سئو

تاثیر استفاده مجدد از محتوا برای مدیریت کسب و کار

محتوای جالب، با کیفیت و جذاب به برندها کمک می کند تا با مشتریان ارتباط نزدیکتری برقرار کنند. در این مقاله سه روش استفاده مجدد از محتوا معرفی شده که باعث افزایش قدرت کسب و کار می شود

مشتریان وسواس زیادی روی محتوا دارند.

بعضی از مخاطبان آنقدر روی محتوا وسواس دارند که تقریباً یک سوم روز خود را صرف خواندن محتوای آنلاین می کنند.

با این وجود مخاطبان خیلی تمایلی ندارند تا محتوای قدیمی را چند بار مرور کنند. آنها به محتوایی نیاز دارند که برای شخص خودشان شخصی سازی شده باشد. مخاطبان دوست دارند محتوای مورد علاقه شان سریع در کنالی که میخواهند پست شود.

را مطالعه نمایید

برای برند های تجاری، این مساله یعنی تولید محتوای جدیدی که برای هر محصول، هر مشتری و هر اندازه صفحه که بخواهند خاص باشد.

تولید حجم زیاد محتوا برای جلب رضایت این دسته از مخاطبان که تشنه ی محتوا هستند کاری بسیار دشوار است.

اما شخصی سازی محتوا و پست کردن یک محتوا در کانال های مختلف است مکه باعث می شود همه مخاطبان را بتوانید راضی نگه دارید.

و البته فراموش نشود که محتوای شما علاوه بر جذاب بودن باید کیفیت بالایی داشته و معتبر نیز باشد.

اکثر تیم های بازاریابی و خلاق، داده و منابع لازم برای تولید این سطح از محتوا را ندارند. برای من موثر ترین راه برای رسیدن به این هدف، استفاده مجدد از محتوا است. یعنی استفاده از محتوایی که قبلاً تولید شده باشد.

چرا باید از محتوا مجددا استفاده کنید؟

من می دانم که شما به چه چیزی دارید فکر می کنید. حتما با خود می گویید که مخاطبان قبلاً این محتوا را خوانده اند. استفاده مجدد از محتوا دیگر چه فایده ای دارد؟ شاید فکر کنید که همیشه به محتوای تازه و نو در کانال های خود نیاز دارید تا مشتریان با محتوای شما در تعامل باشند.

این درست است که در امر فروش با استفاده مجدد از محتوا به نتیجه دلخواه نمی رسید، اما می توانید همان محتوا را در کانال های مختلفی در شبکه های اجتماعی نشر دهید تا شمار مخاطبانی که می توانند محتوای شما را ببینند بیشتر و بیشتر شود.

برای اینکه در ذهن مخاطب بمانید و در رقابت با بقیه برندها باشید حتما می بایست محتوای با کیفیت تری تولید کنید. همچنین می بایست سرعت تولید محتوای شما نیز متناسب با حضور محصول در بازار باشد.

استفاده مجدد از محتوا در این مرحله نیز می تواند به شما کمک کند.

3 راه برای استفاده مجدد از محتوا که باعث افزایش قدرت کسب و کار می شود

سه روش برای استفاده مجدد از محتوا وجود دارد که می تواند خرید و فروش حاصل از محتوای شما را افزایش دهد.

1. زمان عرضه به بازار را کاهش دهید: از هر آنچه دارید استفاده کنید

دوره ایجاد بازار هایی با مجموعه ای از محصولات و صنایع دستی خرد که می تواند مورد استفاده همگان قرار گیرد به پایان رسیده است.

عصر شخصی سازی محتوا مستلزم این است که برند های تجاری هر مشتری را نه فقط در یک نقطه و از یک کانال بلکه از نقاط و کانالهای گوناگون خبری به محصولی وصل کنند.

ممکن است این گونه کارها در شخصی سازی محتوا کمی خسته کننده به نظر برسد، اما استفاده مجدد از محتوا باعث می شود تا بتوانید برای محصولات جدیدی که دارید محتوایشان را تولید کنید کمی زمان بخرید. برای رسیدن به این هدف می توانید از راه های مختلفی استفاده کنید.

مثلا می توانید از محتوایی که قبلا برای بازار یکی از محصولات تولید کرده اید مجدداً استفاده کنید.

سعی کنید دارایی آنلاین خود را مدیریت کنید و مشخص کنید که محتوا های تأیید شده با نیازهای فعلی شما مطابقت دارد. برای این مساله نیازی نیست به افراد خلاق و تیم تولید محتوا فشار بیاورید که محتوای جدیدی را تولید کنند.

بهره گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (ماشین لرنینگ) در این فرایند می تواند حتی سرعت توزیع محصول را بیشتر کند (محتوای جالبی که عملکرد بالایی داشته باشد پیدا نمی شود)!

همچنین می توانید از محتوا های استفاده نشده (و بدون شک ارزان تر) یا حتی محتوا های حرفه ای که توسط دیگران (خارج از محدوده ی بیزینس شما) تولید شده نیز استفاده کنید.

برای مثال استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) می تواند منبعی عالی از محتوای با کیفیت و معتبر باشد. شما بدون اینکه برای تهیه و تولید محتوا انتظار بکشید یا وقت خود را سر عکسبرداری و فیلمبرداری خاص هدر دهید می توانید از این منابع فراوان استفاده کنید.

دسترسی نامحدود به عکس، ویدئو و گزارش های با کیفیت در باره ی یک برند خاص تجاری به بازاریابان محتوا فرصتی می دهد تا بتوانند همراه با تقاضای مخاطب محتوا را به سوی کانال های مورد نظر خود هدایت کنند.

2. آزمایش: مطمئن شوید که محتوا بازتاب داشته باشد

در استفاده مجدد از محتوا چون در لحظه به محتوای پیشین دسترسی دارید می توانید محصولات برند خود را در زمان مشخص و مرتبط با نیاز بازار نگه دارید.

به عنوان مثال اگر یک رویداد فرهنگی ویژه از ارزش ها و پیام های برند شرکت شما پشتیبانی کند، نتیجتا برند تجاری شما در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار خواهد گرفت. شما هم باید محتوا را سریع تولید کنید و هم سریع به مخاطب عرضه کنید تا همیشه سر زبان ها بمانید.

تولید محتوای جدید ممکن است گاهی در این مرحله بسیار طول بکشد، اگر چنین شد یعنی فرصت شناخته شدن را از دست داده اید.

همچنین یکی از مزیت های استفاده مجدد از محتوا این است که می توانید برگردید و محتوا را برای محصولی دیگر ویرایش کنید.

حتی برداشتن یک تصویر از یک متن می تواند تأثیری که بر مخاطب دارد و حتی معنای یک محتوا را کاملاً تغییر دهد.

یا استفاده مجدد از یک مدل سه بعدی که تیم تولید محتوا خلق کرده است به شما این امکان داده می شود که سریع بتواند همسو با تغییرات حرکت کند.

استفاده مجدد از محتوا و مواردی مانند فیلم و عکس باعث می شود که بدون سرمایه گذاری زیاد برای طراحی بتوانید محتوای بهتر و به مراتب موفق تری داشته باشید.

3. باز کردن در انبار محتوا

برند های تجاری از یک محتوا فقط یک بار و برای یک هدف استفاده می کنند. برند های تجاری برای اینکه نبض بازار را در دست داشته باشند محتوا و امضای خاص خود را برای هر محصول دارند. اغلب نیز افراد زیادی در این روند دخیل هستند.

تولید محتوای موثر و مفید مستلزم این است که تمام افراد تعهد داشته و نظر هر فرد نیز پرسیده شود و به آن احترام گذاشته شود.

قبل از هر چیز، برای تحقق این مساله، ضروری است که تیم تولید محتوا یک انبار مرکزی برای ثبت و اشتراک گذاری محتواهای تولید شده برای هر کانال معین داشته باشد. از این انبار مرکزی می توان برای بازنشر محتوا در کانال های دیگر (شبکه های اجتماعی) استفاده نمود.

به همین ترتیب، تیم ایمیل می تواند از محتوای تیم اجتماعی استفاده کند، در حالی که تیم وبلاگ همان محتوا را قبلا در پست های مختلف و کانال های مختلفی نشر داده است.

این مساله دو مزیت دارد یکی اینکه اعضای تیم تولید محتوا می دانند چه محتوایی را دارند تولید می کنند و همچنین می توانند در مورد محتوایی تولیدی خود بازخورد داشته باشند.

خلاصه

کیفیت و محتوای صوتی و تصویری جذاب به برند های تجاری کمک می کند تا در وهله اول با مشتریان ارتباط برقرار کنند. در وهله دوم تقاضای زیاد برای محصولی از یک برند باعث می شود تا محتوای جدیدی برای هر محصول جدید نیز تولید شود در حالی که استفاده مجدد از محتوا شاید روی مخاطب تاثیر چندان خوبی نداشته باشد.

امروزه کوتاه کردن زمان لازم برای و با کیفیت به مخاطبان بسیار مهم است.

استفاده مجدد از محتوا و عکس و تصاویر نه تنها انتظارات مشتریان را در لحظه ای که نیاز دارند برآورده می کند، بلکه به برند های تجاری کمک می کند تا بر روی طرح ریزی های خود در مورد محتوا اشراف بیشتری داشته باشند.

منبع:

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید