سئو

5 کاری که انجام آن ها باعث خراب شدن کمپین بازاریابی محتوایی شما می شود

اگر قصد دارید که از طریق کانال های اجتماعی که محتوای خود را در آنها پخش می کنید، بازدید و مشارکت بیشتری برای خود ایجاد کنید، تصمیم بسیار درستی است اما توجه داشته باشید که توسعه و مدیریت بازاریابی محتوایی و همچنین کمپین های رسانه های اجتماعی مدرن و مؤثر، در عمل کار بسیار سختی است و گفتن آن راحت است.

بازاریابی دیجیتال

تلاش های بازاریابی محتوایی

در ادامه 5 کار اشتباهی که با انجام دادن آنها تلاش های بازاریابی محتوایی و رسانه های اجتماعی خودتان را خراب خواهید کرد معرفی می کنیم. این موارد مشکلات معمولی هستند که وقتی دپارتمان های بازاریابی از کمپین های چند کاناله با محتوای ارگانیک یا پولی رونمایی می کنند، به آنها دچار می شوند.

در بازاریابی محتوایی شاید برخی کارها درست به نظر برسند اما در واقع تلاش های شما را به هدر می دهند

1- به اشتراک نگذاشتن محتوای با کیفیت خود

به همین دلیل، اولین قدم اجباری در برنامه ریزی و توسعه هر کمپین محتوایی موفق باید روی ساخت پرسونای جامعی از مخاطبین باشد. به همین منظور باید مشخص کنید که انتظار دارید چه کسانی محتوای شما را بخوانند، لایک کنند و به اشتراک بگذارند.

  • چه عواملی باعث تحریک احساس مخاطبین مبنی بر لایک و دیس لایک کردن یک محتوا می شود؟

  • مخاطبین به دنبال پیدا کردن جواب برای چه سؤالاتی هستند؟

  • به احتمال زیاد این مخاطبین چه زمانی و کجا به شکل آنلاین از محتوای شما استفاده خواهند کرد؟

اگر هدف شما این است که مخاطبین، محتوای شما را لایک کنند، به اشتراک بگذارند و یا اینکه تأیید کنند (و حتی برند شما را تأیید کنند)، باید مخاطبین خود را متقاعد کنید که شما قدرت و اقتدار لازم برای رسیدن به اهداف خود را دارید.

استراتژی که برای افزایش مخاطبین در بازاریابی محتوایی استفاده می شود شامل مراحل زیر است:

  • شناسایی یا فالو کردن اینفلوئنسرهای فعال در حیطه فعالیت خود

  • مشارکت داشتن با این افراد

هدف اصلی بازاریابی محتوایی

این مورد مسأله حادی نیست و به راحتی می توان با رفع مشکل تنظیمات پلاگین برطرف کرد. اصلا چرا نباید یک برند یا نویسنده اطلاعات تماس خود را در محتوایی که به اشتراک گذاشته قرار دهند مگر هدف اصلی بازاریابی محتوایی آنها جذب مخاطبین بیشتر نیست؟ چه لزومی دارد محتوایی را به شکل ناشناس منتشر کنید؟

محتوای تولیدی

به همین دلیل در اگر برای محتوایی که تولید کرده اید ارزش قائل هستید و دوست دارید که به اشتراک گذاشته شود چرا از مخاطبین خود چنین چیزی درخواست نمی کنید. پس جدی باشید و در پست های خود دکمه فراخوان بگذارید. اگر رابطه پر از اعتمادی را با مخاطبین خود ایجاد کرده اید و از محتوای تولیدی شما بقیه هم می توانند استفاده کنند پس از مخاطبین خود بخواهید که آن را منتشر کرده و در بازاریابی محتوایی به شما کمک کنند.

3- ارسال پیام هایی که ثبات و انسجام ندارند

در بازاریابی محتوایی قبل از منتشر کردن محتوای تولید شده، شخص یا گروه مورد نظر باید پست های رسانه های اجتماعی و محتوایی که این پست ها را به آن لینک داده اند از لحاظ لحن بیان، کلمات کلیدی، هشتگ ها و دکمه های فراخوان، بررسی کنند.

محتوای کاملا متفاوت

این اتفاق بسیار زیاد رخ می دهد و نتیجه آن این است که تلاش های صورت گرفته در جهت اعتماد سازی و کسب اعتبار از بین خواهند رفت و بازاریابی محتوایی خراب خواهند شد.

4- یک پیام را در کل شبکه های اجتماعی استفاده کنید

تا موقعی که کارایی و کارآمدی این ابزارها ثابت می شود و از لحاظ مالی نیز توجیه کافی دارد، نباید نسبت به تولید محتواهای مناسب برای مخاطبین بی توجهی کرد. ضمنا عاجزانه از شما عزیزان تقاضا می کنیم که به هیچ وجه متنی که نوشته اید را در همه کانال های شبکه های اجتماعی استفاده نکنید چرا که این کار برخلاف بازاریابی محتوایی است.

محتواهای تصویری و ویدیویی

اینستاگرام و توئیتر هم ذاتا براساس محتواهای تصویری و ویدیویی هستند اما متن، هشتگ، لینک و دکمه های فراخوان هم دارند که نباید نسبت به آنها بی توجه بود.

5- عدم توانایی استفاده از داده ها برای بهینه سازی

در بازاریابی محتوایی این امکان فراهم شده تا میزان مشارکت برای هر محتوایی که پست می شود و هر لینکی که به اشتراک گذاشته می شود را در هر شبکه اجتماعی ارزیابی کرده و مورد سنجش قرار داد.

در این مطلب گفتیم که لینک ها را می توان فقط برای برند، کمپین، پیشنهادی خاص و یا حتی شبکه اجتماعی به خصوصی سفارشی سازی کرد. تجزیه و تحلیل هایی که در لحظه انجام می شوند، به بازاریاب های ماهر و توانمند امکان درک سریع و واکنش مناسب نسبت به عملکرد محتوای منتشر شده را می دهد.

بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی

چنانچه بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی مختلف انجام شود، باید تمامی مشارکت ها و تعامل مخاطبین در همه آنها بررسی شوند و هر چقدر سریعتر متوجه شوید که کدام مطالب مفید نیستند و تمرکز خود را بیشتر روی محتواهایی بگذارید.

که جذب مخاطب بیشتری داشته اند، بازاریابی محتوایی شما موفق تر خواهد بود. چون این کار برای قبلا بود که صاحبان کسب و کار فعال درصبر می کردند تا یک اقدام و رویه به نتیجه برسد سپس تصمیم بگیرند که پس از آن باید چه کار کنند.

نکته بسیار مهم در مورد بازاریابی محتوایی

نکته بازاریابی محتوایی توجه به جزئیات است

هر بازاریابی محتوایی برای اینکه موفق شود، نیاز به برنامه ریزی ماهرانه و استراتژیک حساب شده دارد که از تعریف و مشخص کردن مخاطبین و رشد و افزایش آنها تا بررسی و انجام بهینه سازی های لازم را شامل شود.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید