سئو

طراحی لوگو زیبایی، نکات و روش های طراحی

یکی از اساسی ترین نیازهای یک سالن زیبایی زنانه یا آرایشگاه مردانه طراحی لوگو زیبایی و داشتن آرم مخصوص است. لوگویی که به شکلی حرفه ای طراحی شده باشد و ویژگی هایی داشته باشد که بتواند نام آرایشگاه را در ذهن ها نگه دارد. اگر همین الان به کمپانی های سازنده ی خودرو فکر کنید، مطمئنا اولین چیزی که به ذهن شما می رسد، لوگوهای مختلفی است که نماد معرفی کننده ی این شرکت ها هستند.

این خاصیت لوگوها مختص شرکت های خودروساز یا مراکز صنعتی و تجاری نیستند و در هر کسب و کاری داشتن یک لوگوی حرفه ای برای معرفی کسب و کار و نشان دادن اهداف و هویت کارتان به موفقیت شما بسیار کمک می کند. زیبایی هم مانند هر طراحی دیگری باید ویژگی هایی داشته باشد که به طور مختصر به این ویژگی ها می پردازیم.

طراحی لوگو زیبایی

یک طرح خوب باید بتواند در سریع ترین زمان ممکن بین مخاطب و صاحب لوگو ارتباط برقرار کند. بسیار مهم است که لوگوی طراحی شده با نوع فعالیت صاحب آن و خصوصیات برند همخوانی داشته باشد. ماندگاری و پایداری یک لوگو از ویژگی های مهم آن است، به گونه ای که بتواند با گذشت زمان و تکامل و تغییر کسب و کار مربوطه، تازگی و سازگاری خود را حفظ نماید.

طراحی لوگو باید به شکلی انجام شود که بتوان آن را در اندازه های مختلف چاپ کرد، بدون اینکه زیبایی و کارایی خود را از دست بدهد. همچنین بسیار مهم است که لوگوی یک شخص یا مجموعه، منحصر به فرد بوده و از نظر قانونی مالکیت انحصاری داشته باشد. طراحی لوگو زیبایی علاوه بر داشتن ویژگی های بالا، باید از نظر گرافیکی و جذابیت کیفیت بسیار بالایی داشته باشد.

نمونه ای از طراحی لوگو زیبایی

لوگو می تواند به صورت نوشتاری، طرح گرافیکی یا ترکیبی از هر دوی آن ها باشد. در طراحی لوگو زیبایی، نوشتن نام آرایشگاه و سالن زیبایی می تواند یکی از گزینه های انتخابی باشد. در طراحی های گرافیکی هم یکی از ایده های طراحی، به کاربردن طرح هایی است که مربوط به کسب و کارتان باشد. در مورد طراحی لوگوی زیبایی، به کار بردن طرح لوازم آرایشی می تواند از ایده های خوب و مناسب باشد. در ادامه در مورد طراحی لوگو اسم () بیشتر توضیح می دهیم.

در مورد سالن های زیبایی، به خصوص برای سالن های بزرگ و مجلل نوشتن نام سالن در قالب لوگو می تواند نام آرایشگاه را در ذهن مشتری ماندگار کند. طراحی لوگو زیبایی در این موارد بهتر است دربردارنده ی رنگ های شیک و جذاب باشد.

طراحی لوگو آرایشگاه مردانه

برای شناساندن یک آرایشگاه مردانه به مخاطبین آن و معرفی خدماتی که ارائه می شود، خلاصه ترین راه استفاده از یک لوگوی مناسب است. نمادی که در یک نگاه نوع فعالیت هایی که انجام می شود را به مخاطب نشان دهد. طراحی لوگو زیبایی باید به گونه ای باشد که به مخاطبان خود نشان دهد که در این سالن اصلاح های ساده انجام می شود یا کارهای خاصی که مشتری های خاص خود را دارد. نوع مدل های مویی که آرایشگر با آن ها بیشتر سروکار دارد مشخص شود و باید به راحتی از روی لوگو بتوان فهمید که فعالیت های آرایشگر با کدام سلیقه ها بیشتر سازگاری دارد.

طراحی خاص

به تناسب نوع خدماتی که ارائه می شود، لوگو هم می تواند ساده باشد یا طراحی خاص داشته باشد. اگر به دنبال جذب مشتری هایی هستید که برای اصلاح های ساده و مدل های عمومی به شما مراجعه کنند، بهتر است در طراحی لوگو زیبایی خود نیز این مورد را رعایت کرده و از طرح ها و رنگ های ساده تر استفاده کنید. همچنین اگر برای اصلاح های خاص رغبت بیشتری دارید و می خواهید مشتریانی داشته باشید که برای رنگ موهای خاص و مدل های کمیاب به شما مراجعه کنند، بهتر است در سالن خود نیز از طرح ها و رنگ هایی استفاده کنید که این خاص بودن را نشان دهند.

ساخت لوگو آرایشگاه زنانه

در مورد طراحی و ساخت لوگو آرایشگاه زنانه نیز باید نکات که در مورد طراحی لوگو زیبایی سالن های مردانه گفته شد، رعایت شود. قبل از طراحی لوگو باید مشخص شود که مشتری های آرایشگاه چه کسانی خواهند بود. آیا یک سالن کوچک و ساده خواهید داشت یا سالنی بزرگ و مجلل؟ مشتریان شما فقط برای خدمات مو مراجعه خواهند کرد یا خدمات زیبایی دیگری هم ارائه می شود؟

به طور کلی باید لوگوی شما بتواند نوع مشتریان شما و سلیقه آن ها را تعیین کند. معمول ترین روش برای ساخت لوگو آرایشگاه زنانه، استفاده از شکل موهای بلند و ابزار آرایشی مثل قیچی و بطری اسپری است. در مورد لوگوی سالن زنانه هم تناسب طرح لوگو با محیط سالن بسیار مهم است. برای سالن های بزرگ و مجلل استفاده از طرح ها و رنگ های شیک بسیار با اهمیت است. و یا برای سالن هایی که خدمات ماساژ و آرامش ارائه می شود، استفاده از طرح های دارای نمادهای طبیعی مثل آب و رنگ های آرام گزینه های مناسبی هستند.

استفاده از لوگو لایه باز

یکی از روش های ساده و سریع برای طراحی لوگو زیبایی، استفاده از لوگوهای لایه باز است که به راحتی می توان آن ها را دانلود و با اعمال تغییراتی بر روی آن ها لوگوی جدیدی طراحی کرد. طرح های لایه باز به طرح هایی گفته می شود که طراح آن ها پس از طراحی آن را در اختیار دیگران قرار می دهد تا با تغییر رنگ، المان ها و افکت های لوگو، طرح جدیدی ایجاد کند. سایت های بسیاری وجود دارند که لوگوهای با فرمت psd و لایه باز را در اختیار کاربران قرار می دهند. اگر با برنامه های طراحی لوگو آشنا باشید، به سادگی می توانید با دانلود لوگو لایه باز آرایشگاه زنانه یا مردانه، لوگوی مخصوص آرایشگاه خودتان را طراحی کنید.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید