سئو

سئوی صفحات شهر چیست؟ (قسمت دوم)

حالا با ده ها یا حتی صدها بازار هدفی که مشتریان در شهرهای دیگر دارند چه کار کنیم؟

سئوی صفحات شهر یک استراتژی منحصر به فرد است که این اجازه را به کسب‌وکار شما می‌دهد تا در جست و جوهای شهرهای اطراف و مناطق مجاور آن دیده شوید. اغلب آژانس‌های سئو محلی برای بهبود رتبه در نقشه‌ی گوگل به شما یک پاسخ استاندارد ارائه می‌کنند، مانند تأیید فهرست کاری گوگل، ایجاد citations مرتبط و غیره …

اما در سال ۲۰۱۹، دیگر این استراتژی‌های اساسی کفایت نمی‌کردند:

کلمات کلیدی LSI

می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها در زمینه‌ی الگوریتم جستجوی گوگل، حرکت به سمت ارتباط موضوعی است. ارتباط موضوعی چیزی فراتر از عبارت‌های کلمه کلیدی خاص است و یک نگاه جامع به تمام چیزهایی که به موضوع مرتبط هستند، می‌اندازد.

برای اینکه از قدرت ارتباط کلمات کلیدی آگاه شوید می‌توانید سری به رتبه‌بندی‌های صفحات ویکی‌پدیا بزنید. امروزه گوگل برای تعیین قدرت محتوای هر صفحه در رابطه با ارتباط موضوعی از تکنولوژی LSI استفاده می‌کند.

پس گوگل به جای اینکه روی یکی از عبارت‌های کلیدی تمرکز کند، نگاهی به کل متن می‌اندازد تا تعداد کلمات مربوط به کلمه‌ی کلیدی را پیدا کند.

LSI و سئوی صفحات شهر برای تجارت‌های محلی

برای هر تجارتی که به دنبال امتیاز بندی گوگل در زمینه‌ی کلمات مرتبط هستند، بیشتر از هر چیز دیگری به استراتژی‌های نیاز است. صفحات شهر شما را فراتر از لیست کسب‌وکار گوگل برای سئو محلی می‌برد. برای مطالعه‌ی بیشتر به مقاله ی انگلیسی چگونه کسب‌وکار محلی در گوگل جستجو می‌شود مراجعه کنید.

با GMB / گوگل مپ، شما تنها به یک زمینه‌ی کسب‌وکار اولیه و تنها یک آدرس یا مکان خاص محدود هستید. اما با سئوی صفحات شهر قادر هستید که از هر محصول یا سرویس و منطقه برای هدف گذاری استفاده کنید. برای مثال، فرض کنیم که کسب‌وکار من در فورت لادردیل فلوریدا که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید واقع شده‌است.

قطعاً قصد دارم در لیست تجاری تأیید شده ی گوگل برای رتبه‌بندی در نقشه اقدام کنم:

ولی اگر مایل باشم در صدها شهر دیگری که بین ‘فورت لاودردیل ‘ و ‘میامی ‘ وجود دارند به مشتریان جدید دسترسی داشته باشم، چه باید کرد؟ یا مثلاً اگر کار من در شهر کوچکی نزدیک ‘فورت لاودردیل ‘ باشم، در واقع جایی که لیست تجاری گوگل در آن تأیید می‌شود. ولی من از ‘فورت لاودردیل ‘ هم مشتری بخواهم چه؟

حالا وقت آن رسیده است که سئوی صفحات شهر وارد بازی شود. زمانی که می‌خواهید از صفحات شهر در وب سایت خود بهره ببرید تا در جستجوی گوگل در شهرهای اطراف هم دیده شوید و رقابت کنید، باید صفحاتی ایجاد کنید که قوی دارند. برای صفحات شهر، هرچه از واژه‌های کلیدی LSI بیشتری استفاده کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که یک صفحه با کیفیت بالا تولید کنید و این صفحات در گوگل به خوبی رتبه‌بندی خواهند شد.

چگونه عبارات کلیدی LSI را برای رتبه‌بندی محلی‌تان جمع آوری کنید؟

ابزاری که نویسنده برای تحقیقات LSI پیشنهاد می‌دهد، سایت است. به سادگی عبارت کلمات کلیدی مورد نظر خود را در قسمت نوار جستجو وارد می‌کنید و سپس سایت یک نمودار LSI و یک لیست کامل از عبارات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی شما را به نمایش می‌گذارد.

از این عبارات کلیدی می‌توانید در تمام محتوای صفحه شهر خود به راحتی استفاده کنید. لازم نیست هنگام استفاده از ابزار LSI برای کلمه‌ی کلیدی خود در صفحات شهر نام شهر خود را نیز سرچ کنید. برای مثال، فرض کنید من یک وکیل برای تصادفات رانندگی در شیکاگو هستم و حالا می‌خواهم یک صفحه شهر ایجاد کنم که منطقه‌ی ناپرویل درحومه شیکاگو را مورد هدف قرار دهم.

به سایت LSI می‌روم و تنها عبارت ‘وکیل تصادف ماشین ‘ را می‌نویسم. پس شما نیازی نیست که عبارت ‘وکیل تصادف ماشین در ناپرویل ‘ را وارد کنید. بگذارید توضیح دهم اگر شما از نام منطقه در ابزار نمودار LSI خود استفاده کنید، اول اینکه بسیاری از عبارات کلیدی را دریافت خواهید کرد که اصلاً نباید استفاده کنید مانند نام رقیب خود در آن منطقه. حالا به شما نشان می‌دهم منظور من از استفاده‌ی کلمه‌ی کلیدی ‘وکیل تصادف ماشین ‘ چیست.

وقتی این عبارت را وارد سایت کنم عبارت زیر را نشان می‌دهد:

• لیست تصادفات اتومبیل

• زمان وقوع تصادف چه کنیم؟

• پیش‌گیری از تصادف اتومبیل

• تصادف اتومبیل بدون هیچ گزارشی از پلیس

• تصادف اتومبیل

• وکلای حادثه‌ی تصادف

این‌ها همه کلمات کلیدی با کیفیت هستند که مربوط به کلمه‌ی کلیدی من می‌باشند پس می‌توانم در سراسر صفحه‌ی شهر خود استفاده کنم.

حالا اگر نام شهر را هم همراه با کلمه‌ی کلیدی جست و جو کنم این لیست را به من می‌دهد:

• استیون وکیل مالیات

• وکیل تصادف اتومبیل استیون

• استیون وکیل تصادف ماشین در ناپرویل

• مشاور آسیب شخصی ماشین در ناپرویل

• وکیل تصادفات جاده‌ای استیون

• وکیل استیون ناپرویل

تفاوت را احساس کردید؟ اگر من نام منطقه در عبارت کلیدی استفاده کنم با نام رقبایی که نمی‌خواهم در صفحه‌ی شهر من باشند روبه رو خواهم شد.

به طور خلاصه:

دقت کنید هنگام استفاده از سایت LSI تنها واژه‌ی کلیدی خود را وارد کنید و از آوردن نام منطقه در سایت اجتناب کنید.

تولید محتوای طولانی برای سئوی صفحات شهر

صدها هزار مقاله وجود دارد که برسی می‌کنند چه مقدار محتوا برای امتیاز بهتر در گوگل بهتر است. با این حال، محتوا باید بسیار عالی باشد زیرا یک محتوای کوتاه عالی هرگز با یک محتوای صرفاً طولانی برابر نیست. هیچ ایده‌ای ندارم که چه کسی گفته محتوای عالی = یک محتوای بسیار طولانی، ولی نیاز است که این فرمول افسانه‌ای را باطل کنیم.

راند Fishkin (@ randfish) ۳۰ مارس ۲۰۱۶

بنابراین هنگامی که به ساخت صفحات شهرتان مشغول می‌شوید، لازم است به طولانی بودن متن فکر کنید البته با این استراتژی که یک متن عالی و با کیفیت تولید کنید.

استفاده از کلمات کلیدی در زیر عنوان

برای محتواهای طولانی می‌توانید از واژه‌های کلیدی در زیر عنوان استفاده کنید. بهتر است برای درک بهتر دوباره نگاهی به عبارات LSI مثال وکیل تصادف ماشین بی اندازیم.

• لیست تصادفات اتومبیل

• زمان وقوع تصادف چه کنیم؟

• پیش‌گیری از تصادف اتومبیل

• تصادف اتومبیل بدون هیچ گزارشی از پلیس

• تصادف اتومبیل

• وکلای حادثه‌ی تصادف

با نگاه کردن به این لیست کوچکی که از عبارات LSI داریم به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرد که از کدام عبارت برای زیر عنوان استفاده کنید.

به راحتی می‌توانیم از این عبارت برای زیر نویس استفاده کنیم؛ مثلاً:

• ویدیوی یوتیوب تصادف اتومبیل

• تصادفات خودرو بدون گزارش‌ها پلیس

• لیست حادثه‌ی تصادف

با استفاده از هر کدام از این عبارات می‌توانم یک زیر عنوان ایجاد کنم و برای هر قسمت حدود 500 کلمه محتوا تولیدکنم.

استفاده از کلمه‌ی کلیدی مربوط به موضوع در زیر عنوان برای یک متن می‌تواند به صورت زیر باشد:

در مثال بالا، شرکت حقوقی استفان بابکاک می‌تواند این جمله را در یک صفحه مرتبط با قانون یا در یک پست وبلاگ استفاده کند و سپس همان‌طور که من اینجا لینک ایجاد کردم، به طور مستقیم به صفحه‌ای شخصی که در مورد وکیل تصادف ایجاد کرده است لینک بزند.

رتبه‌ی عالی در سئو برای کسب و کارهای بدون آدرس با استفاده از سئو شهر

به روز رسانی پست در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷

به فرایندی که شما در سرچ گوگل در یک منطقه بالا می‌آید محلی می گویند. با توجه به استراتژی مناسب سئو محلی، مشتریان شما در نقشه‌ی گوگل سرچ می‌کنند و شما در آن منطقه بر اساس محصول و خدماتی که ارائه می‌کنید دیده خواهید شد. اگر با تلفن همراه عبارت مورد نظر را سرچ کنید به این صفحه می‌رسید.

حالا اگر شما در منطقه‌ی کوچک‌تری هستید و در نزدیکی شما یک منطقه‌ی بزرگ با مشتری‌های زیادی باشد که نمی‌خواهید ان ها را از دست بدهید باید چه کار کنید؟ یکی از متداول‌ترین سؤالاتی که از این مبحث پرسیده می‌شود این است که چگونه می‌توانم کاری را که در شهرها و مکان‌هایی که کسب‌وکار من در آنجا قرار ندارد، در گوگل به نمایش بگذارم؟

بهتر بگویم. اگر یک منبع بزرگ مشتری بالقوه در یک مرکز شهر وجود دارد و هزاران کسب و کار کوچک مانند شما در اطراف این مرکز وجود دارند، باید چه کار کنند؟ خوشبختانه، وقتی شروع به نوشتن محتوای با تعداد زیادی از کلمات LSI می‌کنید به راحتی می‌توانید کار را با 2 تا 3 هزار کلمه به پایان برسانید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید