سئو

آیا تغییر آدرس سایت یا همان (URL) یک ایده بد و با اثر منفی بر سئو است؟

برای سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

دلایل محکم و خوبی برای تأیید این امر که تغییر آدرس تأثیراتی بر سئو سایت دارد موجود است اما مهم‌تر از آن باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا ما باید در آدرس سایت یا همان (URL) خود تغییری ایجاد کنیم؟ این بار با یکی دیگر از پرسش‌های مطرح‌شده از سوی کاربران کنار شما هستیم که شاید پرسش بسیاری از شما بوده یا حتی خودتان نیز عملی مشابه را در این زمینه انجام داده باشید. پرسش کاربر ما با محوریت مسائل مربوط به سئو ، به این شرح بود:

⦁ ترافیک سایت من کمتر از حد انتظار است، آیا در این شرایط تغییر آدرس سایت یک ایده ناکارآمد و با اثر منفی در این مورد است؟

⦁ اگر تحت هر شرایطی با سنجش میزان هزینه و فایده تغییر آدرس سایت متوجه می‌شوید که فایده آن کمتر از هزینه‌های آن است، حتماً تلاش کنید از این کار اجتناب شود. به‌نوعی باید گفت که اجتناب از این تغییر آدرس سایت باید تا حد بیشتر بودن هزینه‌ها نسبت به فایده‌ها در دستور کار باشد اما در صورت بیشتر شدن فایده‌های این کار، بد نیست تا با دید مثبت‌تری به آن نگاه کنید.

چرا باید در حفظ آدرس سایت خود کوشا باشید؟

یک راه‌حل خوب اما با اثرگذاری محدود

یک راه‌حل کاربردی که ما در شرایط تغییر آدرس سایت به کاربران خود پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از پارامتر (301 redirect) در سایت است. این پارامتر در مواردی که شما قصد دارید تا کاربر را از یک آدرس اینترنتی خاص به سمت آدرس اینترنتی دیگری روانه کنید کاربرد دارد. شما با استفاده از تعبیه (301 redirect) بر صفحه قدیمی سایت خود، کاربران را به آدرس جدید ارجاع می‌دهید اما این همیشه ممکن نیست. این روش و استفاده از این پارامتر تنها در صورتی ممکن است که شما آدرس پیشین خود را زنده نگه دارید؛ اگر آدرس پیشین به کلی از دسترس خارج شود، این امکان دیگر وجود ندارد.

اثرات منفی تغییر آدرس سایت از منظر سئو؛ لینک‌ها و ارتباطات

لینک‌ها و ارجاعات، هنوز هم یکی از مهم‎‌ترین فاکتورهای موتورهای جستجو برای شناسایی سایت‌های برتر بوده و از این رو فاکتوری کلیدی در حیطه سئو هستند. کیفیت لینک‌ها و اتصالات در کنار کمیت آن‌ها، یکی از شاخص‌ها و معیارهایی هستند که باعث جلب اعتماد گوگل به سایت شما می‌شوند. هنگامی که شما به هر علتی تغییر آدرس سایت خود را در دستور کار قرار دهید، تمام این ارتباطات و اعتماد جلب شده نسبت به لینک سایت خود را از دست خواهید داد و این اصلاً خوشایند نیست! این یعنی افت ناگهانی ارزش سئوی سایت شما. پس حتی اگر مجبور به تغییر آدرس سایت هستید، تلاش کنید که تا مدت زیادی آدرس پیشین را حفظ کرده و با پارامتر 301 redirect صفحات و لینک‌های مختلف آن‌را به سایت خود متصل کنید. مهم است تا در سایت جدید خود، دقیقاً بر همان محتواهای موجود در صفحات جزئی تمرکز کنید تا محتواها ارتباط و تناسب خود را از دست ندهند وگرنه با ارجاع لینک یک صفحه قدیمی به صفحه جدیدی با محتواهای متفاوت، گوگل رفته رفته امتیاز اعطا شده به آن لینک را مورد تجدید نظر قرار می‌دهد. از ارجاع چندین آدرس مختلف به صفحه اصلی سایت خود یا یک صفحه ثابت اجتناب کنید. گوگل به سرعت متوجه این موضوع خواهد شد و شدیداً با آن مخالف است.

این یک ریسک است؛ جوانب مختلف آن را بسنجید

با نگاهی به توضحاتی که تابحال ارائه شد، متوجه خواهید شد که تغییر آدرس سایت از منظر سئو یک تغییر بنیادین است و قطعاً یک ریسک محسوب می‌شود. شما در یک ریسک باید تعیین کنید که در صورت شکست چه چیز را هزینه کرده و در صورت پیروزی چه چیزی را به بدست می‌آورید. اگر شما سایتی مهجور و با بازدید بسیار کم دارید، قطعاً انجام ریسک تغییر آدرس سایت قابل پذیرش‎تر است زیرا حتی با شکست در این پروژه چیز بزرگی را از دست نداده و در صورت موفقیت نیز، می‌توانید ارزش سئوی سایت خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید اما اگر سایتی با بازدید قابل قبول دارید، شاید این ریسک منطقی نباشد. در بسیاری از موارد آن اهدافی که با تغییر آدرس سایت به دنبال آن‌ها هستید را می‌توان با تغییر ضرب‌آهنگ تولید محتوا و بهبود آن بدست آورد. تصمیم‌گیری در این مورد وابستگی شدیدی به قوه قضاوت شما دارد.

برای سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

تغییر آدرس سایت

اثرات تغییر آدرس سایت

آدرس اینترنتی

تغییر(URL)

ایده های با تاثیر بد بر سئو

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید