سئو

بیان مزایای استفاده از پادکست کتاب به همراه معرفی سایت‌های منتشرکننده پادکست خلاصه کتاب

مزایای استفاده از پادکست کتاب چیست؟

برای اینکه بتوانیم از مزایای پادکست کتاب مطلع شویم در مرحله اول باید بدانیم که پادکست چیست؟

به گفت‌وگوهایی همچون رادیو اینترنتی که فایل‌ آن ها قابلیت دانلود دارد پادکست می گویند؛ این عبارت متشکل از دو واژه پاد (Pod) و برودکست (broadcast) است. علاوه بر قابلیت دانلود و ذخیره آن، می توانیم به توانایی گوش دادن به آن در فرصت مناسب نیز اشاره کرد. در واقع پادکست گفت‌وگوی صوتی ضبط‌شده‌ای با محوریت موضوعی فراوان است. ما می توانیم از گفت و گوی دو نفر با یکدیگر، صحبت ها و انتقال تجارب فردی خاص، خواندن کتاب و …. یک پادکست مفید تولید کنیم.

پادکست کتاب که از جمله پرطرفدارترین پادکست هاست، گزینه‌ی مناسبی برای علاقه‌مندان به خواندن کتاب است که همیشه فرصت کافی برای خواندن آن را ندارند. امروزه ما به کمک پادکست کتاب قادر خواهیم بود تا در مسیر رفت‌وآمد به منزل و در طول مسافرت‌های طولانی، خود را سرگرم کنیم. همچنین پادکست کتاب راهی عالی برای گذراندن وقت در اوقات فراغت است. پادکست‌های کتاب مزایای زیادی دارند ازجمله مزیت‌های آن، استفاده از آن‌ها برای امر آموزش است.

تحقیقات نشان داده است کسانی که از پادکست برای یادگیری استفاده می‌کنند بهتر مطالب را به یاد می‌آورند؛ در واقع آمیخته شدن چندین حس و بالا رفتن قدرت تصور و تخیل نیز امر یادگیری را آسان تر خواهد کرد. مزیت دیگر پادکست کتاب این است که در صورت عدم درک آن قسمت می‌توان زمان آن را به عقب برگرداند و دوباره به آن گوش داد. حتی می‌توان سرعت عملیات پخش را کم و یا زیاد نمود. تقریباً برای اکثر کتاب‌های اصلی و مهم، پادکست آن موجود است، بنابراین شما می‌توانید در انتخاب پادکست کتاب موردنظر خود از تنوع زیادی بهره‌مند شوید.

بهترین مکان‌های قانونی برای یافتن پادکست کتاب رایگان و پادکست کتابخوانی چیست؟

در این مقاله تعدادی سایت برای شما معرفی‌شده است که می‌توانید انواع مختلف پادکست کتاب رایگان و پادکست کتابخوانی که بسیار مقرون به صرفه است را به‌صورت قانونی از آنجا دانلود کنید. بسیاری از سایت‌های پادکست کتاب که در اینترنت پیدا می‌کنید این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کتاب‌های کلاسیک را به‌صورت رایگان دانلود کنید اما برخی از این سایت‌ها کیفیت بیشتری نسبت به دیگر سایت‌ها دارند. ما در این قسمت از مقاله تعدادی از بهترین سایت‌ها برای دانلود پادکست کتاب را گردآوری کرده‌ایم.

  1. Project Gutenberg & LibriVox

  2. Spotify

  3. NewFixtion

  4. Digital Book

  5. Internet Archive

  6. Learn Out Loud

  • Project Gutenberg & LibriVox

پروژه گوتنبرگ فعالیت خود را از سال 1971 آغاز کرد که در واقع قدیمی ترین کتابخانه دیجیتال محسوب می شود و در آن کتاب های دیجیتال رایگان بسیار زیادی وجود دارد . هدف اصلی از راه‌اندازی این سایت تشویق به توزیع کتاب‌های الکترونیکی و بایگانی کارهای فرهنگی بود اما فعالیت این سایت فقط در حوزه کتاب‌های الکترونیکی نیست. در سایت پروژه گوتنبرگ یک کتابخانه پر از کتاب‌های صوتی وجود دارد. سایت LibriVox.org یکی دیگر از این سایت‌ها با عملکرد داوطلبانه است که هدف این سایت انتشار کتاب‌های صوتی در حوزه‌ی مباحث عمومی است. این سایت به زبان انگلیسی است ولی چند کتاب رایگان صوتی به زبان فارسی در آن وجود دارد.

  • Spotify

در سایت Spotify شما می‌توانید فهرستی از کتاب‌های صوتی را مشاهده کنید. بیشتر آثار موجود در این سایت کلاسیک هستند. در این سایت به ‌اندازه سایت ‌های پیشین عناوین پادکست کتاب وجود ندارد اما اگر از قبل کاربر سایت هستید، می‌توانید به‌راحتی به این کتاب‌ها دسترسی داشته باشید. قابل ذکر است که این سایت گنجینه بزرگی از موسیقی ها نیز می باشد.

  • NewFixtion

NewFixtion یک سایت ارائه پادکست کتاب خاص است. در این سایت عناوین پادکست زیادی وجود ندارد اما آنچه در این سایت وجود دارد مربوط به داستان‌های اصلی هست که در اپیزودهای روزانه به شنوندگان تحویل داده می‌شوند. در حقیقت گوش دادن به پادکست کتاب در این سایت مثل گوش دادن به‌نوعی درام رادیویی قدیمی هست تا اینکه به نظر برسد که فقط دارد یک کتاب برای شما می‌خواند.

  • Digital Book

سایت DigitalBook که قبلاً به آن Librophile گفته می‌شد، به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق یک پایگاه داده مربوط به کتاب‌های عمومی و از طریق مکان‌هایی از قبیل Open Library، Librivox، Gutenberg و Amazon کتاب موردنظر خود را جستجو کنید.

  • Learn Out Loud

از دیگر انواع سایت‌ها برای دانلود پادکست کتاب، سایت بایگانی اینترنتی است که در آن یازده میلیون کتاب، سه میلیون فیلم و چهار میلیون ضبط‌صوت وجود دارد. در سایت LearnOutLoud شما به انواع پادکست کتاب از آموزشی گرفته تا داستانی دسترسی خواهید داشت.

منابع دریافت پادکست خلاصه کتاب

علاوه بر پادکست کتاب که در آن یک کتاب به‌طور کامل خوانده می‌شود، برخی از پادکست‌ها به بیان خلاصه‌ی کتاب‌ها می‌پردازند. در واقع کتاب هایی وجود دارند که شاید پادکست آن ها ساعت ها طول بکشد و در واقع چکیده و خلاصه آن مفید تر باشد؛ یکی از این سایت‌ها که در آن می‌توانید به پادکست خلاصه کتاب گوش فرا دهید، سایت پادکست بی پلاس است. در پادکست بی پلاس و در هر اپیزود آن به بیان خلاصه‌ی یک کتاب غیرداستانی پرداخته می‌شود. هدف از این پادکست، علاقه‌مند ساختن شنوندگان به خواندن کتاب است. علاوه بر این کاربر، در بی پلاس می تواند ابتدا خلاصه یک کتاب را گوش دهد و اگر به اقناع ذهنی نرسید و یا خواستار فهم بیشتر از کتاب بود به سراغ نسخه کامل آن برود.

یک راه دیگر برای دانلود پادکست خلاصه کتاب استفاده از برنامه Spotify است. یک راه دیگر برای دانلود این نوع پادکست‌ها استفاده از سایت podbean.com است. در این سایت شما در مورد موضوعات مختلفی از هنر گرفته تا آموزش، تاریخ، داستان و … پادکست دریافت خواهید کرد. مکان دیگری که شما می‌توانید پادکست خلاصه کتاب غیرداستانی خود را در مورد پرفروش‌ترین کتاب‌های تجاری و کتاب‌های خودآموز دانلود کنید، Apple Podcasts است.

در GetFlashNotes Podcast هر هفته شما می‌توانید پادکست‌های مربوط به مصاحبه با نویسندگان، بررسی کتاب‌های خودسازی، خلاصه کتاب‌های تجاری، ایده‌های بزرگ نویسندگان و یا کتاب‌های غیرداستانی را دانلود کنید. در ادامه من به چند مورد از پادکست‌های خلاصه کتاب اشاره می‌کنم.

  • پادکست QuickRead.com

یکی از انواع پادکست‌های خلاصه کتاب، پادکست QuickRead.com است که در آن خلاصه کتاب‌ها به‌صورت رایگان بیان می‌شود. شما می‌توانید برنامه مخصوص دانلود صدها پادکست خلاصه کتاب را به‌صورت رایگان از این سایت https://www.QuickRead.com/App دانلود کنید.

  • In Summary Podcast

آیا عاشق کتابخوانی هستید ولی وقت ندارید؟ در In Summary Podcast، کتاب‌هایی برای شما خوانده می‌شود که گوینده آن شخصی به نام ساموئل است. در حقیقت خلاصه کتاب‌هایی که در این پادکست به آن پرداخته می‌شود، طیف وسیعی از موضوعات مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهد.

  • پادکست 2000

پادکست 2000 کتاب برای کارآفرینان بلندپرواز ساخته شده است و در آن به مصاحبه‌ با نویسندگان و خلاصه کتاب‌ها پرداخته می‌شود. در این پادکست با نویسندگان برتر در حوزه تجارت و خودسازی مصاحبه می‌شود و از بهترین کتاب‌های جهان است و مهم‌ترین ایده‌های عملی برای کارآفرینان بلندپرواز را برای شما استخراج می‌کند.

پادکست کتاب‌های معروف

در ادامه این مقاله قصد داریم به بیان چند مورد پادکست کتاب‌های معروف بپردازیم.

  • Tales to Terrify

با Tales to Terrify به چند داستان ترسناک گوش دهید. در این پادکست، نویسندگان داستان‌های خود را در اختیار راویان قرار می‌دهند تا برای شما یک تجربه وحشتناک و سرگرم‌کننده رقم بزنند. از این داستان‌ها برای از بین بردن مرزهای ژانر وحشت استفاده می‌شود.

  • کتاب طنز مشاوره زوجین

در این پادکست یک زوج متأهل به نام‌های برد و لیزا به بیان زندگی واقعی و علایق خود مانند ازدواج و یا کتاب‌های طنز می‌پردازند و این دو مورد را در این پادکست خنده‌دار وارد ساخته‌اند. در هر اپیزود این پادکست در مورد اوج و فرودهای زندگی مربوط به هر زوج در هر کتاب طنز صحبت می‌شود. آیا مطالعه زندگی این زوج‌ها باعث بهبود روابط آن‌ها در امر ازدواج خودشان می‌شود؟ این‌ها سؤالاتی هستند که با گوش دادن به این پادکست، پاسخ آن‌ها را دریافت خواهیم کرد.

  • Professional Book Nerds

Professional Book Nerds یا PBN توسط جیل و آدام که در OverDrive کتابدار هستند، ساخته شده است. این پادکست نوعی پادکست ادبی است و همه‌چیز در مورد یک کتاب را پوشش می‌دهد. همچنین در این پادکست جدیدترین نسخه‌ها به شما پیشنهاد می‌شود و بهترین پیشنهادهای OverDrive برای شما ارائه می‌شود.

  • You’re Booked

آیا تمایل دارید بدانید که نویسندگان موردعلاقه شما چه کتاب‌هایی را مطالعه می‌کنند؟ در این پادکست You’re Booked شما اطلاعاتی در مورد کتاب‌های موردعلاقه‌ی نویسندگان به دست خواهید آورد. میزبان این پادکست دیزی بوکانان است.

  • کتاب کیمیاگر

کتاب بعدی کتاب کیمیاگر هست. نویسنده این کتاب پائولو کوئیلو برزیلی است. کتاب کیمیاگر که از پرفروش‌ترین کتاب‌های موجود در جهان است، در کشورهای زیادی ترجمه شده است. در این پادکست داستان چوپانی مطرح می‌شود که به دنبال گنجی راهی شمال آفریقا می‌شود. همچنین لازم است این نکته را نیز ذکر کنیم که گوینده این پادکست کتابمحسن نامجو است.

  • کتاب ملت عشق

آخرین پادکست کتاب معروف که در اینجا قصد داریم به آن اشاره‌کنیم، ملت عشق است. این کتاب توسط یک نویسنده ترکیه‌ای به نام الیف شافاک نوشته شده است. در این کتاب در مورد زندگی مولانا و شمس تبریزی صحبت شده است.

پادکست کتاب رمان

انواع مختلفی پادکست کتاب رمان در جهان وجود دارد که افراد بسته به سلیقه‌ی خود به برخی از آن‌ها گوش می‌دهند در انتهای این مقاله قصد داریم به چند مورد از آن‌ها اشاره‌کنیم:

  • رمان مرشد و مارگاریتا

اولین مورد، رمان ‘مرشد و مارگاریتا ‘ به نویسندگی میخائیل بولگاکف است. این نویسنده این رمان را در سال 1928 نوشت اما روند انتشار این رمان از سال 1966 به بعد پس از مرگ او و توسط همسرش انجام شد.

  • رمان عشق سال‌های وبا

رمان دیگر به نام ‘ عشق سال‌های وبا ‘ به نویسندگی گابریل گارسیا مارکز است. نویسنده این رمان فردی کلمبیایی است. سبک این نویسنده رئالیسم جادویی است و از دیگر آثار او می‌توان به ‘ پاییز پدرسالار ‘ و ‘ صدسال تنهایی ‘ اشاره نمود. موضوع این رمان حول یک داستان عاشقانه جذاب می‌چرخد.

  • رمان دختری در قطار

رمان دختری در قطار اثر نویسنده‌ی معروف پائولا هاوکینز است. این نویسنده بریتانیایی روند شغلی خود را ابتدا با روزنامه‌نگاری آغاز کرد. اولین داستان‌های هاوکینز با نام امی سیلور در اختیار خوانندگان قرار گرفت. سپس زمانی که اولین تریلر روان‌شناختی خود را منتشر کرد، نام خود را روی آن کتاب گذاشت. رمان دختری در قطار پس از انتشار به تیراژ میلیونی رسید. حتی فروش این کتاب از هری پاتر نیز بیشتر بود.

  • رمان ربکا

پادکست کتاب رمان ربکا به نویسندگی دافنه دوموریه و به گویندگی مریم محبوب یکی از برجسته‌ترین آثار دافنه دوموریه است. این نویسنده موفق انگلیسی این کتاب را در سال 1938 منتشر کرد. این کتاب حتی بعد از سپری کردن هفت دهه، از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمان خود بود. ازجمله عواملی که باعث جذابیت این رمان در بین خوانندگان شده است می‌توان به سبک نگارش، تصویرسازی هنرمندانه و شخصیت‌پردازی دقیق آن اشاره نمود.

موضوع داستان این رمان مهیج، عاشقانه و معماگونه است. قهرمان اصلی این داستان یک زن خدمتکار بوده و روایت داستان نیز از زبان او صورت می‌گیرد. مخاطبان این رمان با گوش دادن به آن نکات قابل‌توجهی را می‌آموزند، ازجمله این نکات می‌توان به عدم قضاوت در مورد باطن زندگی افراد از روی ظاهر آن و حرف زدن با افراد برای حل مشکلات اشاره نمود.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید