سئو

5 سوالی که هنگام تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا باید به آنها پاسخ دهید

تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا یکی از مراحلی است که در بحث ی کارآمد باید به آن دقت شود. لازم است تا شما این 5 سوال را در مورد هر یک از مفاهیم محتوای خود بپرسید تا سریع مشاهده نمایید که کدام ایده ها از نظر دریافت بک لینک، مشارکت و پوشش دهی، بهتر عمل می کنند.

چگونگی تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا

تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا سخت باشد. ممکن است که شما اغلب احساس کنید که در حال حرکت در یک حلقه هستید تا به ایده بزرگ بعدی برسید. با این حال، یکی از دشوارترین چیزهایی که می توان در طی فرآیند تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا بر آن غلبه نمود، این است که خیلی زود به جواب خواهند رسید.

  • قبل از اینکه ایده ای را تا آنجا که می توانید توسعه دهید، آن را پرورش داده و بسط دهید.

از هر طریقی که بهترین ایده ها را برای شما به عنوان یک فرد یا یک تیم ارائه دهد، اقدام کنید. قبل از اینکه این ایده را به عنوان یک ایده عالی برای خود در نظر بگیرید، استراتژی تجزیه و تحلیل ایده های را انجام دهید.

پرورش ایده های خوب

فرایند حذف ایده های ضعیف و پرورش ایده های خوب، دشوار می باشد. در زیر پنج سوال وجود دارد که هنگام تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا باید از خود بپرسید.با پرسیدن اینها در مورد هر مفهوم محتوایی، به سرعت خواهید دید که کدام ایده ها از ایده های دیگر متمایز است و کدام یک موارد بهتری می باشند؟

1. The Hook چیست؟ چرا همه افراد باید آن را در نظر داشته باشند؟

شاید اولین چیزی که در مورد تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا بپرسید این باشد که چرا کسی به آنچه شما ایجاد می کنید اهمیت می دهد؟ موضوع شما در مورد چیست؟ چرا اکنون این محتوا را ایجاد می کنید و نه شش ماه پیش؟ یا شش ماه آینده؟

در حالی که موضوعات همیشه سبز گزینه خوبی برای تولید محتوای کاربردی هستند، اما اگر بتوانید دلیلی برای اینکه چرا یک رسانه خاص باید محتوای شما را در حال حاضر پوشش دهد، بدست آورید، به احتمال زیاد از پوشش و پیوندهای درجه یک برخوردار خواهید شد.

عنوان نمودن محتوا

اگر خودتان قادر به پاسخگویی به این سوال نیستید، چگونه می توانید انتظار داشته باشید که یک روزنامه نگار یا وبلاگ نویس بتواند به آن پاسخ دهد؟ این سوال در تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا به طور معمول یکی از مواردی است که شما باید در ایمیل های خود برای درج محتوای مد نظرتان ارسال کنید، بنابراین بهتر است زودتر مشخص کنید که آیا واقعاً دلیلی برای عنوان نمودن محتوا دارید یا خیر.

چگونه می توان یک موضع پیدا کرد؟ آیا برای پیدا کردن محتوا تلاش می کنید؟ دفعه بعد، این عنصر را در مرحله اولیه ایده پردازی خود به کار بگیرید. سعی کنید فرآیند ایده پردازی خود را با جستجو وب برای یافتن موضوع ها آغاز کرده و ایده های خود را در همین راستا بسط دهید.

مراحل تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا

به طور مثال در مورد یک رویداد خاص مورد علاقه رسانه ها چه کاری می توانید انجام دهید؟

نمونه های عالی عبارتند از:

  • انتشار فیلم

  • اعلامیه های افراد مشهور

  • رویدادهای ورزشی

  • تعطیلات (کریسمس، عید پاک و غیره)

  • روزهای سال

  • یک داستان محلی

  • موضوعات داغ (به عنوان مثال بیت کوین)

اگر نتوانستید موضوعی پیدا کنید باید به آن فکر کنید که آیا واقعا مفهوم آنقدر قوی است که فکر می کنید؟

2. آیا می توانید داستان را در چند جمله توضیح دهید؟

اگر نمی توانید داستان یا داستانهایی را که می توانید از ایده خود بیرون بیاورید را در چند جمله توضیح دهید؛ شانس خوبی وجود ندارد که مطلب شما مورد پسند واقع گردد. فراموش نکنید که روزنامه نگاران به ویژه روزنامه ها و نشریات درجه یک، داستان ها را پوشش می دهند، نه محتوا.

تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا به صورت قدم به قدم

در تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا، بدان معناست که برای هر ایده ای باید داستان را بدانید. لذا در ایمیل های اطلاع رسانی خود نیز باید به آن توجه نمایید. داستان معمولاً همان چیزی است که یک خواننده می تواند از خواندن مقاله ای که محتوای شما را پوشش می دهد،

حذف کند. این چیزی است که روزنامه نگاران بر اساس آن تصمیم خود را در مورد اینکه آیا به صحبت شما پاسخ دهند یا خیر، اتخاذ می کنند. برای اجرای آزمون داستان بر روی هر ایده، فقط باید چند لحظه وقت بگذارید و ببینید آیا می توانید این موضوع را برای دیگران توضیح دهید. آن دسته از اعضای تیم شما که به طور فعال در ایده پردازی مشارکت ندارند بهترین افرادی هستند که می توانند این کار را انجام دهند.آیا می توانید در کمتر از 15 ثانیه به آنها بگویید که چه چیزی را از محتوای نهایی قصد دارید پررنگ کنید؟ در زیر برای این مورد چند مثال درج شده است:

چند نمونه داستان از کمپین های محتوایی محبوب در چند سال گذشته عبارتند از:

  • Director’s Cut – GoCompare

  • کدام فیلم بیشترین تعداد مرگ و میر را در تمام دوران نمایش داشته است؟

  • You vs The Kardashians – Missy Empire

  • چقدر طول می کشد تا The Kardashians حقوق سالانه شما را پرداخت کند؟

  • The Best Commuter Hotspots – Totally Money

  • Photos Of Instagram – Cewe Photoworld

اگر همه عکسهای بارگذاری شده در اینستاگرام را در یک سال به چاپ برسانید، چه میزان می رسید؟

برای تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا وقت بگذارید، داستان را روی چند نفر دیگر آزمایش کنید؛ مفهوم را برای آنها بیان کنید و واکنش آنها را یادداشت کنید. آیا علاقه مند خواهند بود؟

3. آیا موضوع شما منحصر به فرد است؟ آیا چیز جدیدی به مطالب فعلی اضافه می کند؟

برخی از حرفه ای ترین متخصصان سئو به شما می گویند که باید ایده های محتوای خود را با بررسی اینکه آیا روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان قبلاً این موضوع را پوشش داده اند یا خیر انتخاب کنید. از لحاظ تئوری این مورد درست است. برخی از رویکردها برای به دست آوردن بک لینک ها از طریق محتوا نشان می دهد که می توانید به سادگی قسمتی از محتوا را که خوب کار کرده است پر رنگ نمایید.

تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا به صورت گام به گام

هیچ کس نمی خواهد کاری را که قبلاً انجام شده است، پوشش دهد زیرا زیرا محتوا و خبر قدیمی است. به همین ترتیب، روزنامه نگاران در نشریات رده بالا وقت ندارند به مقاله های یک سال قبل مراجعه کرده و پیوندی را به روز کنند. این واقعاً کار آنها نیست. از سوی دیگر، شما باید کاملاً از محتواهایی استفاده کنید که قبلاً عملکرد خوبی داشته اند و راهی برای تایید ایده های شما هستند.

ایده های بازاریابی محتوا

در تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا، همیشه از خود بپرسید که آیا محتوای شما منحصر به فرد است و آیا مطالب جدیدی را به موضوعی که قبلاً به آن پرداخته شده اضافه می کند یا خیر. اگر چنین باشد، احتمالاً برنده شده اید. اگر نه، ناامید نشوید! شما فقط باید راهی برای افزودن ارزش به موضوع پیدا کنید. چند روش عالی برای افزودن ارزش یا اهمیت جدیدی به موضوعی که قبلاً پوشش داده شده است، وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • به روز رسانی اطلاعات قدیمی با داده های فعلی.

  • موضوع را با تحقیقات جدید به چالش بکشید.

  • تفسیر داده ها به روشی جدید برای تولید یک داستان تازه.

  • به خوانندگان اجازه دهید خود را با مجموعه داده مقایسه کنند.

ارزش افزوده به نشریات

برای این مرحله وقت بگذارید. اگر چیز جدیدی اضافه نمی کنید، چرا یک روزنامه نگار داستان شما را پوشش می دهد؟بر ارزش افزوده به نشریات تمرکز کنید. در صورت امکان ایده های جدید را مطرح کنید.با این حال، اگر احساس می کنید لازم است کاری را که تا به حال انجام شده است پوشش دهید، حداقل مطمئن شوید که می توانید نور متفاوتی را به موضوع بتابانید و از بین دیگران متمایز شوید.

4- آیا روزنامه نگار یا وبلاگ نویسان می توانند خودشان این کار را انجام دهند؟

اگر روزنامه نگار یا وبلاگ نویسی بتواند محتوای مشابهی را که شما برای او ارسال کرده اید، در یک بازه زمانی مشابه، ایجاد کند، احتمالاً این کار را خواهد کرد، بدون اینکه به عنوان منبع به شما اعتبار داده شود (لینک دهد). اگر سعی می کنید پوشش و پیوندها را با استفاده از فهرست ها به دست آورید، احتمالاً موفقیت چندانی نخواهید دید.

محتوای شما

اگر هدف شما به دست آوردن لینک از طریق هر چیزی غیر از محتوای حمایت شده یا پست های وبلاگ مهمان است، باید وقت بگذارید و کاری را انجام دهید که توسط روزنامه یا مجله در یک بازه زمانی معقول انجام نمی شود. از خود بپرسید چه چیزی این کار را برای آنها مشکل می کند؟ چرا برای آنها ساده تر و سریعتر است که داستان خود را بر ی شما بسازند؟

قالب های زیر برای تولید محتوا رایج بوده و بسیاری از افراد به سمت آنها کشش دارند:

  • ابزارهای تعاملی

  • نتایج نظرسنجی

  • اینفوگرافیک

  • تجزیه و تحلیل داده های منبع باز

انواع بیشتری از قالب های محتوا وجود دارد اما به عنوان تولید کننده محتوا همواره باید این مورد را در نظر داشته باشید که مخاطبان شما بتوانند با شما به راحتی ارتباط برقرار نمایند

5. آیا قابل لینک دادن است؟

در تجزیه و تحلیل ایده های بازاریابی محتوا، اگرچه این مورد لزوما همه چیز نیست، تمام موفقیت های کمپین به این مورد ختم می شود. اگر محتوا را فقط به عنوان راهی برای به دست آوردن لینک جهت حمایت از یک کمپین ایجاد می کنید، به احتمال زیاد شما مشتاق خواهید بود که بک لینک های زیادی را نیز به دست آورید.

مشاهده تعداد زیادی نام تجاری بدون پیوند در مقالاتی که داستان را پوشش می دهند، از دید بسیاری از افراد خوب نمی باشد. روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان به دلیل ترس از مجازات های گوگل، نسبت به پیوند دادن به محتوا هشدار می دهند. آنها اغلب پیوندی درج نمی نمایند مگر آنکه واقعاً نیاز داشته باشند. اما همواره برای رتبه بندی به پیوندها نیاز دارید، این یک واقعیت است. پیوندهای درجه یک می توانند برای موقعیت های جستجوی شما معجزه کنند.

اگر ناشر نتواند به شما پیوند بدهد، آیا وجود داستان شما هنوز منطقی است؟

اگر چنین باشد، تنها توانستید حرفی برای گفتن داشته باشید اما هنوز کسی شما را نمی شناسد و به اعتبار شما نیز شک وارد می شود. از سوی دیگر، اگر داستان شما بدون پیوند معنی باشد، ممکن است بدون معنا و اعتبار باشد.

چه فرمت های محتوایی تقریباً ایجاد بک لینک را تضمین می کنند؟

انواع محتواهایی که معمولاً قابل پیوند هستند و تقریباً همیشه برای پی بردن به داستان نیاز به پیوند دارند، عبارتند از:

  • ابزارهای تعاملی

مجموعه داده ها (داده های خود شما یا دیگران که آنها را به شیوه جدیدی تفسیر کرده اید)همیشه از خود بپرسید چرا یک روزنامه نگار می خواهد پیوند بدهد. لذا بر ایجاد محتوایی که نیاز به پیوند دارد، تمرکز کنید.

ارزیابی ایده های محتوای خود

ارزیابی ایده های محتوای خود یکی از سخت ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. با این حال، با پاسخ به هر یک از پنج سوال نسبتاً ساده بالا، می توانید به این نتیجه برسید که مطالب و محتوای مد نظر شما آیا ارزش وقت گذاشتن را دارد یا خیر. اگر قصد تولید محتوای کاربردی را دارید و به دنبال بک لینک گرفتن هستید، حتما باید موضوع خود را تجزیه و تحلیل نمایید

ارزش محتوا

که آیا ارزش وقت گذاشتن دارد یا خیر. باید بررسی نمایید که آیا سایت یا نشریه مایل است تا بر روی این داستان کار کند و به شما بک لینک دهد. با این کار شما می توانید ارزش محتوای خود را بالا ببرید و از سوی دیگر شناخته شود. در این مقاله تلاش شد تا برخی از روش هایی که می توانند به شما کمک کنند تا ارزش مطلب و محتوای خود را بیابید، شرح داده شود.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید