سئو

همه چیز از دوره جامع آموزش اینستاگرام

مقدمه

به احتمال زیاد شما هم مانند میلیون ها نفر از سراسر جهان روزتان را با بررسی اپلیکیشن محبوب متا یعنی اینستاگرام شروع می کنید! خب این عجیب نیست!! در واقع این قدرت چنین پلتفرم یا محبوبیت چنین رسانه هایی را نشان می دهد که با توجه به اینکه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم اصلا عجیب نیست! در مقاله پیش رو نیز قرار است از دوره جامع آموزش اینستاگرام و دلایل محبوبیت بالای این نرم افزار صحبت کنیم، همراهمان باشید.

توصیه می کنیم مقاله را مطالعه نمایید

چرا بازاریابی در اینستاگرام مهم است؟

قبل از هر چیزی شما باید بدانید چرا به دوره جامع آموزش نیاز دارید، به همین دلیل به دلایلی که نشان می دهد بازاریابی و بودن در اینستاگرام مهم هستند، می پردازیم:

1 – با اینستاگرام مارکتینگ می توانید با افراد زیادی از سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید

اینستاگرام با بیش از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه، مخاطبان بالقوه زیادی را با مشاغل مختلف آشنا می¬کند. هنگام ارسال پست در اینستاگرام، هشتگ ها بهترین راه برای ارائه محتوای شما به افراد جدید و در مقابل افراد مناسب هستند. فقط مطمئن شوید که از هشتگ های مرتبطی که مخاطبان هدف شما واقعاً به دنبال آن هستند استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای دستیابی به مشتریان بالقوه‌تر، تبلیغات هدفمند بسازید، اگر می‌خواهید زمان و بودجه کم تری صرف کنید.

2 – فرصتی عالی برای تعامل با جامعه شما است

اینستاگرام در واقع بالاترین میانگین نرخ تعامل را در بین تمام شبکه های اجتماعی دنیا دارد و از فیس‌بوک و توییتر نیز پیشی گرفته است (از دیگر دلایل مهم نیاز به دوره جامع آموزش اینستاگرام). در واقع، حتی نرخ تعامل و علاقه به برند بالاتری نیز دارد، که نشان می‌دهد مخاطبان در اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی بیشتر تمایل به آشنایی با برند های خلاق دارند.

نقطه شروعی خوب برای ایجاد تعامل، دنبال کردن افرادی است که در مورد برند یا محصولات شما صحبت می کنند و در مورد عکس ها و ویدیوهایتان نظر می دهند. همچنین می‌توانید با استفاده از هشتگ‌های خود مکالمه‌ای را شروع کنید و به دنبال‌کنندگان خود الهام ببخشید تا به آن بپیوندند. به یاد داشته باشید، جلب توجه فالووران تنها به انتشار عکس‌ها و ویدیوهای محصولاتتان مرتبط نیست، بلکه در واقع باید با آنها ارتباط برقرار کنید! همچنین، استفاده از ربات‌ها برای کامنت گذاشتن و لایک کردن در پست‌های دیگر می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد تا لایک و فالوهای خود را افزایش دهید. اما دلایل زیادی وجود دارد که تعامل را خودکار نکنید! تعامل واقعی مهمترین معیاری است که باید روی آن تمرکز کرد، زیرا تعامل واقعی به فروش واقعی و مشتریان وفادار تبدیل می شود!

3 – معدن طلایی برای ارزیابی بازخوردها و بینش درباره کسب و کار یا شخص شماست!

به عنوان یک بازاریاب باهوش، احتمالاً مکالمات مربوط به برند و محصولات خود را در شبکه های اجتماعی زیر نظر داشته اید!. به احتمال زیاد شما یادداشت های خود را در انجمن ها، وبلاگ ها، تلگرام و توییتر پیگیری می کنید. اما آیا می دانید مردم در مورد برند شما در اینستاگرام چه پست هایی می گذارند؟

چه برند شما در این پلتفرم باشد باشد چه نه، مردم همچنان از آن برای صحبت در مورد محصولات و خدمات شما مثل سایر شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. آنها قبلاً تصاویر محصولاتی را که از شما خریده اند منتشر می‌کنند، ویدیو می گذارند، کامنت می گذارند و درباره محتوای برند شما بحث هایی تشکیل خواهد شد (حتی اگر برندی جا افتاده نیستید باز هم پیرامون شما نظرات سازنده ای در اینستا وجود دارد). شما نمی توانید (و نباید!) این بازخورد ها را نادیده بگیرید (امروزه هوش مصنوعی و دانشی چون علم داده به ما ثابت کرده که این نظرات چقدر با ارزش هستند و چرا میلیارد ها تومان می توانند برای کسب و کار ما مهم باشند). درک اینکه مشتریان چه از برند شما دستگیرشان شده و همچنین شناسایی حامیان برند ضروری است. اینستاگرام معدن طلایی از بینش های مفید در مورد مشتریان شما است، بنابراین از آن بهره ببرید.

4 – برای زیر نظر گرفتن رقبای خود عالی است

ممکن است هنوز از اینستاگرام به عنوان کانالی برای بازاریابی و تبلیغات شروع به استفاده نکرده باشید، اما احتمالاً رقبای شما از قبل چنین کاری کرده اند و در این شبکه اجتماعی فعال هستند. بنابراین از این پلتفرم برای پیگیری فعالیت آنها استفاده کنید تا ببینید چگونه با جامعه خود تعامل دارند. چه مطالبی را پست می کنند؟ چه زمانی؟ چند وقت؟ آنها چگونه با فالووران خود در ارتباط هستند؟ آیا آنها مسابقه اینستاگرامی دارند؟ با پاسخ دادن به این سوالات می‌توانید بهترین روش‌ها را در صنعت خود کشف کنید و استراتژی خلاقانه ای را تعریف کنید.

دوره جامع آموزش اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد؟

قبل از هر چیز ساده و مناسب هر سطح از تحصیلاتی است! نباید فراموش کرد که بسیاری از افرادی که می خواهند با اینستاگرام درآمد زایی کنند تخصص تکنولوژی و سود بالای آن را ندارند!

در ادامه به ویژگی هایی که یک دوره جامع آموزش اینستاگرام باید داشته باشد به طور مختصر اشاره می شود:

• کار با نرم افزاری گرافیکی در آن آموزش داده شده است.

• روش های جذب مخاطب، فالوور، لایک بیشتر و ویو آموزش داده شده باشد.

• اپلیکیشن اینستاگرام، بخش های مختلف آن و ابزارهایش به طور مختصر آموزش داده شده باشد.

• زمان بندی پست و پیدا کردن ترند های مخاطبین شما آموزش داده شده باشد.

• نحوه هشتگ گذاری، لایو، ساخت ویدیو های کوتاه و نکات مهم بازاریابی در دوره باید باشد.

• و …

دوره جامع آموزش اینستاگرام مناسب چه کسانی است؟

این دوره مناسب هر صاحب کسب و کار و هر کسی که می تواند چیز مفید و خلاقانه ای به جامعه ارائه دهد! است.

مثلا اگر شما عروسک های خوبی می سازید یا در نواختن سازی خاص استاد هستید، چرا آموزش چنین چیز هایی را در اینستاگرام نمی گذارید؟! یا چرا از کاهش وزن اخیر خود و داستانش نمی گویید (با اینستاگرام و ابزار هایش مجله ای کوچک تحت عنوان ‘سلامتی و لاغری’ با پست های خلاقانه بسازید). یا حتی می توانید با استفاده از زیبایی ها ظاهر یا استایل خود، رسانه ای برای شیک پوشان بسازید.

چرا باید در دوره جامع آموزش اینستاگرام شرکت کنم؟

اگر کسب و کاری دارید جواب این سوال واضح است، چون روزانه تقریبا تمامی ایرانیان بخشی از وقت خود را در اینستاگرام می گذرانند. و اگر هم کسب و کاری ندارید برای تعامل با دوستان، فامیل، خانواده یا بازدید از پست های افراد مشهور که دوستشان دارید به اینستاگرام نیاز دارید!

هر چند پیشنهاد ما این است حتی اگر کسب و کاری ندارید از دوره جامع اینستاگرام استفاده کنید. که بتوانید حداقل با علایق فردی یا پست های جذاب از منابع مختلف شروع به خوداشتغالی کنید و به مرور درآمد خود را نیز افزایش دهید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید