سئو

طراحی لوگو اسم فاطمه، یک طراحی لوگو جذاب

به طور کلی برای بررسی فاطمه ابتدا باید با خود نام فاطمه آشنا شویم و درباره آن صحبت کنیم. این آشنایی می‌تواند به ما در رسیدن به مسئله طراحی لوگو اسم فاطمه کمک شایانی کند. بنابراین با مفهوم و معنی نام فاطمه شروع می‌کنیم تا در ادامه به موضوع طراحی لوگو اسم فاطمه برسیم.

نوشتن اسم فاطمه و معنی آن

فاطمه از جمله اسم‌های کهن و عربی محسوب می‌شود که حداقل بالغ بر هزار و پانصد سال قدمت دارد. ما فاطمه را با وجود دختر پیامبر اسلام می‌شناسیم و در واقعیت نیز فاطمه بر اساس این که نام ایشان محسوب می‌شود شناخته شد. در کلام ساده‌تر فاطمه صفتی است که به زنی داده می‌شود که کودک خود را از شیر گرفته است.

بنابراین عملا می‌توانیم بگوییم شروع اصلی نام فاطمه بر اساس انتخاب آن به عنوان نام دختر پیامبر و همسر علی بوده است. همین موضوع این نام را برای مسلمانان، به خصوص برای شیعیان پر اهمیت کرده است. برای مسلمانان خاورمیانه این نام ارج و قرب خاصی دارد و آن‌ها معتقد هستند که این نام می‌تواند فرد را از بسیاری بلایا حفظ کند.

از این رو عملا می‌توانیم بگوییم که نام فاطمه دارای ارج و قرب بالا میان مسلمانان منطقه هست. این ارج و قرب خواسته یا ناخواسته به سایر مناطق نیز کشیده است و بسیاری از جهانیان به این نام احترام می‌گذارند. از نظر جهانی می‌توانیم نام فاطمه را برابر با نام مریم بدانیم. هر دو این نام ها اشاره به زنانی مقدس و مهم در تاریخ ادیان دارند.

بنابراین به طور خلاصه ما از نظر معنایی چندان استفاده‌ای از این نام نمی‌توانیم داشته باشیم. اما از نظر سابقه تاریخی و احساسی که مردم نسبت به این نام دارند می‌توانیم طراحی‌های جالبی داشته باشیم. در واقع آن چیزی که برای ما می‌تواند در طراحی لوگو اسم فاطمه اهمیت داشته باشد احساس مردم به این نام است. در ادامه بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد.

روی احساس مخاطبان خودتان کار کنید!

برعکس چیزی که تصور می‌کنید، ما انسان‌ها، آدم‌های منطقی نیستیم و چندان بر اساس اصول منطقی قدم برنمی داریم. در واقع ذهن ما چندان نمی‌تواند بر اساس منطق تصمیم بگیرد. منطق کاری است که نیاز به تمرکز بالایی دارد و باید تمام عوامل را کنار یکدیگر قرار دهیم تا بتوانیم به جواب درست برسیم. در حالی که ذهن انسان عملا قادر به این نیست که درباره هر چیزی تمام عوامل را مورد بررسی قرار دهد و آن‌ها را مانند پازل بچیند.

بسیاری از اعمال انسانی بر اساس ذهن ناخودآگاه و احساسی ما رخ می‌دهد. این ذهن تقریبا خارج از کنترل مستقیم ما قرار دارد و بر اساس عوامل مختلف تحت تاثیر قرار می‌گیرد. یک برند و صاحب کسب و کار باهوش زمانی که بداند بر اساس چه محرک‌هایی می‌تواند این ذهن را به نفع خود تحریک کند، می‌تواند امیدوار باشد که مشتری و مخاطب فارغ از هر بحث و جدل منطقی کسب و کار شما را انتخاب می‌کند.

پس اولین کار در جذب مخاطب مهم‌ترین کار است. یعنی تاثیر گذاری بر ذهن احساسی مخاطب. اینجاست که هر چیزی مانند مذهب و تعصب دینی می‌تواند تاثیر عجیبی روی مخاطب بگذارد. بنابراین به طراحی لوگو اسم فاطمه توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا می‌تواند شما را به راحتی نجات دهد!

طراحی لوگو اسم فاطمه، یک شمشیر دو لبه

شاید یک برند اروپایی یا آمریکایی بتواند بر اساس یک شیطنت ریز با این نام خودش را مطرح کند اما شما در جایی زندگی می‌کنید که نمی‌توانید حتی این حرکت و شیطنت کوچک را بدون خطر از سر بگذرانید. بنابراین توجه داشته باشید که در طراحی لوگو اسم فاطمه حتما سعی کنید شئونات مربوطه را رعایت کنید و از طرح یا رنگ‌هایی استفاده نکنید که مسلمانان آن را تعبیر به توهین کنند.

طراحی لوگو اسم فاطمه

به طور کلی وقتی نام فاطمه به میان می آید رنگ سبز یا لاجوردی در ذهن تداعی می‌شود. اگر شما از این دو رنگ در طراحی لوگو اسم فاطمه استفاده کنید به نوعی بر آن چیزی که ذهن مخاطب تصور می‌کند صحه گذاشته‌اید.

این اتفاق باعث می‌شود که ذهن مخاطب دیگر توجهی به جزئیات طراحی شما نداشته باشد و شاید حتی آن را به اندازه مهم نداند که ذهن منطقی مخاطب را درگیر کند. اما وقتی از رنگ‌های متناقض استفاده کنید ذهن مخاطب دچار تناقض بین اطلاعات ورودی و اطلاعات ثبت شده می‌شود و این باعث می‌شود که ذهن منطقی مخاطب را درگیر توجه به طراحی لوگو اسم فاطمه کند. می‌بینید، دنیای طراحی لوگو یعنی دنیای بازی با ذهن مخاطب!

طراحی لوگو اسم فاطمه برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

به جز تمام این موارد یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در طراحی لوگو اسم فاطمه به آن دقت کنیم این است که فاطمه یک نام شخصی است. پس بسیاری از دخترها و زن‌ها نامشان فاطمه است. این افراد نیز می‌توانند بنا به سلیقه شخصی خودشان از طراحی لوگو اسم فاطمه استفاده کنند. در این حالت به خاطر این که گستره این طراحی کم می‌شود و کمتر مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد محدودیت‌ها و حساسیت‌ها نیز کمتر می‌شود. از این رو می‌توانید به عنوان شخصی یا همان مهر از طراحی لوگو اسم فاطمه استفاده کنید.

پایان سخن

به طور کلی می‌توان گفت که طراحی لوگو اسم فاطمه را کمتر می‌توان به عنوان یک برند تجاری استفاده کرد. مگر این که این کسب و کار تا حدودی رنگ و بوی مذهبی داشته باشد. اما نکته جالب در مورد طراحی لوگو اسم فاطمه این است که این نام یک نام جهانی محسوب می‌شود و شما می‌توانید از لوگو اسم فاطمه به انگلیسی نیز استفاده کنید.

از این رو عملا می‌توان گفت بر اساس قوانین برندینگ تقریبا این نام برای استفاده به عنوان برند مناسب است. اما به سبب حساسیت بیش از اندازه‌ای که روی نام وجود دارد و همچنین دو بخش بودن آوای نام بهتر است قید استفاده از آن را به جز در موارد خاص زد. البته در نهایت این نیاز شماست که می‌تواند مشخص کند چه چیزی می‌تواند برای شما مناسب باشد.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید