سئو

برندینگ چیست؟ تاثیر آن بر بازاریابی و موفقیت شما

برندینگ چیست؟

مطابق با تعریف انجمن بازاریابی آمریکا AMA هویت یک برند یا همان برندینگ مجموعه ای متشکل از اسم، لوگو، علامت یا مشخصه، طراحی، رنگ بندی و یا ترکیبی از آنهاست که برتری ها و خدمات هر تجارتی را هویت می بخشد. در عمل برندینگ تفاوت های شما را با شرکت های دیگر مشخص میکند.

بنابراین برندینگ درباره رقابت بر سر مشتری و تشویق آنها به انتخاب خدمات و محصولات شما در میان رقبا نیست، بلکه ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند.

دستاوردهای برندینگ مناسب میتواند شامل موارد زیر باشد:

  • پیام و شعار شما را بخوبی منتقل میکند
  • اعتبار شما را تایید کرده و افزایش میدهد
  • هویت مناسب برند مشتریان را براحتی متقاعد خواهد کرد
  • وفاداری مشتریان به شما را افزایش میدهد
  • برقرای ارتباط عاطفی و ایجاد حس شناخت در مشتریان

اهمیت برندینگ در چیست؟

برای موفقیت در برندینگ شما باید نیازها و خواسته های مشتریان خود را بخوبی بشناسید و استراتژی برند و شرکت خود را در هر زمان متناسب با آن برنامه ریزی کنید.

برندینگ شما با تجربیات و برداشت های قبلی مشتریان از بازار در ارتباط خواهد بود و در کنار جذب عده ای به سوی شما مشخصا بخشی از مشتریان را از شما دور خواهد کرد. برندینگ موفق باید هر روز در تلاش برای برای جلب بیشتر رضایت مشتریان و جذب مشتریان جدید باشد، اینکار تنها در سایه تحقیقات میدانی درست، بررسی عملکرد و رضایت مشتریان و تعیین استراتژی تبلیغاتی صحیح امکانپذیر است. در عمل، مدیریت برند پایه و اساس مناسبی را برای بازاریابی و ارتباطات شما ایجاد خواهد کرد که عدم توجه به آن ممکن است شما را از رقبایتان عقب بیاندازد.

بازسازی یک برند

ممکن است شما در حال حاضر برند خود را تعریف و معرفی کرده باشید ولی از نتایج و دستاوردهای آن راضی نباشید، بازسازی و بهبود برندینگ مرحله ای حساس و مهم در تاریخ هر تجارتی خواهد بود و کوچکترین اشتباه ممکن است موجب از دست رفتن مشتریان کنونی شما گردد ولی در نقطه مقابل برندینگ حرفه ای و مشاوره با متخصصین امر میتواند تجارت شما را متحول کرده و مشتریان شما را تا چندین برابر افزایش دهد.

22 Jun 2018

شاخصهای پایش عملکرد برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

برای ارزیابی موفقیت کمپین بازاریابی در شبکه های اجتماعی می بایست پیش از اجرای کمپین چند شاخص کلیدی عملکرد (KPI) مناسب تعیین کرد. این شاخص ها باید متناسب با اهداف استراتژیک شرکت و همچنین اهداف اختصاصی آن کمپین مشخص شوند و …

13 Feb 2017

مدیریت تجربه مشتری

به طراحی تعاملات مشتری و واکنش به آن جهت دستیابی به انتظارات مشتری یا حتی فراتر از آن، و همچنین تلاش برای افزایش رضایت، وفاداری و حمایت مشتری را مدیریت تجربه مشتری می گویند.

06 Feb 2017

پرسونای مخاطب هدف در بازاریابی چیست؟

ترسیم پرسونای مخاطب هدف به شما کمک می‌کند تا بدانید به چه نوع محتوایی نیاز دارید. این امر شما را در تعیین استراتژی محتوایی، لحن، قالب و … یاری خواهد کرد. تعیین پرسونای مخاطبان هدف رکن اصلی در بازاریابی محتوا…

14 Jan 2017