سئو

چگونه ممکن است سایتی با آدرس URL نامناسب بالاتر از سایت من قرار بگیرد؟

برای سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

با یکی دیگر از مباحث تخصصی حیطه تولید محتوا و سئوی متن خدمت شما هستیم. در این یادداشت به دنبال آن هستیم تا به یکی دیگر از پرسش‌های مهم و اساسی دنیای تولید محتوا پاسخ دهیم. پرسش مهمی که امروز با آن مواجه هستیم این است که چطور ممکن است سایتی که آدرس URL نامناسب‌تری از سایت ما دارد بتواند از نظر رنکینگ در جایگاه بهتری نسبت به ما قرار گیرد؟ خب برای پاسخ به این پرسش اجازه دهید تا با یک پرسش دیگر، مسئله را قدری شفاف‌تر کنیم.

اصولاً یک آدرس URL نامناسب به چه آدرسی گفته می‌شود؟

پاسخ به هر سؤالی باید با پیش‌زمینه ذهنی همراه باشد پس بهتر است ابتدا به پرسش بالا پاسخ دهیم. موتور جستجوی گوگل انبوهی از مثال‌ها برای یک آدرس URL نامناسب را به ما نشان می‌دهد. هر آدرس URL نامناسبی که در اصطلاح حرفه‌ای به آن آدرس URL زشت یا همان (Ugly URL) می‌گویند، برای موتور جستجوی گوگل مشکلاتی به همراه دارد. اگر آدرس URL باعث این شود که موتور جستجوی گوگل در هنگام شنا بین نتایج برای یافتن نتیجه مطلوب دچار مشکل شود، شما با یک آدرس URL زشت روبرو هستید.

غول گوگل و رد شدن از مشکلات سطحی در آدرس URL

البته تا وقتی که در دنیای اینترنت، غول بزرگ و قدرتمندی مانند گوگل در حال جستجو است، این تنها یک مشکل کوچک است و به سادگی قابل حل است. پس با این وجود زشت و نامناسب بودن یک آدرس URL فقط یک مشکل سطحی است که گوگل را از هدفش دور نگه نمی‌دارد. این کاملاً درست است که وجود برخی کلیدواژه‌ها و کلمات کلیدی در خود دامنه و آدرس URL دامنه, در رده‌بندی از نظر گوگل اهمیت دارد اما این تنها یکی از صدها فاکتوری است که گوگل در هنگام جستجو مد نظر دارد. با وجود صدها الگوریتم و شاخص دیگری که موتور جستجوی گوگل به آن‌ها مسلح است، یک آدرس URL زشت مشکل قابل اعتنایی نیست هرچند با این وجود ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در انتخاب آدرس URL با دقت بیشتری عمل کنید.

چگونه از آدرس URL زشت دوری کنیم؟

ساختن یک آدرس URL با ارزش بالا از نظر داشتن کلمات کلیدی ، کار پیچیده و سختی نیست و تقریباً هر کسی بدون حتی مهارت بالایی توانایی انجام آن را دارد. بهتر است به جای پیروی صرف از قواعد و قوانین بدانید که برای دستیابی به یک رتبه خوب در رنکینگ گوگل استفاده از یک آدرس URL خوب چندان کلیدی نیست و لازم نیست که به آن اهمیت دهید. به همین علت است که گهگاه نتایجی با آدرس URL زشت بالاتر از شما قرار می‌گیرند؛ آن‌ها به جای تکیه بر ایجاد آدرس URL قوی با استفاده از محتوای باکیفیت و قدرتمند در کنار تعداد مناسبی از لینک‌های مرتبط توانسته‌اند سیگنال لازم را برای گوگل ارسال کنند. تا زمانی که موتورهای جستجو بتوانند آدرس URL را کنکاش کنند، حتی اگر از روش‌های خوبی استفاده نکرده باشد آن را رتبه‌بندی می‌کنند.

بازهم باید خاطر نشان کرد که این به معنی بی‌توجهی نسبت به آدرس URL نیست بلکه گاهاً متخصصان حوزه سئو برای تبدیل کردن یک نتیجه، به رتبه اول گوگل نیاز دارند تا از کوچک‌ترین جزئیات نیز به سادگی نگذشته و تمام ابعاد بهترین و بهینه بودن را تمام و کمال رعایت کنند؛ حتی داشتن بهترین آدرس.

برخی نکات کلیدی برای داشتن یک URL مناسب

شاید طول URL یک شاخص برای رتبه‌بندی در موتور جستجو نباشد اما کمک می‌کند تا کاربران آن را در ذهن داشته و به سادگی آن را تایپ کرده و در دفعات بعدی به آن رجوع کنند.

البته این بدان معنی نیست که به‌زور و در جایگاهی تصنعی آن‌ها را اضافه کنید.

در آخر نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که گاهی استفاده از URL زشت اجتناب‌ناپذیر است مثل هنگامی که نیاز دارید تا معرف‌های خاصی را برای جستجوی اخبار اضافه کنید اما این موضوع نیازمند بحث بیشتر است و در یادداشت دیگری بررسی خواهد شد.

برای سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

آدرس URL زشت

آدرس URL نامناسب

آدرس URL

موتور جستجوی گوگل

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید