سئو

هر آنچه لازم است بدانیم چطور تویتتر پرایویت را ببینیم

امروزه توییتر به یکی از شبکه‌‌‌‌های اجتماعی محبوب و پرطرفدار در بین مردم تبدیل شده است. در این رسانه اجتماعی کاربران قادر هستند با استفاده از توییت کردن، با دوستان و آشنایان خود و همچنین دیگر کاربران تعامل داشته باشند. سوالی که پدید می آید این است که چطور میشه توییتری که پرایوته دید.

حساب کاربری در توییتر

در توییتر اغلب افراد از عکس و متن‌های کوتاه برای تبادل نظر و تعامل استفاده می‌کنند. این عکس‌ها و نوشته‌ها در واقع نظرات و احوالات درونی فرد را برای دیگر کاربران به نمایش می‌گذارد. زمانی که کاربران اقدام به ایجاد حساب کاربری در توییتر می‌کنند، تمام اطلاعات آن‌ها از جمله عکس پروفایل و توییت‌ها برای عموم مردم قابل مشاهده است.

شخصی یا Private

اما مواقعی پیش می‌آید که فرد مایل است فقط تعداد محدودی از کاربران به صفحه او دسترسی داشته باشند و بتوانند اطلاعات و توییت‌های او را مشاهده کنند. در اینجاست که می‌تواند صفحه کاربری خود را به حالت شخصی یا Private تغییر دهد.

با اینکه اغلب ما اظهار می‌کنیم که صفحه پرایوت را نمی‌توان مشاهده کرد، اما برخی افراد کنجکاو هستند که چطور میشه توییتری که پرایوته را دید. امروزه با ایجاد ترفندهای جدید متوجه شده‌اند که گاهی اوقات با انجام اعمالی می‌توان پرایوت را نیز مشاهده کرد. در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید تا بیشتر صحبت کنیم.

تفاوت حساب کاربری عمومی و حساب کاربری خصوصی در توییتر

  • زمانی که حساب کاربری شما عمومی است، هر کاربری که در توییتر باشد، می‌تواند شما را دنبال کند. اما با تغییر حساب کاربری خود به حالت خصوصی، افرادی که می‌خواهند شما را دنبال کنند، باید ابتدا درخواست برای شما بفرستند. شما اگر تمایل داشتید، می‌توانید آن را بپذیرید و اگر مایل نبودید، آن را رد می‌کنید.

  • در حالتی که حساب شما عمومی است، همه کاربران قادر هستند توییت‌های شما را مشاهده کنند. اما در کاربری خصوصی، توییت‌های شما صرفا توسط افرادی که شما را دنبال می‌کنند، قابل مشاهده است. اما با این وجود افرادی کنجکاو هستند که بدانند چطور میشه توییتری که پرایوته دید.

  • هنگامی که حساب کاربری خصوصی باشد، هیچ شخصی نمی‌تواند توییت‌های شما را ریتوییت کند، حتی دنبال کنندگان شما. بدین معنا که امکان استفاده از توییت‌های شما و همچنین ارسال آن‌ها توسط افراد دیگر، به هیچ عنوان وجود ندارد.

  • زمانی که حساب توییتر شما عمومی است، کاربران با سرچ کردن موضوعات مرتبط با توییت شما در گوگل، می‌توانند به صفحه شما دسترسی پیدا کنند. اما در حساب خصوصی صرفا دنبال کنندگان شما با جستجو در توییتر می‌توانند توییت شما را مشاهده نمایند.

  • در حالتی که کاربری توییتر شما خصوصی است، پاسخ‌های شما نیز صرفا برای دنبال کنندگان شما نمایش داده می‌شود و دیگر کاربران قادر نیستند پاسخ شما را ببینند.

  • اگر قبلا کاربری شما عمومی بود و به تازگی اقدام به شخصی‌سازی آن کرده‌اید، باید بدانید که با این اقدام، توییت‌های قبلی شما نیز به حالت خصوصی تغییر شکل می‌دهند و قابل مشاهده توسط کاربران دیگر نیستند.

نحوه Private کردن و چطور میشه توییتری که پرایوته دید

  • برای اینکه بتوانید حساب کاربری عمومی خود را به پرایوت تغییر حالت دهید، لازم است وارد حساب کاربری خود شوید و روی کاربری موجود در بالای صفحه بزنید.

  • سپس با انتخاب Setting and privacy وارد مرحله بعد شوید.

  • در این بخش اولین گزینه با عنوان Privacy and safety را انتخاب می‌کنید تا وارد فاز بعد شوید.

  • در این مرحله باید به دنبال عبارت Protect my Tweets باشید و گزینه آن را تیک‌دار کنید.

  • پس از اینکه گزینه مورد نظر را فعال کردید، در قسمت پایین صفحه اقدام به ثبت تغییراتی که اجرا کردید، کنید. بدین ترتیب که روی عبارت Save changes بزنید و آن را ثبت نهایی کنید. به این صورت حساب کاربری توییتر شما به حالت خصوصی تبدیل می‌شود و برای افراد محدودی نمایش داده می‌شود.

دلیل محافظت نشدن از توییتر پرایوت

همانطور که ذکر کردیم در حساب کاربری شخصی، امکان دسترسی به همه کاربران داده نمی‌شود. اما در اینجا لازم است برای افرادی که کنجکاو شده‌اند چطور میشه توییتری که پرایوته دید، بگوییم که استثنائاتی در این روند وجود دارد که در شخصی سازی صفحه کاربری توییتر اختلال ایجاد می‌کند.

اطلاعات و توییت‌ها

یکی از آن‌ها این است که اگر برنامه‌ای باشد که به عنوان شخص سوم به حساب کاربری شما وصل شده باشد، همواره امکان دسترسی به توییت‌های شما برای آن وجود دارد. بدین معنا که حتی اگر حساب کاربری خود را به حساب خصوصی تغییر دهید، آن برنامه همچنان مانند گذشته می‌تواند به تمام اطلاعات و توییت‌های شما دست پیدا کند.

برای حل این مشکل بهتر است به لیست مشخصات و تنظیمات کاربری خود بروید و در آنجا می‌توانید تمام برنامه‌های متصل را همراه با جزییات و تاریخ مشاهده نمایید. سپس با انتخاب برنامه‌ها و دستگاه‌هایی که متصل هستند، اقدام به لغو دسترسی کنید. به این صورت که در کنار همه برنامه‌های شخص سوم که به حساب شما متصل هستند، بخشی قرمز رنگ دیده می‌شود. شما با انتخاب و کلیک کردن روی این دکمه می‌توانید لغو دسترسی کنید.

راه‌های حفظ حریم شخصی در توییتر

برای افرادی که دلیل خاصی دارند و مایل نیستند با همه کاربران ارتباط داشته باشند، یا زمان کافی برای دنبال کردن و یا بررسی توییت‌های کاربران ندارند، شخصی‌سازی کاربری توییتر طراحی شده است. در این میان نیز برخی افراد به دنبال این هستند که بدانند چطور میشه توییتری که پرایوته دید.

برخی اقدامات شما در توییتر باعث می‌شود امنیت حریم شخصی شما با مشکل روبرو شود و دیگران به صفحه شما دسترسی پیدا کنند. پس در ادامه ما را همراهی نمایید تا به بیان برخی از این اقدامات بپردازیم.

انتخاب رمز عبور مناسب

در ابتدا شما باید رمز عبوری انتخاب کنید که حدس آن برای دیگر افراد ساده نباشد. رمز انتخابی خود را در دیگر حساب‌های خود به کار نبرده باشید. همچنین توصیه می‌شود برای جلوگیری از به خطر افتادن امنیت کاربری شما در توییتر، رمز عبوری ترکیبی و طولانی، ترجیحا بالای 10 کاراکتر انتخاب نمایید.

برخی افراد برای رمزهای خود اغلب از نام یا تاریخ تولد خود یا نزدیکان‌شان استفاده می‌کنند. بهتر است از انجام دادن این کار خودداری شود. همچنین اگر به دلیل فراموش کردن رمزهای خود، آن‌ها را نوشته و نگهداری می‌کنید تا در مواقع لزوم استفاده کنید، توصیه می‌شود در جایی امن و مطمئن آن‌ها را بگذارید.

احراز هویت دو مرحله‌ای

لازم است برای اینکه مطمئن شوید دیگران به کاربری شما دسترسی ندارند، از قسمت تنظیمات کاربری‌تان، اقدام به فعال نمودن احراز هویت دو مرحله‌ای نمایید.

کلیک نکردن روی لینک‌های دیگر

هنگامی که در توییتر حضور دارید، حتی الامکان سعی کنید روی لینک‌هایی که نمی‌دانید مقصد آن کجاست، کلیک نکنید. گاهی افراد کلاهبردار از ورود شما به این لینک‌ها سوءاستفاده می‌کنند و به حساب کاربری توییتر شما دسترسی پیدا می‌کنند.

استفاده نکردن از Direct Message

اگر قصد دارید از Direct Message پیام‌های خود را ارسال کنید، بهتر است بدانید این پیام‌ها هیچ‌گاه از حافظه توییتر حذف نمی‌شوند. پس بهتر است از این مسیر برای ارتباط استفاده نکنید تا حریم شخصی شما به خطر نیفتد.

جمع بندی

امروزه اغلب افراد مایل هستند از طریق مسیرهای متنوع با افراد دیگر تعامل داشته باشند. توییتر نیز یکی از این راه‌هاست که بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. برای کاربرانی که در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند، رعایت برخی نکات لازم است تا امنیت کاربری آن‌ها حفظ شود.

زیرا در میان کاربران، افرادی حضور دارند که به دنبال این هستند چطور میشه توییتری که پرایوته دید. پس باید کاربران دیگر به دنبال بالا بردن امنیت کاربری خود باشند تا از دسترس این افراد دور بمانند.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید