سئو

دلیل نیاز به دوره آموزشی google analytics، tag manager

مقدمه

در دنیایی با سرعت عجیب و غریب رشد تکنولوژی زندگی می کنیم. همه دوست دارند بیشتر تکنولوژی و ابزارهایش را بشناسند و دوره های آموزشی تکنولوژی طرفداران زیادی پیدا کرده اند. یکی از همین دوره های محبوب امروزی دوره آموزشی google analytics، tag manager است. که در ایران هم بحث های زیادی پیرامون آن وجود دارد.

بیایید قضیه را بیشتر گسترش دهیم و به ، گوگل آنالیتیکس، دلیل نیاز به دوره آموزشی ، و مباحث اینچنینی بپردازیم.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

Google Analytics یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است که آمار و ابزارهای تحلیلی اولیه را برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و اهداف بازاریابی ارائه می دهد. این سرویس بخشی از پلتفرم بازاریابی شرکت گوگل است و برای هر کسی که یک حساب Google (همان gmail) داشته باشد به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

نکته: در ایران این سرویس تحریم است و باید از VPN برای ساخت اکانت و استفاده از آن استفاده کنید!

توصیه میکنیم مقاله را مطالعه نمایید

Google Analytics در اصل برای ردیابی عملکرد وب سایت و پی بردن به بینش بازدیدکنندگان استفاده می شود. این کار می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا منابع اصلی ترافیک کاربران را درک کنند (چگونه مخاطب به دست آورده اند)، موفقیت فعالیت‌ها و کمپین‌های بازاریابی خود را بسنجند، اعمال کاربران (مانند خرید، افزودن محصولات به سبد خرید) را ردیابی کنند، الگوها و گرایش‌ها را در تعامل کاربر کشف کنند. و سایر اطلاعات بازدیدکنندگان مانند اطلاعات جمعیتی را به سادگی به دست آورند. وب‌سایت‌های خرده‌فروشی کوچک و متوسط اغلب از Google Analytics برای به دست آوردن، تجزیه و تحلیل رفتارهای تحلیلی گوناگون مشتریان استفاده می‌کنند که می‌تواند برای بهبود کمپین‌های بازاریابی، افزایش ترافیک وب‌سایت و حفظ بهتر بازدیدکنندگان این اطلاعات استفاده شود.

خب در ادامه دلایل نیاز به آموزشی google analytics، tag manager می رویم سراغ تعریفی ساده از تگ منیجر.

تگ منیجر چیست؟

Google Tag Manager یک سیستم مدیریت تگ رایگان از شرکت گوگل است. (تگ ها قطعه کد هایی در برنامه نویسی هستند که برای ما کاری انجام می دهند، داده ای منتقل می کنند و …) که به شما امکان می دهد بدون نیاز به تغییر کد، تگ های بازاریابی (قطعه کد یا پیکسل های ردیابی) را در وب سایت خود مدیریت یا نصب کنید.

یعنی به زبان ساده شما با استفاده از گوگل تگ منیجر چندین و چند تگ مفید را برای وبسایت تان می توانید استفاده و مدیریت کنید. بدون اینکه مجبور باشید برای هر تگ مجموعه اقدامات پیوسته و وقت گیری را انجام دهید!

نکته: دوره آموزشی google analytics، tag manager به این دلیل مهم است که در حال حاضر tag manager از گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزار ها برای قدرتمند تر کردن شما در بحث بازاریابی است!!

دوره آموزشی google analytics، tag manager

خب برویم سراغ اصل مطلب یعنی دوره آموزشی google analytics، tag manager خب شاید تا اینجای مقاله به اهمیت بالای این دوره و مزایایی که برای شما دارد اشاره شده باشد، در حقیقت این دوره مناسب تمام افرادی که به دنبال سئو وبسایت شان هستند خواهد بود.

در این دوره چنین مواردی را یاد خواهید گرفت:

• نصب و راه اندازی گوگل تگ منیجر

• نصب گوگل تگ منیجر در وردپرس و بلاگ ها

• رابط کاربری گوگل تگ منیجر

• پنل ادمین گوگل تگ منیجر

• نکات مهم google tag manager

• جایگذاری تگ های گوگل آنالیتیکس

• کلیک های دکمه ردیابی (tracking button clicks) در گوگل آنالیتیکس

• جاوا اسکریپت برای تگ منیجر

• پیگیری میزان تبدیل در گوگل ادز

• و …

دوره آموزشی google analytics، tag manager برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما دیجیتال مارکتر (بازاریاب دیجیتال)، متخصص سئو، متخصص تجربه کاربری یا مدیر عامل و یا مدیر محصول یک شرکت هستید، قطعا این دوره برایتان کارا خواهد بود!

در کل این دوره مناسب تمامی افراد علاقه مند به تکنولوژی، سئو و بازاریابی دیجیتال نیز است. دوره آموزشی google analytics، tag manager فرصتی است برای آشنایی با یکی از ابزار هایی که قرار است شما را بیشتر با گوگل دوست کند.

چرا دوره آموزشی google analytics، tag manager مهم است؟

چون در واقع بازاریابی دیجیتال، اطلاعات و تکنولوژی مهم است!

دوره آموزشی google analytics، tag manager به شما می آموزد که با گوگل آنالیتیکس راحتتر باشید و اطلاعات را سریعتر به دست آورید. امروز دوره GTM (Google Tag Manager) از دوره های با ارزش آنلاین است و روز به روز بازاریاب های بیشتری جذب آن خواهند شد!

بیایید در کنار توصیف مزایای دوره GTM نگاهی داشته باشیم به مزایای کلی این ابزار در کمپین بازاریابی شما.

مزایای tag manager

1. ساده و راحتی کار!

این یکی از بزرگترین مزایای Google Tag Manager است: هیچ دانش برنامه نویسی برای کار با آن نیاز نیست. تقریباً هر کسی می تواند به راحتی آن را به روز رسانی کند، تگ های جدید اضافه کند، هر تغییری را تست کند، و بدون نیاز به کدنویسی پیچیده وب سایت، تگ ها را در جای مناسب قرار دهد. این امر به شما و تیم شما استقلال می دهد و فرآیند امور را ساده تر می کند، در نتیجه زمان راه اندازی را تسریع می بخشد. و به بخش فناوری اطلاعات شما زمان لازم برای تمرکز بر روی موارد مهمتر می دهد، مانند اینکه چرا وب سایت شما خیلی کند است.

2. موجب صرفه جویی در زمان می شود

GTM با اجازه دادن به شما برای پیاده سازی کدهای رهگیری به تنهایی در زمان تان صرفه جویی می کند. دیگر نیازی به یک بازاریاب برای ارسال کد رهگیری برای یک توسعه دهنده ندارید، یا اینکه هفته بعد کد را نصب کنید زیرا توسعه دهنده مشغول بوده است. در صورت نیاز به ردیابی رویدادهای اضافی در طول آن هفته، دیگر ایمیلی به صورت رفت و برگشت نخواهید داشت. همه کدهای رهگیری (تگ های مستعار) را می توان از طریق پلتفرم GTM اضافه، ویرایش و یا حذف کرد.

3. همه چیز با هم است!

؟ با GTM همه چیز را یکجا دارید. روزهایی که یک توسعه‌دهنده نیاز داشتید تا قطعه کد های جاوا اسکریپت را در کد منبع یک وب‌سایت یا برنامه بیابد تا اضافات، تغییرات یا حذف‌ها را انجام دهد، مدت‌ها گذشته است. اکنون همه چیز در یک جا منتظر شماست و آن خطاهای انسانی که در آن برخی از کدها گم شده و داده ها نادرست هستند دیگر رخ نخواهند داد.

4. عیب یابی ساده تر

از آنجایی که همه چیز در یک جاست، عیب‌یابی و تصحیح خطاهای تگ ها ساده تر است – حتی قبل از انتشار. حالت پیش‌نمایش GTM به‌طور خودکار به شما نشان می‌دهد که چه تگ هایی کار می‌کنند و کدام‌ها کار نمی‌کنند، همراه با اطلاعات مربوط به محرک‌ها و اطلاعات دقیق درباره داده‌های درون تگ های ردیابی. دیگر ابزارهای مفید GTM عبارتند از Tag Assistant و Datalayer Checker.

7. رایگان است!

ما به نوعی در اوایل این موضوع را فراموش کردیم، اما این مهم است: GTM کاملا رایگان است و برای مشاغل کوچک و متوسط عالی است. سازمان‌های بزرگ‌تر می‌توانند به نسخه ممتاز GTM در Tag Manager 360 دسترسی پیدا کنند.

و ده ها مزایای دیگر که مزیت دوره آموزشی google analytics، tag manager را به ما گوشزد می کند.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید