سئو

فرمول تولید محتوا در بازاریابی تجارت به تجارت

امروزه دیگر برندی وجود ندارد که وبلاگی را در وب سایت خود نداشته باشد و حداقل محتوایی را تولید نکند. اشباع بیش از حد محتوا یک واقعیت است. بیشتر متخصصان امر بازاریابی نیز در بازاریابی محتوا به سختی به موفقیتی نائل آمده اند. گزارش موسسه بازاریابی محتوای تجارت به تجارت در سال جاری نشان داد: 76 درصد از برندها اذعان دارند که یا در بازاریابی محتوا موفقیت محدودی داشته اند یا اصلا هیچ موفقیتی نداشته اند.

بازاریابی محتوا

این نتایج وقتی شگفت آور می شود که از میزان محتوایی که هر روز توسط برندها منتشر می شود مطلع شوید. اگر بخشی از این محتوا به موفقیت برسد، آیا ارزش دارد که زمان و هزینه صرف این مهم شود؟ با این حال، برای بخش کوچکی از برندها، تولید محتوا بسیار موفق و ارزشمند بوده است.

تولید محتوا

بنابراین باید پرسید برندهای موفق در امر چه کاری را به درستی انجام داده اند، و البته شما چگونه می توانید موفقیت این برندها را تکرار کنید؟ برای اینکه بدانید چه چیزی برندگان را از بازنده ها متمایز می کند، ابتدا باید بدانید که بسیاری از برندها کجا اشتباه می کنند. خب چند دلیل مهم وجود دارد که بدانید چرا بسیاری از محتواهایی که برای برند ها تولید می شوند به هیچ نتیجه قابل توجهی نمی رسند و شما چه کارهای متفاوتی می توانید انجام دهید.

چرا محتوای شما تاثیرگذار نیست؟

برخی از دلایل معمول در عدم موفقیت ی تجارت به تجارت موارد زیر هستند:

  • عدم داشتن یک استراتژی دقیق

  • محتوای بد

  • استفاده از کانال های اشتباه

  • تلاش های ناکافی برای سئو

  • انتظارات خیلی زیاد

محتوایی عمیق تر

همه برندهایی که با بازاریابی محتوا سر و کار دارند، یک یا چند مورد از این اشتباهات را مرتکب می شوند. با این حال، در 99 درصد موارد، هیچ یک از این عناصر نمی تواند دلیل محکمی برای اثرگذار نبودن محتوا باشد.

من معتقدم موفقیت با محتوایی عمیق تر شروع می شود. ایده پردازی و فرمول تولید محتوا دو عنصر در برنامه بازاریابی مهم هستند. اگر می‌خواهید برنامه ای موفق در بازاریابی محتوا را اجرا کنید، باید همسو با تغییر و توسعه کسب و کار، شما نیز تغییر کرده و با کسب و کار خود سازگار شوید. این دو عنصر در توسعه کسب و کار حیاتی هستند:

فرآیند ایده پردازی محتوا

• فرمول تولید محتوا این دو مفهوم مهم ‌ترین اهرم ‌هایی هستند که برای اطمینان از موفقیت برنامه بازاریابی محتوا دارید. ایده پردازی محتوا (یا شفاف سازی ایده ها) مرحله سنگ بنای تولید و ساختن محتوای خوب است. متخصصان امر بازاریابی محتوا اغلب تمایل دارند که در مرحله ایده پردازی عجله به خرج داده تا محتوای زیادی را در دسترس کاربران قرار دهند.

حال مشکل اینجا است که با صرف زمان بسیار کم برای بسط ایده، ممکن است متخصصان امر بازاریابی در نهایت تمام وقت خود را هدر دهند. این مساله باعث می شود محتوای آنها توسط هیچ کاربری خوانده نشود. ایده پردازی و فرمول تولید محتوا برای تکمیل و تولید ایده های محتوایی خوب، بهتر است روند های زیر را در فرآیند تولید محتوا بکار بگیرید:

ایده ‌های خود را بنویسید:

مارک ترافاگان 4 روش برای خلق ایده ‌های تازه در وبلاگ نویسی پیشنهاد می‌کند، طبق نظر وی باید عادت به یادداشت کردن همه چیز داشته باشید: «…شما باید به یادداشت کردن هر چیزی عادت کنید یعنی هر چیزی که ممکن است باعث این شود که در آینده ایده ای برای نوشتن پست وبلاگی پیدا کنید.” • وقت خود را به ایده پردازی در مورد محتوا اختصاص دهید:

5 تاکتیک حیاتی تولید محتوا

جولیا مک کوی به 5 تاکتیک اشاره می کند که ممکن است تا کنون به آن ها هیچ توجهی نکرده باشید، راه های زیادی برای خلق ایده وجود دارد، از کمک گرفتن از سایت هایی مانند Quora گرفته تا نظرسنجی از کاربران یا بررسی یک سرویس تجزیه و تحلیل محتوا مانند تا بتوانید قبل از تولید محتوا به ایده ای اثرگذار برسید. مهم است که قبل از شروع به تولید محتوا مجموعه وسیعی از ایده ‌های موضوعی داشته باشیم. از این طریق بتوانیم یک برنامه محتوای واقعی را در ادامه راه خود سازماندهی کنیم.»

اطمینان پیدا کنید که موضوعات شما برای مخاطبان جالب خواهد بود:

همانطور که بن وود برای ایده محتوایی شما، استفاده از تحقیقات رقبا را پیشنهاد می کند، برسی کوتاهی در مورد رقبا می تواند چیزهای زیادی به شما بگوید، از جمله: کدام بخش از محتوا در توسعه کسب و کار شما بیشترین اشتراک گذاری را دارد. موضوعات و مسائل پرطرفدار کسب و کار شما چه هستند؛ چه برای رقبای شما لینک به وجود می آورد. چه کسانی رقابت شما را دنبال می کنند و تمایل دارند چه چیزی را به اشتراک بگذارند. در نهایت این که برندهای بزرگ در کسب و کار شما از چه نوع محتوایی استفاده می کنند.

ایده خود را با ابزارهای موجود تنظیم کنید:

ویکاس آگراوال در ’15 ابزار برتر که به شما در ایجاد محتوای بهتر کمک می کند’ اشاره می کند، ‘بسط محتوا هنری می باشد که لازمه اش تسلط بر ابزارهای تجارت است.’ از این ابزارها برای کمک به تولید محتوایی بهتر از تمام محتوا های موجود فعلی استفاده کنید. در تمام مراحل فوق برای تولید محتوای واقعا خوب و عمیق، باید زمان بیشتری را برای فرآیند ایده ‌پردازی صرف کنید. ایده پردازی و فرمول تولید محتوا ایده محتوایی شما کاملا با فرمول تولید محتوا مرتبط است. فرمول تولید محتوای شما وقتی به برندهایی نگاه می کنیم که از محتوا با موفقیت در بازاریابی استفاده می کنند،

اغلب متوجه می شویم که از فرمول خاصی پیروی می کنند. به گفته جیمی دالی، عناصر فرمول محتوا عبارتند از:

  • کانال: جایی که مخاطبان خود را درگیر خواهید کرد.

  • هماهنگی: آهنگی که با آن می توانید محتوای با کیفیت تولید کنید. • دیدگاه: دیدگاه منحصر به فرد شما در مورد موضوع.

  • لحن: روشی که به مردم احساس می دهید

  • اجرا: این که آیا انتظاراتی را که به وجود می آورید برآورده می کنید یا نه. غالباً فرمول هایی که دنبال می کنیم تحت تأثیر کارهایی است که یا می بینیم دیگران خوب انجام داده اند یا آنچه توسط مردم در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود. با این حال، ممکن است استفاده از یک فرمول تثبیت شده هرگز ما را به موفقیت کسانی که در مرحله اول به آن رسیده اند سوق ندهد.

فرمول محتوای برندهای مختلف

ایده پردازی و فرمول تولید محتوا دالی استدلال می کند که اغلب فرمول محتوای برندهای مختلف در یک کسب و کار از فرمولی یکسان با دیگر برند ها پیروی می کند. معمولاً کسانی که فرمول تولید محتوا آن هم از نوع موفق ارائه کرده اند، کسانی هستند که با آن فرمول موفق بوده اند چرا که زمان کافی برای تکمیل و بهره برداری از آن فرمول را داشته اند. در همین حال، همه در تلاش هستند تا موفقیت خود را به شکلی بی پایان تکرار کند، اما هرگز به طور کامل به این نوع موفقیت نمی رسد.

استفاده از فرمول تولید محتوا

مشکل در وهله اول استفاده از فرمول تولید محتوا نیست، بلکه در مورد ارزیابی صحیح این مساله است که آیا موقعیتی که در آن قرار داریم نیاز به دنبال کردن یا ایجاد یک فرمول دارد یا خیر. دلی برای تفکر در مورد فرآیند تولید محتوا رویکرد زیر را پیشنهاد می کند: اگر یک رویکرد فرمولی می تواند اثر بخش باشد، پس همان فرمول را به کار بگیرید. اما اگر یک رویکرد فرمولی وبلاگ شما را دارد به کالا تبدیل می کند، باید از فرمولی دیگر استفاده کنید.

محتوا جذاب

بنابراین چه زمانی باید از یک فرمول تولید محتوا پیروی کنید و چه زمانی باید از فرمولی دیگر استفاده کنید؟ چه زمانی باید از یک فرمول پیروی کرد به گفته دالی، پیروی از یک فرمول ثابت، زمانی بهترین کارکرد را دارد که یا رقبای شما ضعیف باشند یا کسب کاری که در آن هستید جدید باشد. در این صورت، می ‌توانید با بهبود فرمولی که قبلاً در کسب و کار شما کسی از آن استفاده نکرده، مخاطبان خود را از طریق محتوا جذب کنید.

ترافیک ارگانیک برای وب سایت

نکته کلیدی این است که می توانید با بهبود فرمول تولید محتوا، حتی از رقبای خود پیشی بگیرید. تسلط شما روی فرمول باید به حدی باشد که به نظر برسد شما صاحب فرمول هستید. در حالی که می توان گفت که این رویکرد چندان جنجالی نیست اما می تواند تضمین کننده ی جریان قوی ترافیک ارگانیک برای وب سایت شما باشد. این همان رویکردی است که برای تبدیل شدن به یکی از منابع پیشرو در تبلیغات فیس بوک استفاده می کند.

ایده پردازی و فرمول تولید محتوا

زمان ایجاد فرمول تولید محتوا هنگامی که روبروی خیل عظیمی از حریفان قدرتمند قرار می گیرید، بهبود فرمول از قبل ساخته شده می تواند دشوار باشد. دشواری این مساله زمانی بیشتر می شود که مجبور هستید ریسک کنید و چیزی کاملا متفاوت را امتحان کنید، یعنی باید فرمولی را بکار ببندید که ساختار شکن باشد. با امتحان کردن فرمول جدید و پیگیری رویکردهای آن، می ‌توانید لحنی داشته باشید که منحصر به فرد باشد و شما را از بقیه متمایز کند.

وبلاگ نویسی

همانطور که جینی مینیو می گوید: شما می توانید ثابت کنید که تنها نوشتن پست وبلاگ کافی نیست. وقتی فرمول تولید محتوا را پیدا می کنید و استراتژی خود را در نوشتن محتواهای مختلف تغییر می دهید نشان داده اید که کاری فراتر از وبلاگ نویسی دارید انجام می دهید. گرچه به وجود آوردن فرمول تولید محتوا ریسک دارد و شما را وارد قلمروی ناشناخته ای می کند اما ممکن است در طولانی مدت مفید باشد زیرا که لازم نیست با افرادی که فرمول های خود را دارند وارد رقابت شوید.

بازاریابی محتوا

ممکن است مدتی طول بکشد تا فرمول تولید محتوا را به وجود بیاورید. ایده پردازی و فرمول تولید محتوا نتیجه اگر دستیابی به اهداف تجاری از طریق بازاریابی محتوا به طور فزاینده ای سخت تر شود، پس باید درباره کاری که انجام می دهید تجدید نظر کنید. دو وجه اصلی بازاریابی محتوا که در این فرآیند مهم به نظر می آیند مرحله ایده ‌پردازی و فرمول تولید محتوا هستند.

محتوای شما

اولی مرحله ای است که در آن ایده های خود را توسعه داده، در مورد آن ها بررسی به عمل آورده و ایده ها را اصلاح می کنید، و دومی چارچوبی است که هنگام روی کاغذ آوردن ایده ها از آن استفاده می کنید. تقویت مهارت های تولید محتوا با کار بر روی ایده پردازی محتوا و انتخاب دقیق فرمول مورد نظر، می تواند به محتوای شما کمک کند تا از رقبای شما پیشی بگیرد و به اهدافی که تعیین کرده اید دست یابد.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید