سئو

پادکست کتاب رایگان را از چه سایت‌ هایی تهیه کنیم

چند مورد از بهترین مکان‌ها برای دسترسی به پادکست کتاب به‌صورت رایگان

پادکست کتاب یک راه عالی و مقرون‌به‌صرفه برای ورود بیشتر کتاب‌ها به زندگی شما است. خوشبختانه امروزه انواع مختلف زیادی از پادکست کتاب به‌صورت رایگان در دسترس شما قرار می‌گیرد. در این مقاله ما قصد داریم به چند مورد از بهترین منابع و وب‌سایت‌ها برای یافتن پادکست کتاب به‌صورت رایگان اشاره‌کنیم. ما از هر یک از منابع و وب‌سایت‌های ذکرشده در این مقاله استفاده کرده‌ایم و از رایگان بودن این منابع اطمینان حاصل نموده‌ایم؛ اما از کجا می‌توانیم پادکست‌های کتاب رایگان را بیابیم؟

وقتی شروع به جستجوی پادکست‌های کتاب به‌صورت رایگان می‌کنیم، طولی نمی‌کشد که می‌توان به وب‌سایت‌هایی که دارای اعتبار کمتری هستند برسیم. برخی از این سایت‌ها ممکن است به‌صورت غیرقانونی انواع مختلف کتاب را در اختیار شما قرار دهند اما هنوز هم تعدادی وب‌سایت و یا برنامه وجود دارد که شما می‌توانید برای گوش دادن و دانلود قانونی پادکست‌های کتاب به‌صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، ازجمله این موارد می‌توان به Spotify، LibriVox و Project Gutenberg اشاره نمود.

در نتیجه اگر شما به دنبال یک فهرست کامل از راه‌های کاربردی برای یافتن پادکست‌های کتاب به‌صورت رایگان هستید که در حالت عادی باید برای هر یک از آن‌ها هزینه پرداخت کنید، من چندین روش که کاملاً قانونی و به‌صورت رایگان است را برای یافتن پادکست کتاب آن‌هم به‌صورت آنلاین برای شما در اینجا گردآوری کردم.

  1. Librivox

  2. Lit2Go

  3. Loyal Books

  4. Mind Webs

  5. فرهنگ باز

  6. لیبی توسط Overdrive

  7. کتاب‌های پدی

  8. پروژه گوتنبرگ

  9. Spotify

  10. Storynory

  11. SYNC

دانلود پادکست کتاب رایگان در سایت HooplaDigital

ژانرهای اصلی پادکست کتاب رایگان در سایت شامل کلاسیک مدرن، داستانی و موضوعات مناسب برای کودکان است. در این سایت شما به بهترین پادکست‌های کتاب در نسخه‌های جدید و متنوع دسترسی خواهید داشت. پلتفرم‌های مناسب برای دانلود پادکست کتاب از این سایت شامل برنامه‌های مناسب برای گوشی‌های هوشمند دارای سیستم‌عامل‌های iOS و Android و یا سیستم رایانه است. می‌توان گفت Hoopla سرویس دیجیتالی Midwest Tape در آمریکای شمالی است.

شما می‌توانید پادکست‌های کتاب به‌صورت رایگان، کتاب‌های الکترونیکی، نمایش تلویزیونی و فیلم را از بیش از 1500 کتابخانه در این کشور پیدا کنید. برای شروع دانلود پادکست کتاب می‌توانید به این وب‌سایت مراجعه کنید و یا با یک برنامه مناسب پادکست‌ها را دانلود کنید. همچنین این برنامه در App Store دارای امتیاز 8/4 و در Google Play دارای امتیاز 7/4 است.

عملکرد Hoopla دقیقاً مثل یک کتابخانه عمومی است به این معنی که با استفاده از یک کارت عضویت در این کتابخانه می‌توانید در هر زمان، بلافاصله پادکست کتاب خود را به‌صورت رایگان قرض بگیرید. اگر شما از قبل یک حساب Hoopla در این سایت ایجاد نکرده‌اید، می‌توانید آن را به‌صورت آنلاین و رایگان ایجاد کنید.

دانلود رایگان پادکست کتاب از Librivox، Lit2Go، Loyal Books و Mind Webs

همه مواردی که در ادامه این مقاله ذکر می‌کنیم، گزینه‌های رایگان برای دانلود پادکست کتاب به شکل قانونی هستند. همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم مطمئناً شما می‌توانید نسخه‌های غیرقانونی این نوع پادکست‌‌ها را از جایی در اینترنت پیدا کنید اما انجام این کار به نویسندگان یا ناشرانی که شما می‌شناسید و دوستشان دارید کمکی نخواهد کرد. به‌جای آن از این منابع رایگان زیر استفاده کنید.

  • Librivox

یک ابتکار بدون سود و منفعت به‌منظور ضبط کتاب‌ها در سطح عمومی و یا انتشار آن‌ها به شکل کتاب صوتی آن‌هم به‌صورت رایگان است. در این سایت بیش از 10000 پروژه با عناوین متنوعی در مورد جنگ و صلح، برگ‌های چمن، رؤیای اتاق قرمز و آن از گرین گیبلز وجود دارد.

  • Lit2Go

در سایت انواع کتاب‌های صوتی، داستان‌های کوتاه، نمایشنامه‌ها و انواع شعرها ارائه می‌شود که همه‌ی آن‌ها برای کلاس‌های درس طراحی‌شده‌اند. در این سایت، این امکان برای کاربران فراهم‌شده است تا همراه با هرکدام از پادکست‌های کتاب رایگان؛ اطلاعات مربوط به هر سند، زمان کلی پادکست و تعداد کلمات آن کتاب را نیز دریافت کنند. بعضی از انواع این کتاب‌های صوتی مانند هملت شکسپیر، یک PDF همراه فایل اصلی دارند که می‌توانید برای خواندن متن همراه با صدا از آن استفاده کنید.

  • Loyal Books

سایت دیگری است که پادکست‌های کتاب را به‌صورت رایگان با موضوعات مختلف و در زمینه‌های عمومی به اشتراک می‌گذارد. شما می‌توانید در این سایت گزینه‌های دیگری مانند John Milton’s Paradise Lost و بازگشت شرلوک هلمز از سر آرتور کانن دویل و سایر موارد دیگر را پیدا کنید. همچنین در این سایت شما می‌توانید در مورد هر پادکست نظرات خود را ارسال نموده و یا نظرات دیگران را درباره هر یک از موضوعات بخوانید.

  • Mind Webs

از دیگر انواع این سایت‌ها هست که یک نمایشنامه رادیویی قدیمی با بیش از 150 مورد مختلف داستان کلاسیک و داستان کوتاه علمی تخیلی است. شما می‌توانید در این سایت داستان‌های علمی تخیلی را به‌صورت رایگان از Ursula K. Le Guin، کورت فونگوت، H.G. Wells و سایر نویسندگان دیگر پیدا کنید.

دانلود رایگان پادکست کتاب از سایت فرهنگ باز، OVERDRIVE، SCRIBL، سایت پروژه گوتنبرگ و SPOTIFY

سایت یا فرهنگ باز یکی دیگر از سایت‌هایی است که شما می‌توانید پادکست‌های کتاب موردنظر خود را در آنجا به‌صورت رایگان دانلود کنید. در این سایت شما می‌توانید با بسیاری از آثار کلاسیک مانند کتاب صوتی جادوگر اوز نوشته‌شده توسط Frank L. Baum، داستان‌هایی از جیمز بالدوین، شعر مایا آنجلو، چارلز بوکوفسکی، ویرجینیا وولف، ری بردبری و حتی یک ویدیو از نیل گیمان که در آن کورالاین را می‌خواند، آشنا شوید.

اپلیکیشن Libby مورداستفاده در سایت با اتصال به کتابخانه‌های محلی امکان دسترسی شما را به کتاب‌های الکترونیکی و کتاب صوتی امکان‌پذیر می‌سازد. در این سایت بیش از دو میلیون فیلم و کتاب وجود دارد. همچنین این سایت از کتاب‌های صوتی بیش از 30،000 کتابخانه استفاده می‌کند. شما می‌توانید جدیدترین نسخه‌های پادکست‌های کتاب را از طریق سایت OverDrive به‌صورت رایگان دانلود کنید.

یکی دیگر از این سایت‌ها است که در آن پادکست‌های کتاب توسط خود نویسندگان خوانده می‌شوند. این کتاب‌های صوتی به‌صورت رایگان و به‌صورت سریالی ارائه می‌شوند، بنابراین شما می‌توانید در همه حال حتی در رفت‌وآمد نیز به آن‌ها گوش دهید. پروژه گوتنبرگ یک سایت کلاسیک برای پادکست کتاب به‌صورت رایگان است. این سایت مجموعه گسترده‌ای از انواع مختلف پادکست کتاب را برای شما ارائه می‌دهد. ازجمله موارد پادکست کتاب برجسته در این سایت می‌توان به رنگ‌های فضا اثر ماریون زیمر بردلی، جین ایر اثر شارلوت برونته و کتاب چای اثر Kakuzo Okakura اشاره نمود.

یکی از مهم‌ترین راه‌های کاربردی برای گوش دادن به پادکست، لیست پخش ‘پادکست‌های کتاب ‘ در Spotify است که همیشه پادکست‌های جدید در حال اضافه شدن به این لیست هستند. گوش دادن به پادکست در Spotify رایگان است.

دانلود رایگان پادکست کتاب از سایت STORYNORY، SYNC و Learn Out Loud

  • STORYNORY

سایت دیگری است که پادکست‌های کتاب را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. این سایت ترکیبی از آثار کلاسیک، داستان‌ها و افسانه‌های مناسب برای کودکان است. در اصل این پادکست‌ها برای بچه‌ها ساخته‌شده‌اند اما برای کسانی که به داستان‌های عامیانه برادران گریم، داستان‌های هزار و یک شب و افسانه‌های ازوپ علاقه‌مند بوده، مناسب هستند.

  • SYNC

هر تابستان، نوجوانان و یا بزرگ‌سالانی که به دنبال پادکست‌های کتاب YA هستند به که یک برنامه کتاب صوتی در فصل تابستان است و به‌صورت رایگان پادکست ارائه می‌دهد، مراجعه می‌کنند. این سایت از حمایت مالی مجله AudioFile برخوردار است. ژانر اصلی پادکست در سایت Learn Out Loud؛ آموزش، ادبیات، زندگی‌نامه و خودسازی است. این سایت بهترین منبع برای آموزش است. پلتفرم مناسب، هم جهت پخش و دانلود این نوع پادکست‌ها، سیستم رایانه است.

  • سایت کتاب راه

آخرین سایت برای دانلود کتاب صوتی، سایت کتاب راه است. اپلیکیشن‌های موجود در این سایت مناسب برای نسخه‌های ویندوز، آیفون و اندروید هستند. در این سایت شما می‌توانید کتاب‌های صوتی را به‌صورت رایگان دانلود کرده و یا از این سایت کتاب‌های الکترونیکی را خریداری کنید. می‌توان سایت کتاب راه را به‌عنوان یکی از بهترین سایت‌های دانلود کتاب صوتی معرفی نمود. البته سایت‌های زیادی برای دانلود پادکست کتاب به‌صورت رایگان وجود دارد که خارج از حوصله‌ی این مقاله است. ازجمله این سایت‌ها می‌توان به سایت فیدیبو، کتاب سبز و طاقچه نیز اشاره کرد.

اگر به این مقاله علاقه داشتید توصیه می کنیم مقاله ی ” را نیز مطالعه کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید