سئو

استخدام و طراحی لوگو پروژه ای

طراحی لوگو یکی از مشاغل جذاب با درآمد بالا است. کسی که با برنامه های گرافیکی آشنایی داشته باشد و مهارت کافی در طراحی داشته باشد، می تواند با یادگیری اصول طراحی لوگو، شغل ایده آل خود را شروع کند. یکی از مزیت های این کار این است که طراح می تواند به صورت طراحی لوگو پروژه ای با شرکت های طراحی نیز همکاری کند. در ادامه با اصول و چگونگی همکاری با مراکز طراحی لوگو برای دریافت پروژه طراحی لوگو آشنا می شویم.

لوگو و اصول طراحی آن

لوگو را می توان به عنوان نمادی معرفی کرد که شرکت و موسسه صاحب لوگو و فعالیت های آن را در کمترین زمان معرفی می کند. از دل همین تعریف اصول و قواعدی برای طراحی پدید می آید که در طراحی لوگو پروژه ای باید آن ها را رعایت کنید. در واقع باید طراح این قدرت و خلاقیت را داشته باشد که بتواند با طراحی یک نماد()، نوع فعالیت های صاحب لوگو، اهداف آن و هویت کاری او را به بیننده معرفی کند. علاوه بر آن لوگو باید به گونه ای باشد که تا حد امکان ساده بوده و جذابیت کافی نیز داشته باشد. این سادگی و جذابیت باعث می شود که بیننده لوگو و مخاطب شرکت به راحتی آن را به خاطر بسپارد.

اصول طراحی لوگو پروژه ای، استفاده از نام شرکت در لوگو

برای استفاده از نام شرکت در طراحی لوگو، در ابتدا این نام را در اندازه های مختلف تصور کنید. ممکن است نام شرکت در بعضی از اندازه ها خوانایی کمی داشته باشد و همچنین در بعضی از ابعادی که قرار است لوگو به کار رود، ممکن است نام برند ظاهر زیبایی نداشته باشد.

رنگ پردازی مناسب در طراحی لوگو

با توجه به این که هر کدام از رنگ ها دارای فلسفه ی روانشناختی خاصی هستند، باید طراح لوگو آشنایی کافی با کاربرد رنگ ها و روانشناسی آن ها داشته باشد و بتواند برای فعالیت های مختلف، رنگ های متناسبی در طراحی لوگو به کار ببرد. استفاده ی مناسب از رنگ ها علاوه بر این که در معرفی نوع فعالیت های صاحب لوگو کاربردی تر خواهد بود، موجب جذاب تر شدن لوگو می شود و به این ترتیب مخاطب راحت تر آن را به خاطر می سپارد.

الهام بگیرید، اما کپی کردن ممنوع!

ممکن است در طراحی لوگو، با مشاهده لوگوهای مشابهی که قبلا در این زمینه موفقیت کافی کسب کرده اند، برای طراح لوگو وسوسه برانگیز باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که برای طراحی لوگو پروژه ای می توان از لوگوهای معروف ایده گرفت، اما یکی از مهمترین نکات در طراحی لوگو، منحصر به فرد بودن آن است. بنابراین بسیار مهم است که هر لوگویی که طراحی می شود، با خلاقیت جدید و ایده های نو طراحی شود تا بیشترین میزان موفقیت را برای صاحی لوگو به ارمغان بیاورد.

همچنین باید توجه داشته باشید که کپی کردن لوگوی برندهای دیگر، علاوه بر این که تخلف محسوب می شود و برای طراح و صاحب لوگو مجازات در پی دارد، موجب بی اعتمادی مخاطب نسبت به شرکت نیز می شود. مطمئنا مخاطبی که مشاهده می کند لوگوی یک شرکت از روی شرکت های قبلی کپی شده است، بدون توجه به میزان کیفیت کالا یا خدمات آن شرکت، نسبت به لوگوی جدید و صاحب آن بی اعتماد می شود.

ایده های اولیه را روی کاغذ بیاورید

یک نکته مهم دیگر این است که طرح های اولیه ای را که می کشید، حتی در صورتی که به نظرتان خوب از آب در نیامده باشند، نگه دارید. این طرح ها به شما در ایجاد جرقه های ذهنی و ایده های بعدی عالی و با ارزش کمک بسیار زیادی می کنند.

لوگو باید مقیاس پذیر باشد

بنابراین استفاده از جزئیات کوچک در لوگو باعث می شود که در اندازه های کوچک از لوگو، این جزئیات دیده نشوند.

استخدام برای طراحی لوگو پروژه ای

لوگو استخدام و همکاری با شرکت های بزرگ

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید