سئو

طراحی لوگو نوشتاری چگونه صورت می‌گیرد؟

برای سفارش آنلاین
طراحی لوگو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
طراحی لوگو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

آیا تا کنون کسب و کار یا شرکت یا برندی را دیده اید که از هیچ آرم یا نشانه ای برای محصولات خود استفاده نکند؟ قطع به یقین جواب شما خیر است. این امر اصلا امکان پذیر نیست به این خاطر که لوگو یا آرم بسیار مهم بوده و نقشی که بر دیدگاه مردم در رابطه با محصول یا کسب و کار یا حتی شخص موردنظر دارد بسیار حیاتی و انکار ناپذیر است. به همین علت لزوم طراحی لوگو نوشتاری و تصویری یا هر نوع لوگوی دیگری به شدت احساس می شود. هر برند باید لوگوی خاص و جذاب خود را داشته باشد بتواند در ذهن مخاطب ماندنی شده و بتواند به این وسیله جذب مشتری کرده یا مشتری های قبلی خود را نگه دارد.

طراحی لوگو نوشتاری را می توان به 3 مرحله ی اصلی تقسیم کرد. این 3 مرحله عبارت هستند از: مرحله ی نخست فراهم کردن پیش درآمدهای طراحی لوگو نوشتاری، مرحله ی دوم ادراک و فهمیدن و سپس برگزیدن فاکتورهای مناسب برای طراحی آرم نوشتاری و در نهایت مرحله ی سوم و آخر مرحله ی عملی طراحی لوگو نوشتاری. خوب است بدانید این مراحل قابل تعمیم برای طراحی انواع مختلف الگو ها است و می توان از آن برای طراحی هر نوع الگویی استفاده کرد. دز ادامه ی این مطلب قصد داریم به طراحی لوگو نوشتاری پرداخته و نیز مختصری در مورد آموزش طراحی لوگو نوشتاری و همچنین آموزش طراحی لوگو نوشتاری در فتوشاپ بپردازیم.

اگر به این دست مطالب علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم مطالبی که در ادامه آورده می شوند را از دست ندهید.

لوگو

چگونگی طراحی لوگو نوشتاری در 3 مرحله

همانطور که بالاتر گفته شد طراحی لوگو نوشتاری و بطور کلی هر نوع لوگویی شامل 3 مرحله است که عبارت هستند از: فراهم کردن پیش درآمدهای طراحی الگو نوشتاری، ادراک و فهمیدن و سپس برگزیدن فاکتورهای مناسب برای طراحی آرم نوشتاری و مرحله ی عملی طراحی لوگو نوشتاری. در ذیل توضیحات مختصری در مورد این سه مرحله آورده شده است.

1.فراهم کردن پیش درآمدهای طراحی الگو نوشتاری

این مرحله خود به دو مرحله ی دیگر تقسیم می شود. نخست ارائه دادن یک هویت و ساختار برای برند مورد نظر و دوم تخیل و ایده پردازی کردن.

در بخش نخست یعنی هویت برند لازم است ابتدا به سوال هایی در مورد کسب و کارمان پاسخ دهیم تا به کمک آنها قادر باشیم تا هویت برندمان را تعریف کنیم. برخی از این سوال ها عبارت هستند از:

  • علت راه اندازی این کسب و کار چه بوده است؟
  • به عنوان شرکت ایکس برای چه باورها یا ارزش هایی اهمیت قائل هستیم؟
  • در چه مواردی نسبت به رقیب هایمان برتری داریم؟
  • علت منحصر بودن ما و کاری که انجام می دهیم چیست؟
  • برند خود را در 3 کلمه تعریف کنید.
  • اگر مردم بخواهند برند ما را در 3 کلمه تعریف کنند آن 3 کلمه چه هستند؟

پس از پاسخ به این سوال ها به بخش دوم طراحی لوگو نوشتاری یعنی ایده پردازی میرسیم. این مرحله را می توان سخت ترین قسمت از این پروسه دانست. برای ایده پردازی 3 کار می تواند به شما کمک کند: استفاده از طوفان مغزی یا برین استورمینگ Brainstorming، درست کردن یک تخته فکری یا مود بورد Moodboard و در انتها نیز آنالیز لوگوی رقبا.

2.ادراک و فهمیدن و سپس برگزیدن فاکتورهای مناسب برای طراحی آرم نوشتاری

در این مرحله که خود شامل 4 گام است می توان تا حدودی لوگو را تصویرسازی کرد. این 4 گام عبارت هستند از: برگزیدن سبک لوگو، گزینش نوع لوگو، گزینش رنگ ها و ترکیب آنها باهم و در نهایت برگزیدن سبک نوشتاری. سپس این 4 گام را به صورتی متناسب باهم ترکیب کرده و در لوگوی خود بکار برید.

  • سبک های مختلفی برای طراحی لوگوها تعریف شده که برخی از آنها عبارت هستند از: سبک کلاسیک، سبک سنتی یا نوستالژی، سبک مدرن و مینیمال، سبک فکاهی و سبک دست ساز.
  • لوگوها انواع مختلفی هم دارند که 7 تای آنها در ادامه آورده شده اند: حرف نماد یا مونوگرام، لوگوی نوشتاری یا لوگوتایپ، لوگوی تصویری، لوگوی انتزاعی، لوگوی مسکات یا نماد و نشانه، لوگوی ترکیبی و لوگوی امبلم.
  • گزینش رنگ ها در پروسه ی مهم است چرا که هر رنگ نشانگر مفاهیم و حس های متفاوتی است. مثلا قرمز تداعی کننده ی شور و هیجان است در حالی که آبی آرامش بخش و مطلوب بوده و مشکی جلال و شکوه را به ذهن می آورد. شما می توانید از ترکیب رنگ ها هم استفاده کنید اما به چرخه ی رنگ ها حتما توجه کنید تا رنگ های متناسب را برگزینید.
  • فونت های مختلفی برای طراحی لوگو هستند که عبارتند از: فونت های سریف، فونت های سنس، فونت های دست نویس و فونت های نمایشی.

3.مرحله‌ی عملی طراحی لوگو نوشتاری

در این مرحله که مرحله ی عملی طراحی لوگو نوشتاری است عملا طراحی شروع میشود. حال با سپردن کار به یک طراح یا تیم طراحی یا با انجام طراحی به وسیله ی خودتان. اگر تصمیم دارید طراحی لوگو را به دیگری بسپاریید مثلا از طراحی لوگو نوشتاری آنلاین بهره بگیرید بهتر است ابتدا کلیه ی موارد مدنظرتان و خواسته هایتان را بیان کنید تا بتوانید بهترین خروجی را دریافت کنید. برخی شرکت ها اقدام به برگزاری مسابقات طراحی لوگو می کنند که این کار نیز در نوع خود جالب است. چرا که در این روش شما می تواند تعداد زیادی لوگو در اختیار داشته باشید و از میان آنها مناسب ترین و نیز مورد پسند ترین شان را انتخاب کرده و به عنوان لوگو برگزینید.

طراحی لوگو

مراحل آموزش طراحی لوگو چگونه است؟

برای اینکه قادر باشید تا به طراحی لوگو بپردازید لازم است تا با مراحل آموزش طراحی لوگو نوشتاری آشنایی کسب کنید. در ابتدا باید بدانید اصلا لوگو چیست و چه انواعی دارد؟ پس از آشنایی با انواع لوگو باید قادر باشید تا انواع لوگوهای نوشتاری یا تصویری را شناسایی کنید. یکی از مهمترین مراحل در طراحی لوگو ایده پردازی است. شما باید با مفاهیم مایند مپینگ Mind Mapping و برین استورمینگ Brainstorming آشنایی داشته باشید و بتوانید ایده های گوناگونی به دهن بیاورید. در مرحله ی بعدی باید ایده یا ایده ها را روی کاغذ آورده و اتود اولیه را بزنید.

این کار اصولی دارد مانند هم جواری، جانشینی، کوچک یا بزرگ کردن، وارونه کردن، حذف کردن و غیره. سپس باید در مورد نسبت طلایی و نقش آن در طراحی لوگو بدانید و در نهایت نیز یک نرم افزار مانند را برای طراحی و پیاده سازی لوگوی خود انتخاب کنید. شما می توانید در دوره های آموزش طراحی لوگو نوشتاری در فتوشاپ شرکت کنید و به کمک این نرم افزار لوگو طراحی کنید.

پاسخ به برخی سوالات معمول کاربران

در ادامه برخی از سوالات همیشگی و پرتکرار کاربران آورده شده است که ممکن است برای شما کمک کننده باشد.

سوالات متداول

  • لوگو یک نماد یا نشانه ی گرافیکی است که نشان دهنده و مشخصه ی یک برند یا کسب و کار و یا یک شخص است. به لوگو آرم نیز گفته می شود. لوگو در 3 نوع کلی است که عبارتند از: لوگوهای نوشتاری، لوگوهای تصویری و لوگوهای ترکیبی.

  • · بهره گیری از تخیل و خلاقیت برای طراحی الگو

  • لوگوی نوشتاری یا لوگو تایپ یکی از انواع لوگو است که به کمک فونت ها و نحوه ی چیدمان آنها کنار یکدیگر یک لوگو را طراحی میکنند. عموما لوگوهای نوشتاری خوانا بوده و بر اساس نام شرکت یا کسب و کار مورد نظر ساخته می شود. اما لوگوی تصویری با کمک یک یا چند نشانه یا نماد یا تصویر که می تواند مرتبط یا نامرتبط با فعالیت های کسب و کار مورد نظر باشد طراحی می شود. این نشانه ها باید علاوه بر منحصر بفرد بودن معنی دار نیز باشند. همچنین باید در اندازه های گوناگون قابل استفاده باشد و از همه مهم تر در یاد مخاطب باقی بماند. عموما لوگوهی تصویری قابل فهم تر از لوگوهای نوشتاری هستند.

برای سفارش آنلاین
طراحی لوگو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
طراحی لوگو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

طراحی لوگو نوشتاری آنلاین

طراحی لوگو نوشتاری و تصویری

طراحی لوگو نوشتاری

آموزش طراحی لوگو نوشتاری

آموزش طراحی لوگو نوشتاری در فتوشاپ

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید