سئو

روش انتقال اپلیکیشن اندرویدی به حساب دولوپر جدید

همان طور که می دانید، توسعه دهندگان می توانند با انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی، برنامه خود را درسترس کاربران میلیونی قرار دهند و کسب درآمد نیز داشته باشند. برای این که بتوانید اپلیکیشن اندرویدی خود را در مارکت گوگل پلی قرار دهید، باید اکانت دولوپر یا توسعه دهنده گوگل داشته باشید. امّا در این مقاله قرار نیست که در مورد ساخت اکانت توسعه دهنده گوگل توضیح دهیم. به دلایل مختلف مانند تغییر مالکیت اپلیکیشن، ممکن است توسعه دهندگان نیاز داشته باشند که اپلیکیشن خود را به یک حساب توسعه دهنده دیگر منتقل کنند. در این مقاله قصد داریم شرایط و روش انتقال اپلیکیشن به حساب دولوپر دیگر را برای شما توضیح دهیم. با تاپ سئو همراه باشید.

مراحل انتقال اپلیکیشن به اکانت دولوپر دیگر

همان طور که گفتیم، ممکن است توسعه دهندگان به دلایل مختلفی مایل باشند اپلیکیشن خود را از یک حساب توسعه دهنده گوگل به حسابی دیگر منتقل کنند. اگر قصد چنین کاری را دارید، مطمئن شوید که مراحل زیر را با دقت و به صورت کامل انجام می دهید.

مرحله اوّل – مطالعه قوانین گوگل

در این مرحله باید قوانین گوگل را به دقت بخوانید و مطمئن شوید که هم اکانت دولوپر اوّلیه (اکانتی که اپلیکیشن شما در حال حاضر روی آن است) و همچنین اکانت جدید (اکانتی که اپلیکیشن قرار است به آن منتقل شود) هر دو کاملا با قوانین گوگل سازگار هستند. بعد از اینکه مطمئن شدید هیچ نقض قوانینی وجود ندارد، می توانید به مرحله بعد بروید.

مرحله دوّم – گزارشاتی که ممکن است بعدا لازم شوند را دانلود کنید (اختیاری)

وقتی که شما یک اپلیکیشن را به یک اکانت دولوپر جدید منتقل می کنید، کاربران اپلیکیشن، آمار دانلود، ریت ها و نظرات، سطح بندی محتوا و اطلاعات صفحه اپ استور همگی همراه آن منتقل خواهند شد.

امّا توجه داشته باشید که اطلاعاتی مانند خروجی گزارشات، گزارشات پرداختی ها و گزارشات درآمد ها به اکانت جدید منتقل نخواهند شد. به همین دلیل، اگر گزارشی وجود دارد که ممکن است بعدا به آن نیاز داشته باشید، باید در همین مرحله آن ها را دانلود کنید.

زمانی که اپلیکیشن به حساب توسعه دهنده جدید منتقل شوید، ورژن جدید این گزارشات در آن حساب تولید خواهد شد.

مرحله سوّم – مطمئن شوید که هر دو حساب دولوپر فعال هستند

برای این که بتوانید درخواست انتقال اپلیکیشن از اکانت مبدا به اکانت هدف را در گوگل ثبت کنید، برای حتما هر دو اکانت ثبت شده و فعال باشند. برای اینکه مطمئن شوید اکانت های دولوپر شما فعال هستند می توانند راه های زیر را امتحان کنید:

  • مطمئن شوید که می توانید وارد اکانت شوید.

نکته: زمانی که یک اکانت جدید دولوپر می سازید، باید هزینه ساخت اکانت که 25 دلار هست را بپردازید. زمانی که انتقال اپلیکیشن را با موفقیت انجام دادید و اگر می خواهید اکانت قدیمی را ببندید، می توانید با تیم پشتیبانی گوگل ارتباط برقرار کنید تا هزینه ثبت نام اکانت قدیمی را برای شما برگشت بزنند.

مرحله چهارم – اطلاعات لازم برای انتقال اپلیکیشن را از هر دو اکانت جمع آوری کنید

برای این که بتوانید یک اپلیکیشن را از یک اکانت دولوپر گوگل به یک اکانت دولوپر دیگر منتقل کنید، اطلاعات زیر را از هر دو اکانت نیاز خواهید داشت:

  • نام حساب توسعه دهنده (Developer Account Name)
  • آدرس ایمیل صاحب هر دو اکانت
  • آی دی تراکنش (Transaction ID) هر دو اکانت

نکته: آی دی تراکنش حساب خود را می توانید داخل فیشی که هنگام ثبت نام اولیه اکانت برای شما ایمیل شده است، پیدا کنید. برای پیدا کردن این ایمیل و آی دی می توانید عبارت «developer registration fee» را داخل اینباکس ایمیل خود سرچ کنید.

اگر نتوانستید ایمیل مربوط به فیش ثبت نام حساب خود را پیدا کنید، می توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. با آدرس ایمیلی که می خواهید آیدی تراکنش آن را به دست آورید وارد Google Payments شوید.
  2. از منوی سمت چپ گزینه Activity را انتخاب کنید.
  3. تراکنشی که مربوط به ثبت نام اکانت دولوپر بوده است را پیدا کرده و باز کنید. اگر تراکنش های زیادی دارید، می توانید عبارت «Google Play Developer» را داخل تراکنش های خود جستجو کنید.
  4. آیدی تراکنش یا Transaction ID شما در انتهای صفحه قرار گرفته است.

آیدی تراکنش ثبت نام معمولا به یکی از فرمت های زیر خواهد بود:

    اگر اپ شما پولی است یا پرداخت درون برنامه ای دارد، موارد زیر را نیز نیاز خواهید داشت:

    اگر مایل هستید که یک اپلیکیشن پولی یا دارای خرید درون برنامه ای (In-app purchase) را به یک اکانت جدید منتقل کنید، باید مطمئن شوید که اکانت جدید شما دارای Payment profile فعال است.

    اگر می خواهید اپلیکیشن خود را به حسابی منتقل کنید که ارز پیش فرض آن با ارز پیش فرض اکانت قدیمی متفاوت است، دو حالت زیر برای انتقال اپلیکیشن پیش می آید:

    • فقط خرید دورن برنامه ای: صاحب اکانت دولوپر جدید باید برای تمام محصولات داخل اپ، قیمتی جدید را به ارز مدنظر وارد کند. زمانی که اپلیکیشن به حساب جدید منتقل شد، اپ از حالت انتشار خارج می شود، تا زمانی که صاحب اکانت مجدد آن را منتشر کند. زمانی که قیمت ها در اکانت جدید تایید شد، می توان اپلیکیشن را در حساب جدید منتشر کرد.
    • اپ های پولی: تغییر ارز پیش فرض به صورت خودکار روی قیمت اپ لحاظ خواهد شد.

    نکته: اگر اپلیکیشنی که مایل به انتقال آن هستید رایگان است و مراحل قبل را کامل طی کرده اید، می توانید به مرحله بعدی بروید.

    مرحله پنجم – درخواست انتقال را ثبت کنید

    زمانی که تمام مراحل بالا رو طی کردید، آماده خواهید بود که درخواست انتقال یا Transfer Request را ثبت کنید.

    تیم پشتیبانی گوگل طی دو روز کاری درخواست انتقال شما را بررسی کرده و پاسخی ارسال خواهد کرد. زمانی که درخواست انتقال توسط گوگل تایید شود، سایر مراحل فرآبند انتقال توسط گوگل طی خواهد شد.

    امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر هنوز هم سوالی دارید که در مقاله بالا پاسخ داده نشده است، می توانید در بخش نظرات سوال خود را مطرح کنید.

    محتوای کامل در سایت منبع

    دیدگاهتان را بنویسید