سئو

محتوای کرنراستون cornerstone content چیست| اهمیت مقاله بنیاد محتوا در سئو

عناوین مطالب

هنگامی که از شما می خواهند خودتان را به صورت کامل معرفی نمایید، شما چه پاسخی به آن ها می دهید؟ قطعا شما بهترین خصوصیات ذاتی خودتان را که دوست دارید دیگران در مورد آن بدانند، بیان می کنید. در بازاریابی و تبلیغات، محتوای کرنر استون بر اساس چنین سناریویی پیاده سازی می شود و بسیار دارای اهمیت می باشد. در واقع با مقالات بنیاد محتوا، به مردم درباره نوع کسب و کار خود و حتی سوالاتی که مردم در ذهن خود دارند، پاسخ می دهید.

محتوای کرنر استون، یک مفهوم جدید نیست. در واقع، یک استراتژی کلیدی است که گوگل توسط آن می تواند بهترین محتوا با بیشترین کلمات کلیدی را از بین محتواهای دیگر سایت تشخیص دهد. نوشتن محتوای کرنر استون (cornerstone content) یک راهی برای سایت های تازه تاسیس و نوپا است که بتوانند برای رشد رتبه خود و در سبقت گرفتن از رقبا موفق تر عمل نمایند. کرنر استون، بسیار مناسب برای وب سایت هایی است که تمایل زیادی به کسب رتبه در گوگل و برندینگ شدن دارند، می باشد. در این مقاله درباره موضوعاتی چون کرنر استون چیست؟ چرا مقاله بنیاد محتوا برای سئو دارای اهمیت است؟ ساختار لینک دادن به مقالات بنیادی چگونه است؟ و از همه مهمتر اینکه یک محتوای cornerstone، چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟ آیا با یواست می توان مقاله بنیاد محتوا را مشخص نمود؟ و… صحبت خواهیم کرد.

شاید این مقالات برای شما مفید باشد:

راهکارهای سئو

خدمات سئو

محتوای کرنر استون (cornerstone content) چیست؟

محتوای کرنر استون، مهمترین قسمت از یک برند یا یک وب سایت است که دارای ارزش بسیار می باشد. این نوع محتواها زیرساختی برای افزایش ترافیک و ورودی سایت و آگاهی از برند به حساب می آیند. منظور از این حرف این است که مقالات شاخص، منعکس کننده یک بیزینس، فراهم آوردن جایگاه اول، افزایش اعتبار و اعتماد به صنعت و همچنین افزایش impression (دیده شدن سایت در نتایج جستجو) و غیره است. مطالب بنیادی، می توانند در بالای قیف فروش قرار گیرند، اما نباید انتظار داشته باشید که تعداد زیادی از آن مقالات بازدید بسیار یا فروش زیاد داشته باشند.

محتوای کرنر استون یا مقالات بنیادی، می توانند مهمترین صفحات یک وب سایت مانند صفحه اصلی، درباره ما و یا صفحه تماس با ما را تشریح نمایند. در یک سایت بهتر است که سه تا 5 مقاله مهم در بین مقالات دیگر را که تمایل دارید کاربران آن ها را ببینند، به عنوان یک محتوای اصلی یا محتوای شاخص در نظر بگیرید. قبل از مشخص کردن مقاله بنیاد محتوا، باید به تحقیق کلمات کلیدی بپردازید و ببینید که تمایل دارید با چه کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل باشید. بعد از مشخص کردن کلمات هدف، حالا نوبت به نوشتن محتوای کرنر اشتون یا سنگ بنا می رسد. نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که ” به هیچ عنوان کلمات هدف را برای مقالات و پست های دیگر خود به کار نبرید”.

هنگامی که شروع به نوشتن مقالات مختلف می کنید، در صورت مرتبط بودن با مقالات بنیاد محتوا، حتما از لینک سازی داخلی استفاده نمایید. منظور از internal links این است که کلمه هدف مقاله را که با موضوع مقاله بنیاد محتوا یکی است و یا زیر مجموعه ای از آن مقاله به حساب می آید را به صفحه کرنر استون لینک دهید. با این کار، گوگل از اهمیت این محتوا اطلاع پیدا می کند و به آن مقاله رتبه می دهد.

از مهمترین ویژگی های ایجاد کرنر استون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش آگاهی و اطلاع از برند (brand awareness)
  • ایجاد اولین جایگاه دیده شدن در نتایج جستجو
  • افزایش ترافیک مرتبط با سایت
  • ساخت لینک های طبیعی
  • ایجاد اعتبار و اعتماد
  • و…

چرا محتوای کرنر استون مهم است؟

بازاریابی محتوا و سئو از مهمترین شاخه های پر رقابت در بیزینس می باشند و همچنین اعتبار دامنه هم از مهمترین جنبه های سئوبه حساب می آید. آیا می دانید، چرا بسیاری از بلاگرها توصیه می کنند که از محتواهای طولانی در وب سایت خود استفاده نمایید؟ علت اصلی آن، افزایش اعتبار و اعتماد و همچنین گرفتن رتبه در نتایج جستجو توسط گوگل است.

تمامی محتواها در پشت محتوای کرنر استون به منظور افزایش اعتبار، مخفی شده اند. همانطور که در بالا گفتیم، انتشار مقاله بنیاد محتوا باعث بالا بردن رتبه سایت در گوگل می شود. هدف اصلی گوگل از آپدیت های مکرر، شناسایی مقالات با کیفیت و البته طولانی تر است که فقط برای کاربر نوشته شده است نه برای گرفتن رتبه. این چنین مقالات مطمئنا دارای موضوعاتی هستند که کاربران به دنبال آن ها بوده و بسیار خاص نیز هستند.

در صورتی که مقاله طولانی بنویسید و از کلمات کلیدی زیاد استفاده نمایید، انتظار گرفتن رتبه نداشته باشید، چرا که الگوریتم پاندا با آپدیت هایی که داشته، اجازه گرفتن رتبه را از چنین مقالاتی گرفته است.

ساختار لینک دادن به مقاله بنیاد محتوا

مقالات کرنر استون، باید جایگاه والایی در سایت داشته باشند. چرا که افراد بتوانند به راحتی با کلیک کردن از صفحه اصلی سایت به صفحات کرنر استون، تغییر مکان دهند. همچنین دیگر نوشته های سایت که دارای موضوعات مشابه ای هستند، باید به صفحات کرنر استون لینک داده شود، بنابراین ایجاد صفحات بنیاد محتوا، یکی از مهمترین ساختارهای سایت و سئویی می باشد. با نوشتن مقالات بسیار و لینک دهی به مقالات cornerstone، امکان افزایش rank در گوگل بیشتر شده و شانس دیده شدن نیز چند برابر می شود.

به عنوان مثال:

به نقشه یک استان و یک شهر توجه کنید، ببینید که شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ چطور با یکدیگر در ارتباط هستند. عموما شهرهای بزرگ دارای تعداد زیادی جاده هستند که شهرهای کوچک تر را به هم وصل می کند. شهرهای بزرگ به منزله مقالات کرنر استون هستند که دارای لینک هایی می باشند. شهرهای کوچک، همان مقالات دیگری هستند که موضوعات مختلفی دارند. همه این ها توسط جاده (لینک ها) به یکدیگر وصل می شوند.

این مقاله در حال آپدیت می باشد….

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید