سئو

نحوه دانلود برنامه طراحی لوگو

لوگو، آرم یا نشانه از موارد جذابی در هر کسب و کاری است از لوگوی شرکت اپل (همان سیب گاز زده شده) که نماد ثروتمندی، برتری و خاص بودن است گرفته تا لوگوی کسب و کار های محلی که هر کدام به نوعی دارای معنایی خاص و نمادی از آن کسب و کار است! به مورد بسیار مهمی در ساخت یک کسب و کار تبدیل شده است!

اما منظور ما از آموزش نحوه دانلود برنامه طراحی لوگو فقط بحث دانلود یک اپلیکیشن نیست! بلکه بررسی کاملی پیرامون طراحی لوگو در موبایل و کامپیوتر و حتی وب اپلیکیشن ها خواهیم داشت منابع معتبر برای دانلود قالب های آماده طراحی لوگو را معرفی می­کنیم و در پایان برای شما لینک دانلود آخرین نسخه نرم افزار های مطرح طراحی لوگو را قرار می­دهیم! با ما همراه شوید!

دانلود برنامه طراحی لوگو موبایلی یا کامپیوتر؟

شاید این سوال که دانلود برنامه طراحی لوگو موبایلی بهتر است یا کامپیوتر ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد! این جواب کاملا به حوزه کاری و خواست شما از طراحی لوگو بستگی دارد، اگر شما برای یک شرکت معتبر و شناخته شده قرار است طراحی لوگو انجام دهید به طور طبیعی آنها از شما توقع دارند که از نرم افزار های حرفه­ ای نظیر ایلوستریتور و فتوشاپ استفاده کنید!

اما اگر برای یک استارت آپ تازه متولد شده که بودجه مالی کمی دارد و لوگو را فورا نیاز دارید لوگو طراحی کنید می­توانید از برنامه های طراحی لوگو موبایلی استفاده کنید! اما اگر می­خواهید چه با موبایل و چه با کامپیوتر بتوانید یک لوگوی مناسب طراحی کنید باید از نرم افزار های مبتنی بر وب استفاده کنید! که نیازی به دانلود برنامه طراحی لوگو برای استفاده از این پلتفرم های نیست و فقط باید اینترنت داشته باشید!

معرفی بهترین نرم افزار های طراحی لوگو

اگر در دانلود برنامه طراحی لوگو دچار تردید هستید پس حال بهترین نرم افزار های طراحی لوگو هر سیستم عامل را به شما معرفی می­کنیم که دانلود برنامه طراحی لوگو را با اطمینان انجام دهید!

1. بهترین نرم افزار طراحی لوگو ویندوز

در ابتدا بهترین نرم افزار طراحی لوگو برای سیستم عامل ویندوز یا سیستم عامل اکثر کامپیوتر ها و لپ تاپ های دنیا را معرفی می­کنیم که شاید گفت در حال حاضر بهترین سیستم عامل دنیاست! اکثر طراحان گرافیک دنیا از ویندوز برای پیش بردن کار های خود استفاده می­کنند!

در بحث طراحی لوگو ویندوز بهترین نرم افزار ایلوستریتور است! چرا که یک نرم افزار فوق العاده قدرتمند برای طراحی شی گرافیکی از صفر است و خلق لوگو را برای ما با ابزار های بی نظیرش ساده کرده است! این نرم افزار برپایه وکتور است و مناسب کار با چاپگر ها و برندسازی نیز است! دیگر نرم افزار های مناسب طراحی لوگو ویندوز، می­تواند فتوشاپ، کورل دراو و یا باشد.

بهترین نرم افزار طراحی لوگو اندروید

سیستم عامل اندروید میزبان برنامه های زیادی برای طراحی لوگو است و کمی سخت است که بگوییم کدام یک بهترین است!! حتی نرم افزار های طراحی لوگوی فارسی که ایرانی ها آن را ساخته ­اند نیز در گوگل پلی موجود است! و دانلود برنامه طراحی لوگو اندروید کمی سخت به نظر می­رسد.

از بهترین نرم افزار های طراحی لوگو اندروید ادوبی ایلوستریتور دراور ()، لوگو میکر پلاس () و هستند که می­توانید در مدت زمان کمی هر سه را امتحان کنید و ببینید که کدام یک مناسب کار شماست!

ادوبی ایلوستریتور دراور که همان نسخه موبایلی نرم افزار ایلوستریتور است. برنامه لوگو میکر پلاس نیز با قالب های آماده، امکان خروجی گرفتن در چند فرمت مختلف، فراهم کردن رنگ های مختلف، فیلتر های متنوع و امکان تایپوگرافی و … توانسته خود را در دل طراحان گرافیک زیادی جای دهد!

و آخرین گزینه برنامه Canva است که در ابتدا فقط نسخه تحت وب این برنامه موجود بود اما اکنون اپلیکیشن Canva نیز برای موبایل های اندروید روانه بازار شده است که شاید بتوان گفت بهترین گزینه برای دانلود برنامه طراحی لوگو اندروید همین Canva است این نرم افزار صد ها نمونه لوگو در خود دارد که می­توانید نقطه به نقطه آن را به سادگی جایگزین یا ویرایش کنید! در Canva علاوه بر طراحی لوگو می­توانید صد ها شی گرافیکی دیگر نیز تولید کنید!

بهترین نرم افزار طراحی لوگو iOS

اگر می­خواهید دانلود برنامه طراحی لوگو برای سیستم عامل موبایل ها و تبلت های اپل را انجام دهید پس در ابتدا بیایید نگاهی به بهترین نرم افزار های طراحی لوگو برای iOS بپردازیم!

LogoScopic Studio . 1

یکی از بهترین برنامه های طراحی لوگو برای اندروید و iOS است. این برنامه دارای 850 قالب آماده لوگو کاملا قابل ویرایش است که می­توانید آنها را سفارشی کنید. انجام کارهای هنری پیشرفته و ویرایش با ابزارهای موجود در برنامه بسیار ساده است. با دانلود برنامه طراحی لوگو Logo Scopic Studio شما می­توانید به بیشتر از 100 فونت دستچین دسترسی پیدا کنید که توسط ویژگی های تایپوگرافی انقلابی پشتیبانی می­شوند.

به راحتی می توانید با ابزار های ساخت تایپوگرافی عالی این نرم افزار کار کنید! همچنین می­توانید از این برنامه برای ارسال لوگویی که تازه طراحی کرده­اید به چاپخانه یا شبکه های اجتماعی استفاده کنید! هنگام استفاده از Logo Scopic Studio، ابتدا باید یک آیکون برای طراحی لوگو خود انتخاب کنید.

می­توانید این آیکون را از دسته هایی مانند Iconic, Pro, Art, Lifestyle, Fashion و People انتخاب کنید. سپس نام شرکت تان را اضافه می­کنید و اندازه فونت را به مقدار دلخواه تغییر دهید. با دانلود برنامه طراحی لوگو Logo Scopic Studio انتخاب های زیادی برای رنگ دارید که میتوانید برای آیکون لوگوی خود بهترین رنگ را انتخاب کنید.. با این حال، بیشتر آیکون های موجود در برنامه سبکی قدیمی دارند که ممکن است یک ایراد به نظر برسد!!

نسخه اندروید

دیگر برنامه های بسیار خوب طراحی لوگو برای سیستم عامل iOS عبارتند از:

  • Makr
  • DesignMantic
  • Logos by Tweak
  • Designapp
  • Sketch

بهترین نرم افزار طراحی لوگو لینوکس!

حال به یکی از بهترین سیستم عامل های کامپیوتری دنیا می­رسیم که هم رایگان است و هم بسیار متنوع! با نسخه هایی گوناگون، یکی از بهترین سیستم عامل های جایگزین ویندوز که حتی برخی معتقدند که لینوکس از ویندوز ایمن تر است! (در اینجا در مورد لینوکس اوبونتو صحبت می­کنیم).

حال بیایید یکی از بهترین نرم افزار های طراحی لوگو لینوکس را بررسی کنیم:

Inkscape .1

زمانی که صحبت از طراحی لوگو با اوبونتو می­شود – یا طراحی هر نوع تصویر برداری که به ذهن شما می­رسد، بزرگترین، پر توانترین گزینه با پشتیبانی عالی است که مورد خوبی برای مقایسه با Adobe illustrator به نظر می­رسد! تمام ابزارهایی که برای طراحی یک لوگوی عالی نیاز دارید، از جمله ابزار قلم برای طراحی، طرح ریزی، ترسیم، ایجاد اشکال روان، مقیاس پذیر و متقارن، همه در این نرم افزار وجود دارد!

و کار در یک محیط برداری واقعی، Inkscape را به گزینه­ای بی نظیر برای جایگزینی با Adobe Illustrator تبدیل می­کند. آنچه که بیشترین اهمیت را دارد این است که آیا Inkscape توانایی ایجاد لوگوی حرفه ای را دارد یا خیر، پاسخ مثبت است!

Inkscape هر آنچه برای طراحی لوگو های حرفه ای در بستر اوبونتو نیاز دارید را برای شما مهیا می­کند. حتی می توانید پرونده های Inkscape را با Illustrator باز کرده و طوری ویرایش کنید که گویا با Illustrator ساخته شده­اند. تفاوت این دو برنامه باتوجه به قابلیت هایشان بسیار ناچیز است.

همچنین شما می­توانید دانلود برنامه طراحی لوگو SK1 و Gravit Designer را در نظر داشته باشید تا بتوانید در محیط اوبونتو یک لوگوی بسیار شیک بسازید! شاید دانلود برنامه طراحی لوگو با وجود نرم افزار های زیادی که معرفی کردیم کمی گیج کننده شد! اما به یاد داشته باشید که همانطور که دانش طراحی لوگو، رنگ شناسی، بافت شناسی، تایپوگرافی و … مهم است انتخاب یک نرم افزار مناسب برای طراحی لوگو نیز بسیار حائز اهمیت است!

بهترین نرم افزار طراحی لوگو مک

حال به سیستم عامل کامپیوتری شرکت اپل با نام مک می­رسیم که برخی معتقدند قدرتی برابر با ویندوز دارد!!! که اگرچه شاید کمی بعید به نظر برسد اما خب باید گفت مانند هر سیستم عامل دیگر برتری ها و نقص هایی نسبت به ویندوز دارد! نرم افزار های برتر طراحی لوگو در دنیا یعنی ایلوستریتور، فتوشاپ و کورل دراو برای این سیستم عامل نیز موجود هستند

! که شاید در همین سیستم عامل نیز بهترین نرم افزار طراحی لوگو را این سه بدانیم بد نباشد! دانلود برنامه طراحی لوگو Inkscape برای این سیستم عامل نیز موجود است! و می­توانید از امکانات این برنامه لینوکسی عالی نیز بهره ببرید!

و دیگر نرم افزار فوق العاده طراحی لوگو مک Sketch است که شاید وجه مثبت مک در طراحی گرافیک نسبت به ویندوز همین نرم افزار باشد (ویندوز این نرم افزار را ندارد!) نرم افزاری بسیار عالی برای طراحی تصاویر وکتور! که هم به تنهایی با آن می­توانید لوگو های حرفه­ای طراحی کنید و هم می­توانید فقط برای طراحی اولیه لوگو از این نرم افزار قدرتمند استفاده کنید!

بهترین نرم افزار تحت وب طراحی لوگو و معرفی یک منبع خوب برای دانلود قالب و طرح های لوگو

حال می­خواهیم از بحث دانلود برنامه طراحی لوگو عبور کنیم و برسیم به نرم افزار های تحت وب که همیشه و در همه جا با هر سیستم عاملی می­توانند در دسترس باشند و نیازی به دانلود ندارند! از نظر بنده که چندین مدت است در کار طراحی گرافیک هستم و بسیاری از طراحان گرافیک دیگر بهترین نرم افزار طراحی گرافیک تحت وب Canva است که پیشتر در همین مقاله از آن اسم بردیم!!

Canva همه­ی ابزار های لازم برای ساخت یک لوگوی عالی را در اختیار شما قرار می­دهد! و بهترین وبسایت برای دانلود طرح های آماده از هر دو نوع تصویر پیکسلی یا برداری و حتی آیکون ها! وبسایت Freepic است (در حال حاضر ایران را تحریم کرده است ناچار به استفاده از فیلتر شکن هستید!).

در Freepic فقط کافی است عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید تا هزاران طرح آماده استفاده در فتوشاپ، ایلوستریتور و دیگر نرم افزار های گرافیکی برای شما پدیدار شود. همچنین اگر نیاز به هر نوع آیکون یا نمادی داشتید در وبسایت Flaticon که کاری از همین شرکت Freepic است می­توانید آن را با هر فرمت و اندازه­ای بیابید! با وجود دنیای گشترده اینترنت و اپ های مختلف دیگر نگران هزینه طراحی لوگو نباشید.

آماده ورود به دنیای زیبای طراحی لوگو هستید!!؟؟

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید