سئو

تیترها تا چه حد بر کیفیت متن محتوای تولید شده تأثیر دارند؟

برای سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

یکی از سوالات و مباحث مهمی که حول سئوی متن مطرح می‌شود، این است که استفاده از تیترها و تگ‌های مختلف H تا چه حد در افزایش کیفیت متن مؤثر است؟ خب پیش از هرچیز اجازه دهید تا با این سؤال آغاز کنیم که در اصل تفاوت تیترها با محتوای عادی یا در اصطلاح (Formatted text) چیست؟

تیترها بر تگ‌های مختلف H دلالت دارند اما متن‌های عادی همانطور که از نام آن‌ها پیداست، متن‌هایی بدون تغییر سایز یا برجسته سازی هستند که حد فاصل بین پاراگراف‌های مختلف از آن‌ها استفاده شده است. در مورد درک کارکرد و ماهیت تگ H1 در عملیات سئو ابهامات و نارسایی‌های زیادی وجود دارد که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آن‌ها را بیشتر بررسی کنید. این کمک می‌کند به درک دقیق‌تری از آن‌ها برسید.

ما معتقدیم که ابهامات موجود در این مقوله از آن‌جایی ناشی می‌شود که گوگل و الگوریتم‌هایش، با سرعت بیشتری نسبت به شناخت و دانش ما در مورد مقوله سئو در حال پیشرفت است و دائماً از معیارهای جدیدتر و دقیق‌تری برای بهبود عملکرد خود و رده‌بندی سایت‌ها کمک می‌گیرد. در گذشته نحوه برخورد موتور جستجوی گوگل با تگ‌ها دچار تغییرات زیادی شده است؛ این موضوع گاهی حتی باعث نارسایی در نتیجه‌گیری می‌شد اما امروزه موتور جستجو از بسیاری موانع گذر کرده است.

ابزار سئو باید بروز باشند! حتی در مورد تیترها

امروزه این موتورهای جستجوی کنجکاو,آنقدر باهوش هستند که بتوانند درک کنند که تیترها و سر تیترها چه ماهیتی دارند؛ حتی بدون اینکه ما به طور صریح آن‌ها را نشان دهیم. برای همین است که در شرایط فعلی اجبار محکمی بر استفاده از تگ H1 نیست یا حتماً نیاز نیست که فقط یک تگ H1 در متن داشته باشیم.

این موضوع را بررسی‌های اخیر به همان میزان که گوگل می‌گوید، تأیید می‌کنند. بیشتر ما متأسفانه ابزار و تکنیک‌های خود برای را آنچنان که باید بروز نگه نمی‌داریم و همین باعث می‌شود تا از قواعد ناکارآمد قدیمی پیروی کنیم. دنیای اینترنت عوض شده است و ما هم باید تکنیک‌های سئوی خود را تغییر دهیم تا از این چرخه جا نمانیم. اگر سرور شما هنوز هم بابت نداشتن تگ H1 یا داشتن چندتایی از آن در متن به شما اخطار می‌دهد، باید نسبت به قدیمی شدن سبک کارتان نگران باشید چون این تکنیک خیلی وقت است که منقرض شده است! همزمان با معرفی HTML5 تحت شرایط خاصی، حتی با داشتن چندین تگ H1 در یک متن صدمه‌ای به کیفیت محتوا وارد نخواهد شد.

این یعنی باید استفاده از تگ H1 را کنار بگذارم؟

قطعاً نه! در حقیقت شاید تگ‌های H باعث وزین‌تر شدن متن شما از نظر موتور جستجو نشوند اما در شاخص دسترسی محتوای صفحه شما مؤثر هستند. دسترسی یک محتوا از نظر اصول سئو اساساً به این معنی است که متن شما فارغ از حیطه تخصصی که در مورد آن نگارش شده است، باید برای عامه کاربران قابل فهم باشد. مثلاً اگر در مورد ماشینکردید نباید فقط مکانیک‌های خودرو آن را متوجه شوند بلکه باید یک نوجوان فاقد تخصص نیز آن را فهمیده و برای او کاربرد داشته باشد؛ این به نوعی سهولت یک متن در کاربری است. البته سهولت در دسترسی فقط به خود محتوا وابسته نیست بلکه ترکیب و هم‌نشینی بندها و پاراگراف‌ها نیز مؤثر است.

در این مورد، در یادداشت فعلی وارد بحث و کنکاش بیشتر نخواهیم شد اما در یک نگاه کلی باید گفت که تیترهای مناسب و پاراگراف‌بندی صحیح برای دسترسی اینترنتی اهمیت داشته و باید تمام کاربران به آن دقت کافی داشته باشند.

برای سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
پرسش و پاسخ سئو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

تاثیر تیتر بر محتوا

تیتر ها

کیفت متن

موتور جستجو

تگ‌های مختلف H

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید