سئو

مزایای استفاده از اپلیکیشن

امروزه اپلیکیشن های بسیاری بر روی گوشی های ما نصب است که ما به فراخور احتیاج خود از آنها بهره می بریم. اما اگر قرار باشد ما از دید یک کسب و کار به اپلیکیشن توجه داشته باشیم، این نکته به ذهن ما می رسد که آیا اپلیکیشن مزایایی برای کسب و کار ما دارد؟ آیا می تواند باعث پیشرفت و گسترش فروش ما بشود؟ همه اینها سوالاتی هستند که برای ما پیش می آیند.

اپلیکیشن چیست؟

سوالی بسیار ساده ولی کاربردی برای آشنایی با این تکنولوژی. همه ما در تلفن های همراه خود انواع برنامه ها و اپلیکیشن های مختلفی داریم که هر کدام برای ما ویژگی های بخصوصی دارند. مانند اپلیکیشن شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن های موسیقی، ویرایش عکس و … . همچنین بعضی افراد از اپلیکیشن های مرتبط با کسب و کارهایی مانند دیجی کالا، سینما تیکت و یا مانند اینها استفاده می کنند.

ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با مزایای اپلیکیشن برای کسب و کار خود صحبت کنیم و بررسی کنیم که اگر ما برای و خدمات خود اپلیکیشنی طراحی کنیم، چه مزایایی را برای ما به همراه خواهد داشت و آیا به طور کلی داشتن اپلیکیشن به صرفه می باشد یا خیر.

چند مورد از مزایای اپلیکیشن

افزایش فروش

زمانی که کسب و کار شما مبتنی بر فروش محصولات و یا خدمات است، می توانید با داشتن اپلیکیشن فروش خود را بیشتر کنید. اپلیکیشن به طور کلی می بایست در جهت گسترش و پیشرفت شما حرکت کند. زمانی که اپلیکیشن شما بر روی گوشی افراد نصب باشد، دیگر بسیاری از افراد تمایل ندارند که برای خرید محصول یا خدمات در اینترنت جستجو، بررسی و سپس خرید خود را انجام دهند.

بلکه با وجود اپلیکیشن شما به طور مستقیم وارد فروشگاهتان می شوند و با توجه به اینکه به شما اعتماد دارند، به طور مستقیم از شما خرید می کنند. این راحت تر شدن برقراری ارتباط قطعا منجر به افزایش فروش برای شما می شود.

کاستن از هزینه تبلیغات

یکی دیگر از مزایایی که برای شما به همراه می آورد، کاستن از هزینه های تبلیغات شما می باشد. زمانی که فقط سایت دارید، می بایست برای جذب مخاطب و مشتری با استفاده از تبلیغات گوناگون و صرف هزینه های مختلف، مخاطبان را به سایت خود راهنمایی کنید و تمام تلاش خود را بگذارید تا این مخاطبان را تبدیل به مشتریان خود کنید، ولی با وجود اپلیکیشن دیگر نیازی به این فعالیت ها و هزینه ها برای تبلیغات نیست.

بالا بردن ارزش برند شما

قطعا زمانی که برند شما علاوه بر سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن مخصوص به خود را داشته باشد، در نظر مخاطبان بسیار مهم جلوه می کند و این قضیه باعث بالا رفتن اعتبار برند و ارزش برند شما می شود.

یکی از مهمترین معیارها برای خرید مشتریان، برند می باشد. بسیاری از افراد تنها از برندهایی که شناخته شده هستند و در نظر مشتریان مهم هستند، خرید می کنند و هر کسب و کاری قطعا برنامه ای برای ارتقا ارزش برند خود دارد که این نکته نیز می تواند به این داستان کمک کند.

پیشی گرفتن از رقبا

زمانی که رقبای شما تمام تمرکز و تلاش خود را بر روی سایت و شبکه های اجتماعی گذاشته اند، شما می توانید با ساخت اپلیکیشن از رقبای خود برای جذب مخاطب پیشی بگیرید. اپلیکیشن می تواند یک راه جدید برای جذب مخاطب و مشتری باشد. مخاطب بدون دردسرهایی که با اینترنت خواهد داشت، می تواند با اپلیکیشن به راحتی ارتباط برقرار کند.

بروزرسانی مداوم

قطعا بروزرسانی اپلیکیشن بسیار آسان تر از سایت می باشد. شما هر تغییر کوچکی که در کسب و کارتان اتفاق می افتد، تمام شدن موجودی محصولات، نوسان قیمت ها و دیگر موارد را در اپلیکیشن به راحتی می توانید بروزرسانی کنید و با استفاده از نوتیفیکیشن ها به مخاطبان خود اطلاع دهید.

قطعا برقراری ارتباط با مشتریان از طریق اپلیکیشن بسیار راحت تر و آسان تر از دیگر موارد همچون سایت و شبکه های اجتماعی می باشد.

ساخت اپلیکیشن

با توجه به نکاتی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم، مسلما ساخت اپلیکیشن برای شما تبدیل به دغدغه ای جدی خواهد شد. افراد متخصص بسیاری وجود دارند که با ساخت اپلیکیشن مختص به کسب و کار شما می توانند نیازهای شما را در این زمینه برطرف کنند.

شما زمانی که تصمیم گرفتید که برای کسب و کار خود اپلیکیشن تهیه کنید، می بایست تمام نکاتی که در رابطه با اپلیکیشن مد نظرتان می باشد را به کسی که ساخت آن را برعهده دارد، منتقل کنید. فراموش نکنید که باید بسیار ساده باشد و مخاطب می بایست به راحتی با برنامه شما ارتباط برقرار کند. سعی کنید تمام مشکلات احتمالی که به وجود خواهد آمد را پیش بینی کرده و آنها را مرتفع سازید.

هنگامی که می خواهید را بررسی کنید، خود را جای مخاطب گذاشته و با دید یک مشتری برنامه را بررسی کنید. قطعا شما به عنوان مالک و سرمایه گذار می بایست نگاه مشتری را به سوی خود جلب کنید. چون تمام هدف شما از تدارک و ساختن این برنامه گسترش فروش، سود آوری و پیشرفت کسب و کار می باشد. بنابراین می بایست تمام نکاتی را که امکان دارد برای شما نتایج منفی به بار بیاورد را بررسی کنید.

مهمترین نکته ای ک نباید از آن غافل شد این مسئله است که بسیاری از افراد زمانی که قصد دارند در اینترنت جستجو کنند و یا خریدی انجام دهند، تمایل بیشتری به استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ دارند، بنابراین در مدت زمان های خاصی می توانند فعالیت های خود را انجام دهند. ولی چون اپلیکیشن ها بر روی تلفن های همراه می باشند و در این روزها امکان ندارد شخصی بدون گوشی حتی بتواند به راحتی فعالیت های روزمره خود را انجام دهد، زمانی که اپلیکیشن وجود داشته باشد بسیاری از افراد برای استفاده از اپلیکیشن به جای سایت و یا دیگر راه های ارتباطی تمایل بیشتری نشان می دهند.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید