سئو

چگونه کلیپ‌های اینستا را استوری کنیم؟ 4 شیوه کوتاه کردن ویدئوها برای استوری اینستاگرام

برای اینکه بدانیم چگونه کلیپ‌های اینستا را استوری کنیم باید با نحوه کوتاه کردن ویدئوها برای استوری اینستاگرام آشنا شویم؟ همان‌طور که می‌دانید، در استوری اینستاگرام می‏توان فقط 15 ثانیه از ویدئوها را پست کرد. اگر ویدئوی شما بیشتر از 15 ثانیه باشد، اینستاگرام به طور خودکار آن را به بخش‌های 15 ثانیه ای تقسیم می‌کند. اما در شما نمی‌توانید ویدئوها را به صورت دستی کوتاه کنید. گاهی اوقات ممکن است بخواهید فقط بخش خاصی از ویدئو را در استوری اینستا پست کنید.

ما در این مقاله آموزشی به شیوه هایی پرداخته ایم که به شما کمک می‏کنند تا کوتاه کردن ویدئوها را برای استوری اینستاگرام خود انجام دهید. شما می‌توانید این شیوه ها را هم در دستگاه‌های آیفون و هم در دستگاه‌های اندرویدی خود اجرا کنید.

پیشنهاد میکنیم مقاله

چگونه کلیپ‌های اینستا را استوری کنیم؟ کوتاه کردن ویدئوها برای استوری اینستاگرام با استفاده از ادیتور reels

یکی از راه‌هایی که به ما در کوتاه کردن ویدئوها کمک می‌کند و میتوانیم به سوال ‘چگونه کلیپ‌های اینستا را استوری کنیم؟’ پاسخ دهیم، بررسی استفاده از یک ابزار داخلی ادیت ویدئو در اینستا به نام reels است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا ادیتهای ابتدایی مثل برش، متصل کردن، رسم اشکال، اضافه کردن موسیقی، متن، استیکر، GIF و فایل صوتی را روی ویدئوی خود انجام دهید. شما برای استفاده از امکانات این ابزار باید مراحل زیر را انجام دهید.

آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را در دستگاه آیفون یا اندروید خود باز کنید

سپس روی آیکون دوربین در گوشه بالا سمت راست پیج خود ضربه بزنید

با انجام اینکار دوربین reels اینستاگرام را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین شما می‌توانید با انتخاب + Your Story در صفحه اصلی گزینه Reels را انتخاب کنید.

ویدئو را از Gallery خود لود کنید

ویدئوی خود را برای استوری اینستاگرام ویرایش و اصلاح کنید

در صفحه بعد، می‌توانید حالت پیش نمایش ویدئوی خود را مشاهده کنید. همچنین در بخش پایین این صفحه ابزار اصلاح و ویرایش کلیپ وجود دارد. فقط کافی است نوار لغزنده را به سمت چپ یا راست حرکت دهید تا بخش موردنظر از ویدئوی خود را برش بزنید.

ویدئوی کوتاه شده را در تلفن همراه خود ذخیره کنید

بعد از برش ویدئوی خود، گزینه add را در بخش بالا در سمت راست انتخاب کنید. سپس با انتخاب گزینه Preview می‌توانید فرآیند ادیت را ادامه دهید. اکنون در صفحه اصلی ادیت می‌توانید سایر گزینه ها مانند موسیقی، متن، استیکر، GIF، افکت‌ها و موارد بیشتر را اضافه کنید. پس از اینکه کلیپ خود را طبق سلیقه خود ویرایش کردید، گزینه دانلود را انتخاب کنید تا کار ادیت شده در گوشی شما ذخیره شود.

ویدئوی کوتاه شده را در اینستا استوری کنید

چگونه کلیپ‌های اینستا را استوری کنیم؟ نحوه حذف بخشی از کلیپ که بیشتر از 15 ثانیه است

شما در استوری اینستاگرام فقط می‌توانید کلیپ‌های 15 ثانیه ای را پست کنید. حالا ما می‌خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که چگونه کلیپ‌های اینستا را استوری کنیم به طوری که کمتر از 15 ثانیه باشند. برای پاسخ به این سؤال باید گفت اینستاگرام قابلیتی دارد که می‌تواند به طور خودکار ویدئوی شما را به بخش‏های مختلف تقسیم ‌کند.

شما پس از تقسیم ویدئو به بخش‌های 15 ثانیه ای می‌توانید آن‌ها را به ترتیب استوری کنید. اما اگر می‌خواهید فقط قسمت 15 ثانیه‌ای اول ویدئوی خود را استوری کنید باید مراحل زیر را انجام دهید:

• پس از باز کردن برنامه اینستاگرام، گزینه + Your Story را انتخاب کنید و سپس ویدئوی موردنظر خود را لود کنید. همانطور که در گوشه پایین سمت چپ صفحه مشاهده می‌کنید، به طور خودکار ویدئوی شما به بخش‌های مختلف تقسیم شده است.

• آن بخش‏هایی از کلیپ را که می‌خواهید حذف کنید انتخاب نمایید و دوباره روی آن ضربه بزنید.

• یک گزینه حذف در بالای آنها‏ وجود دارد. شما با انتخاب این گزینه به راحتی می‌توانید قسمت‏های موردنظر ویدئوی خود را از استوری حذف کنید. پس از حذف بخش‌های ویدئو خود می‌توانید، باقی ویدئو را در اینستاگرام خود استوری کنید.

چگونه کلیپ‌های اینستا را استوری کنیم؟ نحوه کوتاه کردن ویدئو برای استوری اینستاگرام در گوشی آیفون

اگر می‌خواهید پاسخ این سؤال را بدانید که: ‘در گوشی آیفون خود چگونه کلیپ‌های اینستا را استوری کنیم؟ ‘ در این بخش از مقاله همراه ما باشید.

اپلیکیشن Photos که یکی از برنامه های اصلی آیفون است یک ادیتور ویدئوی داخلی دارد و به شما کمک می‌کند تا ویدئوهای خود را برای استوری اینستاگرام برش بزنید. کاربران آیفون به منظور کوتاه کردن ویدئوها برای استوری اینستاگرام باید مراحل زیر را انجام دهند:

• پس از باز کردن اپلیکیشن Photos در گوشی آیفون خود، باید ویدئوی موردنظر خود را برای برش و کوتاه کردن، انتخاب کنید.

• سپس در گوشه سمت راست بالای صفحه این اپلیکیشن، گزینه Edit را انتخاب کنید. پس از باز شدن صفحه ادیت ویدئو، ابزار برش روی ویدئوی شما قابل مشاهده است. شما فقط با حرکت نوار لغزنده به سمت چپ و راست می‏توانید بخش‌های موردنظر ویدئوی خود را برش بزنید. پس از اتمام کار، خود گزینه Done را انتخاب کنید.

• وقتی این گزینه را انتخاب می‌کنید از شما سؤال می‌شود که آیا می‌خواهید ویدئو را به عنوان یک ویدئوی جدید ذخیره کنید یا می‌خواهید تغییرات ایجاد شده در ویدئوی اصلی شما ذخیره شوند. پس از انتخاب هر یک از گزینه ها می‌توانید ویدئوی کوتاه شده را در اینستاگرام خود استوری کنید. درست است. به همین راحتی می‌توانیم در گوشی آیفون خود کلیپ‌های اینستا را استوری کنیم.

چگونه کلیپ‌های اینستا را استوری کنیم؟ نحوه کوتاه کردن ویدئوها برای استوری اینستاگرام با استفاده از یک اپلیکیشن ادیت ویدئو

برای اینکه کلیپ‌های اینستا را استوری کنیم می‌توانیم از اپلیکیشن‏های ادیت ویدئو که مخصوص گوشی هوشمند هستند، به منظور کوتاه کردن ویدئوها برای استوری‌ اینستاگرام استفاده کنیم. بنابراین چهارمین راه برای پاسخ به این سؤال که چگونه کلیپ‌های اینستا را استوری کنیم؟ استفاده از اپلیکیشن‏های موجود برای آیفون و اندروید است. در این بخش از مقاله ما نحوه استفاده از یکی از بهترین اپلیکیشن‏های رایگان ادیت ویدئو را به منظور کوتاه کردن ویدئو برای استوری اینستاگرام معرفی کرده ایم.

InShot یک اپلیکیشن قدرتمند برای ادیت ویدئو در موبایل

کاربران گوشی‏های هوشمند از اپلیکیشن برای ساخت استوری اینستاگرام و ویرایش reels در سطح وسیع استفاده می‏کنند. این اپلیکیشن کاملاً رایگان است و به هیچ وجه روی ویدئوها واترمارک اضافه نمی‌کند. InShot هم در گوگل پلی و هم در اپل اپ استور برای نصب روی گوشی‌های هوشمند ارائه شده است. اگر می‌خواهید از InShot به منظورکوتاه کردن ویدئوها برای استوری اینستاگرام خود، استفاده کنید، باید ویدئوی خود را در این اپلیکیشن لود کنید و برای کوتاه کردن ویدئو گزینه Trim را از منوی پایین آن انتخاب نمایید. سپس می‌توانید بخش موردنظر ویدئوی خود را برش بزنید و آن را ذخیره کنید.

بنابراین شما با این روش هم می‌توانید به راحتی فرآیند کوتاه کردن ویدئوهای خود را برای استوری‏های اینستاگرام خود انجام دهید.

در پایان می‌توان گفت ساده‌ترین روش از بین تمام روش‌های کوتاه کردن ویدئوها برای استوری اینستاگرام، استفاده از ابزار داخلی reels اینستاگرام است. زیرا نیاز به نصب برنامه‌های دیگر ندارید. اگر گوشی شما آیفون است، می‌توانید به غیر از این ابزار، از اپلیکیشن داخلی Photos برای ادیت ویدئوها در استوری اینستاگرام استفاده کنید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید