سئو

مهم‌ترین جوانب سئو در تولید محتوا

در این یادداشت تلاش می‌کنیم تا با تمرکز کامل بر جوانب مختلف سئو ، مهم‌ترین جنبه سئو در تولید محتوا برای کسب‌وکارهای کوچک یا متوسط محلی را بررسی کرده و خطوط الهام‌بخشی برای این دست از کاربران ترسیم کنیم. این بار اما بدون رجوع به پیام مشخصی از سوی یکی از کاربران خاص، قصد داریم خودمان به سراغ یکی از رایج‌ترین و پرتکرارترین پرسش‌های این حیطه برویم یعنی:

مهم‌ترین جنبه سئو چیست؟

البته همیشه این پرسش با مجموعه دیگری از پرسش‌های مرتبط با مطرح خواهد شد؛ پرسش‌های از این قبیل که آیا محتوا، اصلی‌ترین مسئله برای سئو است؟ آیا لینک‌ها حاکم بی‌چون و چرای دنیای سئو هستند؟ آیا مبحث سئو فنی، تنها تلاش برای بهبود ظاهر متون، یادداشت‌ها و صفحات است؟ پیش از آنکه پاسخ دادن به این پرسش‌ها را آغاز کنیم، اجازه دهید تا یک اصل روشن را در این مورد یادآوری کنیم:

پاسخ این قسم پرسش‌ها در مورد سئو بسته به حیطه کار شرکت، دایره مشتریان و محل فروش کسب‌وکارها متفاوت است. پس با در نظر داشتن این نکته باید گفت که اصلی‌ترین جنبه سئو در، بسته برخی جزئیات، متغیر است و باید در پاسخ دادن به این پرسش‌ها از مسائل مختلفی در مورد سایت اطلاع داشت.

فروشگاه‌های کوچک و در تماس نزدیک با مشتریان

مهم‌ترین موضوعی که یک فروشگاه با چنین شرایطی، یعنی داشتن یک مکان فیزیکی و حضوری برای فروش، باید بر آن تمرکز کند، جنبه محیطی و در اصطلاح محلی سئو است. بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات تولید محتوا با این رویکرد، شناخت خوبی در مورد لینک‌های قوی در محیط جغرافیایی داشته و می‌توانند با نزدیک نگاه داشتن رابطه شما با وب‌سایت‌های محلی، نقشه‌ها و اپ‌های محلی موبایل، میزان اثرگذاری تولید محتوا را افزایش دهند.

فراموش نکنید که اثرگذاری تولید محتوا برای این قسم از فروشگاه به معنی تحت تأثیر قرار دادن مشتریان در محیط اطراف است. معمولاً وب‌سایت‌های ایجاد شده برای این فروشگاه‌های فیزیکی کوچک بوده و بیش از 30 صفحه ندارند پس پیاده کردن پروسه‌های سئوی تکنیکی () در این قسم از سایت‌ها چندان حیاتی و مهم نیستند.

کسب‌وکاری‌های مجازی کوچک و محلی(بدون مکان فیزیکی برای ارتباط حضوری با مشتری)

به‌کارگیری اصول سئو در مورد این دسته از سایت‌ها تا حد زیادی سخت و پیچیده است؛ آن‌ها نه می‌توانند هزینه کافی برای یک تولید محتوای قوی را تقبل کنند و نه حاضرند از انتظارات خود کم کنند. به همین علت معمولاً ارتباط با این دسته از مشتریان برای بسیاری از آژانس‌های تولید محتوا چندان دلپذیر نیست.

نکته‌ای که باعث سختی کار با یک سایت مربوط به این کسب‌وکارهای کوچک خواهد شد این است که معمولاً باید بازده بسیار بالایی داشته باشند تا بتوان هزینه پرداخته شده برای آن‌ها را منطقی تلقی کرد و این اصلاً کار ساده‌ای نیست. با این وجود اما ما به این دسته از مشتریان و صاحبان مشاغل مجازی، تبلیغات وسیع اما متمرکز و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی را پیشنهاد می‌کنیم.

معمولاً تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بازده خوبی دارد و کمک می‌کند تا مشاغل کوچک بتوانند میزان بالایی از فروش و پیشرفت را تجربه کنند. از سوی دیگر تمرکز بر جنبه لینک‌سازی و ایجاد رابطه با سایت‌های عرضه‌کننده یا نقدکننده بزرگ، نیز اگر با در نظر گرفتن استراتژی‌های کلی سئو در تولید محتوا انجام شوند، راهبرد منطقی و مناسبی برای این دست از کاربران خواهد بود.

در نهایت اما کار کردن با شرکت‌های و آژانس‌های تولید محتوایی که دورکاری را به شکل جدی در چارت سازمانی و سیستم کاری خود دارند، کمک می‌کند تا هزینه تولید محتوا به طرز چشمگیری کمتر شده و ریسک بازگشت سرمایه برای این دسته از کسب‌وکارها کمتر شود.

سئو برای شرکت‌هایی با اندازه متوسط

در این دسته از کسب‌وکارها، این بودجه است که جنبه اصلی و مهم سئو در تولید محتوا را تعیین می‌کند. مشابه با سایت‌های کوچک‌تر، شما نیاز دارید تا یک ناحیه را انتخاب کنید و بر آن متمرکز شوید و سپس با در نظر گرفتن بودجه باقی‌مانده و از پیش تعیین‌شده برای رفتن به حیطه و ناحیه بعدی برنامه‌ریزی کنید. به همین علت وارسی مداوم وضعیت تولید محتوا در این کسب‌وکارها اهمیت بالایی دارد؛

به طور مداوم باید بودجه و منابع موجود را با جنبه‌های ضعیف و نیازمند سرمایه بیشتر سئو مقایسه کنید و رابطه منطقی برای ایجاد اولویت‌ها در دست داشته باشید. مثلاً با راحت شدن خیالتان از موفقیت در تولید محتوای سایت، باید به سمت توسعه روابط برند خود در شبکه‌های اجتماعی حرکت کنید و سیاست‌های مناسب در آن بخش را مد نظر قرار دهید؛ مثلاً تلاش کنید تا به یک مرجع اطلاعات در حوزه کاری خود بدل شوید.

آخرین نکته مهمی که در مورد تولید محتوا برای این دسته از کاربران باید در نظر گرفت، دیربازده بوده سیاست‌های کاری است. معمولاً پروژه‌ها به سرعت به سوددهی مالی نرسیده و این موضوع مستلزم سپری شدن زمان بیشتری است. پس تلاش کنید تا با داشتن یک دید بلندمدت ثبات بیشتری به سیاست‌گذاری سئو خود وارد کرده و از تغییرهای بی‌جا و بدون داشتن دید بلندمدت در سیاست‌ها پرهیز کنید.

شرکت‌های بزرگ B2B

در شرکت‌های بزرگ B2B تمرکز باید بر جنس محتوای تولید شده و سئوی فنی صفحات و مطالب باشد. احتمالاً بزرگ‌ترین چالش‌ها در مسیر تولید محتوا برای این دسته از مشتریان ، مربوط به سئوی فنی باشد زیرا مشکلات و نواقص احتمالی زیادی در این بخش به چشم می‌خورند که باید به آن‌ها سر و سامان داد.

از نظارت بر عملکرد الگوریتم‌های مختلف جستجو در رد یا پذیرش محتواهای ضعیف تا ارزیابی مکرر اعتبار لینک‌ها و ارتباطات، چالش‌هایی هستند که هر یک باید در جای خود حل و فصل شوند. با ساماندهی به این مشکلات که عمدتاً مربوط به سئوی فنی هستند، شما گام مهمی به جلو برداشته و می‌توان گفت قطار تولید محتوا را سوار ریل موفقیت خواهید کرد. پس از این یک استراتژی قوی برای تولید محتوا اهمیت پیدا می‌کند؛

یک ساختار محتوایی یکپارچه و منطبق با شناخت دقیق ذهنیت مخاطبان. اما در جنبه کسب لینک و ایجاد ارتباط احتمالاً شاهد دغدغه و چالش‌های عظیمی نباشید. شرکت‌های بزرگ معمولاً به خودی خود لینک‌ها و ارتباطات قوی در فضای کسب‌وکار دارند و به همین علت در این بخش چالش جدی پیش روی تیم تولید محتوا و مدیریت سئو سایت نیست. کافیست تا خطوط تولید محتوا را به روشنی ترسیم کنید. با نظم و پیوستگی در پیگیری آن، قطعاً لینک‌های مفید به سرعت ایجاد خواهند شد.

شرکت‌های بزرگ B2C

اگر شما یک سایت وسیع با میلیون‌ها صفحه و محصولات برای فروش دارید، تمرکز کردن بر نواحی خاص و پیشروی گام به گام در جوانب مختلف سئو را فراموش کنید؛ در اینجا باید کلی‌نگرانه و با بودجه عظیمی پیشروی کنید. بودجه شما برای تولید محتوا باید به قدری بزرگ و عظیم باشد، که بتواند تمام موارد ذکر شده در بخش‌های پیشین را به طور کامل، یکجا و همزمان شامل شود.

از استراتژی کلی برای تولید محتوا، تا تمرکز بر شبکه‌های اجتماعی و توسعه روابط عمومی، شما به تمام نیاز دارید. اگر با مشتریان عادی و مصرف‌کنندگان نهایی محصولات در تماس مستقیم هستید، پس بی‌شک به یک ساختار مدیریت شهرت و اعتبار برند نیاز دارید.

یک بخش از چارت سازمانی خود را باید معطوف به مدیریت شهرت کرده و از طریق آن به طور مداوم وضعیت اعتبار برند و بازخوردهای اقشار مختلف به آن را مورد پایش قرار دهید. معمولاً آژانس‌ها و تیم‌های عادی تولید محتوا نمی‌توانند در این زمینه توفیقی کسب کنند و شرکت‌های بزرگ B2C نیاز دارند تا با یک ساختار کامل و عظیم برای این کار همکاری کنند؛ شرکت‌های با اعتبار بالا و امکانات کافی در زمینه سئو و تولید محتوا.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید