سئو

چرا پرداختن به جلوه های بصری در دیجیتال مارکتینگ امری است حیاتی؟ (قسمت سوم)

نگاهی به مقاله ی Kristin Twifor منتشر شده در 4اکتبر2017(قسمت سوم)

به عنوان آخرین قسمت از سه گانه بررسی نقش جلوه‌های بصری در دیجیتال مارکتینگ بی‌مقدمه سراغ معرفی سایر محورهای مفید در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ می رویم.

ویدئو

می‌توان از انواع و اقسام ویدئوها بهره گرفت. بدون شک حضور یک ویدئوی جذاب و با کیفیت توجه هر مخاطبی را بر خواهد انگیخت. بدون شک تیم تولید محتوای شما هیچ عذر و بهانه‌ای برای تدوین راهی کارساز در زمینه تولید ویدئو نخواهد داشت. در اینجا چند نکته و راهکار مفید برای تولید ویدئو معرفی می شود.

به ویدئوهای ساده روی بیاورید؛ آیفون شما می‌تواند در کسوت یک تولید کننده محتوا، آن هم محتوای تصویری فوق العاده با کیفیت ظاهر شود.

از ویدئوهای زنده غافل نشوید. استفاده از این امکان در و فوق العاده جالب، جذاب و کاربردی خواهد بود. در واقع شما با این کار تجربه‌ای در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید که در هیچ قالب و چارچوبی میسر نخواهد بود.

ویدئوهای خود را به صورت 360 درجه تهیه کنید. به عنوان مثال هنگام بازدید از یک منطقه، مخاطب دوست دارد از تمامی فشا آگاهی و شناخت پیدا کند؛ اگر از شهر یا فضایی خاص بازدید می‌کنید تلاش خود را معطوف کنید تا بهترین و ناب ترین تجربه را به مخاطب منقل کنید.

پشت صحنه را دریابید. اینستاگرام و اسنپ چت بهترین ابزارهایی هستند که می‌توان با آن ها به زاویه‌ای دیگری از وقایع نگاه انداخت. هر کدام از محورهای بالا در شرایطی کاربرد دارد. به عنوان مثال اگر محتوای شما یک مسابقه ی ورزشی را دربرگرفته است؛ پشت صحنه آن محتوا و خوراکی است که هر مخاطبی دوست دارد از آن سر در بیاورد.

محتوای خود را در زمان مناسب منتشر کنید

به یاد داشته باشید که نوش دارو پس از مرگ سهراب دردی دوا نمی‌کند؛ آن هم در این دنیای پر شتاب. در حال حاضر با در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند می‌توان حوادث مختلف را ثبت و ضبط کرده و منتشر نمود. همواره به خاطر داشته باشید اگر محتوای شما در زمان مناسب؛ که نزدیک ترین زمان ممکن به وقوع است؛ منتشر نشود نمی‌تواند تاثیرگذاری قابل توجهی داشته باشد.

لازمه موفقیت در این زمینه، در اختیار داشتن و دسترسی تمام وقت به عکاس‌های حرفه است. در واقع عکاس‌ها باید در نزدیک ترین زمان ممکن آن چه ثبت کرده‌اند را به دست هم تیمی‌های خود برسانند و محتوای تولید شده از این طریق در نزدیک ترین زمان ممکن در اختیار مخاطب قرار خواهد گرفت.

تغییر در الگوریتم های موتور جستجو منجر به گرایش به سمت محتوای بهتر و مرتبط تر به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر برای رتبه بندی بالاتر جستجو می شود. صاحبان مشاغل و بازاریابان دیجیتال باید این پیشرفت ها را مورد توجه قرار دهند و باید به سمت بهبود و تأمین منابع بیشتر برای فعالیت بازاریابی محتوای خود حرکت کنند.

اما اگر آنها تلاش می کنند از همه تلاش های خود برای بازاریابی محتوا نتیجه بگیرند یا مایل به ایجاد جریانی از ترافیک هدفمند هستند که تبدیل می شود، پس باید قدرت خود را افزایش دهند و کمپین بازاریابی محتوای خود را با استفاده از تصاویر بصری به سطح بعدی برسانند. بازاریابی محتوای تصویری می تواند ستاره اصلی در کل مبارزات دیجیتال مارکتینگ شما باشد و شما می توانید دلایل این کار را در این قسمت پیدا کنید.

1. محتوای بصری به جلب توجه مخاطبان هدفمند کمک می کند

باور نمی کنید که اکنون اطلاعات (دیتا) کافی است. ما در اینجا داده ها را به صورت سالانه صحبت نمی کنیم، بلکه یک داده است مقدار حیرت انگیز اطلاعات تولید شده به صورت روزانه – در واقع 1.5 میلیارد واحد محتوای جداگانه، این همه چیز نیست. هر روز دو میلیون فیلم بارگذاری می شود که در صورت ارسال هر روز 140 میلیون توییت ایجاد شده، کاملاً پیچیده و شلوغ می شود. نامیدن آن به عنوان جنگلی از اطلاعات ممکن است نادیده انگاشته شود.

با داشتن چنین حجم اطلاعاتی هر روز، صاحبان مشاغل و بازاریاب های دیجیتال باید تمام تلاش خود را در زرادخانه خود انجام دهند تا توجه مخاطبان هدف خود را با محتوای آنلاین خود جلب کنند. اطلاعات متنی استاندارد ممکن است دیگر در دنیایی که فناوری می تواند محتوای بصری فوق العاده ای ارائه دهد، حتی در حالی که کاربران آنلاین در حال حرکت هستند، آن را کاهش دهد. گفتن یک داستان با استفاده از مجموعه متن ممکن است در مقایسه با ارائه یک تجربه بصری عالی به مخاطب شما، در جلب توجه مردم موثر نباشد.

2. محتوای بصری توسط مغز انسان سریعتر قابل پردازش است

مغز انسان فقط می تواند مقدار بسیار محدودی از آن را پردازش کند اطلاعات در هر زمان مشخص، و داده هایی که می توانند خیلی سریعتر از بقیه پردازش شوند در جلب توجه شخص اولویت هستند. به همین دلیل است که تصاویر و تصاویر محتوای بهتری را در مقایسه با خطوط و بلوک های متن ایجاد می کنند. برای رمزگشایی متن از مغز انسان زمان لازم است زیرا افکار در یک جریان خطی و متوالی وارد ذهن می شوند. تصاویر از طرف دیگر ذهن را تقریباً بلافاصله برای پردازش افکاری که عناصر تصویری سعی در بیان آن دارند، می برد.

مغز با چه سرعتی اطلاعات بصری را پردازش می کند؟ طبق کتاب راهنمای ارتباطات سیاسی SAGE، یک دهم ثانیه طول می کشد. این سرعت 60،000 برابر سریعتر از زمان رمزگشایی متن از مغز است. به همین دلیل اگر می خواهید توجه مخاطبان هدف خود را جلب کنید، چند ثانیه اول تحویل محتوای شما حیاتی است – و محتوای تصویری می تواند این کار را انجام دهد.

3. محتوای بصری 93٪ از کل ارتباطات انسانی را تشکیل می دهد

93٪ از کل ارتباطات انسانی عملاً غیرکلامی است. درست است طبق تحقیق انجام شده توسط روانشناس آلبرت مهرابیان، که توسط شرکت 3M در مطالعه دیگری تأیید شد که ادعا می کند 90٪ اطلاعاتی که وارد مغز می شود عملا غیرکلامی است. دلیل این امر آنست که 70٪ از گیرنده های حسی انسان، همه در داخل چشم فرد متمرکز شده اند. سپس مغز تا 50٪ اطلاعات دریافت شده توسط این گیرنده های بینایی را مطابق با نسخه هفتم آناتومی و فیزیولوژی انسانی توسط E.N پردازش می کند. مریب و کی.هوون.

بازاریابان دیجیتال ممکن است با جلب توجه مخاطبان هدف خود با متن و کلمات کار سختی انجام دهند. اگر در عوض از عناصر بصری استفاده کنند، آنها می توانند کار بهتری انجام دهند. با این حال، یک مطالعه منتشر شده در Newspaper Research Journal Winter 2010 نشان داد که متن و گرافیک در صورت استفاده به تنهایی ممکن است اشکال ناقص ارتباطات باشد. ترکیب عناصر بصری با متن کاملاً نوشته شده می تواند بلیط شما برای جذب تخیل و توجه مخاطبان هدف شما باشد.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید