سئو

چگونه می توان با سئو تکنیکال ترافیک وبلاگ خود را سه برابر کرد؟

آیا میخواهید رویت پذیری و ترافیک وبلاگ خود را افزایش دهید؟ آیا می دانید سئو تکنیکال چگونه میتواند به روند بهینه سازی سایت کمک کند؟ در اینجا دقیقا عواملی را که باعث سه برابر شدن ترافیک وبلاگ شما در یک بازه زمانی 12 ماهه میشود، آورده شده است.

نقش سئو تکنیکال در ترافیک وبلاگ

وبلاگ نویسی به خودی خود به یک صنعت تبدیل شده است و بسیاری از افراد در حال حاضر به صورت تمام وقت از این حرفه بهره میبرند و همچنین شرکتها از وبلاگ نویسی به عنوان راهی برای جذب مشاغل جدید استفاده می کنند.

با افزایش نفوذ وبلاگها، طبیعتا تاپ ماندن و تافته جدا بافته بودن، دشوارتر شده است. وبلاگ نویسان زمان و پول هنگفتی را برای محتوای خود سرمایه گذاری میکنند، پس دست روی دست گذاشتن و انتشار برخی از کلماتی که حاصل تراوشات ذهنی شما هستند، دور از انتظار است که در این بازار داغ وبلاگ نویسی، آنها را حذف کنید.

روشهای زیادی برای موفقیت وبلاگ در قالب یک پست وبلاگ وجود دارد، و مطمئنا مجموعه ای از کارهای قابل کنترلی وجود دارند که میتوانید برای بهبود عملکرد وبلاگ خود در جستجو، به طور خاص انجام دهید، که تا کنون آمار غافلگیرکننده از وبلاگ نویسان آن را نادیده گرفته اند.

اگر وبلاگی دارید که یک برند تجاری بزرگ از آن پشتیبانی میکند و یا اگر محبوبیت زیادی در رسانه های اجتماعی کسب کرده اید، اما هیچ وقت توجه زیادی به سئو تکنیکال نداشته اید، باید بگوییم که این مقاله برای شما مناسب است.

ما در اینجا دقیقا عواملی را که موجب سه برابر شدن ترافیک وبلاگ شما در یک دوره 12 ماهه میشود را آزموده ایم، و حال قصد داریم آنها را با شما به اشتراک گذارده و ترافیک شما را از ده ها هزار بازدید در ماه به صدها هزار بازدید برسانیم.

فعالیت ما به جای تولید محتوا یا کارهای حاشیه ای سایت، بر فعالیت سئو تکنیکال متمرکز شده است.

قابل ذکر است که این وبلاگ قبلا حضور بسیار خوبی داشته است و بسیاری از اتفاقات خوب در حال حاضر برای آن در حال انجام است، بنابراین ما می خواستیم ابتدا نقاط شروع را با جزئیات بیشتری تجزیه کنیم، قبل از اینکه وارد جنبه های مهم چیزیهایی شویم که باعث تسریع رشد میشود.

تکنیکال موضوع مهمی است، پس بهتر است آن را دقیق تر بررسی کنیم :

چگونه لینک ها میتوانند در اعمال سئو تکنیکال موثر باشند؟

این سایت قبلا مشخصات لینک بسیار خوبی داشت، با طیف گسترده ای از لینک ها در نشریات با نفوذ و درجه یک مانند CNN و Independent ، همراه با لینک های زیاد در وبلاگ های دیگر که با آنها ارتباط برقرار کرده بود.

ما نمی خواهیم جزئیات بیشتری در مورد چگونگی انجام این کار ارائه دهیم زیرا خودش به عنوان پست وبلاگ خودش را تضمین می کند، اما رویکردهای کلیدی عبارتند از :

• نوشتن پست مهمان : نوشتن پست برای سایت های دیگر یا دیده شدن از طریق مصاحبه و غیره این برای وبلاگ نویسان با سایت های غیر تجاری، بسیار آسان است و راهی مقیاس پذیر برای ایجاد مشخصات یک لینک خوب است.

• روابط عمومی: ارتباط با روزنامه نگاران یا ارسال داستان به نشریات بزرگ که میتواند لینک ها و منشنهایی را در سایت های بسیار قدرتمند برای شما به دست آورد.

سایر منابع عالی برای دریافت لینک در سایت شما :

• راهنمای نهایی وبلاگ نویسی مهمان

• روابط عمومی برای وبلاگ نویسان

• چگونه محتوای خود را با بودجه صفر ترویج دهیم

چگونه محتوا میتواند در اعمال سئو تکنیکال موثر باشد؟

سایت ما مدت زمان زیادی فعالیت کرده است و از ابتدا با در نظر گرفتن سئو تکنیکال، ویرایش و هدف گذاری شده است، بنابراین تا کنون محتواهای فراوان با تاثیر گذاری بالا از خود به جا گذاشته ایم.

در نتیجه بخش بزرگی از محتواهای ما رتبه و عملکرد بسیار خوبی داشته اند و باعث افزایش ترافیک در سایت شده اند.

اگر به تازگی رسالت وبلاگ نویسی خود را آغاز کرده اید، پر ترافیک کردن سایت با محتوای واقعا خوب و با کیفیت باید برای شما در اولویت باشد.

• چگونه محتوای عالی بنویسیم

• چگونه محتوا را بهتر و سریعتر بنویسیم

بنابراین، همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، بخش اصلی فعالیت ما، که سایت را از ده ها هزار بازدید در ماه به صدها هزار بازدید در ماه رساند، کار سئو تکنیکال بود.

ما قصد داریم همه عناصر کلیدی را که در زیر به آنها پرداخته ایم، تفکیک کنیم، بنابراین اگر با یک وبلاگ در موقعیت مشابه آنچه که در بالا توضیح دادیم قرار دارید، میتوانید این اقدامات را برای آزادسازی ترافیک وبلاگ خود نیز انجام دهید.

ما این موارد را با فرض بیشترین تاثیر اولویت بندی کرده ایم (اول با بیشترین تأثیر)، اما این کاملا بدیهی است، که ما نمی توانیم اطمینان حاصل کنیم که هر اقدام فردی چه تاثیری داشته است زیرا همه آنها در یک جدول زمانی یکسان اجرا شده اند.

توجه به مشکلات ایندکس گذاری در اعمال سئو تکنیکال

یک مشکل رایج برای وبلاگ ها، به ویژه وبلاگهایی که طول عمر آنها طولانی بوده است، داشتن URL های زیادی است که توسط گوگل ایندکس گذاری شده اند و صفحات اصلی نیستند و هیچ ارزشی برای کاربران ندارند.

این مشکلات بیشتر برای سایتهای وردپرسی ایجاد می شد، مانند :

• صفحات دسته بندی.

• صفحات برچسب.

• صفحات نویسنده.

• صفحات بایگانی.

و همچنین :

• آدرسهای پیوست صفحات

• صفحات پارامترهای ناشناس خزیده و ایندکس گذاری می شوند.

ما این سایتها را کرول کردیم (crawled) و الگوهای اصلی پشت صحنه این تخلفات را شناسایی کردیم و بعد آنها را ایندکس گذاری نکردیم و همچنین Search Consoleرا بروز کردیم تا گوگل از خزیدن (crawling) آنها جلوگیری کند.

پیشنهاد میکنیم مقاله را مطالعه نمایید

چگونه محتوای ضعیف میتواند در سئو تکنیکال تاثیر گذارد؟

این سایت دارای تعداد زیادی صفحه با محتوای ضعیف بود.

اینها اساسا صفحات دسته بندی با یک مقدمه کوتاه بودند و واضح است که با در نظر گرفتن سئو تکنیکال ایجاد شده بودند تا عبارات بلند را هدف قرار دهند.

با این حال، این روند تا جای پیش رفت که صفحات از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بودند و برای کاربرانی که روی این صفحات زوم میکردند، ارزش بسیار کمی اضافه میکرد.

صعود بالقوه این نوع صفحات برای تضمین زمان لازم برای افزودن محتوا به آنها کافی نبود، بنابراین این صفحات یا حذف شدند و یا ایندکس گذاری نشدند.

سرعت صفحه

وقتی کار را شروع کردیم سرعت صفحه سایت به دلیل فونت های مختلف، تصاویر بزرگ، ذخیره سازی و مسائل مختلف دیگر بسیار ضعیف بود.

ما از بعضی افزونه ها برای کمک به بهبود این مورد استفاده کردیم، که راه حل خیلی عجیب و غریب نبود (ایجاد یک سایت کارآمدتر از ابتدا ترجیح داده میشود.)

اما برای وبلاگ نویسان با بودجه محدود و با منابع و دانش محدود، هنوز هم میتوانند گامهای مهم و رو به جلویی بردارند.

تکه تکه کردن

برای برخی از عبارات کلیدی سایت، چندین صفحه وجود داشت که موضوع یکسانی را مورد هدف قرار می دادند.

گوگل بین صفحات مدام در حال تغییر روش و تغییر وظیفه بود، بنابراین کاملا مشخص بود که گوگل نمیتواند از بهترین انتخاب خود اطمینان حاصل کند. این معمولا نشانه خوبی از تکه تکه شدن محتوا است و پیشنهاد میشود که آن صفحات را در یک صفحه با کیفیت بالا ادغام کنید.

ما همین کار را انجام دادیم، و فورا مشاهده کردیم که رتبه بندی صفحه بهینه شده و عملکرد رتبه بندی به طور قابل توجهی پیشرفت کرده و صفحه به حالت پایدار خود رسید.

نقشه سایت XML

این سایت دارای نقشه سایت های مختلفی است که در ارسال شده است، بسیاری از آنها URL هایی را که نمی خواهیم خزیده شوند، فهرست کرده اند، چه برسد به ایندکس گذاری.

ما این را کوتاه کردیم بنابراین نقشه های سایت تنها آدرسهای اینترنتی فهرست شده با محتوای خوب را ارائه می دهند، بنابراین کاملا روشن است که چه چیزی باید ایندکس گذاری شود و کدام محتوا در سایت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تبلیغات افراطی

تبلیغات راهی است که اکثر وبلاگ نویسان از این طریق کسب درآمد می کنند، بنابراین توصیه به وبلاگ نویسان برای حذف تبلیغات، منطقی نیست.

با این حال، اگر در تبلیغات خود افراط کنید، ممکن است تبلیغات شما بی اثر شده و به عملکرد کلی سایت آسیب برساند، بنابراین شما ترافیک کمتر، تبدیل کمتر و در نتیجه سود کمتری از طریق تبلیغات کسب خواهید کرد. ایجاد توازن بین محتوا و تبلیغات اساسی است و نشان داده شده است که بروزرسانی های اخیر گوگل به سایت ها آسیب رسانده است زیرا تبلیغات بیش از حد بر محتوای منحصر به فرد و با کیفیت پیشی گرفته است.

ساختار صفحه

مشکلی که ما به طور کلی در وبلاگ ها و وب سایت ها مکررا مشاهده می کنیم این است که از تگ های هدر بیشتر برای طراحی استفاده میشود تا ساختار صفحه.

ولی در اصل تگ های H1، H2 و H3 برای نشان دادن واضح تر ساختار صفحه استفاده میشوند تا گوگل بتواند به راحتی ارتباط بین هدرها و بلوک های متنی را درک کرده و تطابق دهد.

اگر از هدرهای سایت شما برای طراحی استفاده میشود، با طراح و توسعه دهنده وب هماهنگ شده و آن را تغییر دهید تا از این عناصر به صورت تاکتیکی و بهینه تری استفاده کنید.

لینک داخلی

ما برای پاکسازی لینکهای داخلی و بهبود نحوه استفاده از آنها، با مشتری همکاری نزدیک داشتیم که این اقدامات شامل موارد زیر بود :

• اصلاح لینکهای داخلی نامعتبر که به صفحات غیر قابل استفاده لینک شده بودند.

• اصلاح لینکهای داخلی که کاربران و رباتها را از طریق زنجیره های تغییر مسیر هدایت میکرد، بنابراین لینک مستقیما به مقصد درست اشاره میکرد.

• افزودن لینکهای بیشتر به صفحات مهم در سراسر سایت.

بروزرسانی لینک

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، این سایت دارای لینک های عالی بود که در طول سالها از طریق روشهای طبیعی و برخی تلاشهای کاربردی ایجاد شده بود.

برخی از این تلاشهای کاربردی تر شامل دریافت انکر تکست بهینه شده برای صفحات مهم بود و در مواقعی که کمی بیش از حد حساس بودند، ما نگران بودیم که به دلیل تغییر بعضی کلمات در طول زمان، احتمالا این سایت برای رتبه بندی عبارات سایت دیگر و به ویژه آن صفحه از رتبه بندی باز بماند.

عناصر دیگری نیز دخیل بودند، اما موارد فوق موضوعات کلیدی بودند که دامنه وسیعی داشتند و باعث مشکلات عملکردی قابل توجهی شده بودند.

به ندرت میتوان یک راه حل معجزه آسا با سئو تکنیکال پیدا کرد، اما اگر مسائل مختلفی را که بر کار شما تأثیر مخرب می گذارد، حذف کنید، می توانید شاهد پیشرفتهای قابل توجهی باشید.

نظریه دستاوردهای نهایی مطمئنا در اینجا صدق میکند و ما به هر وبلاگ نویسی که دارای سابقه است توصیه می کنیم اگر قبلا به موضوعات فرعی، اما مهم توجه نکرده است از این پس به این نوع مسائل توجه بیشتری داشته باشد.

ما هنوز تمام توصیه هایی را که پیشنهاد کرده ایم عملی نکرده ایم. یکی از برجسته ترین آنها پیاده سازی ‘صفحات هاب’ است که افراد را به تمام محتویات کلیدی یک موضوع راهنمایی میکند.

در طول مسیر، هاب بسیار بر مقصد متمرکز است و اگر صفحاتی با کیفیت بالا برای این هابها ایجاد کنید، علاقه به جستجو زیاد میشود. الگوی هاب تمرکز اصلی برای حرکت به سمت گزینه های بعدی و عمیق تر است تا به پیشرفت بیشتر سایت کمک کند و پس از پیاده سازی، مقدار زیادی پتانسیل در آن وجود دارد.

بنابراین اگر شما یک وبلاگ نویس با محتوا و لینک های عالی هستید، اما هنوز به سئو تکنیکال خود توجه نکرده اید، همین حالا این کار را انجام دهید !

اطمینان حاصل کنید که حجم قابل توجهی از ترافیک را به بعد موکول نمیکنید، شاید شما روی گنج عظیمی نشسته باشید. زمان شروع کار است!

منبع:

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید