سئو

سئوی صفحات شهر چیست؟

استراتژی سئوی صفحات شهر

استراتژی‌های سئوی صفحات شهر شامل موارد زیر هستند:

• هدف‌گذاری شهرهای اطراف و بازارها

• بالا آمدن به‌عنوان اولین مطالب در جست و جو

• اتصال با یک مرکز مشتری جدید

• فروش از تمام شهرتان

• ایجاد جریان‌های درآمدی جدید

سئوی صفحات شهر به شما کمک می‌کند تا در سرچ های محلی دیده شوید.

اولاً وقتی صحبت از سئو محلی می‌شود، نزدیکی فرد جستجوگر به محل کسب‌وکار خاص شما، نقشی تعیین کننده در نتیجه جستجو دارد.

بالا آمدن در / 3 pack در جستجوی محلی غالباً تابعی از چگالی و تراکم جمعیت است که با فهرست کسب‌وکار محلی در نقشه‌ی گوگل همراه می‌شود. هر چه ‘جمعیت و تراکم ‘ در ناحیه‌ی رقابتی شما بیشتر باشد، شعاع دیده شدن کسب و کار شما در Google Maps کمتر خواهد بود.

با وجود این که ایجاد یک مرجع مکانی مناسب برای GMB به شما کمک می‌کند تا شعاع خود را افزایش دهید، اما باز هم در یک فاصله معینی، موقعیت کسب‌وکار خاص شما دیده نخواهد شد؛ زیرا از لحاظ جغرافیایی به محل جستجوگر نزدیک نیستید. حالا در این موقعیت سئوی صفحات شهر به کمک شما می‌آید و نقش قدرتمندی در ارتباط دادن کسب‌وکار شما به مشتریان جدید (خصوصاً در مناطق خدماتی اطراف) بازی می‌کند.

یک صفحه شهر برای نتایج جستجوی Google organic بهینه‌سازی شده است:

اگرچه نزدیکی جستجوگر هنوز نقشی تأثیرگذار بر نتایج جستجو ایفا می‌کند، ولی این تأثیر معمولاً در مقابل نقشه‌های گوگل در سطح بسیار بالاتری قرار می‌گیرد. نویسنده برای مثال پیشنهاد ساخت صفحات شهر برای مناطق اطراف حرفه خودتان در ‘بازار شارلوت ‘ را می‌دهد.

‘شارلوت ‘ شهری بزرگ است که در آن دیدن شدن کسب کاری در سمت جنوب شارلوت بسیار مشکل است. مثلاً زمانی که کسی در حال جستجوی مناطق شمالی شارلوت (در نقشه گوگل) است، دیده شدن کسب و کار شما در جنوب این شهر بسیار دشوار خواهد بود.

مهم نیست که جستجو کنندگان در کجای شهر قرار دارند، یک صفحه شهر می‌تواند به سادگی و به سرعت پل ارتباطی شما و مشتریانتان را ایجاد کند.

صفحات شهر چیست؟

صفحات شهر صفحاتی از وب سایت شما هستند که برای یک محصول یا سرویس خاص و در یک شهر یا بازار خاص طراحی شده‌اند. صفحات شهر راهی قدرتمند برای ارتباط با مشتریان جدید از شهرها و بازارهای اطراف محل اصلی شما هستند.

صفحات شهر ابزاری قدرتمند برای هستند. آن‌ها می‌توانند در محله‌های اطراف به رتبه کسب‌وکار شما کمک کنند حتی در شهرهایی که آدرس ندارید.

صفحات شهر همچنین برای ارتباط با مشتریانی که در حال جستجوی خاص در محله‌ی اطراف خود هستند، بسیار مفید است. اما صبر کنید … شاید پیچیده به نظر برسد. پس اجازه دهید دو روش بسیار قدرتمند را که می‌توانند به شما کمک کنند کسب‌وکار خود را رشد دهید دوباره تعریف کنیم:

1- پیدا شدن توسط مشتریان جدید در شهرهای اطراف و بازارها

مشتریان جدیدی را پیدا کنید که به دنبال محصولات یا خدمات مشابه شما در محله‌های خاصی هستند. به آن محله‌ها niche / sub می گویند. یا می‌توانید ترکیبی از هر دو را گسترش دهید!

برای مثال، شما می‌توانید صفحات شهر را برای دسترسی به مشتریان جدید به این شکل طراحی کنید که محصول یا خدمات اصلی شما در شهرها دیده شود و هم niche / sub را در اختیار داشته باشید.

2- آیا باید وب سایت خود را تغییر دهم تا در شهرهای همسایه قرار گیرد؟

بهترین راه برای دیده شدن کسب و کارتان در شهرهای همسایه (در جستجوی گوگل) این است که باید سئوی خود را به صورت هدفمند طراحی کنید تا به‌طور خاص برای شهرهای همسایه هم بهینه‌سازی شوند. به عبارت دیگر، پیشنهاد می‌کنیم که هر یک عدد صفحه شهر به نسبت 1 در 1 برای هر شهر مجاور باشد.

هرچه صفحه شهر شما برای شهر همسایه یا شهر اطراف اختصاصی‌تر باشد، این صفحه برای مشتریان شما در آن شهر خاص مناسب‌تر خواهد بود.

استثناهایی برای این نسبت ۱ در 1 وجود دارد:

یکی از این استثناها برای شهرهای همسایه با جمعیت بسیار کم است، یعنی ۱۰، ۰۰۰ نفر یا کم‌تر! در مواردی که شهرها کوچک هستند، معمولاً پیشنهاد می‌دهیم که این شهرها را به صورت گروهی در یک صفحه‌ی شهر گروهی یا county page در نظر بگیرید. و سپس با یک محتوای عالی و SEO قوی، این صفحه شهر به راحتی می‌تواند پاسخی برای هر جستجو باشد که به شهرهای کوچک‌تر در آن بخش مربوط می‌باشند.

اگر برای سئوی صفحات شهر از شهرها یا استان‌های دیگر هم استفاده می‌کنید به یاد داشته باشید که در یک لیست، اسم تمامی شهرها و استان‌های صفحه‌ی شهرتان را ذکر کنید.

چگونه از تگ استفاده کنیم؟

برچسب‌ها یا تگ‌ها به خوبی برای هر شهر یا استان (در داخل صفحه‌ی شهر) کار خواهند کرد. پس برای هر شهر یا استان در حد چند خط و یا حتی یک پاراگراف، توضیحی مناسب و کافی بنویسید.

چگونه بدون داشتن آدرس، در یک شهر از سئوی صفحات شهر استفاده کنیم؟

این جادوی سئوی صفحات شهر است! همان‌طور که می‌دانید، نام تجاری گوگل شما، در هر جا که لیست GMB تائید می‌شود قابل‌استفاده و قدرتمند خواهد بود تا به موقعیت کسب‌وکاری شما در هر شهر کمک کند. حالا اگر به دنبال مشتری‌های جدید در شهرهایی هستید که در آن‌ها آدرسی برای کسب و کار خود ندارید، چه باید کرد؟

شما چطور می‌توانید در گوگل برای این شهرها که آدرس ندارید، رتبه‌بندی شوید؟

این جا است که سئوی صفحات شهر به کمک شما می‌آید تا در سایر شهرهایی که آدرس ندارند یا در لیست تجاری نقشه‌ی گوگل نیستید، تجارت شما را به نمایش بگذارد. جالب است بدانید که صاحبان کسب و کارها بیشتر از این که در لیست GMB شهرها نیستند ابراز نگرانی می‌کنند.

بدون دانستن سئوی صفحات شهر آن‌ها احساس می‌کنند که تنها در یک شهر گیر کرده‌اند و راهی برای تبلیغ در شهرهای دیگر که آدرسی ندارند، نیست. بار دیگر باید با جادوی سئوی صفحات شهر آشنا شوید، با این جادو حجم زیادی از ترافیک، رتبه بندی و مشتریان جدیدی که در شهر شما نیستند را به صفحه‌ی شهر خود بیاورید.

مثال‌های بیشتری در مورد صفحات شهر و رتبه بندی آن‌ها:

در قسمت زیر وب سایت‌های واقعی که مشتری‌های سایت هستند، آورده شده است. این صفحات شهر نشان‌دهنده استراتژی هستند و این استراتژی باعث افزایش تجارت و رتبه بندی آن‌ها (در شهرهای اطراف) شده است. به‌عنوان مثال، اگر کسب‌وکار شما در شهر A قرار دارد، اما شما خواستار مشتریان جدیدی از شهر B، C و D هستید، این شرکت می‌تواند صفحات شهر را برای شهرهای B، C و D بسازد.

توضیحات جدول:

در ستون اول جدول نام هر تجارت آمده است. در ستون دوم شهری برای هر کسب و کار مشخص شده است و در ستون سوم رتبه بندی سایت در سرچ گوگل قابل مشاهده است. در ستون آخر نیز لینک و آدرس سایت قابل دسترسی است. توجه کنید که این رتبه بندی‌ها در زمان نوشتن مقاله بوده و ممکن است تغیر کنند.

در نظر داشته باشید که آنها هزاران هزار ازصفحات شهر ساخته‌اند و این لیست کوچک تنها نمونه‌ای از بهترین کارهایی است که در رتبه بندی به امتیاز یک رسیده‌اند. تکنیک‌ها، استراتژی‌ها و نظریه‌هایی که در سئوی صفحات شهر استفاده می‌شود به ‌سرعت در حال رشدند، مخصوصاً طی شش تا دوازده ماه اخیر. در واقع این مقاله باید برای شما یک نقطه‌ی شروع باشد تا یادگیری خود را در این زمینه افزایش دهید.

چگونه کسب‌وکار من در چندین مکان جست و جو خواهد شد؟

سئوی صفحات شهر یکی از قدرتمندترین راه‌ها برای دیده شدن کسب‌وکار شما در جستجو گوگل است. منظور ما جست و جو توسط مشتریانی است که در مکان‌های دیگر هستند. سئوی صفحات شهر به شما این امکان را می‌دهد که هر بازار بالقوه‌ای را مورد هدف قرار دهید؛ مانند شهرها، بخش‌ها، محله‌ها، نقاط خاص، مکان‌ها، سازمان‌ها و حتی کدهای پستی!

از آنجا که سئوی صفحات شهر به‌طور مستقیم در صفحه‌ی سایت شما انجام می‌شود، می‌توانید با خلاقیت و استراتژی از هر هدفی استفاده کنید.

چند نکته مهم:

1- به دلیل این که رتبه بندی گوگل بر اساس نزدیکی هر سایت به بیشترین سرچ افراد است، هر چه هدف‌گذاری شما دقیق‌تر و مؤثرتر باشد، احتمال بالا آمدن صفحات شهر شما در جست و جو ها بیشتر خواهد بود.

2- با SEO محلی، کسب و کارتان را با موقعیت دقیق و مکان‌های جغرافیایی بهینه سازی می‌کنید.

3- با سئو محلی و بهینه سازی نقشه‌ی گوگل تنها می‌توانید از لیست GMB استفاده کنید. پس لیست GMB یعنی: بالا آمدن (در اغلب موارد) در شهرهای که در آن‌ها یک آدرس دارید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید