سئو

چرا پرداختن به جلوه های بصری در دیجیتال مارکتینگ امری است حیاتی؟ (قسمت اول)

نگاهی به مقاله ی Kristin Twifor منتشر شده در 4اکتبر2017(قسمت اول)

این روزها در هر کسب و کار یا فعالیتی آمار و ارقام حرف اول را می‌زنند. این امر راجع به حوزه‌ای فعال و پویا به نام دیجیتال مارکتینگ نمود بیش‌تری دارد. برای پی بردن به اهمیت حضور جلوه‌های بصری در تولید و بازاریابی محتوا کافی است به بندهای زیر توجه کنید.

  • 74 درصد بازاریاب‌ها برای پیشبرد اهداف کاری خود در شبکه‌های اجتماعی از جلوه‌های بصری استفاده می‌کنند (Social media examiner).

  • 93 درصد از بازاریاب‌های محتوا در سطح کلان اظهار کرده‌اند که تصویر جزئی لاینفک از استراتژی بازایابی‌اشان است (CMO Council).

دو نکته

1. همیشه از یک جلوه ی بصری استفاده کنید

احتمالات پس از توضیحات بالا این توصیه را در زمره ی کرامات شیخ قرار می‌دهید؛ اما مساله اینجاست هرچند که این دیدگاه نکته‌ای واضح و بدیهی به نظر می‌رسد؛ اما به طور جدی می‌بایست تبدیل به بخشی بزرگ از استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما باشد.

به یاد داشته باشد محتوایی که در فیسبوک تولید می‌شود؛ هنگامی که همراه با تصویر است؛ 2.3 مرتبه بیش تر مورد توجه قرار می گیرد و این رقم برای محتوای تولید شده در توییتر 2.5 برابر است. اگر بخواهیم یک نمونه موردی موفق از حضور موثر و هدفمندِ تصویر در محتوا ارائه دهیم؛ می‌توانیم به فعالیت Erin Herbert مدیر رسانه‌ای اشاره کنیم. هنگامی که او سایت باشگاه را تغییر داد و با شیوه ای جدید و هدفمند از جلوه‌های بصری، عکس‌ها فیلم‌ها استفاده کرد زمانی که از محتوای تولید شده در سایت بازدید می‌شد 23 درصد افزایش یافت و عکس‌های و فیلم ها 2.4 درصد بیش تر بازدید شدند.

2. خلاق باشید

در نگاه اول این توصیه را هم زیاد جدی نخواهید گرفت؛ اما به خاطر داشته باشید تنها حضور عکس و ویدئو نمی‌تواند محتوای شما را در راستای موفقیت کلی استراتژی دیجیتال مارکتینگ قرار دهد. همواره به دنبال ایده‌های ناب باشید. طوری که اگر شخصی چشمم به پست شما افتاد؛ اگر در جستجوی محتوای تولیدی شما هم نبوده؛ علاقه مندانه محتوای شما را بازدید کند.

یک نمونه فوق العاده موفق را در پایین قرار داده‌ایم. این تصویری از یک ویدئو است که برای یک محتوا حول کمپین‌های تابستانی تولید و ارائه شده است. برای توضیح این تصویر به این مقدار کفایت می‌کنیم که در زبان انگلیسی Ship به معنی قایق و Sheep به معنای گوسفند است.

ارتباط بصری برای برندهایی که هدف آنها ایجاد روابط مبتنی بر اعتماد با مخاطبان هدف است بسیار مهم است. این بینش ها ممکن است به شرکت شما کمک کند محتوای بصری شما را درست کند و با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کند.

بشر مصرف کننده بی وقفه است. اشتهای ما فقط در حال افزایش است. و این برای بهتر است. لطفا مرا درست بگیرید، منظور من مصرف گرایی اطلاعاتی است. گرچه مصرف گرایی مادی گرایانه هنوز یک مشکل واقعی است که آینده پایدار این جهان را تهدید می کند، جنبه دیگری نیز وجود دارد و آن مثبت است. سرعت فزاینده مصرف گرایی اطلاعاتی به این معنی است که انسان قادر به درک، پردازش و یادگیری دانش بیشتر است، بسیاری آن را تکامل می نامند.

ذهن مصرف کننده با تکامل سریع، تلاش برای محتوای بیشتر مبتنی بر ارزش، تصاویری که با سلیقه ، اصالت و طراوت فوق العاده ای در همه تجلی نام تجاری ایجاد شده است. ‘کپی نوشتن’ معنای خود را از دست می دهد. ما قبلاً تعداد زیادی ‘نسخه’ داریم – در هنرهای تجسمی، محتوای مارک و حتی در میان ما، انسان. مصرف کننده جدید به دنبال تجربه چیزی غیر معمول، تکرار نشدنی و ارزشمند است. ‘کپی’ ها در صندلی عقب نشسته اند. بازاریابی دیجیتال، با تولد دوباره به عنوان شکل جدیدی از ارتباط با مشتریان، چرخش جدیدی پیدا می کند.

در این شرایط ، ارتباط بصری اهمیت بیشتری در چشم انداز دیجیتال پیدا می کند. مردم عاشق چشم هستند زیرا بینایی با خواسته ها، غرایز و احساسات آنها ارتباط مستقیم دارد. دسترسی به احساسات انسانی از طریق تصاویر و فیلم ها بسیار آسان تر از هر نوع محتوای دیگر است.

چرا ارتباط تصویری برای اعتبار برند اهمیت دارد

ارتباط تصویری به پیام رسانی از طریق محتوای بصری به مشتری، از جمله تصاویر، فیلم ها، انیمیشن، اینفوگرافیک، طراحی گرافیک و غیره اطلاق می شود. امروزه، این مهم در بازاریابی دیجیتال حتی بیش از قبل اهمیت دارد، زیرا به مارک ها اجازه می دهد نیاز مشتری مدرن را به صورت آنلاین فراگیر برآورده کنند. تجربیات. بیایید بررسی کنیم که چرا مارک ها باید توجه ویژه ای به شکل دادن به سبک ارتباط بصری خود داشته باشند.

محتوای بصری با غرایز و احساسات انسان صحبت می کند

وقتی یک تبلیغ بصری خیره کننده با مفهوم قدرتمندی در پشت تصویر می بینیم، تصورات ما حتی باعث می شود طعم، بو یا بافت مرتبط با آن شی احساس شود. جنبه تصویری پیام رسانی مهم است زیرا غریزه ها و احساسات مشتری را برطرف می کند. باعث جرقه انجمن ها، خاطرات و خواسته ها می شود.

برخی از تصاویر ممکن است ما را به مقادیر فراموش شده برگردانده، برنامه های رد شده را به ما یادآوری کرده و تجربیاتی را که می توانیم با محصول دریافت کنیم، مدل سازی کنیم. در دیگر کلمات، محتوای بصری خلاق باعث ایجاد احساسات و تصمیمات شهودی یا اشتیاق محور می شود. گفتگو بین برند و مشتری را تشویق می کند.

ما اطلاعات بسیار بیشتری را هنگام درک بصری رمزگشایی می کنیم

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید