سئو

بهترین منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت برای ویدئو

بازایابی ویدیویی بخش مهمی از استراتژی بازاریابی است که کمک عظیمی به پیشرفت شما خواهد کرد. از آنجایی که امروزه ویدئو ها در بستر اینستاگرام و یوتیوب منتشر می شود، باید کمپین های خود را به گونه ای بچینید که با فضای این شبکه های اجتماعی هماهنگی داشته باشد.

در ادامه این مطلب به بررسی این منابع می پردازیم.

همچنین بخوانید:

چطور به استوری اینستاگرام موزیک اضافه کنیم؟

بدیهی است هزینه های زیادی از جمله تجهیزات تا مراحل پس از تولید؛ برای ساخت یک ویدیو وجود دارد،. بنابراین، شما باید به دنبال روش هایی منطقی برای کاهش هزینه ها باشید.

خوشبختانه، موسیقی پس‌زمینه ویدئو ها یکی از قسمت هایی است که می‌توانید در آن بودجه گرانبهای خود را ذخیره کنید. کاهش هزینه ها در این مورد به معنای کاهش کیفیت نیست. منابع بسیار خوبی برای انتخاب موسیقی رایگان یا ارزان وجود دارد.

هزینه های موسیقی پس زمینه چیست؟

قبل از شروع، بهتر است به صورت خلاصه هزینه های مربوط به دریافت موسیقی پس زمینه برای ویدیوهای بازاریابی را بررسی کنیم.

توجه داشته باشید که موسیقی بدون حق امتیاز به این معنی نیست که موسیقی رایگان است. این صرفاً به این معنی است که شما یک بار هزینه مجوز را خرج می کنید و می توانید از موسیقی در هر زمان و هر زمان که بخواهید، تا بی نهایت و فراتر از آن استفاده کنید.

از سوی دیگر، آثار حوزه عمومی و Creative Commons رایگان هستند. تفاوت بین این دو در این است که دامنه عمومی نیازی به مجوز از کسی که کار را ایجاد کرده است ندارد، در حالی که Creative Commons اغلب شامل مجوز یا انتساب است.

استفاده از موسیقی رایگان مزایا و معایبی به شرح زیر می تواند داشته باشد:

مزایا:

  • صفحاتی برای دانلود رایگان موسیقی پس زمینه
  • معمولاً پیدا کردن آن آسان است.
  • ایده آل برای استفاده در پروژه های شخصی

معایب

  • شما نمی توانید از آن در پروژه های حرفه ای استفاده کنید.
  • شما باید نویسنده را -به آن اشاره کنید- در جایی نسبت دهید.
  • هر صفحه وب و هر آهنگ تحت مجوزهای رایگان مختلف است. شما باید یک به یک بخوانید و معنی آنها را بفهمید.
  • مجوز رایگان می تواند در هر لحظه توسط نویسنده تغییر کند و به مجوز پولی تبدیل شود.
  • الگوریتم یوتیوب به نام Content ID می‌تواند تشخیص دهد که شما حق استفاده از آن موسیقی را ندارید.
  • نمی‌توانید از ویدیو یا محصولی که دارای موسیقی است، کسب درآمد کنید.
  • دنیای موسیقی رایگان در اینترنت پیچیده است، زیرا انواع مختلفی از مجوزها وجود دارد و همیشه مشخص نیست که باید به کدام یک پایبند باشیم.

موسیقی رایگان (free music) در درجه اول به نوعی از مجوز موسیقی اشاره دارد که به خریدار اجازه می دهد مجوز مربوطه را فقط یک بار پرداخت کند و از موسیقی تا زمانی که می خواهد در یک محصول نهایی یا ویدیو استفاده کند.

با این حال، این اصطلاح تمدید شده است و اغلب شامل موسیقی رایگانی نیز می‌شود که می‌توانیم در پروژه‌های خود از آن استفاده کنیم.

موسیقی تحت دامنه عمومی

موسیقی تحت «حوزه عمومی» شامل همه آثاری است که تحت حمایت حق چاپ نیستند و بنابراین می‌توان بدون اجازه یا بدون پرداخت هزینه به نویسنده اصلی از آنها استفاده کرد. یا به این دلیل که آن را بیان کرده است یا به این دلیل که مدتی از مرگ او گذشته است (این مدت، معمولاً بین 50-70 سال بستگی به هر کشور یا منطقه ای دارد).

از بهترین منابع برای موسیقی رایگان با کیفیت بالا در اینترنت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتابخانه صوتی یوتیوب

در کتابخانه صوتی خود، هم موسیقی و هم جلوه های صوتی از همه ژانرها، 100٪ رایگان است.

  • موسیقی رایگان Premiumbeat

یک مزیت بزرگ این منبع کیفیت فوق‌العاده‌ای را در میان آهنگ‌هایی که Premiumbeat به صورت رایگان ارائه می‌دهد می باشد. همچنین موسیقی های این منبع بر اساس ژانرها ، حالت، مدت زمان، BPM، سازها طبقه‌بندی شده که شما را شگفت زده خواهد کرد.

  • Mixkit

وب سایتی کاملا رایگان برای سازندگان ویدیو است که کتابخانه ای از موسیقی های فاخر و عالی، کلیپ های ویدیویی استوک و الگوهای Premiere Pro را دارد.

  • آرشیو موسیقی رایگان FMA

آهنگ های رایگان تحت مجوز Creative Commons می باشد که برای استفاده از آنها باید هنرمند را در پروژه خود ذکر کنید.

  • Bensound

این منبع بیش از 70 آهنگ آماده دانلود دارد که استفاده محدود به پروژه های شخصی است، اگر بخواهید موسیقی آنها را در پروژه های حرفه ای یا یوتیوب قرار دهیم باید مجوز خریداری کنید.

  • NewGrounds

صداها و آهنگ های تجربی برای بازی های ویدیویی را دارا می باشد. فقط در صورتی وارد اینجا شوید که آنچه را که در جستجوی آن هستید پیدا نکرده ید، این منبع موسیقی هایی مطابق با هر سلیقه ای ارائه می کنند.

  • Soundcloud

کمتر کسی است که ساوند کلاود را نشناسد. این منبع به ویژه در میان ایرانیان بسیار محبوبیت دارد. در بین میلیون ها آهنگی که در Soundcloud وجود دارد، برخی از آنها برای استفاده رایگان در دسترس هستند و محدودیتی برای دانلود قانونی آن وجود ندارد.

  • Audionautix

در این وبسایت موسیقی ها بر اساس ژانرها و حالات طبقه بندی شده است، همچنین صدها آهنگ با فرمت mp3 برای دانلود فوری آنها وجود دارد.

  • Musopen

در این صفحه وب، موسیقی کلاسیک بدون حق امتیاز طبقه بندی شده توسط آهنگساز، از باخ تا بتهوون را خواهید دید.

استفاده از موسیقی رایگان در موارد زیر می تواند بسیار پرکاربرد باشد:

  • هنگامی که می خواهید از موسیقی بدون حق امتیاز استفاده کنید اما نمی خواهید هنرمند را ذکر کنید.
  • هنگامی که می خواهید از آهنگ در یک ویدیوی یوتیوب استفاده کنید و از این ویدیو کسب درآمد کنید.
  • هنگامی که می‌خواهید از آهنگ در یک پروژه حرفه‌ای مانند ارائه شرکت، یک فیلم یا یک تبلیغ پخش استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که، تقریباً همیشه، اگر آهنگی را که دارای حق نسخه برداری برای پروژه یا ویدیوی خود هستید دانلود کنید و رایگان باشد، تحت مجوز Creative Commons خواهد بود.

نتیجه گیری

اما برخی از وبسایت ها و منابع هستند که به شما امکان می دهند تا موسیقی پس زمینه رایگان دانلود کرده و از آن ها در ویدئوهای خود استفاده کنید. این منابع این به شما امکان می دهد از آنها درآمدزایی کنید، در زمان جستجوی موسیقی صرفه جویی کنید و خود را از بقیه متمایز کنید. برای استفاده و بهینه سازی موزیک های ویدئویی و تولید محتوای ویدئویی می توانید از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس بهره بگیرید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید