سئو

آیا موقعیت سرور ما برای موتور جستجوی گوگل اهمیتی دارد؟

برای سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

⦁ من یک سؤال با توجه به موقعیت سرور دارم. یک کسب و کار فرضی که تماماً محلی بوده و تقریباً تا شعاع پنجاه کیلومتری اطراف خود مشتری فعال دارد، با تغییر موقعیت سرور و سرویس‌دهنده آن مواجه شده است. آیا حتی با وجود تمرکز بر محتوای کسب و کار بر یک منطقه جغرافیایی خاص، تغییر موقعیت سرور باعث ایجاد تفاوت فاحشی خواهد شد؟

خب اجازه دهید سراغ پاسخگویی به پرسش این کاربر گرامی برویم تا ابهامات موجود در مورد موقعیت سرور را از بین ببریم.

باید گفت که موقعیت سرور از دو جنبه مختلف بر رتبه‌بندی ارگانیک وب‌سایت شما در موتور جستجوی گوگل تأثیر داشته و باعث ایجاد تفاوت در نتایج خواهد شد. با ما همراه باشید تا از این دو جنبه اثر موقعیت سرور را بررسی کنیم.

سرعت سایت و رابطه آن با موقعیت سرور

اولین جنبه، اثر موقعیت سرور بر سرعت سایت شماست. هرقدر یک بازدیدکننده به مرکز داده‌ای که میزبانی وب‌سایت شماست نزدیک‌تر باشد، امکان اینکه او سریع‌تر داده‌های سایت شما را لود کند بالاتر می‌رود؛ به بیانی دیگر بین نزدیکی کاربر شما به مرکز داده و سرعت کاربری او در وب‌سایت شما رابطه مستقیمی وجود دارد. به عنوان یک کسب و کار محلی، ما همواره یافتن یک مرکز داده محلی و نزدیک به شهری که قریب به اتفاق کاربران شما در آن حضور دارند را پیشنهاد می‌کنیم.

این یعنی در انتخاب موقعیت سرور این نکته کمک می‌کند تا بیشترین سرعت را در اختیار کاربران خود قرار دهید. از اینکه سایت شما به سرعت بارگذاری شده و برای کاربران و مشتریان‌تان تجربه کاربری راحتی را ایجاد می‌کند اطمینان حاصل کنید چون این یک بازی برد-برد است. هرچند شواهدی دال بر رتبه‌بندی شما بر اساس موقعیت جغرافیایی وجود ندارد اما برخی شواهد محکم نشان می‌دهند که آدرس آی.پی یک سایت بر رتبه‌بندی آن مؤثر است. به عنوان مثال، اگر یک آی.پی آدرس متعلق به کشوری اشتباه و نامرتبط را داشته باشید این بر رتبه شما تأثیر خواهد داشت.

فاکتورهایی در انتخاب موقعیت ارائه‌دهنده خدمات هاست:

بیشتر افراد فقط بر مبنای نام و آوازه یا ترجیحات شخصی، میزبان(هاست) سایت خود را انتخاب می‌کنند اما فراموش نکنید که برای یک هاست جمعی و با حجم بالای کاربر، شما به شکل تصادفی روی یک سرور با آی.پی آدرس تصادفی قرار می‌گیرید وگوگل تقریباً اهمیت کمی برای تناسب محل قرارگیری سرور و موقعیت جغرافیای آی.پی آدرس قائل می‌شود. مثلاً اگر شما از یک دامنه با کد (.com) یا (.uk) استفاده کنید اما سرور سایت و آی.پی آدرس آن در کشور آمریکا قرار داشته باشد، موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو این موضوع را متوجه شده و مشکلی از این نظرندارند.

اگر شما به شکل اتفاقی یک دامنه (.com) یا بدون پسوند ناحیه محلی خود را داشته باشید، ممکن است به طرز بالقوه‌ای دچار افت در رنکینگ شوید یا نه, ممکن است رتبه شما در نواحی دیگری مثل آمریکا بالاتر برود به جای همان ناحیه که نیاز دارید.

تأیید مالکیت یک دامنه در کنسول جستجو جدای از موقعیت سرور

در پاسخ به پرسش دوم اما باید گفت که شما به فرآیندی که گوگل برای شناسایی مالکیت یک دامنه ، در کنسول جستجو از آن استفاده می‌کند اشاره می‌کنید. موتور جستجوی گوگل یک لیست از شرکت‌ها برای اتصال به منظور شناسایی سایت شما در دسترس دارد که بر مبنای سابقه DNS این کار را انجام می‌‌دهند. تنظیمات DNS معمولاً و نه همیشه، در فرآیند ثبت دامنه مدیریت می‌شوند. ارائه‌دهنده خدمات سروری که نام آن در کنار سایر شرکت‌ها در لیست مذکور حضور دارد، تعدادی از دامنه ‌های با بیشترین ثبت هستند و به همین علت در این لیست حضور دارند.

بله برخی افراد DNS و ثبت نام دامنه را در شرکت هاستینگ(میزبانی) خود انجام می‌دهند اما این یک روال همیشگی نیست. موتور جستجوی گوگل برای دستیابی به نتیجه می‌تواند الگوریتم‌های زیادی را با هم ترکیب کند پس این نکته که نام ارائه‌دهنده خدمات هاست شما, در این لیست نیست نباید باعث نگرانی شما شده و نباید باعث شود تا در این مورد که گوگل ترجیحات خاصی را برای آن لیست در نظر دارد به اطمینان برسید چون این اصلاً قابل تأیید نیست؛ بخصوص به شکلی که نتیجه این ترجیحات باعث تغییری در رتبه شما تحت هر شکل، عنوان یا فرمی شود.

برای سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

موقعیت سرور

اهمیت موقعیت سرور

موقعیت سرور در موتور جستجوی گوگل

تاثیر موقعیت سرور در رتبه سایت

تغییر موقعیت سرور

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید