سئو

انتشار اپلیکیشن در بازار ( آموزش تصویری و قدم به قدم )

زمانی که به عنوان یک برنامه نویس کار توسعه اپلیکیشن خود را به پایان رساندید، قدم بعدی این است که اپلیکیشن خود را در یک مارکت انتشار دهید. در واقع، ساخت اپلیکیشن نیمی از راه است و نیمه دیگر آن معرفی اپلیکیشن به بازار ایران و جهان است. بی شک، انتشار اپلیکیشن در بازارهای جهانی مانند گوگل پلی یا اپ استور فرصت بسیار بزرگی را در اختیار شما قرار می دهد. امّا به دلیل وجود موانعی در ساخت اکانت توسعه دهنده در مارکت های جهانی، بسیاری از افراد به انتشار اپلیکیشن در مارکت های ایرانی رو می آورند. محبوب ترین مارکت ایرانی برای دریافت اپلیکیشن های مختلف کافه بازار است که فرصتی بسیار مناسبی برای معرفی اپلیکیشن ها را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. در این آموزش قصد داریم روش انتشار اپلیکیشن در بازار را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

مراحل انتشار اپلیکیشن در بازار

همانطور که گفتیم، انتشار برنامه در گوگل پلی و اپ استور به دلیل وجود تحریم ها علیه ایران با موانع زیادی مواجه است. در نتیجه، بسیاری از توسعه دهندگان به بازار ایران بسنده می کنند و با انتشار اپ خود در مارکت های ایرانی سعی می کنند کاربر جذب کنند و کسب درآمد داشته باشند. خوشبختانه، امکان انتشار برنامه در کافه بازار برای تمام توسعه دهندگان وجود دارد و با طی کردن چند مرحله ساده، برنامه نویسان می توانند به راحتی اپلیکیشن خود را در بازار قرار دهند. در ادامه، به شما آموزش می دهیم که چگونه در کافه بازار برنامه بگذاریم.

مرحله اوّل – ساخت حساب در کافه بازار

۳٫ بعد از کلیک بر روی حساب جیمیل خود، شما به صفحه ساحت حساب توسع دهندگان وارد خواهید شد. در مرحله اوّل نوع حساب خود (شخصی / شرکتی) و کشور خود را انتخاب کنید.

۴٫ در بخش بعدی و قسمت اطلاعات حساب شما باید فرمی که پیش روی شماست را با اطلاعات هویتی خود کامل کنید. توجه داشته باشید که باید تصویری با کیفیت از کارت ملی خود نیز ارسال کنید.

۵٫ بعد از وارد کردن اطلاعات، کاری که باید انجام دهید این است که در بخش پروفایل عمومی، یک عنوان فارسی و انگلیسی توسعه دهنده انتخاب کنید و در صورت تمایل آدرس سایت فارسی و انگلیسی خود را نیز وارد کنید.

۷٫ در این مرحله از انتشار اپلیکیشن در بازار و در بخش پایان، ثبت نام شما با موفقیت انجام شده است و با کلیک بر روی انتقال به پیشخان می توانید وارد پنل خود شوید.

مرحله دوّم – ثبت درخواست انتشار اپلیکیشن در بازار

بعد از آن که حساب کاربری خود را با موفقیت ایجاد و تایید کردید، در مرحله بعد می توانید برای انتشار اپلیکیشن در بازار، برنامه خود را آپلود کنید و درخواست انتشار آن را ثبت کنید. در ادامه مراحل ثبت اپلیکیشن در بازار را برای شما شرح می دهیم.

بعد از انجام تمام مراحل بالا، شما قادر به انتشار اپلیکیشن در بازار خواهید بود.

پرداخت درون برنامه ای بازار

پرداخت درون برنامه ای یکی از خدماتی است که مارکت های مختلف در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند. با انتشار اپلیکیشن در بازار، شما می توانید با استفاده از قابلیت پرداخت درون برنامه ای از اپلیکیشن خود درآمد کسب کنید. پرداخت درون برنامه ای در واقع شامل آیتم هایی می شود که در برنامه شما قابل خریداری شدن هستند، مانند سکه های بازی یا یک فایل موسقی با پی دی اف. برای آشنایی با تمام قوانین و جزئیات مربوط به پرداخت درون برنامه ای کافه بازار می توانید به صفحه پرداخت درون برنامه ای در وب سایت بازار مراجعه کنید.

انتشار اپلیکیشن در بازار، گوگل پلی و اپ استور

سوالات متداول در خصوص انتشار اپلیکیشن در بازار

انتشار برنامه در کافه بازار به چه مدارکی نیاز دارد؟

برای ثبت اپلیکیشن در کافه بازار باید ابتدا اکانت توسعه دهنده بازار بسازید که برای ساخت آن به اطلاعات هویتی، عکس کارت ملی و یک شماره شبا نیاز خواهید داشت.

انتشار برنامه در بازار چقدر زمان می برد؟

انتشار اپلیکیشن در بازار معمولا بین سه روز تا یک هفته زمان خواهد برد. البته در صورت بروز مشکل و ریجکت شدن برنامه، این مدت زمان بیشتر خواهد شد. شما می توانید برای آسودگی خاطر، کار انتشار برنامه خود را به تیم تاپ سئو بسپارید.

آیا انتشار اپلیکیشن در بازار هزینه دارد؟

برای ثبت برنامه در کافه بازار، شما نیاز به خرید حساب توسعه دهنده کافه بازار دارید که حق عضویت سالانه آن در حال حاضر 40 هزار تومان است.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید