سئو

6 دلیل اصلی که سایت تجارت الکترونیک به پشتیبانی وبلاگ نیاز دارد

هر نوع تجارت الکترونیک، میتواند از بلند مدت بهره مند شود. مزایای وبلاگ نویسی چیست؟ چرا سایت تجارت الکترونیک به پشتیبانی وبلاگ نیاز دارد؟ در اینجا جواب سوال خود را پیدا خواهید کرد.

در بازاریابی محتوا، تقریبا همه چیز حول تجارت الکترونیک B2B (Business to Business) می چرخد.

در مورد تجارت شما چطور؟

در مورد بازاریابان محلی، مانند صاحبان مشاغل کوچک آنلاین،B2C ها (Business to Consumer)، چطور؟

آیا مزایای وبلاگ نویسی برای تجارت یا مشتریان شما همانند B2B است؟

محتوای یک وبلاگ چه مزایایی ایجاد میکند :

  • اعتماد، اعتبار و رتبه بندی موتور جستجو را، فراهم میکند.
  • ترافیک را از طریق جستجوی ارگانیک (طبیعی) هدایت میکند.
  • آگاهی و وفاداری نسبت به تجارت شما ایجاد میکند.
  • به تولید لیدها (سرنخ یا مشتریان راغب) کمک میکند.

این موضوع در بین انواع مشاغل صادق است. انواع مختلفی از کسب و کارهای الکترونیکی در همه جا حضور دارند. به نمودار زیر که بر اساس آخرین گزارش صنعت بازاریابی محتوا ارائه شده، خوب نگاه کنید. این نمودار روند رشد بازاریابی B2C را، در طی 12 ماه گذشته نشان میدهد که با استفاده از موفق به کسب دستاوردهای زیر شدند :

  • ایجاد آگاهی از برند (79%)
  • ایجاد اعتبار / اعتماد (67%)
  • آموزش مخاطب (65%)
  • ایجاد وفاداری در مشتریان فعلی (63%)
  • ایجاد تقاضا / لیدها (مشتریان راغب) (57%)
  • ایجاد فروش/ درآمد (52%)
  • پرورش لیدها/ مخاطبان/ مشترکان (42%)
  • پشتیبانی از راه اندازی یک محصول جدید(40%)
  • هدایت حضور به یک یا چند رویداد شخصی (33%)

بازاریابی محتوا و وبلاگ نویسی برای اکثر برندهای تجاری بسیار ارزشمند است و اگر به درستی انجام شود، هر نوع کسب وکار الکترونیکی میتواند مزایای اضافی بسیاری را نیز دریافت کند و اگر جز این باشد باید همچنان متکی به همان بازاریابی سنتی (بازاریابی آفلاین) باشد و از مزایایی اندک این بازاریابی بهره ببرد.

6 راهکار اثبات شده که نشان میدهد سایت تجارت الکترونیک به پشتیبانی وبلاگ نیاز دارد

این مزایا چه چیزهایی میتواند باشد؟ چرا سایت تجارت الکترونیک به پشتیبانی وبلاگ نیاز دارد؟ بیایید به این موضوع بپردازیم

1- هر مشتری به دنبال پاسخ سوالاتش در سایت است و شما با وجود وبلاگ، پاسخها را دارید

یکی از دلایل اصلی وجود محتوا چیست؟

برای توضیح، باید بررسی کنیم که چرا جستجو وجود دارد. رایان جونز، یکی از اعضای اصلی مجله موتور جستجو به صراحت گفته است که : ‘جستجوگران امروزه برای حل مشکلات، انجام وظایف و انجام هر چیزی جستجو می کنند. ‘ به عبارت دیگر، همه به دنبال پاسخ هستند، از جمله افرادی که می خواهید محصولات را به آنها بفروشید.

اگر پاسخهایی را که آنها از طریق وبلاگ نویسی جستجو می کنند در اختیارشان قرار دهید، این کار ارزشمندی است و اگر این کار را دقیق، بدون فروش، با کیفیت و با جزئیات انجام دهید، کار ارزشمندتری است. این موضوع باعث ایجاد اعتماد به برند شما میشود و دیگر نیازی به تبلیغ چیزی نیست، که می فروشید.

اطمینان بیشتر برابر اعتماد بیشتر است و اعتماد بیشتر باعث می شود مشتریان با سرعت بیشتری به سمت فروش حرکت کنند. تیم ما صدها قطعه محتوا، مانند وبلاگ برای برندهای مختلف تجاری ایجاد کرده است. در نتیجه این وبلاگها، نتایج بهتری از جمله تعداد بازدیدهای بیشتر و لیدهای واجد شرایط بیشتری را، از آن خود کرده اند. با گذشت زمان، به همان نسبت که وبلاگها رشد می کنند، فروش هم اجتناب ناپذیر میشود و همه چیز با پاسخ دادن به سوالات مخاطبان شما شروع می شود، پس درباره آنها وبلاگ بنویسید و با این کار جایگاه تجاری خود را محکم کنید.

2- آیا می خواهید تعداد بازدیدهای سایت تجارت الکترونیکی خود را بیشتر کنید؟ وقت آن است که وبلاگ نویسی را شروع کنید.

بر اساس گزارش HubSpot ، وب سایتهای دارای وبلاگ، 434 درصد صفحات ایندکس شده (ذخیره و فهرست محتوای سایت توسط موتورهای جستجو) بیشتری نسبت به وب سایتهای بدون وبلاگ دارند. و هرچه تعداد صفحات بیشتری با موتورهای جستجو مانند Google ایندکس (فهرست بندی) شود، شانس بیشتری برای نمایش در رتبه بندی موتورهای جستجو خواهید داشت.

هر بار که یک وبلاگ استاندارد و بهینه شده برای کلمات کلیدی منتشر میکنید، مشتری بالقوه با آن شروع به جستجو میکند. محتوای پر باری را که در طول زمان ارائه میکنید، تعیین میکند که آیا این ترافیک از بازدید کنندگان، به لیدها و سپس فروش منتقل میشود یا خیر.

3- موفقیت در وبلاگ نویسی تجارت الکترونیک اثبات شده است

آیا به دنبال شواهدی برای اثبات عالی بودن وبلاگ نویسی برای تجارت الکترونیک هستید؟ به Shopify نگاه کنید،که پلتفرم تجارت الکترونیکی خود را به صدها هزار نفر از صاحبان مشاغل مستقل فروخته است. به گفته Wishpond ،Shopify تنها از طریق استراتژی وبلاگ نویسی خود توانسته است 55 درصد تعداد مشتریان پرداختی خود را افزایش دهد. درآمد آنها بیش از 389 میلیون دلار است.

آنها این کار را با قرار دادن کلمات کلیدی بسیار مفید در وبلاگ خود انجام داده اند، کلمات کلیدی که مخاطبان مورد نظرآنها به طور جدی جستجو و دنبال می کنند.

یک مثال بارز : بنا به گفته KWFinder، آنها در حال حاضر رتبه 1 را برای ‘dropshipping’ کسب کرده اند، یک کلمه کلیدی با ارزش اصلی و حجم بالای جستجو در ماه.

حال ممکن است این سوالات برای شما پیش آید که dropshipping چیست؟ و چگونه کار میکند؟ اگر میخواهید یک تجارت آنلاین راه اندازی کنید ولی هیچ سرمایه، دفتر و انباری برای نگهداری محصولات ندارید، dropshipping ، میتواند پاسخ همه این سوالات باشد. در واقع dropshipping یک روش خرده فروشی است که در آن هیچ کالایی در انبار نگهداری نمیشود و در عوض هنگامیکه فروشگاه قصد فروش کالایی را داشته باشد، ابتدا کالا را از تولید کننده اصلی (عمده فروش) خریداری کرده و سپس کالا مستقیما از طریق تولید کننده به مشتری ارسال میشود. در نتیجه تاجر هرگز محصول را نمی بیند و یا دستی در آن ندارد.

Shopify برای کلمات کلیدی مانند dropshipping چگونه رتبه بندی میشود؟

این موضوع به وبلاگ نویسی و بازاریابی محتوا بستگی دارد. هر وبلاگ شخصی اعتبار و اقتدار خود را، مانند آجرهایی که روی هم قرار میگیرند تا یک دیوار مستحکم ایجاد کنند، با Google و مشتریانش کسب می کند.

نیازی به گفتن نیست که Shopify دلیل بزرگی برای احیا کردن تولید محتوا برای انواع کسب و کارهای الکترونیکی بوده است.

4- مردم قبل از خرید محصول، وبلاگها را می خوانند

در اینجا یک نکته دیگر در مورد وبلاگها وجود دارد : این نکات به مصرف کنندگان در تصمیم گیری برای خرید، بسیار کمک کرده است.

طبق یک نظرسنجی در سال 2014 از 1000 مصرف کننده بریتانیایی، توسط Dynata

  • بازدیدکنندگان 84 درصد محصولات را بر اساس نحوه توصیف آنها در وبلاگها خریداری میکنند.
  • از هر 4 نفر در ماه، بر اساس محتوای وبلاگی که میخوانند چیزی خریداری میکنند.
  • 46 درصد از بازدیدکنندگان گفتند که برای بررسی اولیه محصول، وبلاگ میخوانند.

بیاید در این قسمت نظرات کاربران مختلف در مورد انتخاب و خرید کالا را، با هم بررسی کنیم :

در مورد انتخاب قهوه :

‘ نظر یک وبلاگ نویس به من انگیزه داد تا مدل ارزان را، بخاطر نقدهای تحسین برانگیز او خریداری کنم – در غیر این صورت ممکن بود از خرید اجتناب کنم. ‘

در مورد خرید یک دوربین :

‘ وبلاگ به سوالاتی که داشتم پاسخ داد و همچنین یک نظر تخصصی در مورد انتخاب محصول و اینکه چگونه با خرید محصول با کیفیت، ارزش پول خود را حفظ کنیم، ارائه داده بود ‘

چرا باید وبلاگ بخوانیم؟

  • برای تایید انتخاب 30%
  • برای محدود کردن گزینه 33%
  • برای جستجوی علاقمندیها 43%
  • بررسی اولیه محصول

خواندن محبوب ترین وبلاگ ها :

  • غذا و نوشیدنی 48%
  • سرگرمی ها 42%
  • فرهنگ & تفریح 39%

اگر مشتریان بتوانند قبل از خرید، یک وبلاگ آموزنده بخوانند، به احتمال زیاد تاثیر زیادی در تصمیم نهایی آنها خواهد گذاشت. یک وبلاگ عالی و حتی غیر فروشگاهی، میتواند مشتریان را ترغیب کند تا دست به جیب شوند و اقدام به خرید کنند.

5- وبلاگ نویسی شما ایجاد می کند

بطورکلی، وبلاگ نویسی اولین اقدام برای ایجاد برند است.

همانطور که گزارش میگوید، هدایت ترافیک به محتوای شما مهم است، اما ‘به بازدیدکنندگان یک دلیل مهم برای بازگشت مجدد بدهید’ این میتواند دلیل موفقیت دراز مدت شما باشد. وبلاگ نویسی نحوه ایجاد این وفاداری در طول زمان و افزایش آگاهی از برند به طور همزمان است.

6– وبلاگ نویسیROI تک منظوره نیست

وبلاگ نویسی با گذشت زمان برای شما ایجاد سرمایه میکند. اینطور نیست که شما یک وبلاگ منتشر کنید و فیدبک های حاصل از محتوای خود را در یک روز، یک هفته، یک ماه یا حتی یک سال بعد دریافت کنید.

یک وبلاگ منتشر شده، وبلاگی است که ساعتها وقت برای تحقیق، طرح کلی، نوشتن و تبلیغ آن صرف کرده اید، چیزی فراتر از تاریخ انتشار اولیه وبلاگ.

به عنوان مثال، چیزی که شما جلوی صحنه مشاهده میکنید این است که در طول یک روز، ممکن است سایت شما 50 تا بازدید بی سابقه، چند فالوور جدید و یک لید (مشتری راغب) سمج را، مجذوب خود کند. یک هفته بعد، همانطور که افراد این وبلاگ را به اشتراک می گذارند و با جستجوی Google آن را پیدا می کنند یا پس از کلیک روی لینک خبرنامه، آن را می خوانند، این وبلاگ همچنان در پشت صحنه کار میکند.

اگر یک وبلاگ واقعاً خوب باشد، در رتبه بندی موتور جستجو بالا می رود و بازدید بیشتری به دست می آورد و افراد همچنان به یافتن آن ادامه می دهند. اگر این یک وبلاگ واقعاً خوب باشد، میتواند سالها ادامه یابد. سرمایه ای که شما برای وبلاگ نویسی صرف کرده اید، یک فرصت عالی برای بازگشت سرمایه ROI)) به خود شما است، تقریبا همانند اثر بومرنگ.

وبلاگها یک روش خارق العاده برای ایجاد اعتماد، پیشروی ترافیک بازدیدکنندگان و پرورش لیدهای منفعل برای تجارت الکترونیک هستند. حال چه کسی دوست ندارد ROI ( نرخ بازگشت سرمایه ) او اینگونه باشد؟

هرچه زودتر وبلاگ نویسی را شروع کنید، بهتر است

وبلاگ نویسی فعالیتی است که هر نوع تجارتی ، در دراز مدت از آن بهره مند میشود. این یکی از بهترین راهها برای ارتقا وب سایت، ایجاد نفوذ و وفاداری به مشتریان همیشگی شما است.

با این حال، وبلاگ نویسی منتظر هیچ خانم و آقایی نمی ماند. هرچقدر آن را به تعویق بیندازید، مدت بیشتری باید منتظر بمانید تا نتایج کار خود را ببینید. به همین دلیل اکنون زمان آن فرا رسیده که وب سایت خود را مزین به وبلاگ نویسی کنید.

خوندن محتوای ” را به شما پیشنهاد میکنیم.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید