سئو

چرا بازاریابان محتوا باید شبیه دانشمندان تحلیل داده کنند؟ (قسمت دوم)

تحلیل بازاریابی محتوا چیست؟

تجزیه و تحلیل بازاریابی محتوا معیارهای مختلفی را بررسی می کند تا ارزیابی کند که محتوای محتوای شما یا یک رقبا خوب است. شما می‌توانید تجزیه و تحلیل گسترده را انجام دهید یا فقط به یک یا دو عامل نگاه کنید تا ببینید در مقابل آنچه مارک دیگری انجام می‌دهید چه کاری انجام می‌دهید. تجزیه و تحلیل محتوای رقیب شما می‌تواند کمی احساس کند که دارید چشم پوشی می‌کنید، اما در واقع اینطور نیست.

بیشتر اطلاعاتی که در حین تجزیه و تحلیل مخفی می‌کنید به راحتی در دسترس هستند و دقیقاً محرمانه نیستند. اینطور نیست که وارد دفتر آنها شوید و استراتژی‌های محتوای آنها را از روی میز آنها بکشید. به علاوه، می‌توانید لنز را به خود برگردانید و تجزیه و تحلیل بازاریابی محتوا را با نام تجاری خود انجام دهید. ممکن است اینگونه نباشد که رقبای شما کاری را درست انجام می‌دهند، اما شرکت شما کار اشتباهی انجام می‌دهد.

چه کیفیتی را باید تجزیه و تحلیل کنید؟

انجمن بازاریابی آمریکا 17 روش شرکت برای انجام تجزیه و تحلیل بازاریابی محتوا را بیان می‌کند. هر راه روی کیفیت خاصی از محتوا یا متمرکز است.

چند ویژگی که باید هنگام تجزیه و تحلیل محتوای نام تجاری خود یا برند دیگر به آنها توجه کنید:

  • تعداد دفعات انتشار مطالب

  • چه کسی از سایت / محتوا بازدید می کند

  • این برند چه مقدار محتوا منتشر کرده است

  • این که آیا محتوا ‘با کیفیت’ است یا خیر

  • جایی که بازدید کنندگان از آنجا می آیند

  • نام تجاری از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کند

  • چه کسی مارک را دنبال می کند

  • چه تعداد افراد محتوا را دوست دارند / به اشتراک می‌گذارند

  • چه تأثیرگذارانی (در صورت وجود) محتوای مورد نظر را به اشتراک می‌گذارند یا کار می کنند

چه زمانی باید تجزیه و تحلیل بازاریابی محتوا را انجام دهید؟

قبل از شروع یک کمپین بازاریابی محتوای جدید، یا زمانی که می خواهید استراتژی فعلی خود را به روز کنید، ارزش بازاریابی محتوای خود یا یک رقبا را دارد. همچنین اگر فهمیدید که آنها کمپین جدیدی را راه انداخته اند یا می‌دانید که آن‌ها به ویژه موفقیت خوبی در یک کمپین دارند، ارزش تجزیه و تحلیل محتوای شما را دارد. نگاهی به پشت پرده اطلاعات آنها می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید از کجا می‌توانید از آنها ‘وام’ بگیرید یا اینکه چه ایده هایی ارزش دارد که در مارک تجاری خود عملی شوید.

استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) که برای سنجش میزان بازاریابی محتوای خود استفاده می‌کنید.

  • برنامه شما برای جمع آوری این اطلاعات عملکرد

  • چه کسی مسئول جمع آوری و گزارش این داده ها خواهد بود.

  • نحوه ردیابی KPI های اساسی

هنگامی که برنامه اندازه گیری خود را به مرحله اجرا می‌گذارید، با تصمیم گیری در مورد جمع آوری مرتب داده های خود شروع کنید. یک برنامه خوب برای شروع، اندازه گیری تأثیر بازاریابی به صورت ماهانه است. این برای CMI به خوبی کار کرده است، اگرچه ما هفته ای برخی معیارها را تماشا می کنیم تا مطمئن شویم اهداف ماهانه در مسیر خود قرار دارند – به ویژه مواردی که می توانیم به سرعت آنها را مرتفع کنیم.

تحلیل کنندگان محتوا، می‌توانند نقشی به سزا در موفقیت دیجیتال مارکتینگ داشته باشند. به بیانی توجه و پرداختن به تحلیل داده ها می‌تواند محتوایی به روز شده و موفق را در اختیار شما قرار داده و در نتیجه بر اساس آمار و ارقام و تحلیل‌های علمی مدلی از فعالیت شما در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارائه دهد. در اختیار داشتن چنین ساختاری در نهایت پیش بینی شرایط آینده را برای شما ممکن خواهد ساخت.

برای محتوای خود برنامه داشته باشید

با استفاده از تحلیل داده‌های مربوط به تولید و بازاریابی محتوا می توان به نتایجی فوق العاده دست یافت. یکی از این نتایج در اختیار داشتن برنامه ای مدرن برای پیشرفت کار است. این برنامه به واقع ابزار پیش بینی مسیر و راه آینده ی شماست. جامعه‌ای که باید به عنوان مخاطب برایش محتوا تولید کنید و بازاریابی انجام دهید؛ نیازهای آن‌ها و الزامات کار شما بخشی از خدماتی است که پرداختن به تحلیل داده‌ها می‌تواند در این حوزه به شما تقدیم کند.

ایجاد شناخت بیش تر نسبت به محتوای تولیدی شما

چه از حضور یک متخصص بهره ببرید و چه خود آستین بالا زده و اقدام به تحلیل داده‌های تولیدی خود کنید؛ روند کار روی آزمون و خطا پیش می‌رود و باید دید از کدام راه و روش اقدامات شما فعالیت‌های تولید و بازاریابی محتوا در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ را به سمت پیشرفت سوق می‌دهد.

برای مثال می‌توان نمونه‌ای از را نمایش داد. این شرکت آزمایشی تجربی یا همان(A/B) را تدارک دید تا متوجه شود که لغت “guide” به معنی راهنما بهتر کار می‌کند یا “e- book” به معنی کتاب اینترنتی. در شرایط برابر “guide” مراجعه یا تعداد کلیک بیش‌تری را به خود اختصاص داد و از این طریق شرکت مذکور نتیجه گرفت در محتوای خود از آن واژه استفاده کند زیرا موفقیت فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ در گرو بازدید بالا است. خلاصه این که برای شناخت بیش‌تر نسبت به محتوای تولیدی خود تا می‌توانید آزمون و خطا کنید.

نتایج خود را اندازه گیری کنید

برای اینکه اطمینان حاصل کنید محتوای تولیدی شما در جهت پیشرفت و ارتقای کسب و کارتان حرکت می‌کند، باید الگوریتمی تهیه کنید تا روند ارزیابی را تسهیل ببخشد. در این قسمت در واقع هدف کسب رضایت مراجعه کننده خواهد بود. ابزاری که در این حوزه می تواند معرفی شود و به کار بسته شود؛ جاوااسکریپت است. با استفاده از جادوی کدهای این زبان می‌توانید افرادی که از محتوای شما به محصول و کسب و کارتان مراجعه کرده‌اند را دنبال و اثربخشی هر محتوای خود را بسنجید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید