سئو

میکروبلاگینگ، یکی از چهار ترند محبوب شبکه‌های اجتماعی!

توییتر چیست؟

در عصری زندگی می‌کنیم؛ که طوفان تکنولوژی‌ و تغییرات اجتماعی‌ست. رفته رفته، علاقمندی مردم به مکالمه، تعامل و اشتراک ایده به صورت آنلاین؛ بیشتر از روش‌های سنتی گپ و گفت، می‌گردد.

شبکه‌های اجتماعی، در اصطلاح به برنامه‌ها، پلتفرم‌ها و رسانه‌هایی گفته می‌شود؛ که به کاربران اجازه‌ی تعامل، ارتباط گرفتن و در مقابل، پاسخ به پیام دیگران را نیز می‌دهند. این برنامه‌ها، گفتگوهایی دو طرفه را، طرح ریزی می‌کنند و سراسر اینترنت را، در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

در سال‌های گذشته، چندین ترند در شبکه‌های اجتماعی باب شدند: میکروبلاگینگ، وبلاگ‌ها، ویدیوها و شبکه‌های اجتماعی!

1- میکروبلاگینگ/توییتر

میکروبلاگینگ، بزرگ‌ترین ترندی‌ست که در چند سال گذشته، با حضور قدرتمند توییتر به عنوان پیشگام این عرصه، علاقمندان بسیاری را، به خود جلب نموده است. توییتر در هر پیام، به کاربر اجازه‌ی ارسال 140 کاراکتر مختلف را می‌دهد؛ تا آن را با فالوور هایشان، یا سایر کسانی‌که ممکن است به توییت‌های آن زمینه، علاقمند باشند؛ به اشتراک بگذارند.

با توجه به این‌که توییتر، به سرعت به 3 میلیون کاربر دست یافت؛ مشخص است که دارد به تدریج، موج اصلی شبکه‌های اجتماعی را، به خود جلب می‌نماید. توییتر، در هر پیام، اطلاعات کوتاه اما پر محتوایی را که به دنبالش می‌گشتید، با شما در میان می‌گذارد. به این صورت، شما دقیقه به دقیقه، امکان تعامل با مردم جهان را خواهید داشت.

مطالعه مقاله به شما پیشنهاد می کنیم.

پس توییتر، همان چیزی‌ست که به دنبالش می‌گشتید. از سایت توییتر، دیدن کنید؛ در آن‌ نام‌نویسی کرده و پروفایل خاص خود را بسازید. سپس به دنبال دوستان خود بگردید و تمام! حالا باید توییت کنید!

2- وبلاگ‌ها:

بر اساس تحقیقاتی که دانشگاه مک‌کَن، بر روی کاربران اینترنتی انجام داد؛ 73 درصد از این کاربران، به صورت روتین و روزانه، وبلاگ‌ها را می‌خوانند. کاملا مشخص است که وبلاگ‌ها، دیگر تنها یک پروژه‌ی آزمایشی، نیستند. این پلتفرم‌ها، اکنون یک‌تنه جریان اصلی شبکه‌های اجتماعی را، به دست گرفته‌اند. وبلاگ‌ها، مردم را قادر می‌سازند تا فضایی مطابق با سلیقه‌ی خود، طراحی کنند. و برای این‌کار، انتخاب خود شخص، در اولویت قرار می‌گیرد.

اکثر وبلاگ‌ها، فالوورها را قادر می‌سازند که ضمن ارسال پست، برای یکدیگر کامنت هم بگذارند. وبلاگ‌ها، در زمینه‌های شخصی، یا طراحی شده، وجود دارند؛ و حتی شرکت‌های تجاری نیز، با فروم‌های مردمی یکی شده‌اند، تا اطلاعاتی را با آن‌ها در میان بگذارند. این پلتفرم‌ها، راهی منحصر به فرد، برای بیان احساسات و افکار شخصی‌، آن هم به صورت آنلاین است. ضمن این‌که شما در این پلتفرم‌ها، قابلیت ارسال نامحدود محتوا را دارید.

3- ویدیوها

با گسترش سرویس‌های رایگان ارسال ویدیو، مانند یوتیوب()، ویمئو و ویدلر، هزینه‌ی برقراری دورهمی‌های ویدیویی آنلاین و یا شرکت دسته‌جمعی در این شبکه‌ها، تقریبا به صفر رسیده است. یوتیوب امروزه، تبدیل به دومین موتور جستجوی بزرگ جهان شده است. این امر، محبوبیت ویدیوها را، در میان کاربران اینترنتی، نشان می‌دهد. زمانی‌که انگشت شما، از تایپ کردن، خسته شده است؛ سعی کنید ویدیویی ساخته، آن را به صورت آنلاین پخش کنید. مخاطبانی که با این‌کار، به شما جذب می‌شوند؛ شگفت زده‌تان خواهد کرد!

دلتان می‌خواهد امشب یک غذای متفاوت درست کنید؛ اما هیچ ایده‌ای برای دستورالعمل‌های متفاوت و قابل قبول ندارید؟ کافی‌ست از یوتیوب دیدن کنید. به دنبال غذا بگردید؛ تا شاهد قدرت ویدیو، به عنوان یک ابزار، در شبکه‌های اجتماعی باشید. حتی ممکن است، دستور پخت غذایی را پیدا کنید که شخصی از آن سر دنیا، آن را پست کرده است، اما دقیقا همان غذایی‌ست که به دنبالش می‌گشتید! کاملا حاضری و دم دست!

4- شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، تنها در چند سال توانست، بیش از ده‌ها میلیون نفر از مردم جهان را، به حداقل یکی از این شبکه‌ها، جذب کند. در کانادا، فیس‌بوک، با توجه به بیش از 8.5 میلیون نفر از کانادایی‌هایی که در فیس‌بوک، پروفایل ساخته‌اند؛ غول ارتباطی بزرگِ این کشور است.

شبکه‌های اجتماعی، شما را قادر می‌سازند که با افراد مختلف، دوستی کنید و به آن‌ها اجازه دهید، در جریان اتفاقات روزانه‌ی زندگی شما، قرار بگیرند.

شبکه‌های اجتماعی، شامل مکالمات پیوسته می‌شود. برای این‌که این جریان، ادامه پیدا کرده و سودمند واقع شود؛ نیاز است که به آن رسیدگی شده، و حضور در آن را به روتین زندگی خود، تبدیل کنید. حضور شما در شبکه‌های اجتماعی، می‌بایست مرتبط با شخصیت شما، و حوزه‌ی کاری‌تان باشد. و مهم‌تر از همه! چیزی ارزشمند را با مردم جامعه، در میان بگذارید.

لینک منبع:

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید