سئو

چرا بازاریابان محتوا باید شبیه دانشمندان تحلیل داده کنند؟ (قسمت اول)

چگونگی تحلیل داده های در بازاریابی محتوا(قسمت اول)

آیا شرکت یا کمپانی شما از حضور یک متخصصِ تحلیل داده بهره می‌برد؟ در صورتی که به این سوال پاسخ منفی می‌دهید؛ در حال از دست دادن شانس بزرگی هستید. به بیان دقیق تر حضور یک شخص آموزش دیده در زمینه تحلیل داده ها می‌تواند شما را در زمینه ی کسب و کار خود از حالت ‘شک دارم’؛ به وضعیت ‘یقین’ دارم برساند.

اهمیت تحلیل و آنالیز داده‌ها زمانی مشخص می‌شود که به یک جلسه می‌روید. نوبت ارائه شما می‌شود و می‌گویید فکر می کنم این استراتژی دیجیتال مارکتینگ(تولید و ) موفق خواهد شد. چون از روی اطلاعات و آمار مشخصی سخن نمی‌گویید هیچ کس روی شما حساب باز نخواهد کرد. در صورتی که اگر داده دقیق علمی ارائه دهید؛ همه روی صحبت و برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ شما وقت خواهند گذاشت. در ادامه به طور دقیق تر اهمیت و راه های تحلیل داده که یک بازاریاب محتوا باید فرا گیرد را ارائه می‌دهیم.

تحلیل محتوا چیست؟

تجزیه و تحلیل محتوا یک روش تحقیقاتی است که برای تعیین وجود کلمات کلیدی، مضامین و مفاهیم در برخی از متن های خاص – نوشتاری، شفاهی یا تصویری – برای شناسایی الگوها استفاده می شود. می توانید مطالب موجود در کتاب ها، مجلات، سخنرانی ها، پست های شبکه‌های اجتماعی، محتوای وب، عکس یا فیلم را تجزیه و تحلیل کنید. این می‌تواند کمی باشد، جایی که روی شمارش یا اندازه گیری متمرکز باشد، یا کیفی و متمرکز بر درک باشد. برای مشاغل، تجزیه و تحلیل محتوا بیشتر کیفی است، زیرا بازاریاب ها از تجزیه و تحلیل محتوا برای تعیین اینکه آیا محتوای آنها به اهداف مورد نظر خود رسیده است استفاده می‌کنند.

چرا تجزیه و تحلیل محتوا برای بازاریابی محتوا ضروری است

در بازاریابی، تجزیه و تحلیل محتوا به شما امکان می دهد محتوای منتشر شده و میزان کارآیی آن را از نزدیک بررسی کنید. این به شما امکان می دهد روندها را بشناسید، استراتژی های بازاریابی مورد استفاده خود را اصلاح کنید و استراتژی هایی را که به شما امکان می دهد به اهداف خود برسید شناسایی کنید. تجزیه و تحلیل محتوا همچنین به شما کمک می کند تا شکافهای موجود در محتوای خود را شناسایی کرده و بفهمید چه چیزی را باید در اولویت قرار دهید و چه چیزی را باید از بین ببرید. به شما این امکان را می دهد تا با بررسی دیدگاه های آنها درباره محتوای موجود ، مشتریان خود را با دقت بیشتری درک کنید.

تجزیه و تحلیل محتوا به شما امکان می دهد محتوای مشکل ساز را تشخیص دهید و آن را با کیفیت های خاص اندازه گیری کنید ، مانند:

  • سازگاری با اولویت های تجاری

  • مفید بودن و مرتبط بودن

  • کامل بودن

  • قابلیت جستجو (SEO)

  • ثبات برند

  • مخاطبان مورد نظر

  • وضوح و دقت

محتوای شما باید براساس داده ها و تحقیقات واقعی هدایت شود. با اختصاص وقت برای انجام یک تحلیل موثر و استراتژیک از محتوای خود ، احتمال موفقیت در استراتژی بازاریابی شما افزایش می یابد.

چه کسی باید تجزیه و تحلیل محتوا را انجام دهد؟

این شرکت ها برای موفقیت باید محتوای خود را حفظ کنند و ممکن است مشکلاتی بوجود آید زیرا مالکان برای حفظ محتوای خود وقت نمی گذارند. برخی از موضوعات رایجی که مشاغل در محتوای خود نادیده می گیرند عبارتند از:

  • محتوای اضافی، منسوخ یا بی اهمیت

  • توضیحات متا وجود ندارد

  • پیوندهای شکسته

  • ناسازگاری با سبک نام تجاری

  • تغییرات خط مشی که می توانند بر محتوای آن تأثیر بگذارند

  • دعوت به عمل ضعیف است

  • پیوندهای داخلی یا خارجی کافی نیست

  • فرصتهای از دست رفته برای بهینه سازی نتایج جستجو

با این حال، محتوای خوبی که شرکت ها به طور دوره ای تجزیه و تحلیل می‌کنند، می تواند:

  • تبدیل‌ها را درایو کنید

  • بازدید بیشتری را به سایت خود وارد کنید

  • آگاهی از برند را با خریداران هدف ایجاد کنید

  • مشتری را آموزش دهید

  • با مخاطبان هدف اعتماد سازی کنید

  • مشتری قوی تر پرورش دهید روابط

  • ایجاد اعتبار و اقتدار

  • خریداران را با سرعت بیشتری در سفر خریدار حرکت دهید

  • شما را به عنوان یک متخصص صنعت قرار دهید

چه زمانی باید تجزیه و تحلیل محتوا را انجام دهید؟

شما باید به طور مداوم بر عملکرد محتوای خود نظارت داشته باشید. با این حال ، ارزش این را دارد که قبل از شروع یک کمپین بازاریابی جدید یا زمانی که قصد دارید استراتژی فعلی خود را به روز کنید، یک تحلیل دقیق تر انجام دهید. اگر می بینید که آن ها در حال راه اندازی یک کمپین جدید هستند یا با یک موفقیت اخیر موفقیت بزرگی دارند، حتی ممکن است بخواهید از محتوای رقبا تجزیه و تحلیل کنید. این می تواند به شما کمک کند ارزیابی کنید که چه ایده هایی برای عملی کردن با شرکت خودتان ارزش دارند.

چرا علم تحلیل داده در دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

تعریف مناسبی که می‌توان برای تحلیل داده ارائه داد عبارت است از روشن ساختن نقاط پنهان کسب و کار، به منظور اتخاذ تصمیم‌های هوشمندانه در پیشبرد و ارتقای کسب وکار مورد نظر.

همه می‌دانیم شخصی برای یک مجموعه ارزشمند است که بتواند شرایط کسب و کار آینده را پیش بینی کند؛ این امر راجع به دیجیتال مارکتینگ هم صادق است. این امر محقق (پیش بینی شرایط آینده) نمی‌شود مگر با تحلیل داده‌های مربوط به فعالیت‌های گذشته در زمینه ی تحلیل و بازاریابی محتوا و به تبع آن ریل‌گذاری برای آینده.

منظور از متخصص تحلیل داده کیست؟

هنگامی که از متخصص تحلیل داده در دنیای بازاریابی محتوا سخن می‌گوییم منظور شخصی است که ریاضی می‌داند؛ اطلاعاتی از دنیای تکنولوژی دارد و همچنین دستی بر آتش کسب و کار. نقطه همپوشانی سه دایره از شماتیک زیر منظور ما را واضح و شفاف می کند.

در آخر اینکه یک متخصص تحلیل داده در حوزه دیجیتال مارکتینگ در سه محور زیر فعالیت می کند:

  • تحلیل توصیفی

  • تحلیل رو به آینده(پیش بینی کننده)

  • ارائه ی دستورالعمل برای آینده

بازاریابان محتوا معمولا چه گونه با تحلیل داده برخورد می‌کنند؟

افراد حاضر در دیجیتال مارکتینگ معمولا هنگامی که صحبت از تحلیل داده و اطلاعات می‌شود؛ ذهنشان فورا سراغ تحلیل های توصیفی می‌رود. این کار شبیه نگاهی به گذشته از طریق یک روزنه کوچک است. چیزی شبیه وقتی که از پنجره ی کناری اتومبیل خود شرایط راه را بررسی می‌کنید.

اما تعداد کمی از بازاریاب های حوزه ی به روز هستند و سراغ تحلیل های رو به آینده می‌روند. این کار مفید است علی الخصوص زمانی که تیم فروش در حال بازاریابی و تولید محتوا است. در چنین شرایطی می‌توان دید روشن و واضحی از آینده موفقیت محصول در بازار به دست آورد. و بخش آخر یا دستورالعمل هایی برای آینده مرحله بعد از تحلیل پیش بینی محور است. در واقع با این کار رسیدن به هدف به طور حداکثری تضمین خواهد بود.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید