سئو

رابطه بین کیفیت محتوا و نگاه الگوریتم رنک برین گوگل به آن

این به معنای حساس تر شدن و خاص تر شدن نتایج جستجو و به چالش کشیده شدن دیگر تکنیک هایی است که شاید تا قبل از روی کار آمدن این الگوریتم پاسخگو بودند، اما اکنون نه! اما آیا این الگوریتم قرار است کار را سخت تر کند؟ قرار است که دیگر سئو کلاه خاکستری مفید و کارا نباشد؟ اصلا می توان الگوریتم رنک برین گوگل را مانند دیگر روش ها و تکنیک های سئو کلاه رنگی ها را توجیه کرد؟

چه تفاوتی قبل و بعد از روی کارآمدن الگوریتم رنک برین گوگل ایجاد شده؟

الگوریتم رنک برین گوگل (RankBrain) جزیی از الگوریتم های اصلی گوگل است که از یادگیری ماشین (توانایی ماشین‌ها برای آموزش خود از ورودی داده‌ها) استفاده می‌کند، تا مرتبط‌ترین نتایج موتور جستجو را تعیین کند. قبل از الگوریتم رنگ برین گوگل از الگوریتم های پایه خود برای تعیین نتایج جهت نمایش دادن به کاربران استفاده می کرد. بعد از روی کار آمدن الگوریتم رنک برین گوگل، اعتقاد بر این شد که اکنون نتایج جستجو ها از یک مدل تفسیری عبور می کند که می تواند از عوامل مختلف مانند مکان جستجوگر، شخصی سازی و کلمات پرس و جو برای تعیین هدف واقعی جستجوگر استفاده کند. گوگل با تشخیص این نیت واقعی می‌تواند نتایج مرتبط تری را ارائه دهد.

درک عملکرد الگوریتم رنک برین گوگل

این دست سوالاتی هستند که الگوریتم رنک برین گوگل برای نمایش نتایج به کاربر باید به پاسخ روشنی از آنها برسد و سپس نتایج را نمایش دهد. در ادامه فرضیه ی قبلی، تصور کنید که برای پاسخ به این سوالات، تمام چیزی که در اختیار دارید الگوریتم ساده‌ای است که کیفیت محتوا یا تعداد لینک ‌های یک قطعه از محتوا را برای نمایش رتبه بندی می کند. در ادامه هم فرض کنید که یک کتابفروشی آنلاین و پرطرفدار پس از چاپ و توزیع یک کتاب نام آشنا لینک های مختلفی را برای معرفی کتاب، صفحه فروش و نظرات کاربران، رویداد های مرتبط با آن در جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف و غیره در سایت خود درج می کند. اگر الگوریتم شما ساده باشد، تنها ممکن است نتایج مربوط به اطلاعاتی در مورد آن کتاب خاص را نشان دهد، چون این کتاب بیش‌ترین لینک را داخل این سایت به خود اختصاص داده است.

آیا الگوریتم رنک برین در فیلتر تمامی نتایج نقش دارد؟

منطق پشت سر الگوریتم رنک برین گوگل درگیر شدن در پردازش همه پرس و جوها نیست، این بسیار ساده است – درست زمانی که گوگل به معنای یک پرس و جو اعتماد دارد، اما بی‌فایده است این الگوریتم را به کار می گیرد. الگوریتم رنک برین گوگل تنها زمانی وارد بازی می‌شود که گوگل نمی‌تواند سوال مورد نظر کاربر را درک کند و به آن پاسخ مفید و روشنی دهد.

چگونه الگوریتم رنک برین گوگل روی سئو تاثیر می گذارد؟

چیز دیگری که سئو را به خوب تغییر داده ‌است، تمرکز بهینه ‌سازی محتوا از کلمات کلیدی به موضوعات می‌باشد. برای اکثر سئوکاران جای تعجب وجود ندارد که مفهوم کلمه کلیدی در مقابل کیفیت و غنی بودن محتوا یک صفحه واقعا سوخته است. این به این معنی است که در دورانی که رنک بین حکم فرمایی می کند، تمام چیزی که شما نیاز دارید، جامعیت است (هیچ راهی وجود ندارد که شما بتوانید با ایجاد صفحات متعدد برای پوشش انواع مختلف کلمات کلیدی، رتبه‌های بالا را کسب کنید).

چگونه می توانیم برای بهینه سازی سایت با اولویت های الگوریتم رنک برین اقدام کنیم؟

افزون بر این، بهتر است به سمت سئو کلاه سفید و تکنیک های مرتبط با آن گرایش پیدا کنید تا از سمت گوگل جریمه نشوید. توجه به سئو کلاه سفید شما را از خطرات احتمالی این موضوع دور نگه خواهد داشت.


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

بازاریابی محتوا

تولید محتوا

تولید محتوا با کیفیت

هزینه تولید محتوا

هزینه تولید محتوای تخصصی

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید