود. در واقع لوگو نمادی است که به عنوان معرف یک برند شناخته می شود. علاوه بر آن، لوگو اهداف، نوع فعالیت ها و هویت شرکت صاحب لوگو را نیز بیان می کند. برای این که لوگو بتواند این وظایف را به خوبی انجام دهد، باید نکاتی برای طراحی آن رعایت شود که در ادامه به این نکات خواهیم پرداخت. برای طراحی لوگو زنجان به بهترین شکل نکات زیر باید رعایت شود.

طراحی لوگو حرفه ای

شاید این سوال برای شما که در زنجان هستید و به دنبال طراحی لوگو زنجان هستید، پیش بیاید که ی شما باید چگونه باشد و به چه صورت باید باشد تا بهترین نتیجه را برای برند شما داشته باشد.

طراحی حرفه ای لوگو (Professional logo design) باید به شکلی باشد که بتواند بازار هدف مناسب را داشته باشد. به عبارت دیگر باید مرتبط با نوع فعالیت های شما باشد و پیام شرکت شما را به درستی به بیننده منتقل کند. بدون شک مناسب بودن لوگوی یک شرکت به اندازه ی بالا بود کیفیت محصولات تولیدی آن اهمیت دارد. چرا که لوگو معرف شرکت خواهد بود و مشتری برای در ذهن نگه داشتن برند شما، راحت تر است که لوگوی شرکت را به خاطر بسپارد.

طراحی لوگو بر متناسب با اهداف شرکت

شرکت طراحی لوگو در زنجان که در ادامه معرفی خواهد شد، به خوبی بر این اصل واقف است که اهداف شرکت سفارش دهنده لوگو را شناسایی کرده و طراحی لوگو زنجان را بر این اساس شروع کند. این امر موجب می شود که مقاصد طراحی به خوبی مشخص شده و طرح نهایی به خوبی معرف کسب و کار صاحب لوگو باشد

بنابراین زیبا بودن لوگو تنها معیار طراحی نیست و اصول مهمتری نیز در پشت طراحی لوگو وجود دارد. برای آشنایی با این اصول، را مطابق با فعالیت شرکت طراحی لوگو زنجان در زیر بیان می کنیم.

مراحل طراحی لوگو حرفه ای

طراحی حرفه ای لوگو مراحلی را شامل می شود که در زیر اصلی ترین مراحل آن را بیان می کنیم. رعایت این مراحل موجب تمایز لوگوهای حرفه ای و غیر حرفه ای می شود. موفقیت لوگوی برندهای معروف نیز در نتیجه ی چنین طراحی های اصولی و رعایت مراحل طراحی اصولی لوگو حاصل می شود.

• بهترین شرکت طراحی لوگو کرج

تحقیق و بررسی در مورد صاحب لوگو

اولین مرحله ی طراحی لوگو، ایجاد طرح های اولیه بر روی کاغذ است. اما نکته ای که باید رعایت شود، این است که یک مرحله اساسی تر قبل از شروع طراحی وجود دارد. این مرحله بررسی و تحقیق در مورد فعالیت های شرکت سفارش دهنده لوگو است. تحقیق در مورد فعالیت های شرکت موجب می شود که طراح با محیطی که لوگو در آن فعالیت کند، آشنا شود.

نمونه لوگوهای طراحی شده

مرکز طراحی لوگو در زنجان، قبل از شروع طراحی به خوبی در مورد حوزه فعالیت های سفارش دهنده لوگو تحقیق می کند و تمام اطلاعات مورد نیاز برای نوع طراحی لوگو را کسب می کند. مشاهده لوگوهایی که در زمینه مشابه قبلا طراحی شده اند، دید خوبی در این مورد به طراح می دهد.

بسیار مهم است لوگویی که برای یک سالن زیبایی طراحی می شود، با لوگویی که برای یک شرکت صنعتی طراحی می شود متفاوت باشد. علاوه بر این لوگو باید با لوگوهای قبلی که در این زمینه طراحی شده اند، متفاوت باشد. بنابراین مهمترین قدم در طراحی لوگو، دانستن زمینه کاری صاحب لوگو، آشنایی با لوگوهای قبلی موجود و سپس شروع به طراحی اولیه با داشتن یک دید گسترده در این زمینه است.

آشنایی با اهداف صاحب لوگو

شرکت طراحی لوگو زنجان بعد از این که با زمینه کاری سفارش دهنده ی طراحی لوگو زنجان آشنا شد و اطلاعات لازم در مورد شغل و فعالیت های آن را به دست آورد، با اهداف صاحب لوگو و سفارش دهنده ی آن نیز آشنا خواهد شد. طراح لوگو باید با اهداف سفارش دهنده نیز آشنا باشد. این که هدف سفارش دهنده از داشتن این لوگو چیست، چه بازاری را مورد هدف قرار داده است و به چه کسانی خدمت رسانی خواهد کرد، اطلاعات دیگری در مورد نحوه طراحی لوگو به طراح می دهد.

پس از این که به شکل عمیق با اهداف سفارش دهنده ی لوگو و طرز فکر او آشنا شدیم، ایده ی اولیه ی طراحی را می توان به روی کاغذ آورد. در این مرحله است که تفاوت های لوگوی مورد نظر با لوگوهای مشابه قبلی آشکار خواهد شد.

برای درک بهتر مشتری و نیازهای او، باید سوالاتی بپرسیم و درک روشنی از کسب و کار، صنعت و مسائلی که داشته است ایجاد کنیم. این مرحله از مراحل فرآیند طراحی گرافیکی را می توان بر حسب انتخاب مشتری از طریق تلفن، حضوری، با استفاده از پرسشنامه طراحی آنلاین یا صرفاً از طریق ایمیل تکمیل کرد. بدست آوردن خلاصه هدف مشتری از طریق سوالات، سندی است که برای یک پروژه طراحی یا توسعه در نظر گرفته شده است که طی مشاوره بین مشتری و طراح ایجاد می شود.

هرچه پاسخ‌ها کامل‌تر باشند، بهتر می‌توانیم از طریق مفاهیم طراحی، ارتباط برقرار کنیم. بنابراین به مشتریان توصیه می‌کنیم برای تکمیل آن وقت بگذارند.

چه سوالاتی از مشتریان بپرسیم؟

باید درباره کسب و کار آن ها بپرسیم و متوجه شویم که محصول آن ها چه می کند؟ چه مشکلی را از مشتریان خود حل می کند؟ و چه چیزی آن ها را از رقبایشان متمایز می کند؟

درباره مشتریان از آن ها سوال کنیم و از مشتری بخواهیم که مشتری ایده آل خود را توصیف کند. همچنین بپرسیم پیام اصلی که می خواهند به مشتریان خود منتقل کنند چیست؟

دیجیتالی کردن طراحی لوگو

هنگامی که طراحی و شکل‌دهی ایده‌های خود را تمام کردید، اکنون آماده هستید تا آن ایده‌ها را به رایانه ببرید: طراحی لوگو را با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی شروع کنید. Adobe Illustrator محبوب ترین انتخاب در بین طراحان لوگو است. با ایده ها، شکل ها، زوایا و رنگ های مختلف آزمایش کنید. با در نظر گرفتن موضوع و هدف اصلی، تغییرات متعددی را اعمال کنید.

رنگ هایی را انتخاب کنید که با هم تداخل نداشته باشند یا خیلی زرق و برق دار به نظر نرسند و مطمئن شوید که از رنگ های متناسب استفاده می کنید. در مورد فونت مناسب برای لوگو تصمیم بگیرید. بسته به نوع کسب و کار، فونت را عاقلانه انتخاب کنید.

از رنگ‌هایی برای لوگو استفاده کنید که برای صنعت مشتری شما مناسب است. هر صنعتی از تعداد خاصی از رنگ ها استفاده می کند. در حالی که برخی از رنگ ها در صنایع خاصی حرفه ای در نظر گرفته می شوند، برخی دیگر را می توان کودکانه تلقی کرد. همچنین می توانید ترکیب رنگی که مشتری به شما داده است را در نظر بگیرید و بپرسید که چرا استفاده از آن رنگ ها برای مشتری مهم است. در نهایت 3 تا از بهترین ایده طراحی را به مشتری خود ارائه دهید تا او انتخاب زیادی داشته باشد.

اصلاح و طرح نهایی

می توانید طرح اولیه را چاپ کنید، آن را در اطراف خانه یا محل کار بچسبانید و بگذارید چشم به طور تصادفی و طبیعی، همانطور که هر بیننده واقعی ممکن است در هنگام مواجهه با نام تجاری برایش اتفاق بیفتد به سمت آن کشیده شود. از خانواده، دوستان مورد اعتماد و کارمندان خود که درک درستی از برند شما دارند بازخورد دریافت کنید. حتی اگر نظرات متفاوتی وجود داشته باشد، همه معتبر هستند و جهتی را ارائه می دهند که به ما امکان می دهد هر چیزی را که ممکن است مورد نیاز باشد بهبود دهیم.

اگر مراحل قبلی طراحی لوگو به خوبی و با دقت بالا انجام شود، طرح اولیه بسیار مناسب خواهد بود و در مراحل بعدی با مشورت صاحب لوگو فقط تغییراتی جزئی انجام خواهد شد و بهترین طراحی لوگو انجام خواهد شد.

فراخوان طراحی لوگو زنجان

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید