سئو

همه چیز از طراحی لوگو ویندوز

طراحی لوگو ویندوز و نرم افزار های آن

در دوره­ای که در آن قرار داریم همه چیز با رشد عجیبی در حال حرکت است از ماشین های خودران گرفته تا تکنولوژی هایی نظیر بلاکچین که در بحث امنیت و کار با ارز های دیجیتال به کمک ما می­آید. ظاهر کسب و کار ها و نحوه بازاریابی آنها نیز در حال تغییر است! در فرهنگ امروزی شما نباید یک کسب و کار را بدون لوگو رها کنید!! و باید هر چه زودتر به فکر طراحی یک لوگوی تاثیر گذار باشید! بعد از بحث ‘ ‘ در این مقاله قرار است از ویندوز بگوییم!

یعنی طراحی یک لوگو با سیستم عامل ویندوز! یا همان کامپیوتر و لپ تاپ های اطراف خودمان! طراحی لوگو ویندوز اکثرا با نرم افزار طراحی گرافیک ایلوستریتور انجام می­شود! و اگر قبلا با نرم افزاری مثل ویندوز کار کرده باشید مسلما کار با این برنامه نیز برای شما ساده خواهد بود!! البته فتوشاپ نیز قدرت های بی نظیری در طراحی لوگو دارد و در طراحی لوگو ویندوز باید دومین گزینه شما فتوشاپ باشد!

بجز فتوشاپ و ایلوستریتور برای طراحی لوگو ویندوز باید از کورل دراو استفاده کنید! نرم افزاری برداری که می­توان آن را رقیبی خوب برای ایلوستریتور عنوان کرد! بجز این سه نرم افزار قدرتمند معمولا حرفه­ای ها در طراحی لوگو از نرم افزار دیگری استفاده نخواهند کرد! هر چند که نرم افزار های زیادی برای طراحی لوگو ویندوز وجود دارد اما این سه را می­توان مشهور ترین و بهترین آنها دانست!

معرفی کامل برنامه های طراحی لوگو ویندوز

1. ایلوستریتور

ایلوستریتور یک نرم افزار برداری از شرکت ادوبی برای خلق تصاویر است! قدرتمند ترین نرم افزار برداری در دنیا ایلوستریتور و قدرتمند ترین نرم افزار پیکسلی فتوشاپ است! البته فتوشاپ بیشتر مناسب ویرایش تصویر است تا خلق تصویر! و اگر قصد طراحی یک تصویر صفر تا صد را دارید ایلوستریتور گزینه بهتری به نظر می­رسد.

اگر فرق تصاویر برداری و پیکسلی را نمی­دانید باید بگوییم که تصاویر پیکسلی زمانی که خیلی روی آنها زوم کنید مربع های کوچک تشکیل دهنده تصویر یا پیکسل ها را مشاهده می­کنید و به عبارتی دیگر یک تصویر پیکسلی تصویری با جزئیات بالاست و اکثرا تصاویر اطراف ما همین نوع است حتی تمامی عکس هایی که با موبایل و دوربین های عکاسی می­گیریم! اما این نوع تصویر یک مشکل دارد و آن هم این است که زمانی که خیلی تصویر را بزرگ یا کوچک کنید کیفیت آن خراب می­شود!!

به همین خاطر است که در طراحی لوگو ویندوز اکثر متخصصین ایلوستریتور را پیشنهاد می­کنند چرا که این نرم افزار برداری است! و زمانی که لوگوی خودتان را ساختید چه آن را روی شی کوچکی مثل یک خودکار چاپ کنید و چه روی یک بیلبورد بزرگ باز هم کیفیت آن خراب نمی­شود!! از دیگر ویژگی های تصاویر برداری این است که کارتون مانند هستند! و جزئیات در آنها معمولا کمتر از تصاویر پیکسلی است! در طراحی لوگو تصاویر برداری از هر نظر بهتر از تصاویر پیکسلی است!

  • کاربردهای این نرم افزار

از برای ایجاد انواع تصاویر دیجیتالی و چاپی از جمله کارتون، نمودار، چارت، نمودار، لوگو و تصویر استفاده می­شود. این نرم افزار حتی فیلتر های مشهور فتوشاپ را نیز در خود دارد! این فیلتر ها باعث بهتر شدن فضای تصویر می­شوند و نسبت به سلیقه تان می­توانید از هر کدام استفاده کنید!

همچنین در یوتیوب یا آپارات می­توانید صد ها ویدیوی رایگان از آموزش های ایلوستریتور پیدا کنید!! و یا در وبسایت های انگلیسی می­توانید که آموزش های زیادی درمورد طراحی لوگو با ایلوستریتور پیدا کنید.

البته اگر مصمم به یادگیری هستید یک دوره خوب می­توانید شرکت کنید و اینکه تمرین بسیار مهم است!

2. فتوشاپ

دیگر نرم افزار برتر طراحی لوگو ویندوز فتوشاپ است حتی اگر به طراحی گرافیک و کامپیوتر علاقه­ای هم نداشته باشید باز هم به احتمال زیاد این نرم افزار را می­شناسید چرا که از محبوبیت و شهرت بسیاری بالایی برخوردار است! همانطور که در همین مقاله ذکر شد فتوشاپ یک نرم افزار پیکسلی است و بیشتر مناسب ویرایش تصاویر تا خلق یک تصویر از صفر است!!.

فتوشاپ از نظر آموزش بسیار غنی است و تقریبا آموزش ساخت هر شی گرافیکی را در فتوشاپ می­توانید پیدا کنید و در بین نرم افزار های طراحی لوگو ویندوز شاید از نظر منبع و فایل آماده ویرایش، فتوشاپ را در درجه اول قرار داد! شاید برخی از طراحین گرافیکی به شما بگویند که استفاده از فتوشاپ برای طراحی لوگو ویندوز کار درستی نیست چرا که فتوشاپ برداری نیست!

اما باید توجه داشته باشید که نمی­توان قدرت های فتوشاپ را نادیده گرفت و هزاران طرح آماده برای فتوشاپ موجود هستند که می­توان آنها را به کمک طراح آورد!! پس اگر مشکلی با پیکسلی بودن فتوشاپ ندارید نرم افزار خوبی برای طراحی لوگو ویندوز خواهد بود حتی با این نرم افزار می­توانید هر نوع فرمتی را خروجی بگیرید! و لوگوی شما در این نرم افزار به سرعت آماده چاپ خواهد شد!

3. نرم افزار کورل دراو

دیگر نرم افزار محبوب طراحی لوگو ویندوز، نرم افزار ویرایشگر تصاویر برداری، کورل دراو است که سابقه­ای دیرینه در طراحی گرافیک دارد و یکی از نرم افزار های بسیار قدرتمند و مفید است! البته اکنون کورل دراو یک مجموعه نرم افزاری با چندین نرم افزار است که هر کدام بخشی از کار های نرم افزار را برعهده دارند!

که در اینجا ما مستقیم در مورد صحبت می­کنیم این نرم افزار مناسب ساخت تصاویر وکتور، طراحی لایه ها، ویرایش تصاویر یا روتوش تصاویر است. این نرم افزار بجز نسخه سیستم عامل ویندوز، نسخه سیستم عامل مک نیز دارد!

بیاید نگاهی به برخی از ویژگی های این نرم افزار طراحی لوگو ویندوز بیندازیم:

  • ارائه ابزار LiveSketch
  • ارائه پیش نمایش دسته ها و نودهای پیشرفته بردار
  • اسلایدر های تعاملی برجسته
  • شکل های نود های سفارشی
  • رابط کاربری GUI لمسی
  • ابزار های قلمو
  • امکان وارد کردن طرح های قبلی
  • فیلتر های قلم و جستجو
  • مدیریت فونت کورل
  • چند مانیتوری
  • ابزارهای Healing clone برای روتوش تصویر
  • کپی بی نقص بخش های دارای منحنی
  • ویژگی بلور Gaussian
  • و ….

دیگر نرم افزار های طراحی لوگو ویندوز

تا به اینجا از مقاله سه نرم افزار فوق العاده برای طراحی لوگو ویندوز را معرفی کردیم اما همانطور که احتمالا می­دانید ویندوز سیستم عامل بسیار قدرتمندی است و نرم افزار هایش در حوزه طراحی گرافیک به همین موارد ختم نمی­شود!! نرم افزار های طراحی لوگو ویندوزی دیگری وجود دارند که فقط برای ساخت لوگو ساخته شده ­اند!

هر چند در قدرت و پردازش تصویر به پای سه نرم افزاری که در بالا معرفی کردیم نمی­رسند اما می­توان گفت اگر فقط هدفتان طراحی لوگو است کار با این نرم افزار های برای ساخت یک لوگوی ساده بسیار سریع تر است از نرم افزاری مثل ایلوستریتور! (اگر پردازنده متوسطی داشته باشید فقط برای باز کردن ایلوستریتور به 5 دقیقه زمان نیاز است!).

  • AAA logo

یکی از همین نرم افزار های نرم افزار طراحی لوگو ویندوز است که بی نهایت نرم افزاری کم حجم ساده و کاربردی است!! اگر دوست دارید که خیلی سریع یک لوگو برای خودتان بسازید و حوصله چندین ماه وقت گذاشتن برای نرم افزاری مثل ایلوستریتور را ندارید پس این برنامه مناسب شماست!

در این برنامه 8500 شی برای طراحی لوگو و 500 قالب لوگو موجود است! که کار طراحی لوگو را برای شما بسیار ساده می­کنند! هم خروجی پیکسلی و هم خروجی برداری می­توانید از این برنامه بسیار خوب بگیرید! و همچنین قادر به ویرایش لوگو در این برنامه خواهید بود!

  • Canva

یکی دیگر از نرم افزار هایی که می­توان با کمک آن خیلی راحت یک لوگو ساخت برنامه تحت وب است که در بین طراحان گرافیک اپلیکیشن خوشنامی است! این برنامه برای موبایل نیز توسعه یافته است و در واقع یک سیستم یکپارچه برای طراحی هر نوع شی گرافیکی با کمترین زمان است! در Canva هزاران طرح آماده برای طراحی لوگو وجود دارد! و می­توانید تقریبا هر نوع ویرایشی را روی تصاویر با کمک این پلتفرم انجام دهید!

در زمان خروجی گرفتن از فایل نهایی شما می­توانید چندین فرمت متنوع را خروجی بگیرید! حتی فرمت mp4 که به فایل های ویدیویی مربوط است! نکته حائز اهمیت در اینجا این است که بدانید در Canva می­توانید لوگو های متحرک یا انیمیشنی بسازید! و یا چندین لوگو را همزمان می­توانید بسازید تا در نهایت همکاران شما یکی را انتخاب کنند! می­توانید هر نوع تصویر یا شی گرافیک را به Canva اضافه کنید!

قابلیت انتخاب بین صد ها طرح آماده از هر شی گرافیکی و همچنین اشتراک گذاری لوگوی نهایی خود را دارید! در آخر نیز باید گفت کار با Canva به حدی ساده است که اخیرا آن را در 15 دقیقه به دو نفر از همکاران خود یاد دادم! جالبتر اینکه به حدی محیط طراحی لوگو و ابزار های Canva حرفه­ای هستند که احساس می­کنید که با نرم افزاری بسیار حرفه­ای در حال طراحی گرافیک هستید و از کار کردن با آن لذت خواهید برد!

دیگر نکته جالب از این برنامه طراحی لوگو ویندوز این است که در Canva به شرط اینکه یک حساب داشته باشید (با اکانت گوگل می­توان یک حساب را به سرعت ساخت!) همیشه طرح های شما ذخیره می­شوند و بعد ها می­توانید آن طرح را فورا ویرایش کنید! یعنی اگر در حال کار با Canva باشید که ناگهان برق قطع شود یا باتری لپ تاپ شما تمام شود هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که بصورت اتوماتیک Canva طرحتان را ذخیره کرده است!

سخن نهایی

در این مقاله تا حد توان از نرم افزار های طراحی لوگو ویندوز سخن گفتیم و مهمترین نرم افزار هایی که در سیستم عامل ویندوز برای طراحی لوگو وجود دارند را نام بردیم! اما باید گفت سیستم عامل ویندوز به حدی شگفت انگیز است که می­توان چندین و چند نرم افزار دیگر برای این سیستم عامل نام برد که با آنها می­توان عمل طراحی لوگو را انجام داد!

چیزی که در راه طراحی لوگو به آن نیاز دارید مطالعه، صبر و تمرین است باید حواستان باشد که چه کاری انجام می­دهید طراحی لوگو و حوزه طراحی گرافیک کامپیوتری ساده نیست! و اگر خواهان این هستید که یک متخصص واقعی شوید پس راه سخت و البته شیرینی پیش رو دارید! (امور گرافیکی معمولا مبتنی بر سلیقه است و برای بسیاری از افراد لذت بخش خواهد بود!).

در بین تمامی نرم افزار های طراحی لوگو ویندوز که در بالاتر نام بردیم اگر می­خواهید که طراحی لوگو را حرفه­ خود کنید بهترین آنها ایلوستریتور است! که اگر از متخصصین این حوزه نیز بپرسید همین نرم افزار را به شما معرفی می­کنند! با یادگیری هرکدام از نرم افزارهای فوق می توانید در برای برند خود صرفه جویی کنید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید