سئو

سئو سایت موزیک | راهنمایی کامل برای بهینه کردن سایت موزیک

عناوین مطالب

به صورت کلی، وب سایت، مکانی کلیدی است که افراد مختلف می توانند شما را بیابند و با شما در تعامل باشند، از موسیقی و سبک شما لذت ببرند که تمامی این کارها با استفاده از استراتژی هایی که در هر بروزر وجود دارد، امکان پذیر می باشد. با استراتژی مناسب SEO ، هنرمندان می توانند:

  • به طرفداران وفادار برسند.
  • یک دنبال کننده آنلاین ایجاد نمایند
  • طرفداران خود را افزایش دهند
  • فروش ضبط شده و بلیط عملکرد را افزایش دهند
  • تلاش های کلی خود در زمینه نام تجاری بهبود بخشند

با این حال، موسیقی دانان، گروه ها و تولیدکنندگان موسیقی، کاملا با دنیای سئو غریبه هستند و باید برای رساندن آنها به شهرت یا کسب موقعیت های بهتر، آن ها را راهنمایی نمود.

چرا موسیقیدانان به سئو، برای سایت موزیک خود نیاز دارند؟

از عمده ترین دلایلی که یک موزیک دان می تواند به سئو سایت موزیک نیاز پیدا نماید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر می خواهید طرفداران یا مشتریان بالقوه، شما را به راحتی پیدا کنند، استفاده از بهترین روشهای جستجو مانند سئو و بهینه سازی سایت می تواند باعث افزایش ترافیک شود و کاربران و طرفداران بیشتری را به این حوزه سوق دهد.
  • افراد تمایل دارند از موتورهای جستجو مانند Google یا Bing برای مقایسه نتایج شما با سایر موسیقی دانان یا هنرمندان اصلی استفاده کنند.
  • مدیران اجرایی، ممکن است بخواهند از طریق موتورهای جستجو، در مورد پروفایل کاری یا موسیقی شما اطلاعاتی را بدست آورند. اطمینان حاصل کنید که این نوع فرصت ها را به دلیل عدم مشاهده در جستجو از دست ندهید.
  • مشتریان و طرفداران بالقوه می توانند تمام محتوای مربوط به مارک موسیقی مرتبط شما را از طریق یک منبع آسان و یک مرحله ای پیدا کنند.

اگر جز افرادی هستید که تمایل دارید، خودتان به بهینه سازی سایت موزیک بپردازید، بهتر است این نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را از دست ندهید.

5 نکته مهم و کلیدی برای سئو سایت موزیک

برای آنکه سایت موزیک شما با نام شما یا با سرچ های مختلف در حوزه کاری شما دیده شود باید از راهکارهایی که در ادامه به ان ها می پردازیم نیز استفاده نمایید.

1- تحقیق کلمات کلیدی (keyword research)

برای آنکه سایت موزیک خود را سئو نمایید، تنها باید کلمات کلیدی مرتبط با خودتان را پیدا نمایید که عموما آن کلمه کلیدی می تواند برند کاری شما نیز باشد. کلمات کلیدی مارک دار می تواند شامل نام مرحله شما، نام آلبوم، نام آهنگ، متن، سبک موسیقی، تاریخ اجرا، مصاحبه و موارد دیگر باشد. به عنوان مثال ، حجم زیادی از جستجو در اطراف کلمات کلیدی با مارک Coldplay وجود دارد.

حتی اگر هیچ کس در جستجوی ارگانیک این کلمات کلیدی را کشف نکند، به این معنی نیست که فرصتی وجود ندارد. شما می توانید محتوای اصلی را در اطراف این اصطلاحات جستجو، ایجاد کنید تا بهتر بتوانید به آنچه طرفداران شما در جستجوی آن هستند، ارائه دهید. تعداد کلمات کلیدی مهم برای شناخت سایت شما می تواند بین 5 تا 10 کلمه نیز باشد. Google AdWords Keyword Planner و Keyword Tool ابزار خوبی برای تحقیق کلمات کلیدی می باشند.

2- متا تگ ها (Meta Tags)

با کمک متا تگ ها می توانید محتوای صفحه را توضیح دهید و جایگاه آن ها در کدهای HTML سایت نیز یافت می شود. کلمات کلیدی که در مرحله قبل بدست آورده اید را می توانید در این متا تگ ها به کار برید. متا تگ ها شامل عنوان و دیسکریپشن مرتبط با هر صفحه بوده اند که کاربران متناسب با کلمات کلیدی آن ها را مورد جستجو قرار می دهند. با استفاده از توضیحاتی که در دیسکریپشن داده شده است، کاربران تصمیم می گیرند که بر روی آن لینک کلیک نمایند یا خیر.

3- لینک بیلدینگ (Link Building)

لینک سازی در سایت یکی از مهمترین کارهایی است که می تواند به دریافت رتبه در موتورهای جستجو نیز کمک نماید. منظور از لینک های خارجی، لینک هایی بوده که از دیگر سایت ها به سایت شما روانه شده است و دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. لینک هایی که دارای اعتبار فراوانی هستند و از دامنه های بالا دریافت می شوند از لینک هایی که از دامنه پایینتر یا دارای اسپم بالایی هستند نیز بهتر خواهد بود. تبادل لینک با وب سایت هایی که دارای پسوند gov. و EDU. هستند نیز دارای اهمیت بالایی دارد.

انکرتکست ها، یکی دیگر از فاکتورهای مهم در ساخت پیوند و لینک سازی به حساب می آیند. اطمینان از اینکه لینک شما دارای انکرتکستی باشد که دارای کلمه کلیدی است، راهی عالی برای گرفتن رتبه بندی صفحه برای یک کلمه کلیدی هدفمند به حساب می آید. نمونه ای از انکرتکست در لینک سازی خارجی:

لینک های فالو و نوفالو در لینک سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید برای لینک سازی، از هر دو لینک استفاده شود تا گوگل به لینک های شما شک نکند. عموما لینک های فالو، باعث افزایش رتبه سایت و صفحه ای که مد نظر شما است می شود و به دیده شدن شما در موتورهای جستجو نیز کمک شایانی خواهد کرد.لینک های نوفالو، تاثیری در گرفتن رتبه ندارند و باعث رشد سایت نمی شوند اما باید برای لینک سازی و طبیعی بودن لینک ها از آن ها استفاده نمود. با لینک سازی خارجی درست می توانید طرفداران زیادی را به حوزه خود جذب نمایید. با استفاده از لینک های خارجی ، می توانید افراد مختلفی که در حوزه موزیک و موسیقی هستند را پیدا نمایید و ارتباط خود را بیش از گذشته افزایش دهید.

4- تولید محتوای جدید (Create Fresh Content)

یکی از بهترین راهکارها برای بهینه سازی سایت موزیک، استفاده از محتوا می باشد. اگر محتوایی که در سایت گذاشته می شود، جدید باشد و حالت کپی نداشته باشد، گوگل، بیشتر از هر سایت دیگری که در حوزه موسیقی کار می کند و دارای محتواهای کپی و بی ارزش نیز است، سایت شما را مورد خزش و کرال قرار می دهد. در گذشته، گوگل نمی توانست از روی تصاویر و فیلم و پادکست، به مفاهیم داخلی آن پی ببرد اما در حال حاضر با آپدیت هایی که در اواخر شاهد آن بودیم، گوگل می تواند به تمامی این موارد با راهکارهایی که به آن اشاره کرده است، از مفاهیم به کار رفته در تصاویر و ویدئو اطلاع پیدا نماید. اگر آلبوم دارید، می توانید برای کسب رتبه بهتر، محتوایی را برای آن آلبوم آماده نمایید تا با جستجوی آن آلبوم یا کلمه کلیدی که مدنظر شما است، در صدر جستجوها قرار گیرید.

5- آنالیتیکس (Analytics)

نظارت بر ترافیکی که وب سایت شما دریافت می کند بسیار مهم است. دانستن اینکه کدام صفحات بیشترین و کمترین میزان بازدید را دارند می تواند به شما در بهینه سازی بهتر سایت کمک کند. بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل رایگان (آنالیتکیس) وجود دارد که می تواند به شما در تحلیل سایت کمک کند.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید