سئو

رابطه یک به یک بین جداول در ASP.NET MVC به روش EF Codefirst

آموزش رابطه یک به یک در EF Codefirst

با عرض سلام خدمت تمامی علاقمندان به مباحث آموزش طراحی سایت با ASP.NET MVC ، در این مقاله آموزشی قصد داریم تا شما را با نحوه پیکربندی رابطه یک به یک به روش EF Codefirst آشنا نماییم پس تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

فرض کنید که می‌خواهیم در دیتابیس یک جدول برای درج اطلاعات شخصی یک دانش آموز و یک جدول برای درج اطلاعات مربوط به محل سکونت او ایجاد نماییم برای ایجاد رابطه یک به یک بین این دو جدول باید کلید اصلی (Primary Key) جدول اطلاعات شخصی هم به عنوان کلید اصلی و هم به عنوان کلید خارجی (ForeignKey) جدول اطلاعات محل سکونت در نظر گرفته شود. همانند تصویر زیر:

پیکربندی رابطه یک به یک با Data Annotation ها

همانطور که می‌دانید در روش EF Codefirst برای هر جدول یک کلاس تعریف می شود و نوع داده های جدول ، تعریف کلید اصلی و خارجی ، و ارتباط بین جداول توسط Data Annotation ها انجام می شود. در این مقاله آموزشی ما به شما طریقه پیکربندی رابطه یک به یک به روش EF Codefirst را آموزش خواهیم داد. در گام نخست ابتدا در پوشه Model یک کلاس با نام دلخواه ایجاد نموده و سپس کلاس های جدول Student و StudentAddress را در آن بنویسید .

کلاس Student (جدول اطلاعات شخصی)

}

کلاس StudentAddress (جدول اطلاعات محل سکونت)

ایجاد کلاس Context برای ساخت دیتابیس

در گام آخر در پوشه ی Model یک کلاس جهت ایجاد کلاس Context به پرژه خود اضافه نمایید ما نام کلاس Context خود را OneToOneContext قرار داده ایم که در تکه کد زیر مشخص است شما به جای نام OneToOneContext نام کلاس Context خود را قرار دهید.

}

به همین راحتی شما توانستید یک رابطه یک به یک بین جداول خود در دیتابیس ایجاد نمایید در صورتی که پیرامون این مقاله و سایر مقالات آموزشی ASP.NET MVC سوالی داشتید حتما سوال خود را در نظرات سایت میزفا ارسال نمایید.

4.2
/
5
(
10

امتیاز

)







آرزو ابراهیمی

بیش از 6 سال است که زمینه طراحی و توسعه سایت فعالیت می‌کنم، طراح و برنامه نویس انواع سامانه‌های تخصصی پزشکی، مناقصات، فروشگاهی و … بودم و هستم و هدفم در سایت میزفا ارائه اطلاعات بروز و ناب در زمینه طراحی سایت است. تا از این طریق بتونم تجربیات و دانسته های خودم را با تمامی علاقمندان به مباحث طراحی سایت به اشتراک بزارم .

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید