سئو

چگونه یک کسب و کار را با بازاریابی محتوا شروع کنیم؟

در حال حاضر استفاده از فضای مجازی برای راه اندازی کسب و کار ها به شدت در حال گسترش می باشد. از جمله مزایای استفاده از فضای مجازی برای کسب و کار، ارزان بودن آن است. یکی از مهمترین و ارزان ترین زمینه های فعالیت در فضای مجازی، محتوا است.

بسیاری از کسب و کار های نو پا در چند سال اخیر به واسطه بازاریابی محتوا و به رشد چشمگیری رسیده اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی روش‌هایی برای استفاده از بازاریابی محتوا در کسب و کار ها بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

1. استفاده از تصاویر گرافیکی و اینفوگرافیک

2. انتشار مقالات در وب سایت یا وبلاگ

مقالات یکی از بهترین گزینه ها در بازاریابی محتوا () هستند که از گیرایی و جذابیت زیادی برخوردارند. مهمترین مزیت استفاده از مقالات این است که تلاش زیادی برای آماده شدن نیاز ندارند. نکته مهم در مورد مقالات داشتن تخصص کافی در هنگام نگارش آن ها است. مطمئن شوید مقاله ای که تولید کرده‌اید به خوانندگان اطلاعات مفیدی برساند.

3. پادکست یا فایل صوتی

استفاده از پادکست برای ارائه محتوا در سال 2004 از محبوبیت زیادی برخوردار بود. اما امروزه نیز در بسیاری از سایت ها و رسانه های اجتماعی برای تولید محتوا و اشتراک گذاری آن استفاده می شود.

دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند یک بازاریاب را به تولید محتوای صوتی ترغیب کند.به نظر می‌رسد که با توجه به شکل رفتار کاربران در سال‌های گذشته، دیگر محتواهای رایج بص کاهش یافته است. برای موفقیت، بازاریابان برای تحریک مخاطب باید به فراتر از محتواهای متنی فکر کنند.

استفاده از پادکست در برنامه بازاریابی محتوایی، تصمیمی منطقی به نظر می‌رسد. اغلب مردم، بعد از فایل‌های ویدئویی، استفاده از محتواهای صوتی را ترجیح می‌دهند. آمریکایی‌ها به طور متوسط روزی پنج ساعت برای فیلم و دو ساعت برای محتوای صوتی زمان صرف می‌کنند و البته، این آمار با سرعت زیادی در حال افزایش است.

مردم بیش از هفت ساعت در روز را صرف فعالیت‌های غیرتخصصی و غیر کاری می‌کنند. هر چه افراد زمان محدودتری داشته باشند، محتوای صوتی ارزشمندتر خواهند شد. چرا که استفاده از پادکست و آموزش‌های صوتی هنگام انجام کارهای روزانه، مانند پیاده‎‌روی، ورزش، کارهای خانه و غیره نیز امکان‌پذیر است.

4. تولید ویدئوهای آموزشی

رشد گسترده اینترنت و افزایش سرعت آن باعث شده امروزه ویدئو به یکی از مهمترین ابزار ها در بازاریابی محتوا تبدیل شود. استفاده از ویدئو برای ارائه محتوا علاوه بر جذابیت زیاد باعث گیرایی بیشتر کاربران می شود. در حال حاضر کانال ها و وب سایت های بسیاری وجود دارند که می توان از آن ها برای تولید و انتشار محتوا استفاده کرد. استفاده از این سایت ها به دلیل دارا بودن کاربران زیاد و فعال باعث رسیدن پیام شما به عده زیادی از افراد خواهد شد.

مزیت تولید محتوای ویدیویی

مهم ترین مزیت تولید محتوای ویدیویی که البته تاکید ما در اینجا محتوای آموزشی می‌باشد نشان دادن تخصص شما به گروه گسترده ای از افراد است که همین موضوع می تواند مخاطبین و در نهایت مشتریان زیادی را برای کسب و کار شما جذب کرده و آن‌ها را برای همکاری با شما آماده کند.

بعد از تحول در دنیای اینترنت افراد مختلف هم علاقمند به آموزش های آنلاین هستند تا جایی که کسانی در حوزه آموزش هستند شروع به تولید ویدیو آموزشی مرتبط را انجام داده‌اند.

وقتی صحبت از ویدئو آموزشی می‌شود بحث کیفیت ویدئو است که آموزش شما را از سایر ویدئوها متمایز میسازد. یک ویدئو آموزشی که قرار است در بستر وب قرار بگیرد باید از لحاظ زمانبندی، حجم فایل، وضوح صدا و تصویر و دسته بندی مطالب در استاندارد بالایی قرار داشته باشد.

شما برای ضبط یک ویدئو نیاز به یک صدای رسا، یک محیط مینیمال ساکت، نرم افزار و تجهیزات قابل قبولی دارید. نرم افزارهای زیادی برای ساخت ویدئو وجود دارد که کار ساخت ویدئو آموزشی را سرعت می‌بخشد

5.بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

بهینه سازی موتور جستجو() مجموعه ای از اقدامات است که با استفاده از آن ها وب سایت توسط موتور جستجو بهتر دیده می شود. وب سایت هایی با بیشترین بازدید از نظر موتور های جستجو بهتر دیده می شوند و در نتایج جستجو بالاترین مکان را خواهند داشت.

یکی از مهم‌ترین عوامل در دیده شدن سایت توسط موتور های جستجو است. موتور های جستجو مانند گوگل به محتوای با کیفیت اهمیت زیادی می‌دهند. هرچه کیفیت تولید محتوا و بازاریابی محتوا بهتر باشد امکان دیده شدن وب سایت توسط موتورهای جستجو و به دنبال آن بازدید بیشتر از سایت افزایش می‌یابد.

هر محتوایی که به خواننده ارزشی می‌بخشد یک محتوای باکیفیت است. محتوای باکیفیت مبتنی بر صنعت کسب‌وکاری‌ست که محتوا برای آن تولید شده است، نه محتوایی مبتذل یا بی‌اهمیت. محتوای باکیفیت درک خواننده از یک موضوع را به روشی افزایش می‌دهد که ممکن است خواننده از آن آگاهی نداشته باشد. برای تضمین تولید محتوای باکیفیت بالا، خود را در جای خواننده قرار دهید و این سوالات را بپرسید:

  • آیا این محتوا به خواننده مربوط است؟

  • آیا آموزنده است؟

  • آیا به مخاطب ارزشی اضافه می‌کند؟

محتوای باکیفیت مخاطبان هدف شما را جذب می کند

محتوای باکیفیت مخاطبان هدف شما را با سرگرم کردن و یا ایجاد فایده جذب می‌کند. با استفاده از سنجه‌هایی که ارزش‌های واقعی کسب‌وکارتان را نشان می‌دهند، نظیر میزان فروش، ارتقاء برندآگاهی، کاهش زمان تبدیل و غیره می‌توانید اطمینان یابید که از پس تولید محتوای باکیفیت بر آمده‌اید و یا خیر. اما مواظب معیارها باشید! افزایش میزان ورودی یا میزان تعاملات (engagement) بدلپذیراند، اما کافی نیستند!

محتوای باکیفیت به مخاطبین هدف شما مرتبط است. محتوای عالی سطحی از ارتباط فرهنگی را نیز ارایه می‌دهد. چرا؟ فرهنگ شامل ایده‌ها، عقاید، باورها است که ما در آن زندگی می‌کنیم. فرهنگ چیزی است که در نهایت ما و فرآیند تصمیم‌گیری ما را هدایت می‌کند. بنابراین، اینکه اجازه بدهید محتوای شما از طریق یک فیلتر مربوط به ارتباط فرهنگی با مخاطب صحبت کند، به احتمال خیلی بیشتری می‌تواند روابط بلندمدت و معنادار با مخاطبان هدف خود بسازد

محتوای باکیفیت است که مخاطبین شما به آن نیاز دارند و نمی‌توانند آن را جای دیگری به دست آورند. این محتوا، محتوایی است که به چالش‌های روزانه و مستمر کاربران هدف‌تان پاسخ می‌دهد و به نوعی، زندگی و کار را برای‌شان تسهیل می‌کند. از خودتان بپرسید که در کدام حوزه‌های ویژه تخصص دارید یا اطلاعات خاصی دارید که بتوانید از آن‌ها برای منفعت بخشیدن به مخاطبانتان استفاده کنید؟

دنیای کسب و کار با استفاده از بازاریابی محتوا

ادامه مطلب در سایت منبع