سئو

چگونه دسترسی و تعامل با محتوا را افزایش دهید

کسب‌ و کارها در طیف گسترده‌ای از برندهای تجاری خرد و کلان خلاصه می شوند و از مزایای بازاریابی محتوا و تعامل با محتوا بهره می‌برند. در واقع، بیشتر متخصصان بازاریابی تجارت به تجارت، افزایش موفقیت در کسب و کار خود را مدیون تولید محتوا می دانند.

تولید محتوایی که همسو و همفکر با مخاطبان خود باشد، در واقع سرمایه گذاری ارزشمندی برای کسب و کار است.با این حال، تولید محتوا به تنهایی کافی نیست.برندها باید اطمینان حاصل کنند که به شکلی موثر بین مخاطبان توزیع شده و در نتیجه مخاطبان هدف خود را جذب کند.

محتوای تولید شده

امروزه مقدار قابل توجهی از تمام محتوای تولید شده در بازاریابی تجارت به تجارت ‘بدون استفاده’ شده آن هم به این دلیل که یا خوانده نشده یا اصلا دیده نشده است. این امر فرصت هدر رفته ی بزرگی است و تنها در صورتی قابل حل است که استراتژی مناسبی برای ایجاد شود.

در 21 مارس، Search Engine Journal، با مشارکت ScribbleLive، یک وبینار رایگان به نام برگزار کرد که هدف آن رسیدگی به چالش محتوای خوانده نشده بود.

کریستوفر هارت و کورین اشمید، سخنرانان این وبینار، به اصول تعامل با کاربر اشاره کردند و راه و روشی عملی در مورد چگونگی افزایش دسترسی به محتوا را شرح و بسط دادند.خلاصه ای از ارائه وبینار در اینجا آورده شده است.

شوک محتوا: چالش‌ها و فرصت‌ها

در سال 2014، مارک شفر اصطلاح ‘شوک محتوا’ را ابداع کرد که به معنای ‘رسیدن محتوای محدود خوانده شده به افزایش دسترسی به محتوا’ است.

دارد وضعیتی را توصیف می کند که در حال حاضر در آن هستیم. کسب‌ و کارها حجم زیادی محتوا تولید می‌کنند، به قدری که یک انسان معمولی نمی تواند همه آن محتوا را بخواند.

محتوای در حال تولید

در اینجا حجم زیادی از تمام اطلاعات و محتوای در حال تولید وجود دارد. بودجه بازاریابی محتوا نیز همچنان در حال افزایش است. با این حال لزوماً استراتژی درستی نیز در مورد تولید محتوا نداریم.این مساله به چالشی بزرگ تبدیل می‌شود. چالش این است که نمی دانیم چگونه می‌خواهیم تولید کنیم که مخاطبان را با خود درگیر کرده، قابل یافتن بوده و کاربر را به سمت خرید هدایت کند.

بازاریابی تجارت به تجارت و تولید محتوا

به طور کلی، برندها با چالش های محتوا در اشکال زیر مواجه هستند:

  • رفع نیازهای مشتری

  • تجربیات غنی و جذاب

  • درک

چشم انداز بازاریابی دیجیتال

افراد باید با تغییرات چشم انداز بازاریابی دیجیتال همگام باشند. یا افزایش تعداد محتواهایی که در روز تولید می شوند کافی نخواهد بود.از سویی باید تغییر رفتار مشتریان آنلاین را نیز در نظر بگیریم.

بهینه سازی برای موبایل

به عنوان مثال، امروزه اکثر مردم از طریق گوشی های خود به اینترنت دسترسی دارند. این مسئله به نوبه خود بر نوع محتوایی که تولید می کنیم اثرگذار است. ممکن است مخاطبان ما دوست نداشته باشند متن های طولانی را روی صفحه نمایش کوچک موبایل خود بخوانند.بهینه سازی برای موبایل و تولید (مانند ویدیو) تنها بخشی از مواردی است که متخصصان بازاریابی باید به آن توجه داشته باشند.

غلبه بر چالش محتوا

غلبه بر چالش محتوا مستلزم توجه به استراتژی محتوا از بالای قیف فروش استوقتی گوشی های هوشمند اولین جایی باشد که کاربر با محتوا روبرو می شود، شما نیز باید با مخاطبان خود به شکل تصویری و با قالب های زنده ارتباط برقرار کنید. به مخاطبان خود محتوای آموزشی یا مقاله های مبتنی بر داده ارائه دهید. یعنی باید به مخاطبان آنچه واقعاً به دنبال آن هستند را بدهید، نه یک که در خدمت کسب و کار خود است و به مخاطب اطلاعات معتبری نمی دهد.

چگونه سئو می تواند به افزایش دسترسی به محتوا کمک می کند؟

سئو باید بخش کلیدی در باشد. سئو ما را قادر می‌سازد تا بدانیم خریداران به دنبال چه چیزی هستند و رفتار آنها را بشناسیم. خریدار به دنبال راه ‌حلی برای مشکل خود است، پس خود به خود در ایجاد پیام و تولید محتوا می تواند ما را راهنمایی کند.

رشد ارگانیک کسب و کار شما نیز به همان اندازه ضروری است زیرا اکثر مردم از یک سوال کلی جستجوی خود را آغاز می کنند. این بدان معناست که جستجوگران ابتدا به دنبال یک محصول هستند، نه کسب و کار شما. شما باید محتوا تولید کنید و پیام خود را به گونه ای منتقل کنید که وقتی مردم در حال جستجو هستند، بتوانند پاسخ سوال خود را پیدا کنند.

تولید محتوا و افزایش دسترسی به محتوا

مشاغل با استفاده از ترند های روز سئو در کسب و کار است که می توانند از رقبا پیشی بگیرند.

ساخت برند نیز باید مورد توجه شما باشد چرا که یک برند قوی پتانسیل ایجاد تعامل با کاربر را در خود دارد.

محتوای اصلی کلید ماجرا است

استفاده از محتوای اصلی که ماهیت اطلاعات محور و آموزشی دارد می تواند نتایج بهتری را با خود به همراه داشته باشد. برخی از انواع محتوایی که می توانید استفاده کنید عبارتند از:

  • محتوای ثابت: کتاب های الکترونیکی، پست های وبلاگ، بروشورها و غیره.

  • محتوای بصری: ویدئو، اینفوگرافیک، لوک بوک و غیره.

  • محتوای تعاملی: آزمون ها، چت های زنده، راه حل سازی، پیکربندی و غیره.

لینکدین نمونه ای خوب از برندی است که دارد از محتوای اصلی استفاده می کند. لینکدین یک نظرسنجی با عنوان روندهای جهانی برای جست و جوی کار دارد:

چرا و چگونه افراد شغل خود را تغییر می دهند؟ این نظر سنجی موضوعی جذاب برای بخش های منابع انسانی در شرکت های تجاری است.

تولید محتوا و تعامل با محتوا

فرصت دیگری که باید بیشتر به آن توجه کنیم محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) است. برندها باید از UGC برای تعامل با کاربر استفاده کنند. اگر بتوانید پلتفرم تعاملی خود را کنترل کنید، (یعنی داشتن یک صفحه اختصاصی برای در وب سایت خود) در رسیدن به هدفتان موفق تر خواهید بود.

محتوای تولید شده توسط کاربر

به عنوان مثال، هنگامی که محصول خود Stash by SJP را راه اندازی کرد، گفتگوی زنده ای حاوی پرسش و پاسخ های کاربران را نیز ترتیب داد. Ulta این برنامه پرسش و پاسخ را در وب سایت خود میزبانی کرد و توانست سؤالات را تعدیل کرده و نظرات مخالف را نیز مدیریت کند.

Ulta در همان زمان، پلتفرمی نیز برای سایر کاربران به وجود آورد تا عکس های خود را از محصول خریداری شده ارسال کنند. این فید بعداً به مجموعه ای بی نظیر از محتوای تولید شده توسط کاربر تبدیل شد.

تولید محتوا و تعامل با کاربر

تولید محتوای بصری آن هم در عصر ‘محتوای فید’ بسیار ضروری است. اگر بتوانیم محتوای مبتنی بر متن را به محتواهای جذاب بصری مانند ویدیوها یا اینفوگرافیک ها تبدیل کنیم، شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطبان خود خواهیم داشت.

قرار دادن محتوای تعاملی (مانند آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها، چت‌های زنده، راه‌حل سازی و پیکربندی‌ها) نیز راه خوبی برای افزایش تعامل با کاربر است. از این طریق است که می‌توانید در مورد اینکه کدام عناصر مؤثر بوده و کدام مؤثر نیستند، ایده های بسیار خوبی به دست آورید.

راه حل های مقرون به صرفه برای تقویت محتوا

در حالی که برندهای بزرگ، بودجه بازاریابی زیادی دارند، فرصت مشابه برای تقویت محتوا در کسب ‌و کارهایی با بودجه های کمتر نیز در دسترس است.

برای این کسب و کارها روش های مقرون به صرفه ای در اجرای تاکتیک های تقویت محتوا وجود دارد. روش هایی که می توانند نتایج و بازدهی عالی داشته باشند.

نتیجه کلیدی

البته که محتوای بیشتر بهتر از محتوای کمتر است، اما حجم زیاد محتوا خیلی تاثیرگذار نیست.هدف شما تعامل با کاربر است، پس باید ترافیک را به سوی صفحات خود ببرید.

محتوای موجود را تغییر دهید

از همین رو با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، به آنها اجازه دهید در مورد نیازهایشان صحبت کنند. با استفاده از تجربیات مشتریان که به عنوان بخشی از استراتژی تولید محتوا به کار میگیرید، اعتماد آنها را جلب کرده و بگذارید به برندتان دسترسی بیشتری پیدا کنند.فرصت ها را شناسایی کنید تا را تغییر دهید. این مسئله باعث می شود تا مشارکت فعال بازدیدکنندگان و مخاطبان افزایش یابد.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید