سئو

انواع لوگو و نرم افزارهای اندروید آموزش طراحی لوگو

لوگو نمادی گرافیکی/ نوشتاری است که شرکت های تجاری، کارخانه های تولیدی و بقیه ی کسب و کارها به وسیله آن به مخاطب معرفی می شوند. لوگو انواع مختلفی دارد و طراحی لوگو می تواند به شکل های متفاوتی انجام پذیرد. زیبایی و گویا بودن لوگو از مشخصه های اصلی آن است. به عبارتی دیگر می توان گفت که صاحب لوگو به وسیله ی لوگوی خود معرفی می شود و هویت کاری او توسط لوگو به مخاطب بازگو می شود، بنابراین زیبایی آن اهمیت بسیاری دارد. در ادامه ی متن با شیوه های طراحی لوگو، آموزش و نرم افزارهای طراحی لوگو، به ویژه نرم افزارهای اندروید، بیشتر آشنا می شویم.

لوگوهای معروف جهانی

طراحی لوگو را می توان با توجه به زمینه کاری صاحب لوگو به شکل های مختلفی انجام داد. معمولا لوگوها به انواع زیر تقسیم بندی می شوند:

  • لوگوهای تایپی (نوشتاری)

  • لوگوهای تصویری (گرافیکی یا نمادی)

  • لوگوهای ترکیبی

در ادامه با هریک از انواع لوگو و نمونه های معروف آن ها آشنا می شویم. در نظر داشته باشید که نوع کسب و کار شما و خلاقیت طراح لوگو نوع نوع طراحی لوگو را مشخص می کند و نمی توان گفت که کدام نوع لوگو بهتر است و بیشتر باعث موفقیت شما خواهد شد. با مشاهده ی ی زیر این موضوع بیشتر برای شما روشن می شود.

لوگوهای نوشتاری

از جمله لوگوهای تایپی معروف که شهرت بسیاری دارند، می توان به کوکاکولا، زمزم، فیس بوک، ناسا، دیزنی و.

.. اشاره کرد. در هر یک از این لوگوها ویژگی های به خصوصی وجود دارد. در بعضی موارد سادگی (مانند فیس¬بوک)، در برخی دیگر شکل خاص فونت نوشتاری (مانند اندروید) که در طراحی لوگو به کار گرفته شده است و در دسته ای دیگر رنگ خاص لوگو (کوکاکولا) موجب زیبایی و جلب توجه مخاطب می شود.

لوگو تصویری

لوگوهای تصویری دسته دیگری از لوگوها هستند که هویت و خدمات یک مجموعه را در قالب تصویر بیان می کنند. با استفاده از طرح ها و رسم ها ی ساده انجام می شود به گونه ای که مخاطب با مشاهده ی آن به اهداف صاحب لوگو پی ببرد و بتواند با لوگو ارتباط برقرار کند.

از معروف ترین نمونه لوگوهای تصویری می توان به فایرفاکس، آمازون، لینکدین، ایران خودرو، بانک های مختلف و… اشاره کرد.

لوگو ترکیبی

به عنوان نمونه از این دسته از لوگوها می توان به لوگوی برندهای مشهوری مانند لاگوست، اسنپ، آپارات، آدیداس و… اشاره کرد.

پس از آشنایی با تعریف و اهمیت لوگوها و انواع مختلف آن به چگونگی دسترسی به آموزش های آن و معرفی چند نرم افزار طراحی لوگو اندروید می پردازیم.

آموزش طراحی لوگو

امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی های ارتباطی و گسترش سایت های آموزشی، به سادگی می توانید در خانه نشسته و از مطالب آموزشی سایت های گوناگون استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که پس از فراگیری آموزش های طراحی لوگو و عامل موفقیت شما خلاقیت در طراحی و تمرین های متعدد طراحی است. مشاهده ی لوگوهای گوناگون و ایده های مختلف می تواند ذهن شما را برای طراحی های گوناگون آماده تر کند.

نرم افزارهای طراحی لوگو اندروید

چنانچه قصد دارید طراحی لوگو را سریع تر بیاموزید و بتوانید لوگوهای نسبتا ساده و در زمان بسیار کم طراحی کنید، استفاده از نرم افزار به شما پیشنهاد می شود. این برنامه ها برخلاف نرم افزارهای مخصوص ویندوز، بسیار سبک بوده و در عین داشتن حجم اندک و فضای کاری ساده، قابلیت های طراحی گوناگونی دارند و برای لوگوی کسب و کارهای کوچک می توان از آن ها استفاده کرد. در ادامه چند نرم افزار طراحی لوگو اندروید معرفی می شود.

نرم افزار Logo Maker Plus

این نرم افزار یکی از حرفه ای ترین برنامه های اندروید برای طراحی لوگو است. قالب های طراحی گوناگونی دارد که با ویرایش آن ها به سادگی خواهید توانست لوگوهای متعددی را طراحی کنید. علاوه بر آن وجود افکت های جذاب مختلف به شما کمک می کند که طراحی لوگو جذاب و منحصر به فردی داشته باشید. برای استفاده از آن باید به اندروید 4.2 و بالاتر دسترسی داشته باشید.

نرم افزار Logo Maker by Irish Studio and Services

این نرم افزار با داشتن تعداد بی شماری از الگوهای طراحی آماده و امکان ویرایش های حرفه ای و داشتن ابزار های مختلف قابلیت های بسیار زیادی برای طراحی لوگو در محیط اندروید فراهم کرده است.

نرم افزار Logo Generator & Logo Maker by Light Creative Lab

از مزیت های این نرم افزار طراحی لوگو اندروید می توانیم به امکان طراحی لوگوهای حرفه ای و بسیار زیبا در عین ساده بودن محیط استفاده از آن استفاده کرد. ابزارهای رنگ آمیزی متنوع، ادیت های حرفه ای و بیش از 2000 آیکون دسته بندی شده ی آماده از مزایای این نرم افزار قدرتمند است. برای استفاده از آن به اندروید 4.5 و بالاتر نیاز داریم.

برنامه های طراحی لوگو دیگری هم برای محیط اندروید وجود دارد که بعضی از آن ها حرفه ای و برخی برای طراحی های ساده تر مناسب هستند. برای نمونه می توان به نرم افزارهای زیر اشاره کرد:

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید